تبلیغات
شما

اهداف یک مدرس خوب در تدریس خصوصی باید چگونه باشد؟

اهداف یک مدرس خوب در تدریس خصوصی باید چگونه باشد؟

هدف یک مدرس خوب از تدریس باید نتیجه گرفتن دانش آموز و یا دانشجو از تدریس او باشد. مدرس خوب چه در حوزه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشد و چه در حوزه تدریس عمومی، بهروه وری و نتیجه گیری دانش آموخته گان از تدریس خود را در اولویت قرار می‌دهد. تدریس موفق در گرو رضایت دانش آموزان از مدرس محقق می‌شود. روند تدریس شما باید به  گونه ای باشد که بتواند با افراد مختلف ارتباط برقرار کند و هر کدام از افرادی که با شما کلاس خواهند داشت به اهداف خود دست پیدا کنند. در ادامه از سایت بلدیاب به اهداف مدرس خوب اشاره می‌کنیم.

تدریس یکی از شیرین‌ترین شغل‌ها در دنیای امروز است. برای اینکه یک استاد موفق باشید باید به کار خود علاقه داشته باشید تا بتوانید با مشکلات این شغل کنار بیاید. یک مدرس خوب باید بداند هدف خود و دانش آموز خود باید در یک راستا قرار گیرد تا بتواند موجب موفقیت هر دوی آن‌ها شود. پشتیبانی و حمایت از دانش آموز یکی از ویژگی‌های بارز در یک مدرس خوب است. شما باید به نحوی با دانش آموز خود ارتباط برقرار کنید که علاوه بر یک معلم خوب بتوانید یک راهنمای خوب نیز برای او باشید. یک مدرس خوب باید بتواند شناخت کاملی از دانش آموز به دست آورد و برای او با توجه به روحیات او رفتار کند.

اهداف مدرس خوب

 می توانیم بگوییم یکی از مهمترین اهداف یک مدرس خوب در کلاس های تدریس خصوصی، باید در نظر گرفتن افزایش راندمان یادگیری دانش آموز و بهبود عملکرد درسی باشد. به همین منظور باید برای رسیدن به این هدف یک مدرس خوب در تدریس خصوصی مواردی را در نظر بگیرند که موجب افزایش یادگیری دانش آموز شود. یک مدرس خوب باید علاوه بر تسلط کافی بر مباحث عوامل دیگری  را که باعت بهبود روند تدریس می‌شوند در خود تقویت کند.

ترغیب دانش آموزان

یک مدرس خوب باید بتواند دانش آموزان را برای یادگیری ترغیب کند. یک برنامه درست مطابق با روحیات و شرایط دانش آموز ایجاد کنید  و مطمئن شوید در سطحی است که بتواند برای دانش آموز شما قابل اجرا باشد. روی برنامه تمرکز کنید و دروسی که اشکال بیشتری دارند را در تمرین و تکرار بیشتر قرار دهید.

اشتیاق یادگیری

اشتیاق به تدریس خصوصی یک ویژگی مهم برای مدرس خوب است. بهتر است علاقه خود به درس را به دانش آموزان تان نشان دهید تا بخواهند با شما همراه شوند. شما به عنوان یک معلم خوب در تدریس خصوصی باید بدانید تفاوت شما با یک معلم که به طور عمومی تدریس می‌کند، همراهی بیشتر با دانش آموزتان است.

شناخت شاگردان و تسلط بر مباحث

 

شاگرد خود را بشناسید و سعی کنید محیطی امن را برای دانش آموز خود در کلاس تدریس خصوصی تان فراهم کنید. تسلط بر مباحث در تدریس خصوصی موجب می‌شود دانش آموز احساس اعتماد و رضایت بیشتری نسبت به تدریس شما پیدا کند.

