تبلیغات
شما

ایده تدریس خصوصی برای جذب دانش آموز

ایده تدریس خصوصی برای جذب دانش آموز

جلسه اول، مهم‌ترین جلسه برای جذب دانش آموز در تدریس خصوصی است.  وقتی با شما تماس گرفته می‌شود، با اعتماد به نفس حرف بزنید، دروسی را که واقعا مسلط هستید درس بدهید تا بتوانید حین پاسخ به تماس‌ها با اعتماد حرف بزنید. در ادامه‌ی این مطلب آموزشی به اختصار در خصوص این مهم توضیحاتی داده می‌شود.

 

راهکارهای جذب دانش آموز

برای جدب دانش آموزان راه‌های زیادی وجود دارد. اما مهم‌ترین مسئله تسلط شما بر روی دروس است. تا زمانی که شما بر روی دروس مسلط نباشید تدریس خصوصی برای شما نتیجه ای نخواد داشت. در اینجا به بررسی بعضی از راهکار‌های جذب دانش آموزان می‌پردازیم.

 

ثبت نام در آموزشگاهها و سایت‌های در ارتباط با تدریس خصوصی

اولین راهکاری که معمولا هر مدرسی به نظرش می‌رسد، این است که با آموزشگاهها ، موسسات و سایت‌های تدریس خصوصی تماس بگیرد، ثبت نام کند و برای جذب شاگرد اعلام آمادگی نماید. ثبت آگهی تدریس خصوصی در سایتهای آگهی تدریس نیز راه حل خوبی است. سایت بلدیاب به شما کمک میکند تا در به همه کاربران در سراسر کشور معرفی شوید. 

 

ایجاد وبلاگ

سایت شخصی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، در حال حاضر افراد بسیار زیادی از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی خدمات و کالاهای خود استفاده می‌کنند. اگر در کار تدریس خصوصی جدی و کاربلد هستید، برای خودتان سایت و یا حداقل وبلاگی بزنید و مطالبی را در زمینه دروس تدریسی خودتان در آن قرار دهید و برای جذب شاگرد تبلیغ نمائید. تبلیغات ایمیلی و پیامکی برای تدریس خصوصی به صورت انبوه به شما کمک زیادی می‌کند.

 

درج آگهی

درج در روزنامه‌های کثیرالانتشار، چاپ تراکت و پخش آن، تبلیغات در مجلات محلی، چاپ کارت ویزیت شخصی، یکی از راههای تبلیغات برای جذب دانش آموز است.  آگهی و تبلیغات خود را پر محتوا، جذاب و متقاعد کننده بنویسید. در آن تمامی افتخارات و سوابق کاری مفیدتان را درج کنید.

 

جذب دانش آموز با همکاری شاگردان فعلی

جذب دانش آموز با همکاری شاگردان فعلی، کمک زیادی به شما میکند. از دانش آموزانی که به آنها درس می‌دهید بخواهید اگر شخص دیگری برای تدریس به آنها سپرد شما را معرفی کنند. البته اگر خوب تدریس کنید این اتفاق خود به خود می‌افتد.

 

برگزاری کلاس رایگان در مدارس

با مدیر آموزشگاه یا مدارس جهت یک جلسه رایگان هماهنگی لازم را انجام دهید. بعد از پایان جلسه، کارت ویزیت خودتان را بین دانش آموزان توزیع کنید. اگر در آن جلسه، خوب تدریس کرده باشید حتما با شما تماس گرفته خواهد شد.

 

انجام تدریس به صورت آنلاین و حضوری

برای اینکه بتوانید تعداد شاگردهای بیشتری را جذب کنید و محدودیت مکانی و زمانی نداشته باشید و از هر جای ایران و حتی از هر جای دنیا شاگرد جذب کنید بهتر است هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری کار تدریس خصوصی را انجام دهید. از کارهی دیگری که در تدریس آنلاین می‌توان انجام داد مواردی مانند موارد زیر است.

• انتخاب دروس پرمتقاضی و مورد علاقه‌ی خودتان

• فعالیت در زمینه‌ی تدریس خصوصی دروس کنکوری

• ارتباط گرفتن با سایر مدرسین تدریس خصوصی

ایده هایی برای جذب دانش آموزان

راهکارهای تدریس خصوصی

دروس تدریسی خود را با دقت انتخاب نمائید و بر آنها مسلط باشید، ایده‌ی تدریس خصوصی اولین فکری است که هر دانش آموخته‌ی دانشگاه به ذهنش خطور می‌کند. اگر می‌خواهید در کار تدریس موفق باشید، سعی کنید دروسی را تدریس کنید که به آنها علاقه دارید و در دوران تحصیل خودتان در آن دروس نمرات خوبی کسب نموده اید. تسلط شما در نحوه تدریس شما و حتی کلماتی که برای انتقال مفاهیم انتخاب می‌کنید، خودش را نشان خواهد داد و دانش آموزان شما این مطلب را درک خواهند کرد.

 

نکات مهم در تدریس خصوصی

• از دانش آموزان خود حمایت کنید، فقط به عنوان یک مدرس در کلاس حاضر نباشید، بلکه به صورت کامل از شاگردهای خودتان پشتیبانی و حمایت کنید.

• در کلاس درس متکلم وحده نباشید، کلاس فعال و پویا برای شاگردهایتان مفیدتر و پربارتر خواهد بود.

• در کلاس درس جدی باشد ولی کلاس خشکی نداشته باشد.

