تبلیغات
شما

چگونه شکایت خود را از یک مدرسه ثبت کنیم؟

چگونه شکایت خود را از یک مدرسه ثبت کنیم؟

برای والدین همیشه یکی از نگرانی‌ها در مورد فرزندان، حضور در مدرسه ای است که شرایطی را فراهم کند که بتوانند با آرامش به تحصیل بپردازند. با این حال در برخی شرایط ممکن است مشکلاتی در مدرسه پیش بیاید که لازم به رسیدگی باشد. وجود برخی مشکلات در مدارس و عدم رسیدگی به آن‌ها از طرف مدیر یا دیگر عوامل مدرسه باعث نارضایتی والدین خواهد شد. بنابراین والدینبه دنبال راهی هستند تا بتوانند شکایت خود را از یک مدرسه به ثبت برسانند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش مکلف است مسیر و روشی را برای ثبت شکایت از معلم یا شکایت از مدارس تعیین کند. در این مقاله از سایت بلدیاب قصد داریم به راهنمای ثبت شکایت از دبیران، شکایت از مدیر مدرسه و شکایت از مدارس بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی تخلفات مدیر مدرسه و نحوه شکایت از آن

شرایط تحصیلی مناسب و محیطی قانون مند می‌تواند در رشد تحصیلی دانش آموزان اثرگذار باشد. وزارت آموزش و پرورش وظیفه دارد بر روی تمامی نهاد‌های زیر مجموعه خود نظارت داشته باشد. برخی از مدارس از قانون تخطی کرده و شرایط و قوانینی را برای مدرسه خود در نظر می‌گیرند که منطبق با آنچه در قانون است، نیست. برخی از مدیران مدارس درخواست‌های نا به جا از والدین دارند و این مسئله موجب نارضایتی والدین است. در شروع سال تحصیلی مدیران مدارس برای ثبت نام دانش آموزان از والدین طلب مبالغ زیادی می‌کنند. هر سال توسط آموزش و پرورش اعلام می‌کند که شرط دریافت وجه از دانش آموزان برای ثبت نام تخلف است و والدین می‌توانند در صورتی که چنین شرایطی را مشاهده کردند، شکایت خود را به آموزش و پرورش اعلام کنند.

همچنین در مواردی ممکن است مدیر مدارس و یا معلم  معاون و دیگر عوامل در مدرسه، برخورد درستی با دانش آموز و یا والدین نداشته باشند و همین مسئله موجب نارضایتی از مدارس باشد. والدین عنوان می‌کنند که برخی مشکلات در مدارس فرزندان خود وجود دارد و از طرف مدیر مدرسه پیگیری و برطرف نمی‌شود. بنابراین باید راه ارتباطی برای ارائه شکایت والدین از مدارس وجود داشته باشد.

بنابراین سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش راه اندازی شده است تا در صورتی هر گونه شکایت از مدارس و نارضایتی مردم بتوانند آن را اعلام کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. سامانه ثبت شکایات آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی shekayat.medu.ir در اختیار مردم قرار گرفته است تا در صورت مشاهده تخلفات و یا شکایت از مدارس وارد این سامانه شده و شکایت خود را در بخش گزارش مردمی ثبت کنند.

شکایت

تخلفات مدیران مدرسه

 

در صورت رسیدگی به تخلف مدیر مدرسه و ثابت شدن تخلف با مدیر خاطی برخورد شده و با توجه به میزان تخلف صورت گرفته از تذکر تا عزل مدیر می‌تواند حکم صادر شود. در ادامه به برخی از تخلفات که ممکن است توسط مدیر مدرسه صورت بگیرد اشاره می‌کنیم:

تحویل سوالات امتحان یا پاسخ سوالات امتحانی به دانش آموزان

دریافت رشوه از والدین برای اعلام قبولی دانش آموزان بدون استحقاق در قبولی

آزمون دادن شخصی دیگر به جای دانش آموز و اجازه آن توسط مدیر مدرسه

ثبت نام کردن دانش آموزان در مقاطع تحصیلی بالاتر بدون دریافت مدارک

کنترل نداشتن بر شیوه برگزاری امتحانات و تقلب در امتحان

دریافت وجه اضافی از والدین برای ثبت نام و یا موارد دیگر

خودداری از امضای دفتر حضور و غیاب کارکنان توسط مدیریت مدرسه

ارسال نکردن گزارش غیبت پرسنل تحت مدیریت مدرسه

 

ثبت شکایت از معلمان برای بی نظمی ساعت کلاس شاد

با توجه به آنلاین شدن آموزش‌ها یکی از مشکلاتی که به وجود آمده است بی نظمی در ساعات برگزاری کلاس توسط معلمین است که والدین نسبت به آن اعتراض دارند. وزارت آموزش و پرورش برای رسیدگی به تمامی این تخلفات موظف است و همچنین در بعضی استان‌ها اداره حقوقی و هیئت تخلفات وجود دارد، که به مسائل رسیدگی می‌کنند. از طریق سامانه www.shekayat.medu.ir برای شکایت از معلم می‌توانید اقدام کنید.

