تبلیغات
شما

چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم؟

چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم؟

 

میخواهم تدریس خصوصی کنم اما نمیدانم چطور شروع کنم؟ آیا تدریس خصوصی مجوز میخواهد؟ چطور کار تدریس خصوصی را شروع کنیم که زودتر به درآمد برسم؟  و... این‌ها تنها بخشی از سؤالاتی هستند که برای هرکس که تصمیم می‌گیرد به حرفه تدریس خصوصی  وارد شود و از این راه کسب درامد کند، پیش می‌آید. تدریس خصوصی حرفه دشواری نیست ولی لازم و ضروریست که برای موفق شدن تمامی اصول و قواعد این کار را رعایت کنید. در این مقاله مواردی که برای شروع کار تدریس خصوصی باید در نظر بگیرید برای شما بیان کرده ایم.

 

اولین اصل وجود علاقه

قبل از شروع به کار تدریس خصوصی در ابتدا این سوال را از خود بپرسید که آیا به کار تدریس خصوصی علاقه دارید؟ علاقه شرط لازم و ضروری برای موفقیت در این حرفه است. چون تدریس خصوصی کاری نیست که شما در همان ابتدای راه بتوانید به موقعیت و درآمد قابل توجهی برسید؛ برای این کار ممارست و تلاش زیادی لازم است. بدون داشتن علاقه حتی این ممارست‌ها هم نتیجه بخش نخواهد بود.

 

آیای مهارت‌های تدریس را آموخته اید؟

این که صرفا شما بر درسی تسلط داشته باشید برای تدریس خصوصی کفایت نمیکند. باید مهارتهای دیگری هم کسب کنید. که مهمترین آنها مهارت ایجاد ارتباط و فن بیان است. اگر شما نتوانید با دانش آموزان ارتباط موثر برقرار کنید و مطالب را به صورت واضح و روشن به آنها منتقل کنید؛ تدریس شما هرچقدر هم پربار باشد بی نتیجه خواهد بود.هر درسی که تدریس می‌کنید روش‌های تدریس جدید و جذاب آن را بیاموزید و در تدریس خصوصی خود به کار ببرید.

 

آیا تدریس خصوصی مجوز میخواهد؟

انجام تدریس خصوصی هیچ مجوز خاصی لازم ندارد ولی برای تأسیس مؤسسه تدریس خصوصی ، یعنی مؤسسه ای که مدرسین خصوصی را استخدام میکنمد و برای تدریس به منزل شاگرد میفرستد مجوزاتی باید گرفته شود.تدریس خصوصی شخصی مجوزی لازم ندارد.

 

از درسی که تسلط صد درصدی دارید شروع کنید

برای ابتدای کار فقط درسی را که کاملا برآن مسلط هستید را تدریس کنید، تا بتوانید بهترین تدریس ممکن را ارائه دهید. اگر تسلط کافی در اولین جلسه‌های تدریس خصوصی نداشته باشید اعتماد به نفس خود را به کل از دست خواهید داد. پس به هیچ وجه چنین ریسکی را نکنید که درسی راکه در آن تسلط کافی ندارید صرفا به خاطر  اینکه مشتری آن را پیدا کرده اید تدریس کنید.

 

ظاهر مناسبی داشته باشید

در جلسات تدریس خصوصی خود با ظاهری آراسته، مرتب و مناسب کلاس درس حضور پیدا کنید. درست است که ظاهر مناسب در مقایسه با کیفیت تدریس از اهمیت کمتری برخوردار است ولی تاثیر آن را نمیتوان نادیده گرفت. ظاهر مناسب به شما شخصیت می‌دهد.

 

تجهیزات لازم را مهیا کنید

اگر برای تدریس خود به وسایل و تجهیزات کمک آموزشی یا هر وسیله دیگری نیاز دارید حتما در اولین فرصت آها را مهیا کنید. هیچ وقت به امید شاگرد نباشید. چون شاید او اهمیت این وسایل را برای تدریس ندارد و اقدام به تهیه نکرده باشد. و در نهایت تدریس شما خراب می‌شود.

 

فقط تدریس کنید

وقتی تسلط برمباحث و مهارتهای تدریس را آموختید دیگر هیچ تدریسی را رد نکنید. حتی آنهایی که قیمت خیلی پایین، مسیر دور یا بد و ...  دارند .چون در این مرحله شما فقط نیاز دارید که تدریس کنید، هرچه بیشتر بهتر. این تدریس‌ها هم به شما کمک می‌کند که بتوانید تجربه کافی در تدریس خصوصی به دست آورید  و همچنین باعث می‌شود شما هر روز شناخته شده‌تر از روز قبل خود باشید.

 

مرحله سخت جذب شاگرد

سخت‌ترین بخشی که در تدریس خصوصی با آن مواجه می‌شوید این است که چگونه شاگرد خصوصی پیدا کنید؟ برای جذب شاگرد خصوصی روش‌های متنوعی مثل آگهی دادن در نیازمندی ها، چاپ تراکت، استخدام در مؤسسات تدریس خصوصی و ... وجود دارد ولی بهترین روش جذب شاگرد و تدریس بی واسطه ثبت نام در سایتهای ثبت آگهی تدریس خصوصی است.

بلدیاب بهترین سایت تدریس خصوصی

مدرسینی که قصد تدریس خصوصی دارند میتوانند با ثبت نام در سایت بلدیاب و ثبت دوره‌های آموزشی خود به راحتی به جذب شاگرد خصوصی بپردازند. بلدیاب این امکان را فراهم کرده تا مدرسین بتوانند اطلاعات کامل خود مثل اطلاعات تماس، سوابق تحصیلی, سوابق تدریس، رزومه و شرایط دوره آموزشی خود مثل مدت زمان هرجلسه، قیمت هرجلسه، سطح آموزشی و... را در پروفایل خود وارد کنند؛ تا افرادی که به تدریس خصوصی نیاز دارند با وارد شدن به سایت و مشاهده آگهی تدریس خصوصی ثبت شده با شما تماس برقرار کنند. بلدیاب در ازای معرفی شاگرد خصوصی هیچ هزینه ای دریافت نمیکند و تمام هرینه تدریس توسط شاگرد به مدرس تقدیم می‌شود.

سایت بلدیاب به شما پیشنهاد می‌کند قبل از شروع به تدریس و جذب شاگرد خصوصی مقالات چگونه شاگرد خصوصی جذب کنیم؟ و روش تبلیغ برای تدریس خصوصی را نیز مطالعه فرمایید.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    15:16       1397/10/20
  • تعداد بازدید :
    5081
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

چگونه تدریس خصوصی کنم

میخواهم تدریس خصوصی کنم

آیا تدریس خصوصی مجوز میخواهد

چگونه تدریس کنم

جذب شاگرد خصوصی

کسب درامد از تدریس خصوصی

اتنخاب معلم خصوصی

لیست مدرسین خصوصی

مدرس خصوصی

تدریس خصوصی




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.