• به دانش آموزتان تمرین بدهید و انجام آن را با جدیت از او بخواهید

. • کیفیت تدریس و کلاسهای تدریس خصوصی خود را افزایش دهید تا شاگردهایی که جذب کرده اید را از دست ندهید.

 

جلسه اول، مهم‌ترین جلسه در تدریس خصوصی

فرقی نمی‌کند در کار تدریس خصوصی سابقه‌ی زیادی داشته باشید و یا به تازگی به این کار روی آورده باشید، هدف شما این است که در برخورد اول تاثیر مثبتی روی دانش آموز خود بگذارید، او را در مسیر یادگیری یاری کنید، راه را برای جلسات آینده هموار کنید و در نهایت حق التدریس خود را دریافت نمائید. حال به چندین نکته مهم در خصوص برگزاری بهتر جلسه اول تدریس خصوصی اشاره می‌کنیم.

 

شناخت و آگاهی

در جلسه‌ی اول تدریس خصوصی، سعی کنید شاگرد خود را بهتربشناسید. درباره‌ی مشکلات درسی وی از او سوال بپرسید. دقت کنید در چه مباحثی مشکل دارد و برای امتحان لازم است کدام مباحث بیشتر با او کار شود. از او بخواهید برای جلسه‌ی اول تدریس خصوصی کتاب یا جزوه‌های خود را همراه داشته باشد، این کار میتواند به شما کمک کند تا با روش معلم دانش آموز بیشتر آشنا شوید و از آن مهم‌تر تعداد جلسات مورد نیاز او را تخمین بزنید.

 

 هماهنگی با والدین دانش آموز

در جلسه اول، در مورد تاریخ، ساعت و مکان کلاس با او و والدینش صحبت نمائید و به توافق برسید. حتی در مورد تعداد جلسانت و هزینه هر جلسه نیز صحبت کنید، والدین دانش آموز باید در جریان کامل وضعیت دانش آموز خود قرار بگیرند تا بتوانند بهترین تصمیم را برای او داشته باشند. پس از شناخت کامل دانش آموز خود در جلسه اول تدریس خصوصی، می‌توانید یک برنامه مفصل برای تدریس خود طراحی کنید. طرح درس تعیین می‌کند چه مباحثی نیاز است که کار شود و این‌که برای هر مبحث چقدر زمان نیاز است.

 

 

محیط مناسب تدریس خصوصی

برای تدریس خصوصی نیاز به یک اتاق ساکت است و هیچ چیز نباید تمرکز شما و دانش‌ آموزتان را به هم بزند. در اتاقی کار کنید که تلویزیون در آن وجود نداشته باشد و کمترین رفت و آمد افراد انجام گردد. شما باید در طول تدریس خصوصی در کنار دانش‌ آموز بنشینید. به خاطر داشته باشید برای تدریس خصوصی تمام وسایلی را که لازمه‌ی تدریس است را به همراه بیاورید. از دانش آموزتان هم بخواهید هر جلسه تمام وسایل مورد نیازش را به همراه داشته باشد. آموزش و پرورش بر محیط‌های آموزشی نظارت دارد و بهتر است کلاس‌های خصوصی در آموزشگاه‌های معتبر برگزار شود. 

 

برقراری ارتباط صمیمانه

در جلسه‌ی اول تدریس خصوصی خود را معرفی کنید. از سابقه‌ی کاری خود بگویید و درخصوص علاقه‌ی خود به تدریس خصوصی صحبت کنید. جدی، حرفه‌ای و در عین حال با دانش آموزتان صمیمی باشید. یادآوری کنید که شما برای کمک به او این‌جا هستید و می‌تواند هر سوالی که دوست داشت از شما بپرسد.به دانش آموز بگویید قدری از خودش و خانواده‌اش و این که دوست دارد خارج از مدرسه چه کارهایی را انجام دهد برای شما بگوید.

 

توجه به نقاط مشکلات تحصیلی و درسی دانش آموز

روش‌ها و ابزارهای آموزشی وجود دارند که می‌توانند در امر تدریس به شما کمک کنند. اگر دانش آموز در به خاطر سپردن انبوه زیادی از اطلاعات مشکل دارد، می‌توانید جدولی تهیه کنید و از او بخواهید این اطلاعات را دسته‌بندی کند و در جدول قرار دهد چون دسته‌بندی کار حفظ کردن را راحت‌تر می‌کند. این جدول‌ها ابزاری بصری هستند که از کلمات کلیدی، تصاویر و عکس استفاده می‌کنند و دانش آموز با استفاده از آن‌ها می‌تواند مفاهیم مهم را به خاطر بیاورد.

 

تدریس خصوصی 

برای این که دانش آموزان با سرعت بیشتر و بهتر بتوانند به نتیجه دلخواه برسند بهترین راه تدریس خصوصی است. البته مدرس در این زمینه نقش بزرگی دارد. برای اینکه بهترین مدرسین را در هر زمینه ای که نیاز دارید در اختیار داشته باشید، بهترین راه مراجعه به سایت بلدیاب است. با ثبت نام در سایت بلدیاب در هر جای کشور که هستید بهترین‌ها را در اختیار داشته باشید و به برند خود تبدیل شوید. 

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:38       1399/10/06
  • تعداد بازدید :
    1389
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

جذب دانش آموز

تدریس خصوصی

ایده تدریس خصوصی

ایده برای جذب دانش آموز

راهکارهای تدریس خصوصی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.