تبلیغات
شما

نقش هوش مصنوعی در تدریس خصوصی

نقش هوش مصنوعی در تدریس خصوصی

یکی از موضوعاتی که امروزه بسیار بر سر زبان‌ها افتاده است، هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی یا هوش ماشینی، یک موضوع بسیار جالب است. هوش مصنوعی مقوله ای است که قدرت ایجاد تحول در تمامی جنبه‌های زندگی انسان‌ها را دارد. ساخت پارکینگ‌های اتوماتیک، دستیارهای هوشمند، رسانه‌های اجتماعی و... تنها نمونه ای از کاربرد هوش مصنوعی در زندگی بشر است. امروزه هوش مصنوعی توانسته در کنار تمام این موارد به مدارس و دنیای آموزش نیز ورود کند. پس هوش مصنوعی در دنیای کنونی توانسته برای تدریس هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

تاثیرات کاربرد هوش مصنوعی در تدریس و آموزش غیرقابل چشم پوشی است. چرا که این موضوع توانسته تحولات شگفت انگیزی در بخش آموزش ایجاد کند. وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب؛ یکی از وب سایت‌های معتبر در زمینه تدریس خصوصی در منازل است؛ که در این مقاله تلاش کرده تا 7 کاربرد هوش مصنوعی در نظام آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار بدهد.

هوش مصنوعی در تدریس

یک استاد دانشگاه آمریکایی برای اولین بار در سال 2016، اقدام به ابداع یک برنامه هوش مصنوعی برای پیشبرد اهداف آموزشی خود کرد. این برنامه قدرت پاسخگویی به سوالات افراد، یادآوری تکالیف و امتیازدهی به نوشته‌های دانشجویان را داشت. اما در عصر حاضر پروژه‌های زیادی در حال اجرا هستند، که از این هوش برای کمک به دانش آموزان و معلمان استفاده می‌کنند.

تاثیر کاربرد هوش مصنوعی در تدریس و آموزش

خوشبختانه یا متاسفانه ابزارهای هوش مصنوعی هنوز نتوانسته اند به اندازه کافی در حوزه آموزش ورود کنند. اما باید بگوییم برنامه هایی هستند که، معلم‌ها به کمک آن‌ها می‌توانند در حوزه آموزش از هوش مصنوعی استفاده کنند. ما نمی‌توانیم بگوییم که ربات‌ها می‌توانند به جای معلم‌ها در عرصه آموزش ورود کنند، کمک هوش مصنوعی و ظرفیت هایش می‌تواند به معلم‌ها در زمینه آموزش و تدریس خصوصی کمک کند. هوش مصنوعی برخی از وظایف وقت گیر معلمان را به عهده گرفته و زمان بیشتری را برای رفع اشکال و آموزش به ارمغان خواهد آورد.

7 کاربرد هوش مصنوعی در نظام آموزش و پرورش

هوش مصنوعی در تدریس و نظام آموزش و پرورش و دانشگاهی می‌تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد. در این قسمت می‌خواهیم 7 مورد از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در بخش آموزش را معرفی کنیم.

برگزاری آزمون با امنیت بالا

زمانی که آزمون‌ها با کمک هوش مصنوعی انجام شود، میزان تقلب به صفر می‌رسد. برگزاری آزمون‌ها با کمک هوش مصنوعی امکان قرار دادن چند نمونه سوال در اختیار دانش آموزان را فراهم می‌آورد. همچنین هوش مصنوعی امکان تصحیح آزمون را داشته و در نهایت نمره را محاسبه می‌کند. حتی برخی از این برنامه‌ها قدرت تحلیل داشته و بخش هایی را که دانش آموزها یا دانشجویان ضعف دارند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

تولید محتوای آموزشی

با استفاده از هوش مصنوعی در آموزش مجازی می‌توان بهترین محتواهای بصری، صوتی و تصویری را تولید نمود. برای انجام تولید محتوا کافی است به ربات، اهداف و خواسته‌های خود را معرفی کنید، نتیجه این کار قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

هوش مصنوعی در تدریس، کمک به معلم

هوش مصنوعی در تدریس بسیار تاثیرگذار است. هوش مصنوعی نوعی دستیار برای معلم بوده و در صورت ایجاد سوال برای فراگیران بدون به هم ریختن نظم کلاس در حین تدریس، پاسخ می‌دهد.

