تبلیغات
شما

چگونه برنامه ریزی درسی موفقی داشته باشیم؟

چگونه برنامه ریزی درسی موفقی داشته باشیم؟

چگونه برنامه ریزی درسی موفقی داشته باشیم؟ مطالعه بخش زیادی از موفقیت تحصیلی را تشکیل می‌دهد. اما در بعضی مواقع پیدا کردن فرصت مناسب برای مطالعه سخت است. مخصوصا قسمت هایی که زمان بیشتری نیاز دارد. ما باید اهداف بلند مدت و اهداف کوتاه مدت در تحصیل داشته باشیم. یکی از راه‌های مناسب برای موفقیت در درس خواندن برنامه ریزی منسجم است. آموزش و پرورش نیز برای دانش آموزان یک نوع برنامه ریزی دارد تا دانش آموزان کتاب‌ها را تا پایان سال به اتمام برسانند. یک برنامه مناسب می‌تواند راهنما باشد حتی اگر اجرای آن برای ما خیلی سخت باشد. تنها باید به خاطر داشته باشید که باید بر اساس برنامه ریزی عمل کنید و آن را در اولویت خود قرار دهید. اما در نظر داشته باشید که از بقیه کارهایتان قافل نشوید و دروس را اولویت بندی کنید. می‌توانید سرگرمی‌های خود را کنار بگذارید، با این کار و یک کم فعالیت بیشتر دیگر مشکلی نخواهید داشت. اولین قدم برای درس خواندن تهیه فهرستی از تمام دروس است. قدم بعدی نوشتن تعهدات است، مثلا اگر امتحانی پیش رو دارید آن را در اولویت قرار دهید. حالا در ادامه به چند نکته دیگر که در برنامه ریزی به شما کمک میکند، اشاره میکنیم تا بهترین برنامه ریزی را داشته باشید و بتوانید به راحتی درس بخوانید.

 

برای کلاس درس یا امتحان باید بدانید چه کارهایی لازم است انجام دهید

در ابتدای کار همه کارهایی که برای مطالعه نیاز دارید یاداشت بردارید و اهداف کوتاه مدت واهداف بلند مدت در تحصیل را مشخص کنیم. حالا برای هر کدام اقدامات لازم را بنویسید. از زمان‌های سوخته استفاده کنید. از تغییرات کلاس و تایم‌های آزاد استفاده کنید و نگذارید آنها هدر بروند. زمان ذخیره داشته باشید و زمان هایی را برای مرور و یاداشت برداری در نظر بگیرید. حتی معلم خصوصی بگیرید تا زودتر به نتیجه دلخواه برسید.

 

بر اساس اولویت لیست تان را بنویسید.

ابتدا اهداف بلند مدت و کوتاه مدت در تحصیل خود را تکمیل کنید و مرتب از خود بپرسید چگونه برنامه ریزی درسی موفقی داشته باشیم؟ و بعد از آن که لیست خود را کامل کردید و تمام کارهای لازم برای اجرای آن را نوشتید حالا نوبت این رسیده است که دروس را اولویت بندی کنیم و بر اساس اولویت‌ها رتبه بندی کنیم. این کار به شما کمک میکند که متوجه شوید که چه موضوعاتی زمان بیشتری را نیاز دارد و چه موضوعاتی زمان کمتری نیاز دارد. برنامه تدریس را از معلم خود بخواهید. میتوانید عدد گذاری کنید مثلا آنهایی که اولویت کمتری دارد عدد1 و  آنهایی که اولویت بیشتری دارد عدد 2 تا 5 بدهیم.

 

زمان‌های مفید را تقسیم بندی کنید

یک ترفند مفید، برنامه ریزی درسی موفق، برای طراحی درس این است که زمان مطالعه هفتگی یا روزانه هر درس مشخص باشد. با این کار یک برنامه جامع دارید و دیگر لازم نیست، مرتب درس خواندنتان را کنترل کنید. زمان هایی را که همیشه می‌توانید مطالعه کنید در برنامه قراردهید تا به صورت عادت در این تایم‌ها درس بخوانید. اگر امتحان دارید یک برنامه متغییر درست کنید تا بتوانید از زمان‌های بیشتری برای امتحان استفاده کنید.