تدریس ساده و روان

یک مدرس خوب باید بداند در کلاس تدریس خصوصی باید به گونه ای تدریس کند  که موارد درسی را ساده و قابل فهم به دانش آموز تفهیم کند. از صحبت کردن در سطحی که دانش آموز نتواند با شما ارتباط برقرا کند پرهیز کنید. طوری شروع به تدریس خصوصی کنید که دانش آموز متوجه شود نیاز به یادگیری دارد. سعی کنید اشکالات او در هر مبحث را پیدا کنید و به زبان ساده و واضح توضیح دهید. یک معلم خوب در تدریس خصوصی باید با روحیات دانش آموز خود آشنا شود تا بتواند به راحتی با او ارتباط برقرار کند و برنامه ریزی درسی را برای او با توجه به شرایط او انجام دهد.

ارتباط صمیمانه با دانش آموز

مدرس که تدریس خصوصی انجام می‌دهد در برابر سایر مدرسین که به طور عمومی در حال تدریس هستند نقش متفاوتی دارند. رابطه صمیمانه با دانش آموز موجب می‌شود دانش آموز احساس بهتری نسبت به مدرس داشته باشد و بتواند با صمیمیت بیشتری ارتباط پیدا کند در نتیجه یادگیری روند بهتری می‌گیرد و نتیجه دانش آموز بهتر می‌شود. رابطه صمیمانه با مدرس موجب می‌شود بیشتر اعتماد و احترام را ایجاد می‌کند که این موضوع از موارد اساسی برای یادگیری خوب دانش آموزان محسوب می‌شود. یک ویژگی برای یک مدرس خوب این است که طوری صحبت کند که دانش آموز برای ادامه بحث نیز جذب شود تا با دقت به یادگیری روی آورد. وقتی یک مدرس به خوبی به صحبت‌های دانش آموز گوش می‌دهد و برای ایجاد رابطه با دانش آموز خود وقت می‌گذارد، آن معلم می‌تواند یادگیری را شخصی سازی کند و پیوندهای درسی را با علایق دانش آموز همراه کند.

مدرس خوب

 

تکرار و تمرین

تکرار نکات مهم برای دانش آموز یک ویژگی مهم برای یک معلم خوب است. در تدریس خصوصی باید بدانید این نکته اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. یک معلم خصوصی خوب با تکرار و تمرین را در اولویت آموزشی خود قرار دهد. بنابراین این یک چالش این است که چگونه بدون اینکه قابل پیش‌بینی یا خسته‌کننده باشد تکرار مسائل مهم را در برنامه کاری خود بگنجانید. بهترین آموزگاران نکات تکراری را با استفاده از روش‌های متفاوت بیان می‌کنند تا نو و جدید به‌نظر برسند.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیر باشید و درباره آنچه که نمی‌دانید با اعتماد به نفس بگویید که اطلاعی ندارید. یک مدرس خوب باید بداند در مورد مواردی که اطلاعات مناسبی ندارد چگونه برخورد کند.

 اهداف یک مدرس خوب در تدریس خصوصی

موارد زیر یک لیست از اهداف یک مدرس خوب در تدریس خصوصی که می‌توان با در نظر گرفتن آن به یک استاد موفق در تدریس خصوصی تبدیل شد.:

 

  • صداقت در رابطه با دانش آموز و ایجاد حس اعتماد
  •  انعطاف پذیر بودن در مواجه با مشکلات
  • تغییر فن بیان در برخورد با افراد مختلف
  •  صبور بودن در برابر دیر یاد گرفتن دانش آموز
  • شنونده خوبی بودن و یافتن مشکلات درسی دانش آموز
  • حرفه ای بودن در ارتباط با دانش آموز
  • به اشتراک گذاشتن تجربیات

جمع بندی

 به دست آوردن مهارت تدریس برای یک مدرس خوب یک امر اساسی است. برای موفقیت در تدریس باید عواملی را که به شما کمک می‌کند بتوانید برای دانش آموزان مفید باشید، بشناسید. در این مقاله سعی شد تا شما را با ویژگی هایی که برای یک مدرس موفق نیاز است آشنا کنیم. شما می‌توانید برای پیدا کردن اساتید مجرب و برگزاری کلاس‌های تدریس خصوصی به وب سایت بلد یاب مراجعه کنید و از خدمات این سایت بهره مند شوید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:55       1400/01/24
  • تعداد بازدید :
    778
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مدرس خوب

معلم خوب

تدریس موفق

هدف مدرس


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.