آشنایی و شناخت مشکلات دانشجویان یا دانش آموزان

همان طور که در بخش آزمون اشاره کردیم، یکی از فواید هوش مصنوعی تحلیل مشکلات فراگیران است. تلنبار شدن دروس نامفهوم در بین دانش آموزان و دانشجویان می‌تواند در نتیجه نهایی آن‌ها تاثیرگذار باشد. هوش مصنوعی این قابلیت را فراهم می‌آورد تا معلم یا استاد با ضعف تک تک فراگیران خود آشنا شود. این آشنایی سبب می‌شود تا تدریس خصوصی و انتخاب یک معلم خصوصی خوب به عنوان راه درمان به فراگیران وارد میدان شود.

تشخیص چهره فراگیران

یکی از سرویس هایی که در مدارس چین، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرویس تشخیص چهره است. این سرویس‌ها باعث می‌شود تا مسائلی مانند، اثر انگشت، شماره دانشجویی و دانش آموزی به طور کل از بین برود. این برنامه علاوه بر تشخیص چهره، در کلاس‌ها دانش آموزان را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر دانش آموزی نسبت به درس بی توجه باشد، این برنامه سریعا به والدین و معلم اطلاع رسانی می‌کند. البته این وجهه از برنامه به دلیل عدم رعایت حریم خصوصی کمی با اعتراض مواجه شده است.

آموزش آنلاین در همه جا

با فعالیت هوش مصنوعی در تدریس، یادگیری فقط به مدرسه و کلاس ختم نمی‌شود. در عصر کنونی بسیاری از کشورهای در حال توسعه در تلاش هستند تا برروی آموزش آنلاین برپایه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند. این فرآیند باعث می‌شود تا کیفیت آموزش در مناطق دور افتاده بسیار بالا برود.

محتواهای هوشمند کاربرد بیشتری پیدا خواهند کرد!

Cram101 و JustThatFacts101 دو کمپانی هستند، که کمک می‌کنند تا فرآیند آموزش موثرتر واقع شود. آزمون‌های چند گزینه ای مرتب، خلاصه‌های فصول مهم، برجسته سازی قسمت‌های مهم کتاب، خلاصه سازی اختصاصی برای هر درس و... برروی پلتفرم هایی مانند آمازون قابل مشاهده هستند.

جمع بندی

بسیاری از افراد تا درباره توانایی‌های هوش مصنوعی در تدریس صحبت می‌کنیم، تصور می‌کنند که به زودی قرار است معلمان از روند آموزشی حذف شوند. این درحالی است که هوش مصنوعی با هدف کمک به معلم وارد حوزه آموزش می‌شود، نه حذف یاد دهنده. در حقیقت هوش مصنوعی کمک می‌کند تا سرعت آموزش افزایش پیدا کند. اگر چه هنوز هوش مصنوعی به اندازه کافی در آموزش پیشرفت نداشته است اما به میزان زیادی توانسته به پروسه آموزش کمک کند. به خصوص هوش مصنوعی در تدریس خصوصی توانسته حرفی برای گفتن داشته باشد. چرا که این ابزار با قدرت تحلیل آزمون ها، فراگیر را با نقاط ضعف خود آشنا می‌کند.

یکی از راه هایی که به انتخاب معلم خصوصی بسیار کمک می‌کند؛ وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب است. در این وب سایت، والدین می‌توانند لیستی از مدرسین و اساتید معتبر را مشاهده کنند و بسته به نیاز فرزند خود در قسمت ثبت درخواست معلم خصوصی، بهترین تدریس خصوصی را در منزل داشته باشند.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    21:04       1402/05/23
  • تعداد بازدید :
    477
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

هوش مصنوعی در تدریس

تاثیرات کاربرد هوش مصنوعی در تدریس و آموزش

کاربرد هوش مصنوعی در نظام آموزش و پرورش




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.