تبلیغات
شما

چگونه برای درس خواندن علاقه ایجاد کنیم؟

چگونه برای درس خواندن علاقه ایجاد کنیم؟

چگونه برای درس خواندن علاقه ایجاد کنیم؟ شاید درس خواندن خیلی کسالت بار باشد و شاید به دفعات زیادی برای همه ما این پیش آمده باشد که تا کتاب را باز میکنیم احساس خستگی به سراغمان می‌آید. حال به نظر برای انگیزه دادن به خود برای ایجاد علاقه به درس چه کار کنیم؟ چه کنیم که از درس لذت ببریم؟ و چه کنیم که افزایش تمرکز داشته باشیم؟ آموزش و پروش یک سری راه کار در کتاب‌های درسی برای افزایش تمرکز ارائه داده است که معلمین باید پیرامون آن کار کنند. معلمین نقش به سزایی در افزایش تمرکز دانش آموزان دارن پس اگر میخواهیم به دانش آموز خود کمک کنیم بهتراست معلم خصوصی بگیریم. سایت بلدیاب در این زمینه به ما کمک میکند تا بهترین معلمین را برای دانش آموزان خود انتخاب کنیم. در اینجا میخواهیم روش‌های عالی را برای حل این موضوع بیان کنیم .

 

چرا هنگام درس خواندن احساس خستگی میکنیم ؟

شاید چندین بار از خودتان سوال کرده باشید چرا وقتی کتاب را باز میکنید احساس خواب آلودگی به شما دست می‌دهد؟ جواب این سوال این است که شما مکان نامناسب و زمان نامناسب و حالت سکون را انتخاب میکنید و این حالت باعث خستگی شما و ایجاد خواب آلودگی برای شما می‌شود. باید برای تقویت اراده برای درس خواندن تلاش کنید و انتخاب مکان مناسب باعث تقویت اراده برای درس خواندن میشود. مکان باید مانند محیط کلاس باشد. وقتی می‌خواهید شروع به درس خواندن کنید چگونه اید؟ نشته یا ایستاده؟ روی تخت یا زمین؟ پشت میز یا دارز کش؟ چه زمانی درس میخوانید؟ صبح یا ظهر؟ بعد از ناهار یا در پایان شب؟ اغلب دانش آموزان به یک حالت درس میخواننند و این حالت سکون باعث احساس خستگی میشود و مغز دستور خستگی بدن را صادر میکند و این یکی از دلایل خواب آلودگی است.

 

برای اینکه احساس خواب آلودگی نکنیم چه کنیم ؟

فکر خود را درگیر نکنید کافی است با راه حل هایی که به شما میدهیم به درس علاقمند شوید این راه حل‌ها همه اصولی و قابل اجراست. در هنگام درس خواندن به چه چیزی فکر میکنید؟ آیا شما فقط روی درس متمرکزید یا حواستان همه جا هست؟ هر گاه ذهن شما جای دیگری بود باید سریعا درس خواندن را قطع کنید. زیرا این یکی ازهمان دلایلی است که باعث می‌شود شما از درس بگریزید و به آن بی علاقه شوید. چون در این حالت چیزی را یاد نمیگیرید و تمام نکته‌ها مبهم است. پس سریعا درس را رها کنید و به فعالیتی که ذهن شما را درگیر کرده بپردازید تا ذهن شما آزاد شود و این یکی از راه‌های افزایش تمرکز است.

 

درک مطلب

یکی دیگر از مواردی که باعث درگیری ذهن و عدم اشتیاق می‌گردد قابل درک نبودن مفاهیم درس است. مثلا اگر شما در درسی ضعیف هستید این درس انرژی شما را به سرعت پایین می‌آورد و باعث عدم اشتیاق شما می‌گردد. بنابراین سعی کنید با مراجعه به درس‌های قبلی خود را در این درس تقویت کنید . شما میتوانید با گرفتن معلم خصوصی خود را در هر درسی تقویت کنید سایت بلدیاب به شما کمک میکند تا بهترین مدرسین را انتخاب کنید.