 

زمان هایی را برای فعالیت‌های غیر قابل پیش بینی در نظر بگیرید

در حالی که زمان هایی را برای درس خواندن مشخص میکنید. زمان هایی را برای اوقاتی خالی بگذاریذ که کارهای ناگهانی برای شما پیش می‌آید مانند تولد و یا جشن یا کار هایی دیگر تا برنامه شما به هم نخورد و در آن وقفه ایجاد نشود. در واقع دروس را اولویت بندی کنیم.

 

برنامه ریزی خود را ارزیابی کنید

چگونه برنامه ریزی موفقی داشته باشیم؟ قدم اول در برنامه ریزی درسی خوب این است که برنامه را تا این زمان چک کنید و همه زمان‌ها را تا این لحظه برسی کنید ، تا نگاهی مناسب داشته باشید و متوجه شوید چه کرده اید و چه باید بکنید. کدام فعالیت را باید قطع کنید و کدام فعالیت را باید ادامه دهید. از معلم خود کمک بگیرید. متوجه شوید چقدر پیشرفت کرده اید و چه قدر مطالعه کرده اید. آیا از این برنامه راضی هستید یا نه؟

روش مطالعه مناسب را پیدا کنید

دانستن موضوع که زمانتان را کجا سپری کنید خوب است و میتوانید یک برنامه مناسب با آن تهیه کنید. اما مهم‌تر آن است که بدانیم چه شیوه ای برای درس خواندن ما مناسب است. این به شما کمک میکند تا در زمان کمتری مقدار بیشتری مطالعه کنید و زمان بیشتری را داشته باشید.

 

اجرای برنامه را برای خود اجباری کنید

ممکن است شما برنامه دقیق و فوق العاده ای برای خود طراحی کنید اما این برنامه تضمین نمیکند شما موفق شوید. بلکه این اجرای برنامه است که بسیار اهمیت دارد و با صرف وقت و حوصله باید وارد اجرای برنامه شوید تا موفقیت را تجربه کنید.

 

برنامه ریزیتان را با دیگران در میان گذارید

در بعضی مواقع اجرای برنامه بسیار سخت است به خاطر این که افراد که در کنار ما زندگی کی کنند باعث ایجاد فاصله از اهدافمان می‌شوند. این کار عمدی نیست و آنان شما را دوست دارند. پس شما باید درباره برنامه زندگیتان با آنها صحبت کنید و از آنها کمک بخواهید.

 

تدریس خصوصی رمز موفقیت در تحصیل

بهترین راه حل برای برنامه ریزی موفق داشتن معلم خصوصی است. چون معلمین بارها و بارها درسها را مرور کرده و به زیر و بم کتاب آشنایند و به راحتی شما را در امر برنامه ریزی و چه طور خواندن و آموزش کتاب کمک میکنند. حالا شما میگویید از کجا باید معلم خصوصی پیدا کنیم تا به ما کمک کند. نگران نباشید فقط کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و ثبت نام کنید.

 

  • مدرس خصوصی

سایت بلدیاب بهترین مدرسین خصوصی را در هر جای کشور که هستید به شما معرفی می‌کند تا شما در کمترین زمان به بهترین و با تجربه‌ترین و نزدیک‌ترین مدرسین خصوصی دست رسی داشته باشید.اگر آموزشگاه دارید یا مدرس خصوصی هستید باید بدانید سایت بلدیاب پر کاربرترین سایت هاست که شما میتوانید خود را معرفی نمایید کافی است که به سایت بلدیاب مراجعه و ثبت نام کنید. در هر رشته ای که هستید و در هر مقطع تحصیلی که درس میخوانید و در هر رشته ای که تدریس میکنید و یا هر آموزشگاهی دارید کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و ثبت نام کنید تا کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس بگیرند.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    19:36       1398/12/28
  • تعداد بازدید :
    753
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

چگونه برنامه ریزی درسی موفقی داشته باشیم

اهداف بلند مدت و اهداف کوتاه مدت در تحصیل

دروس را اولویت بندی کنید


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.