تبلیغات
شما

علل ضعف دانش آموزان در دروس مختلف چیست ؟

علل ضعف دانش آموزان در دروس مختلف چیست ؟

علل ضعف دانش آموزان در دروس مختلف چیست؟ دلیل افت تحصیلی دانش آموزان چیست؟ که این وضعیت نگران کننده را برای پدر و مادر به وجود می‌آورند. دلیل افت تحصیلی دانش آموزان کم شدن فعالیت درسی یک دانش آموز در دروس یک دوره در مقایسه با دوره‌ی قبل از آن می‌باشد. ضعف دانش آموزان  یکی از موضوعاتی است که ممکن است همه دانش آموزان در طول سال‌های تحصیل خود با آن دست و پنجه نرم کرده باشند. بعضی وقت‌ها افت تحصیلی از عامل‌های درون سرچشمه می‌گیرد و گاهی نیز عامل‌های محیطی سر چشمه گرفته است. تدریس بد، بیماری، سرخوردگی‌های خانوادگی و… از جمله عامل‌های هستند. که هر کدام در افت تحصیلی دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارند. آموزش و پرورش نقش مهمی در این زمینه دادرد. با تربیت معلمان و گذاشتن کلاسهای پی در پی برای به روز رسانی آنان می‌تواند به دانش آموزان کمک کند . البته والدین هم نقش مهمی دارند و اگر دانش آموز نیاز به کمک دارد باید با گرفتن معلم خصوصی به او کمک کنند تا بتواند هر چه زودتر به سطح خوبی برسد.

 

دلیل افت تخصیلی دانش آموزان

تکنولوژی امروز همه چیز را راحت کرده و به همین علت امروز کمتر مثل گذشته دانش آموزان به دنبال هدف شان هستند. و روش زندگی‌های امروزی و عامل‌های  محیطی باعث به وجود آمدن این موضوع شده است. در سال‌های اخیر شاهد افت تحصیلی بین دانش آموزان به دلایل زیادی هستیم.  یکی از علل ضعف دانش آموزان، به خصوص دانش آموزان پسر این است که دوست دارند، هر چه سریع‌تر وارد بازار کار شوند و به همین دلیل تحصیلات را کنار می‌گذارند.

عوامل مربوط به خود دانش آموز

منظور از دانش آموز ضعیف چیست ؟ منظور دانش آموزی است که از چندین درس خود نمره کافی برای قبولی نمی‌گیرد و معلمان از دست این دانش آموزان راضی نیستند. در اینجا والدین نقش به سزایی را دارند. باید به دانش آموز خود کمک کنند تا به بهترین‌ها تبدیل شود در کنار این کمک‌ها باید از معلم خصوصی کمک بگیرند تا بتوانند ضعف‌های دانش آموز خود را جبران کند. حالا اگر دوست دارید در کمترین زمان در هر جای کشور به بهترین معلم خصوصی دست رسی داشته باشید به سایت بلدیاب مراجعه کنید. سایت بلدیاب با سالها تجربه بهترین اساتید را به شما معرفی میکند.

 

  • عامل‌های ذهنی مانند هوش و میزان حافظه

ما اغلب عادت کردیم تبلی دانش آموزان را به هوش آنان نسبت دهیم. اما واقعیت چیز دیگری است اغلب دانش آموزان هوش کافی دارند و حتی شاید از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند. اما در علل ضعف دانش آموزان عوامل دیگر نیز می‌تواند دخیل باشد که باید به حل این مسئله پرداخت. دانشمندان معتقدند محیط تاثیر مستقیم بر روی هوش دارد و اکتسابی است. که می‌توان آن را با تدریس خصوصی نیز به دست آورد.

 

  • ضعیف بودن در پایه تحصیلی

یکی از علل ضعف دانش آموزان این است که دانش آموز درس‌های سال‌های پیش را نفهمیده است و نمی‌توانند درس‌های جدید را درک کنند. برای این دانش آموزان بهترین روش تدریس خصوصی است. سایت بلدیاب میتواند به شما کمک کند تا بهترین‌ها را برای دانش آموز خود انتخاب کنید.

