تبلیغات
شما

تاثیر کرونا بر کسب و کار آموزشگاه

تاثیر کرونا بر کسب و کار آموزشگاه

یکی از حوزه هایی که کرونا آن را تحت تاثیر قرار داد آموزش و پرورش است. ویروس کرونا باعث تعطیلی مدارس شد. وزارت آموزش و پرورش، آموزش مجازی را با برنامه‌های تلوزیونی و برنامه شاد آغاز کرد. اما تاثیر کرونا بر کسب و کار آموزشگاه‌ها نیز پوشیده نیست. گرچه آموزشگاه‌ها نیز از آموزش آنلاین استفاده کردند و بیشتر کلاس‌ها به صورت مجازی ادامه یافت، اما بعد از گذشت چندین ماه از کرونا تصمیم گرفته شد، بعضی از کلاس‌ها به صورت حضوری و با رعایت نکات ایمنی مانند طرح فاصله گذاری اجتماعی در آموزشگاه‌ها، پاکسازی و ضدعفونی در فضای کلاس‌ها تشکیل گردد. با انجام این طرح دانش آموزان می‌توانند به صورت حضوری در کلاس حاضر شوند و تاثیر کرونا بر روی آموزش آنان کم رنگتر شود.

 

اوج گیری دوباره کرونا در کشور

بر اساس اطلاعات داده شده آمار ابتلایان به بیماری کرونا در جهان هر روز بیشتر می‌شود. اوج گیری کرونا آثار مثبت و منفی بر روی آموزش داشته است. آموزش‌های آنلاین یکی از راه حل‌های این مشکل بوده، برای کشورهایی که با این روش آشنایی داشتند شرایط بهتر از کشورهای که آموزش مجازی را تا به حال دنبال نکرده بودند است. در ایران هم سال‌ها است که این روش دنبال می‌شود اما این شرایط باعث پر رنگ‌تر شدن این روش شده است. اوج گیری کرونا باعث تعطیلی طولانی مدت مدارس و آموزشگاه‌ها شد که این موضوع باعث ضعف دانش آموزان مخصوصا دانش آموزان ضعیف ترگردید. اما آموزش آنلاین باعث بر طرف شدن این ضعف گردید و در حال حاضر بیشتر آموزشها به همین صورت انجام می‌شود.

 

آثار منفی کرونا در آموزش

با شیوع کرونا بسیاری از آموزشگاه‌ها تعطیل شد و افراد زیادی بیکارشدند. در این میان تعداد زیادی از دانش آموزان هم بلاتکلیف ماندند و آموزش آنها به پایان نرسید و کلاس‌ها نیمه کاره تعطیل شدند. بسیاری از کارآموزان نتوانستند در آزمون پایان دوره شرکت کنند و مدرک خود را دریافت نمایند. وقفه ایجاد شده در بین کلاس‌ها باعث فراموشی مطالب بخصوص در کارآموزان ضعیف‌تر شد. در این میان اینترنت به کمک آموزش و پرورش آمد و دانش آموزان توانستند با آموزش مجازی به تحصیل خود ادامه دهند.

 

آثار مثبت آموزش مجازی در کرونا

دسترسی دانش آموزان به مدرسین در مناطق محروم که شاید نمی‌توانستند ادامه تحصیل بدهند یکی از آثار مثبت آموزش مجازی در این دوران بوده است. ایجاد ارتباط مستحکم میان اعضای خانواده در دوران کرونا یکی از اتفاقات خوب محسوب می‌شود. دانش آموزان در این دوران خودیادگیری را آموختند، در این روش دانش آموزان متفکر، خلاق، خودباور و تلاشگر شدند. چنین دانش آموزانی در حل مسائل زندگی بسیار راحت عمل می‌کنند. در این روش دانش آموزان یاد می‌گیرند که از هر منبعی بیاموزند. این گونه شوق یادگیری در آنها نهادینه می‌شود. اما باید دانست معلم نقش اساسی را در تکالیف دانش آموزان و تربیت آنها ایفا می‌کند.