 

چه کارهایی باعث ایجاد علاقه برای ما میشود؟

مطالعه با برنامه ریزی منظم، قبل از هر چیز برنامه ریزی کنید تا بتوانید مطالعه دقیقی داشته باشید. این کار باعث تقویت اراده در درس خواندن میشود. هدفتان را راجع به مطلبی که میخوانید مشخص کنید. مثلا بدانیم فصل یک فارسی را میخواهیم کامل بخوانیم.

 

یک ساعت مشخص را انتخاب کنیم

اگر زمانی را که انتخاب میکنید نامناسب باشد درنتیجه دلسرد خواهید شد. به عنوان مثال اگر درس‌های سخت خود را به آخر شب واگذار کنید یا بعد از ناهار بخواهید مطلبی را حفظ کنید جز خواب چیزی اتفاق نمی‌افتد و باعث دلسردی شما می‌شود و شما فقط وقت خود را تلف کرده اید.انتخاب ساعت مناسب انگیزه دادن به خود برای ایجاد علاقه به درس است. پس سعی کنید زمان درس خواندن را مناسب انتخاب کنید تا باعث افزایش تمرکز شما شود و وقت شما بیهوده تلف نشود.

 

خواندن مفاهبم قبلی

اگر شما در درسی ضعیف هستید یا تا الان آن مطلب را نخوانده اید سعی کنید به مطالب قبلی مراجعه کنید، تا راحتر مطالب جدید را فرا گیرید و آن‌ها را به صورت مفهومی درک کنید.

 

برای تمام کارهای خودبرنامه ریزی کنید

دانش آموزان زیادی بودند که تمام وقت خود را صرف مطالعه کردند تا بهتر نتیجه را بگیرند ولی به نتیجه دلخواه نرسیدند و از درس زده شدند و دیگر علاقهای به ادامه ندارند. بنابراین باید بدانیم که در کنار درس خواندن میتوان به بازی و تفریح و مهمانی و.. رسید و از آن‌ها نباید غافل شد. این کار باعث تقویت اراده برای درس خواندن می‌شود. بعد از یک تفریح عالی حتما بهتر درس بخوانیم.

تقویت اراده برای درس خواندن

دمای محیط خود را متعادل کنید

هوای گرم و سرد در نتیجه درس خواندن شما تأثیر مستقیم دارد. در زمستان کنار شومینه و بخاری شروع به درس خواندن می‌کنید و به دلیل حس خوب گرما در زمستان بر روی کتاب خود به خواب می‌روید. این کار مدت‌ها انجام می‌شود، درس‌ها تلنبار شده و شما از درس خواندن به دلیل ایجاد حس خواب آلودگی متنفر می‌شوید. انگیزه دادن به خود برای ایجاد علاقه به درس این نیست که هر جا درس بخوانیم باید مکان ما مناسب باشد.محیط درس خواندن بایدمثل کلاس خصوصی باشد. اما عامل اصلی عدم تعادل در دمای محیط مطالعه بوده است. صحیح بنشنید و درس بخوانید، اگر هنگام درس خواندن دارز بکشید مغز دستور خستگی می‌دهد و شما حالت خواب آلودگی در می‌آیید مناسب بنشینید. مثلا بر روی میز و صندلی بنشینید و کمر خود را صاف نگه دارید مانند نشتن سر میز مطالعه، آن گونه بنشینید.

 

زیاد نخورید

هرگاه غذای زیادی خورده اید به سراغ کتاب هایتان نروید چون بعد از خوردن غذا احساس خواب آلودگی به سراغ مان می‌آید و اصلا زمان مناسب برای مطالعه نیست.

 

ورزش کنید

اگر در هر هنگامی که درس میخوانید احساس خواب آلودگی دارید در یک فضای مناسب شروع به ورزش کردن کنید تا انرژی شما زیاد شود و شما با نشاط به درس خواندن ادامه دهید یکی از مزایای دیگری که ورزش دارد این است که استرس شما را از بین می‌برد و مغزتان را آماده می‌کند. ورزش باعث تقویت اراده برای درس خواندن می‌شود.