 

  • نداشتن انگیزه درونی برای تحصیل

نداشتن انگیره بیشتر در دوران راهنمایی شروع شده و در دوران دبیرستان به اوج خود می‌رسد. این مسئله باعث ترک تحصیل در بسیاری از دانش آموزان می‌گردد. اکثر دانش آموزان ضعیف به این حالت می‌رسند. که میتوان با کمک به آنها و گرفتن معلم خصوصی به آنها کمک کرد و در آنها انگیزه ایجاد نمود.

 

  • نداشتن اعتماد به نفس

بعضی وقت‌ها دانش آموزان دچار استرس شده و این عامل باعث ایجاد پایین آمدن اعتماد به نفس می‌گردد و در نتیجه افت تحصیلی و بی انگیزگی دانش آموزان می‌گردد. پس باید عوامل ایجاد این استرس‌ها را شناسایی کرده و آنها را از بین ببریم.

 

  • نداشتن برنامه ریزی از هر لحاظ

بسیاری از دانش آموزان با وجود تلاش زیاد همیشه در استرس و نگرانی هستند و از زندگی خود لذت نمی‌برند. گاهی اوقات نیز شنیده ایم که بعضی از دانش آموزان تلاش زیادی می‌کنند ولی هم چنان موفق نیستند. مشکل این است که دانش آموزان برنامه ریزی صحیح ندارند و فکر میکنند درست مطالعه می‌کنند. غافل از اینکه نقش برنامه ریزی بسیار مهم است، مانند نقشه راهی می‌ماند که تمام پیچ وخم را به ما نشان می‌دهد.

 

عوامل مربوط به مدرسه

مدیر یک مدرسه مهم‌ترین فرد در برنامه‌ی ریزی دانش آموزان است. تحقیقات  نشان می‌دهد که مدیر بیش‌ترین نقش را در ایجاد و پیشرفت برنامه‌ها مدرسه دارد. مدیر با رهبری درست، مشورت فعالیت‌ها را پیش ببرد. معلمان و هم کلاسی‌های دانش آموزان نیز نقش مهمی دارند که در ذیل به آنها اشاره می‌شود.

یاد گیری دانش آموزان

  • هم کلاسی‌های نامناسب

یکی از علل ضعف دانش آموزان در تحصیل که والدین نیز خیلی نگران آن هستند همکلاسی هایی هستند که در مدرسه موجب آزار و اذیت  دیگر دانش آموزان شده و برخورد‌های توهین آمیز دارند. این موجب حالت اضطراب و بی انگیزگی دانش آموزان می‌شود. با این گونه دانش آموزان معلمین باید برخورد کرده و از والدین آنها کمک بگیرند.

 

  • رفتارهای نامناسب کادر مدرسه مانند مدیر، معلمین، معاونین

گاهی کودک نه از طرف همکلاسی خود بلکه از طرف معلمین خود، تحت فشار روحی قرار می‌گیرد. رفتار بعضی از معلمان باعث احساس سر خوردگی دانش آموزان می‌گردد و به مرور آن را منزوی باعث بی انگیزگی دانش آموزان  خواهد کرد.

 

  • سطح دانش آموزان مدرسه از نظر درسی

فضای نامناسب مدرسه، نبودن امکانات کافی در مدرسه و محیط خشک بدون جذابیت از علل ضعف دانش آموزان و افت تحصیلی آنان است. سطح دانش آموزان مدرسه و کوشش و تلاششان بر روی دیگر دانش آموزان هم اثر می‌گذارد. هر چه دانش آموزان با تلاشتر باشند با هم رغابت بیشتری دارند و این موجب پیشرفت دانش آموزان است.

