تبلیغات
شما

نحوه تدریس خصوصی ریاضی سوم ابتدایی

نحوه تدریس خصوصی ریاضی سوم ابتدایی

آیا واقعا ریاضی سوم ابتدایی نیاز به تدریس خصوصی دارد؟ این سوالیست که ممکن است در ذهن خیلی از خوانندگان این مطلب پیش بیاید. در پاسخ باید بگوییم بله. برخی از دانش آموزان به منظور یادگیری بهتر نیاز دارند تا از سنین کودکی با مفهوم ریاضی در کلاس‌های خصوصی آشنا شوند، به خصوص پایه سوم دبستان. پایه سوم دبستان یک سال میانی، در مقطع ابتدایی است. در این پایه دانش آموز به شناخت خوبی از محیط مدرسه و کلاس درس رسیده است. به همین دلیل انتظار می‌رود که دانش آموز تمرکز لازم را برای یادگیری ریاضی داشته باشد.

گاهی اوقات مسائلی باعث می‌شود تا این تمرکز کمی دچار تزلزل شود. راه درمان این تزلزل ها، تدریس به صورت خصوصی است. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا علت این که چرا سوم دبستان به معلم خصوصی نیاز دارد؟ را مورد بررسی قرار بدهیم. پس تا انتهای مطلب همراه وب سایت معتبر تدریس خصوصی بلدیاب باشید.

محتوای ریاضی سوم ابتدایی

همان طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، سوم ابتدایی در میانه راه مقطع دبستان قرار دارد. به همین علت سطح مباحث آموزش ریاضی در سوم دبستان، از سطح ابتدایی فراتر رفته و به سمت متوسط نزدیک‌تر می‌شود. به طور کلی همه ما سوم دبستان را با جدول ضرب بیشتر می‌شناسیم. اما ریاضی این پایه فقط به ضرب ختم نشده و در برگیرنده مسائلی مانند اعداد چهاررقمی، اعداد کسری، تقسیم، محیط و مساحت و... است.

پس دانش آموز در کنار مباحثی که در پایه‌های گذشته طی نموده با مطالبی رو به رو می‌شود که کمی سخت به نظر می‌رسند. به همین دلیل لازم است تا دانش آموزانی که تمرکز کافی ندارند در کنار محیط مدرسه و کلاس درس، در منزل هم از آموزش این درس بهره ببرند. بنابراین توصیه ما این است که تدریس خصوصی ریاضی سوم دبستان به تثبیت ریاضی کمک می‌کند. به علاوه برگزاری کلاس‌های خصوصی در سوم دبستان، باعث می‌شود تا ریشه ریاضی در ذهن دانش آموز سفت‌تر شده و در پایه‌های بعدی به پیشرفت دانش آموز بسیار کمک کند.

چرا سوم دبستان به معلم خصوصی نیاز دارد؟

سوم دبستان، یکی از مقاطعی است که در آن آموزش ریاضی باید جدی گرفته شود. اما گاهی پیش می‌آید که دانش آموز کمک والدین خود را برای آموزش نمی‌پذیرد و یا پدر و مادر با سبک جدید آموزش آشنا نیستند. در چنین مواقعی راه چاره ای به جز انتخاب معلم خصوصی خوب وجود ندارد. از دیگر مواردی که وجود معلم خصوصی را ضروری می‌کند، سنجش دانش آموز به صورت کیفی است. در این سیستم دیگر هیچ خبری از نمره نیست و دانش آموز باید به درک عمیقی از مفاهیم ریاضی برسد.

به طور کلی درس ریاضی یک مسئله نسبی است. پس برخی مسائل ممکن است برای برخی از دانش آموزان آسان و برای برخی دیگر دشوار باشد. پس نباید توقع داشت که در یک کلاس، همه دانش آموزان به یک میزان مفاهیم ریاضی را درک کنند. به همین دلیل است که ما گوییم معلم خصوصی در سوم دبستان برای بعضی از دانش آموزان ضروری است. چرا که یادگیری در همه دانش آموزان یکسان نبوده و بعضی از دانش آموزان به آموزش بیشتری نیاز دارند.

