تبلیغات
شما

مشاوره برنامه ریزی درسی و تدریس خصوصی

مشاوره برنامه ریزی درسی و تدریس خصوصی

شاید بسیاری از دانش آموزان با مشکلات زیادی سر و کار داشته باشند. بهترین راه حل کمک گرفتن از مشاور برنامه ریز درسی و تدریس خصوصی است. دانش آموزان در مواردی مانند نزدیکی به امتحانات یا کنکور ممکن است، دچار استرس شوند. برنامه ریزی درست بهترین راه برای جلوگیری از استرس است. باید در این موارد بهترین راه حل را که همان مشورت با مشاوران خبره و با تجربه در این زمینه است، را برگزید. در کل مشاوره یک فرآیند، برای رسیدن به اهداف است. یک مشاور خوب باید توانایی شناخت مسائل و مشکلات را داشته باشد، از نوآوری و خلاقیت برخوردار باشد. در زمان بحران بدون تردید تصمیم بگیرد و از همه مهمتر توانایی ارتباط مناسب با دیگران، بیان منظور و مطالب خود را به درستی داشته باشد.

 

فرآیند مشاوره چیست؟

مشاوره یعنی استفاده از تجربه یک فرد که تخصص و تجربه کافی در زمینه مورد نظر داشته باشد. وظیفه یک مشاور شناسایی استعدادها و توانایی‌های یک فرد و فراهم کردن شرایطی برای استفاده و شکوفایی آن است. در واقع مشاور یک راهنماست تا افرد مسیر درست را برای موفقیت انتخاب کنند. مشاوره یک فرآیند است که با گفتگو آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد، فقط این روند با صحبت هایی سپری می‌شود که می‌تواند آینده یک فرد را دگرگون کند. شاید با یک برنامه ریزی و یا یک راهنمایی سرنوشت یک فرد عوض شود. در کل در یک مشاوره، یک رابطه حسنه، اصل کار است. تا فرد مشاوره شونده تمام موارد را به راحتی بیان کند و مشاور بتواند به درستی کار خود را انجام دهد.

 

مشاوره تحصیلی چیست؟

نقش مشاوران تحصیلی در موفقیت دانش آموزان بسیار زیاد است. مشاوران تحصیلی بهترین راه حل برای کمک، در دوران مشکلات تحصیلی هستند. بزرگ‌ترین قسمت مکان‌هان‌های آموزشی مشاوران تحصلی آن مکان هستند. در کل مشاوران تحصیلی در شرایط نامساعد کمک می‌کنند و در شرایط مساعد به پیشرفت دانش آموز کمک می‌کنند. مشاوره تحصیلی برای تمامی افراد مناسب است، مخصوصا افرادی که در آستانه کنکور هستند. مشاوران اغلب روانشناسانی هستند که سالها تجربه در این زمینه اندوخته اند و می‌توانند نقش موثری در افزایش توان تحصیلی دانش آموزان داشته باشند.

 

مشاور تحصیلی در چه مواردی می‌تواند کمک کند؟

مشاوره تحصیلی در موارد زیادی کمک می‌کند و دانش آموزان را برای درس خواندن تشویق می‌کند. سعی میکند با پی بردن به مشکلات دانش آموز به حل آنها بپردازد. یک مشاور در کارهایی مانند انتخاب رشته در دبیرستان و دانشگاه، تقویت حافظه و افزایش هوش، افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس، روش‌های مطالعه و برنامه ریزی ، روش‌های برقراری ارتباط با مدرسین، معرفی کتاب‌های کمک درسی مناسب را آموزش می‌دهد. البته مشاوران سعی می‌کنند قبل از دادن هر نظری با روانشناسان و مسئولین مدرسه و معلمان و والدین مشورت کنند.

 

مشاوره برنامه ریزی

یکی از راه‌های موفقیت در تحصیل برنامه ریزی درست است. حتما برنامه ریزی درست برای شما هم مشکل است. در کل برنامه ریزی یعنی این که بدانیم چه زمانی می‌توانیم برای کدام درس بگذاریم. اصلا چه طور درس بخوانیم که خسته نشویم و بدانیم برای مطالعه چه مقدار زمان قرار دهیم. با یک برنامه ریزی درست دیگر شب امتحانی نیستید. این کار خیلی ساده است، اصلا آن را پیچیده نکنید. باید بدانید هر چه قدر هم مطالعه کنید اما برنامه ریزی نداشته باشید اصلا فایده ای ندارد. با یک برنامه مناسب بازده هی کار خود را بالا ببرید.