 

  • تکالیف خانه

اولین چیزی است که وقتی پدر و مادر می‌شوید، یاد می‌گیرید، این است که نباید بیش از حد به کودک  خود کمک کنید. این یکی از علل ضعف دانش آموزان است و این باعث می‌شود که او نتواند مستقل شود پس نباید تکالیف فرزندتان را انجام دهید، اگر این کار را انجام دادید او دیگر نمی‌تواند کاری را درست انجام دهد. تکلیف دانش آموزان در خانه کاری هدفمند است. وسیله ای برای یادگیری دانش آموزان است به همین خاطر نباید آن را به عنوان وسیله ای برای پر کردن وقت دانش آموزان و یا سرگرم کردن آنان تلقی نمود. تکلیف‌ها باید با توانایی‌ها دانش آموزان سازگار باشد. مدت تکلیف باید مناسب باشد ولی گاهی این موضوع رعایت نمی‌شود و تکلیف‌های سنگینی بر عهده‌ی دانش آموزان گذاشته می‌شود که موجب خستگی دانش آموزان می‌گردد.

 

نقش پدر و مادر

نظر معلمان بر آن است که پدر و مادر زمانی باید کمک کند که فرزندشان قادر به انجام تکلیف نباشد. ، در این گونه مواقع، اول مفهوم درس را دوباره توضیح بدهید و بعد آن‌ها را به تکمیل تکالیفشان تشویق کنید. دانش آموزان  باید همیشه از شما  کمک بخواهند، اما هنگامی که  بزرگ‌تر شدند، کم‌تر به کمک شما نیاز پیدا میکنند. هنگامی که دانش آموز وارد دوره دبیرستان و یا راهنمایی می‌شوند باید بتوانند مستقل شوند، کمک به آنها دیگر باید هنگامی باشد که قادر به انجام آن کار نباشند. آموزش و پرورش با طبقه بندی همه درس‌ها در سال‌های مختلف کاری کرده است تا دانش آموزان به تدریج مستقل شوند بنابراین والدین باید کمک کنند تا فرزندان مستقلی داشته باشند.

 

تدریس خصوصی

آیا تا به حال به دنبال راه حلی برای  ضعف دانش آموز خود بوده اید؟ آیا تا به حال به وظایف والدین دانش آموزان یا کنکوری‌ها فکر کرده اید. دانش آموزان پس از ماه‌ها تلاش به دنبال نتایج امتحانات و یا کنکور خود هستند. والدین با در نظر گرفتن سطح تحصیلی فرزندشان از او انتظار داشته باشند و انتظارات رویایی را کنار بگذارند. اما می‌توانند با کمک به فرزندان خود به آنها کمک کنند یکی از راه‌های کمک به فرزندانمان گرفتن معلم خصوصی برای ارتقا؛ تحصیلی است برای کمک به دانش آموز خود می‌توانیم  با مراجعه به سایت بلدیاب از بهترین اساتید خصوصی کمک گرفته و با ثبت نام به فرزند خود کمک کنیم . اگر نیاز به تدریس خصوصی دارید و هنوز موفق نشده اید معلم خصوصی مورد نیاز خود را پیدا کنید نگران نباشید  یا اگرمی خواهید در محل سکونت خود از آموزشگاه‌های مختلف و دوره هایی که در آنها برگزار می‌شود. باخبر شوید و یا اگر آموزشگاه دارید و یا تدریس می‌کنید و می‌خواهید دوره ها و مهارت خود را معرفی کنید سایت بلدیاب می‌تواند به شما کمک کند. سایت بلدیاب با معرفی بهترین آموزشگاه و اساتید خصوصی کشور توانسته است  یکی از کاربر پسند‌ترین سایت‌ها باشد. و بتواند بیشتر نیازهای آموزشگاه‌ها و مدرسین خصوصی را پیش بینی کند و به عنوان یک سایت جامع و کامل از اساتید خصوصی و آموزشگاه‌ها به معرفی آنان بپردازد. در صورتی که نیازمند تدریس خصوصی  یا دوره‌های آموزشگاه هستید، می‌توانید با ثبت نام خود در سایت بلدیاب، معلم خصوصی خود یا آموشگاه مد نظر خودتان را در کمترین زمان ممکن بیابید پس از درخواست کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان با شما در ارتباط خواهند بود.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:29       1399/02/22
  • تعداد بازدید :
    1962
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

علل ضعف دانش آموزان

ضعف در دروس مختلف

دلیل افت تحصیلی دانش آموزان


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.