ویژگی‌های معلم در تدریس خصوصی سوم دبستان

در کنار تمام مطالبی که در بخش‌های قبل بیان کردیم و ضرورت برگزاری کلاس خصوصی برای ریاضی سوم ابتدایی را توضیح دادیم، انتخاب یک معلم خصوصی خوب هم بسیار مهم است. پس معلم خصوصی انتخابی باید علاوه بر تجربه دارای ویژگی‌های زیر نیز باشد.

  • آموزش به صورت مفهومی و پیگیری دائم رشد تحصیلی دانش آموز.

یک معلم خصوصی خوب و با تجربه باید به صورت مستمر فرآیند رشد تحصیلی دانش آموز را مورد بررسی قرار بدهد. در مقابل این سنجش باید از آموزش مفهومی برای تدریس به دانش آموز بهره ببرد. چرا که آموزش به صورت طوطی وار باعث می‌شود تا شاگرد مطالب را فقط برای مدتی کوتاه در ذهن خود ذخیره کند و بعد از مدتی همه این مطالب از یاد دانش آموز خواهد رفت.

  • تدریس خلاقانه و جذاب برای ایجاد حس علاقه در دانش آموز.

ریاضی از جمله دروسی است که برای دانش آموز از همان سال‌های ابتدایی بسیار خشک به نظر می‌رسد. پس به معلم‌های خصوصی توصیه می‌کنیم حتما از روش‌های خلاقانه و بازی، باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان بشوند.

  • شناخت نقاط ضعف دانش آموز و رفع آن ها.

در ادامه ویژگی های معلم خصوصی خوب باید بگوییم که یک آموزش دهنده با تجربه باید در کنار مفاهیم جدید، نقاط ضعف دانش آموز را شناسایی کند. این آگاهی از نقاط ضعف است که باعث می‌شود تا ریشه بدفهمی‌ها درمان شده و پایه درست بنا شود.

  • حل نمونه سوال‌های مختلف.

حل نمونه سوال باعث می‌شود تا شاگرد با مهارت تحلیل مسائل آشنا شود. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما معلم خصوصی از نمونه سوال‌های راحت تا تیزهوشان را برای تحلیل، در اختیار شاگرد خود قرار بدهد.

  • آشنایی با جدیدترین روش‌های آموزشی.

از دیگر ویژگی‌های یک معلم خصوصی خوب در ریاضی سوم ابتدایی، آشنایی با سبک‌های نوین آموزش است. شناخت و آگاهی دقیق از روش‌های آموزشی یکی از مهم‌ترین خصوصیات معلم باتجربه است.

  • آموزش ریاضی حرفه ای به دانش آموزان بیش فعال.

و در پایان باید بگوییم که یک معلم خصوصی مناسب، باید در کنار تمام ویژگی‌های فوق، قدرت آموزش به دانش آموزان با اختلال‌های مختلف را داشته باشد. بیش فعالی، اختلال در یادگیری و مشکل در دقت و توجه از جمله مواردی است که معلم‌ها باید از آن‌ها آگاهی داشته باشند.

جمع بندی

سوم ابتدایی یکی از پایه‌های مهم در مقطع دبستان است. پس لازم است تا در این پایه دانش آموزان از آموزش صحیح بهره ببرد. ریاضی سوم ابتدایی یکی از دروسی است که نیاز به توجه جدی دارد. چرا که این درس پایه و ریشه مقاطع بالاتر است. استفاده از تدریس‌های خلاقانه، بازی‌های جذاب و تدریس خصوصی سوم دبستان از جمله عواملی است که به تثبیت این درس در ذهن دانش آموز بسیار کمک می‌کند. وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب؛ از جمله وب سایت هایی است که با جمع آوری لیست اساتید و مدرسین برتر به والدین کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای فرزندان خود داشته باشند. کافیست پدر و مادرها فقط در قسمت ثبت درخواست معلم خصوصی، استاد مدنظر خود را درخواست نمایند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    11:29       1402/06/06
  • تعداد بازدید :
    332
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

ریاضی سوم ابتدایی

تدریس خصوصی سوم دبستان

چرا سوم دبستان نیاز به معلم خصوصی دارد؟


دسته بندی



مطالب آموزشی مرتبط

درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.