 

مزایای آموزش آنلاین

البته آموزش آنلاین مزایای بسیاری دارد. این مزایا بعد از استفاده از آن مشخص شد. در این روش دیگر نیازی به گذراندن ساعت‌های زیاد در راه نیست. هزینه‌ها کاهش یافته و روز و ساعت کلاس به انتخاب کارآموز است. همه کارآموزان در سراس کشور به همه اساتید دسترسی داشته و محدویتی ندارند. انتخاب استاد به عهده کارآموز است. هزینه به انتخاب کارآموز است و با هر هزینه ای می‌تواند استاد مورد نظر خود را پیدا کند. در کلاس‌های آنلاین مدرس و کارآموز تمرکز بیشتری دارند. کارآموز می‌تواند تایم‌های مورد نظر خود را رزو کند. کافی است کارآموز یک موبایل یا تبلت در اختیار داشته باشد، در هر مکان و زمان می‌تواند کلاس خود را برگزار نماید.

تاثیر کرونا بر کسب و کار آموزشگاه

آموزش آنلاین موقت است

آموزش آنلاین یکی از روشهایی است که به سرعت در جهان گسترش یافت. این روش آموزشی کمک بزرگی به مردم در کرونا کرد. زیرا با این روش همه دانش آموزان در منزل شروع به آموزش کردند و دیگر از کلاس و درس عقب نماندند. این روش به حفظ سلامت شهروندان کمک بزرگی کرده است.

شاید برای همه این سوال باشد که آموزش آنلاین چه مقدار تاثیر گذار است؟

بسیاری از افراد آموزش آنلاین را در دوران کرونا تجربه کردند و با اصول و قواعد آن آشنا شدند. این یک اتفاق مثبت در جامعه است. زیرا بسیاری از افراد شرایط رفتن به کلاس را ندارند و با کلاس‌های آنلاین مشکل آنان حل می‌شود و شاید بعضی از افراد مسافت‌های زیادی را برای کلاس خود طی می‌کردند و زمان زیادی را از دست می‌دادند. الان با وجود تدریس آنلاین دیگر همه این مشکلات حل شده است.

 

حیات آموزشگاه‌های آزاد درگرو فعالیت‌های آنهاست

توقف کار آموزشگاه‌ها با شیوع کرونا، موجب قطع درآمد آنها شد و بسیاری از افرادی که در این حوزه اشتغال داشتند بیکار شدند. بسیاری از آموزشگاه‌ها اعلام کردند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزشگاه به کار خود ادامه داده و کلاس‌ها برگزار می‌شوند. اغلب آموزشگاه‌ها در دوران کرونا در آمدی نداشته و از مسئولان این حوزه درخواست کمک داشته اند. بسیاری از مسئولان معتقدند اگر این روند ادامه یابد بسیاری از آموزشگاه‌ها ورشکست می‌شوند. این دغدغه بسیاری از آموزشگاه‌ها است و با روش هایی مانند آموزش آنلاین باید رفع شود تا آموزشگاه با مشکلت جدی‌تری روبه رو نشود.

اما در بعضی از موارد مانند آموزش موسیقی نمی‌توان تمام مراحل را به صورت آنلاین آموزش دید و حتما حضور در کلاس لازم است. در این صورت باید همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده تا کارآموزان بتوانند از کلاس استفاده نمایند. 

 

تدریس خصوصی

یکی از بهترین روش‌های تدریس، تدریس خصوصی است. اما اجباری نیست که تدریس خصوصی به صورت حضوری صورت گیرد. در عصر امروز دیگر مهم نیست در کجای ایران زندگی می‌کنید و در چه زمانی می‌توانید سر کلاس حضور داشته باشید. فقط کافی است کلاس و مدرس مورد نظر خود را انتخاب کنید و شروع به یادگیری نمایید. برای اینکه بهترین مدرسین را در کنار خود داشته باشید کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و با ثبت نام در سایت بلدیاب به بهترین مدرسین دسترسی داشته باشید. اگر آموزشگاه دارید و یا مدرس هستید کافی است در سایت بلدیاب ثبت نام کنید تا به همه کاربران این سایت در سراسر کشور معرفی شوید و برند خود را بسازید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:19       1399/07/01
  • تعداد بازدید :
    673
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزشگاه

طرح فاصله گذاری اجتماعی در آموزشگاه

اوج گیری دوباره کرونا در کشور

آموزش آنلاین موقت است

حیات آموزشگاه‌های آزاد در گروفعالیت آنهاست


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.