تبلیغات
شما

چگونه در تدریس خصوصی موفق باشیم

چگونه در تدریس خصوصی موفق باشیم

تدریس خصوصی یکی از شغل‌های است که باید با علاقه زیاد همراه باشد. شروع کردن تدریس خصوصی نیاز به تجربه زیاد ندارد. کافی است درسی را که می‌خواهید تدریس کنید کاملا مسلط باشید تا بتوانید موفق شوید. علاقه به تدریس در شما شور و اشتیاق ایجاد می‌کند و این حس اشتیاق به دانش آموزان هم انتقال می‌یابد. سعی کنید برای تدریس درسی را انتخاب کنید که از تدریس آن لذت می‌برید. با این روش شما خیلی زود پیشرفت خواهید کرد. قبل از شروع تدریس خصوصی باید بدانید که این کار معایب و مزایای خود را دارا است. مسئولیت سنگینی به عهده شماست. همه جوانب را در نظر بگیرید و سپس شروع کنید.

 

تسلط به موضوعات درسی

توجه به این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است. تسلط به موضوعات درسی بزرگترین عامل موفقیت است. این تسلط شامل حرف زدن شما، تسلط به پاسخ گویی سوالات و... می‌باشد.

 

ابتکار و خلاقیت در تدریس

معلمین نقش بزرگی را در این کار ایفا می‌کنند. با ابتکار عمل معلم زمینه خلاقیت دانش آموزان فراهم می‌شود. در کنار معلم مدرسه نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. مدرسه یکی از محیط‌های آموزشی است که دانش آموزان در آن مهارت‌های ذهنی را می‌آموزند. بنابراین مدرسه و معلم در کنار هم باید ابتکار و خلاقیت بالایی برای یادگیری دانش آموزان داشته باشند.

 

نقش تشویق در تدریس

تشویق یکی از عوامل موثر در تدریس است. با تشویق دانش آموزان دامنه رشد و پیشرفت آنها فراهم می‌شود. تشویق دیدگاه مثبتی به دانش آموز نسبت به درس می‌دهد. معلم باید سعی کند به جای در نظر گرفتن تنبیه، تشویق‌های خود را بیشتر کند و با تشویق حس رقابت بین دانش آموزان را بالا ببرد تا بازدهی کلاس را بالا ببرد.

 

وقت کلاس را هدر ندهید

معلم باید بر روی کتاب درسی مسلط باشد و بعد از تدریس کتاب به حل مسئله و کتاب‌های کمک درسی بپردازد.

 

دانش آموز را قضاوت نکنید

به دانش آموز بارها و بارها فرصت دهید و اگر موفق نبود دلیل آن را جویا شوید و گمان نکنید که دانش آموز بی استعداد است. در این زمینه می‌توانید از تجربه دوستانتان استفاده کنید تا مشکل حل شود.

ایجاد ارتباط با دانش آموز

یک معلم خوب ضمن انگیزه دادن به دانش آموز با او ارتباط صمیمی دارد. معلم باید سعی کند تمارین دانش آموز را روزانه چک کند و اشکلات را برطرف نماید. معلم خوب در کنار یک ارتباط خوب از دانش آموز کار خوب می‌خواهد، زیرا تدریس خصوصی بدون تمرین دانش آموز و کسب مهارت او بی نتیجه است. یکی دیگر از راه‌های ایجاد ارتباط با دانش آموز، مشارکت او در تدریس می‌باشد. سعی کنید متکلم وحده نباشید و به دانش آموز اجازه صحبت بدهید .

 

رفع اشکلات تدریس

انتقاد پذیر باشید و از نواقص خود استقبال کنید. این کار باعث قوی شدن و بهتر شدن شما می‌شود. حتی باید در پایان جلسات از دانش آموزان نظرسنجی انجام دهید و معایب و محاسن تدریس خود را جویا شوید.

 

از این شاخه به آن شاخه

در تدریس از این شاخه به آن شاخه نباشید. مخصوصا در کلاس‌های تدریس خصوصی، زیرا این کار باعث گیج شدن دانش آموز می‌گردد و ممکن است اصلا چیزی یاد نگیرد و در نتیجه کلاس بی فایده باشد.

 

افزایش قدرت یادگیری

با کشف علایق دانش آموزان می‌توانید بر یادگیری آنها تاثیر بگذارید. ایجاد فضای مورد علاقه دانش آموزان و تدریس در این فضا‌ها قدرت یادگیری را افزایش می‌دهد.

 

در کلاس‌های گروهی مدیریت کنید

در کلاس‌های گروهی کنترل کلاس راباید به دست داشته باشید. البته نباید کلاس خیلی خشک باشد، حد وسط را رعایت کنید. در کلاس قوانینی تعیین کنید و تایم آزاد قرار دهید، فضایی برای پرسیدن سوالات ایجاد کنید و نگذارید در کلاس هرج و مرج شود.

 

به روز باشید

سعی کنید نگذارید اطلاعات شما کهنه و قدیمی شود. خودتان را آپدیت کنید و با علم روز پیش روید تا در کارتان موفق باشید.

 

اولویت در نتیجه گرفتن شاگردان

این نکته خیلی مهم است که دانش آموزان شما به موفقیت برسند. در کلاس‌های خصوصی دانش آموزان متفاوتند اما هر کدام باید در اولویت باشند و به نتیجه دلخواه برسند. معلم خصوصی باید برای هر کدام از دانش آموزان برنامه داشته باشد و طبق آن به برنامه عمل کند تا به نتیجه دلخواه دست یابد.

 

تدریس خصوصی

اگر مدرس خصوصی هستید و یا به تازگی کار خود را شروع کرده اید و یا مدرس با سابقه می‌باشید، می‌توانید با مراجعه به سایت بلدیاب خودتان به دانش آموزان سراسر ایران معرفی نمایید. با توجه به کاربر پسند بودن سایت بلدیاب و اینکه هر روز به کاربران این سایت افزوده می‌شود، فرقی نمی‌کند شما در چه زمینه ای تدریس می‌کنید تحصیلی یا هنری، فقط کافی است به سایت بلدیاب مراجعه و ثبت نام کنید تا کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس بگیرند.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    14:12       1399/08/12
  • تعداد بازدید :
    609
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تسلط به موضوعات درسی

ابتکار و خلاقیت

تشویق

تدریس خصوصی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.