 نحوه شکایت از مدارس غیر دولتی

برای شکایت از مدارس غیر دولتی اولیا می‌توانند به سامانه mosharekatha.ir مراجعه کرده و شکایت خود را از مدارس غیر دولتی اعلام نمایند. پس از ثبت شکایت کد رهگیری را دریافت نمایید. طی اعلام وزارت آموزش و پرورش شکایات، ظرف ۴۸ ساعت به آن‌ها رسیدگی می‌شود و ظرف یک هفته آن موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

همچنین شماره تلفن 0214317 برای ثبت شکایات از مدارس و تخلفات مدیران مدرسه و یا شکایت از معلم در نظر گرفته شده است که والدین می‌توانند با تلفن 0214317 تماس گرفته و شکایات خود را مطرح نمایند.

شماره تلفن ثبت شکایات اولیا از مدارس

وزارت آموزش و پرورش علاوه بر سامانه های shekayat.medu.ir و mosharekatha.ir، سامانه تلفنی نیز در اختیار مردم قرار داده است تا در صورتی که والدین نیاز به شکایت از اقدامات انجام شده در مدارس دارند با شماره تلفن 0214317 تماس گرفته و شکایات خود از مدیر مدرسه و یا شکایت از معلمان را طرح کنند.

چگونه از معلم شکایت کنیم ؟

مدرسه محیطی آموزشی است که بعد از محیط خانه و خانواده، تربیت فرزندان بر عهده کادر آموزشی قرار می‌گیرد. بنابراین محیطی قانون مند و شاد می‌تواند شرایطی فراهم کند تا شوق یادگیری و رشد و پرورش استعدادهای دانش آموزان شکوفا شود. والدین نیز با همین تدبیر دانش آموزان خود را به مدرسه می‌فرستند تا با قرار گرفتن در محیطی سالم رقابتی در کنار همسالان خود به یادگیری علم بپردازند و از آینده ای درخشان برخوردار شوند.

در این بین اما برخی از معلم با رفتار نادرست با دانش آموز و یا در تدریس مرتکب تخلف می‌شوند. از جمله  تخلفات معلم که می‌توان به آن اشاره کرد، تنبیه بدنی دانش آموز، رفتار ناشایست، عدم تدریس درست و به موقع، تحقیر، فحش و ناسزا است که والدین در صورت مشاهده چنین رفتاری می‌توانند برای شکایت از معلم اقدام کنند. رفتار نادرست معلمان می‌تواند موجب تخریب روحی و شخصیتی دانش آموزان شده و گاهی عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته است.

نحوه شکایت از معلم به این صورت است که والدین می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه وزارت آموزش و پرورش شکایات خود را مطرح کنند. همچنین با مراجعه به سایت shekayat.medu.ir و نیز mosharekatha.ir می‌توانند شکایات خود را طرح و ثبت نمایند.

جمع بندی

وزارت آموزش و پرورش موظف است تا عملکرد نهاد‌های زیر مجموعه  را ارزیابی  کرده و به شکایت مردم رسیدگی کند. در این مقاله از وب سایت بلدیاب به بررسی راه‌های شکایت از معلم و مدیر مدرسه پرداخته شد.

وب سایت بلدیاب با قرار دادن سیستم آموزش از راه دور در اختیار دانش آموزان و مدرس خصوصی، امکانی را فراهم کرده است تا تدریس خصوصی در هر منطقه از ایران به راحتی صورت گیرد. با تدریس خصوصی در وب سایت بلدیاب شما به مدرس خصوصی مجرب و حرفه ای در مناطق دیگر نیز دسترسی داشته و می‌توانید با بررسی سوابق مدرس خصوصی، فردی را که مناسب است انتخاب کرده و کلاس تدریس خصوصی را به دلخواه به انجام رسانید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت بلدیاب مراجعه فرمایید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1400/04/29
  • تعداد بازدید :
    4237
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

شکایت

نحوه شکایت از مدیر مدرسه

شکایت از معلم

تدریس خصوصی

معلم خصوصی


دسته بندی

چگونه و چطور


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.