 

خوب بخوابید

به خواب خود اهمیت دهید در طول شب خوب بخوابید و حداقل 8 ساعت خواب کافی داشته باشید و صبح‌ها زود بیدار شوید تا سرحال باشید و اگر عادت دارید ظهرها استراحت کنید. حتما بخوابید تا انرژی خود را از دست ندهید و تا آخر شب بتوانید درس بخوانید. در بعضی از مواقع صدای خود را بلند کنید تا صدایتان به گوش خودتان برسد البته مواظب باشید مزاحمت ایجاد نکنید و اگرمیتوانید به جز درس‌های حفظی به مطالعه کتاب‌های غیر درسی هم بپردازید.

 

به درس خواندن عشق بورزید

هنگامی از رتبه خوب ذوق می‌کنید که با عشق و تمام توان درس خوانده باشید و زمانی که عاشق درس خواندن باشید، از نتیجه نا امید نمی‌شوید. فقط دوباره تلاش می‌کنید هیچ گاه کل درس را برای پایان سال نگذارید از اشتباه نترسید زیرا تا اشتباه نکنید موفق نمیشوید. البته نه اینکه اشتباه کنید ولی هر اشتباه یک تجربه ست. تقویت اراده برای درس خواندن خیلی مهم است. پس کارهایی را انجام دهید تا هر روز با اراده‌تر از دیروز باشید.

 

هیچ گاه به حجم کتاب نگاه نکنید

فقط زمان خود را تقسیم کنید. این انگیزه دادن به خود برای ایجاد علاقه به درس است. تا بتوانید کتاب را تمام کنید ولی تا قسمتی را یاد نگرفته اید از آن نگذرید پس لازم نیست به کلیات توجه کنید فقط کافی است طبق زمان بندی پیش برویم. همه میدانیم که مطالعه شاید کمی سخت باشد ولی برنامه ریزی دقیق میتواند آن را لذت بخش کند. سعی کنید درس خواندن را نوعی تفریح بدانید نه اجبار تا موفق شوید.

 

آیا دوست دارید به درس علاقه مند شوید؟

برای اینکه از درس لذت ببرید با بهترین اساتید که با روش‌های درست تدریس می‌کنند درس بخوانید تا به راحتی درس را فرا گرفته و راحت مفاهیم را بفهمید و این گونه به درس علاقه پیدا کرده و لذت می‌برید برای اینکه به بهترین اساتید دست یابید اصلا نگران نباشید کافی به سایت بلدیاب مراجعه کرده و به راحتی با ثبت نام در سایت بلدیاب در هر زمینه ای تحصیلی و یا هنری به بهترین اساتید دست یابید تا در کنار اینکه به بهترین‌ها تبدیل میشوید جز موفق‌ترین‌ها نیز باشید پس فرصت را از دست ندهید و از هم اکنون کنار ما موفقیت را در کنار لحظه‌های شیرین تجربه کنید.

 

تدریس خصوصی

یکی از بهترین روشهای یادگیری تدریس خصوصی است که به شما در درسها و یا هر زمینه ای که علاقه دارید کمک میکند. سایت بلدیاب با معرفی بهترین اساتید توانسته یکی از سایت‌های کارپسند باشد شما نیز میتوانید با مراجعه به سایت بلدیاب مدرس مورد نظر خود را انتخاب از درس خواندن لذت ببرید. اگر از اساتید تدریس خصوصی هستید و یا آموزشگاه دارید میتوانید با مراجعه به سایت بلدیاب و ثبت نام خود را به کاربران کنید. سایت بلدیاب در سراسر کشور به شما کمک میکند تا معلم خصوصی مد نظر خود و یا آموزشگاه نزدیک به محل خود را در کمترین زمان ممکن بیابید کافی است در سایت بلدیاب ثبت نام کنید تا کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس بگیرند.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1398/12/24
  • تعداد بازدید :
    638
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

درس خواندن

تقویت اراده برای درس خواندن

افزایش تمرکز

انگیزه دادن به خود برای ایجاد علاقه به درس


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.