مشاوره برنامه ریزی درسی و تدریس خصوصی

مشاوره برای کنکور

برای اینکه در هر کاری بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است مشورت کنید. دانش آموزانی که به کنکور نزدیک می‌شوند، حتما باید در کنار مشاوران خبره قرار گیرند هر چند هنوز این موضوع در کشور ما جای خود را پیدا نکرده است. یک مشاور می‌تواند گام به گام با دانش آموز کنکوری همراه شود، دانش آموز به موفقیت برسد. در این مرحله‌ی حساس دانش‌آموزان ممکن است با مشکلات زیادی مانند از دست دادن روحیه و انگیزه، از دست دادن امید، خستگی روحی و روانی، افت تحصیلی، مشکلات شخصی، استرس و اضطراب امتحانات و یا مشکلات خانوادگی و غیره درگیر شوند که یک مشاور کنکور باید در رفع و حل این مشکلات در کنار داوطلب باشد و او را یاری دهد.

 

روش مشاوره تحصیلی

مشاور تحصیلی، نقش بسیار زیادی در موفقیت دانش آموزان دارد. مهمترین قسمت در مشاور تحصیلی برنامه ریزی آن است. این برنامه برای هر دانش آموز بر طبق شرایطشان متفاوت است. افت تحصیلی دلایل متفاوتی دارد، ریشه آن می‌تواند عوامل بیرونی مانند مدرسه یا خانواده باشد و یا عوامل درونی مانند عدم برنامه ریزی یا عدم مطالعه صحیح می‌باشد. در هر دو زمینه مشاور تحصیلی بهترین گزینه است. در بعضی موارد نیز دانش آموز مشکلی ندارد و فقط به عملکرد بهتر خود می‌اندیشد. در این موارد هم مشاور تحصیلی بهترین گزینه است.

 

برنامه ریزی تحصیلی

یکی از مهمترین فعالیت دانش آموزان درس خواندن آنها است. با درست درس خواندن، می‌توانند به نتایج عالی دست پیدا کنند. اما باید بدانید بدون برنامه ریزی امکان ندارد. برنامه ریزی باعث می‌شود دانش آموز توجه بیشتری نسبت به درس خواندن داشته باشد. زیرا می‌خواهد از برنامه عقب نماند. همین امر باعث جلوگیری از هدر رفتن وقت می‌شود. اگر دانش آموزی بدون برنامه عمل کند، ممکن همه مطالب را برای شب امتحان بگذارد و همه وقت مفید خود را هدر دهد. در کنار همه این موارد برنامه ریزی به دانش آموز کمک می‌کند تا توان خود را بیهوده هدر ندهد و از این شاخه به آن شاخه نپرد.

 

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی یکی از بهترین روش هایی است که هر مشاور برای دانش آموزان توصیه می‌کند، مخصوصا اگر در نزدیکی امتحانات و یا نزدیک کنکور باشد و زیرا این روش برای رسیدن به موفقیت سریعترین و بهترین راه است. اما برای تدریس خصوصی باید از با تجربه‌ترین بهترین اساتید بهره برد تا بتوان بهترین نتیجه را گرفت. حالا شما می‌پرسید چگونه به بهترین اساتید دسترسی داشته باشید؟ کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین‌ها را در هر جای کشور که هستید کنار خود داشته باشید. با ثبت نام در سایت بلدیاب شما به بهترین آموزشگاه‌ها و اساتید دسترسی خواهید داشت.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:17       1399/09/18
  • تعداد بازدید :
    817
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مشاوره تحصیلی چیست؟ مشاوره برنامه ریزی

مشاوره برای کنکور

مشاوره تحصیلی

برنامه ریزی تحصیلی

تدریس خصوصی

روش مشاوره تحصیلی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.