تبلیغات
شما

افزایش تمرکز در کلاس‌های تدریس خصوصی

افزایش تمرکز در کلاس‌های تدریس خصوصی

  تمرکز در کلاس‌های تدریس خصوصی یکی از مسائلی است که همیشه برای دانش آموزان و والدین اهمیت زیادی داشته است. با داشتن تمرکز کافی یادگیری به بالاترین سطح خود می‌رسد و این موجب می‌شود تا دانش آموز تایم کمتری را برای یادگیری قرار دهد. نبودن تمرکز به مفید نبودن کلاس و اینکه دانش آموز از آن کلاس بهره ای نبرده باشد منجر می‌گردد. بنابراین برای اینکه دانش آموز بهتر نتیجه بگیرد و زمان‌های خود را در کلاس‌های مختلف به هدر ندهد باید به افزایش تمرکز در کلاس‌های تدریس خصوصی بپردازد.  آموزش و پرورش باید آیتم‌های افزایش تمرکز را در مدارس به دانش آموزان بیاموزد. در این مقاله چند مورد افزایش تمرکز را برای شما بیان می‌کنیم .

 

عدم تمرکز

شاید زمان هایی بوده زنگ کلاس به صدا در آمده و شما اصلا متوجه نشدید. این همان عدم تمرکز است که شما به جای کلاس در جای دیگری بودید. اما شاید از خود پرسیده باشید که چگونه می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟ آیا کار آسانی است یا کار سختی؟ در واقع ابتدا باید شرایط را فراهم کنید تا ایجاد تمرکز برای شما آسان شود. چند مورد از این شرایط را بیان می‌کنیم.

 

آنتایم باشید

اگر آنتایم نباشید هم مطالب بیان شده در کلاس را از دست می‌دهید و هم متوجه بقیه مطلب نمی‌شوید و همین باعث عدم تمرکز شما می‌شود. در ضمن باعث بهم خوردن نظم و تمرکز کل کلاس نیز خواهید شد.پس تبلی را کنار بگدارید و به موقع سر کلاس حاضر شوید. در نظر داشته باشید اگر سر کلاس حاضر نشوید و این کار رامرتب تکرار کنید. مطالب از هم گسیخته می‌شود و همین موضع باعث عدم تمرکز شما روی ادامه مطالب می‌شود.

 

منابع حواس پرتی

وسایلی که می‌تواتند تمرکز شما را به هم بزند اصلا با خود سر کلاس نبرید مانند تبلت و یا گوشی. سعی کنید در کنار دوستان صمیمی خود قرار نگیرید تا شروع به صحبت کنید و تمرکز خود را از دست بدهید. در جاییی قرار بگیرید که احساس راحتی به شما بدهد و استرس نداشته باشید. ردیف اول همیشه بهترین گزینه است. وقتی شما در اول کلاس باشید نه تنها باعث افزایش تمرکز در شما می‌شود بلکه معلم را در کنار خود دارید.

 

میزان کافی استراحت

این نکته خیلی قابل توجه است. اگر خواب کافی نداشته باشید اصلا نمی‌توانید با معلم خود همکاری کنید و در واقع فکر شما خواب است و اجازه یادگیری یا ورود مطلب جدید را نمی‌دهد. این باعث می‌شود شما اصلا مطالب را دریافت نکنید و زنجیره مطالب از دست شما خارج شود. چون مطالب درسی اغلب مانند زنجیره‌های یک زنجیر به هم متصل اند و اگر شما یکی از این زنجیرها را از دست بدهید تمام مطالب بعدی برایتان سخت می‌شود. بنابر این به میزان کافی استراحت کنید.

 

نکته برداری مناسب داشته باشید

اگر شما مدام در حال نوشتن نکته‌های مهم باشید بنابراین تمام حواس خود را جمع می‌کنید تا نکته ای را از دست ندهید و اگر این یک عادت برای شما شود به افزایش تمرکزتان بسیار کمک می‌کند. سعی کنید قبل شروع سخنان معلم یک دفترچه و قلم آماده کنید و به محض شروع مطالب یادداشت برداری کنید تا مطلبی را از دست ندهید. در واقع با این کار شروع به تمرین افزایش تمرکز می‌کنید. نکته برداری یکی از تکنیک‌های مهم افزایش تمرکز است.

 

افزایش تمرکز

 

سوالات خود را بپرسید

اگر سوالی در ذهن شماست حتما آن را مطرح کنید تا باعث ضعف شما در پایه مطالب نشود. از سوال پرسیدن خجالت نکشید و سوال خود را دقیق و کامل بپرسید. به معلم خود خوب گوش کنید و اگر پاسخ را متوجه نشدید باز هم بخواهید تا تکرار کند. اصلا شاید سوال شما سوال خیلی از دانش آموزان هم باشد. با رفع به موقع اشکلات خود دیگر دچار ضعف‌های پایه نمی‌شوید.

 

کمک دیگران را فراموش کنید

با کمک گرفتن از دیگران به پیشرفت خود کمک کنید. از معلم و یا دانش آموزان زرنگ کمک بخواهید. اگر این کار را انجام ندهید نمی‌توانید مشکلات درسی خود را حل کنید در غیر این صوت هر روز در درسهایتان ضعیف می‌شوید. مطمئن باشید معلمتان مشتاق است به شما کمک کند. کلاس‌های تقویتی از این گروه است و شما می‌توانید با شرکت در این کلاس‌ها به خود کمک کنید.

 

درسهای داده شده را همان روز بخوانید

اگر دوست دارید مطالب برای همیشه در ذهن شما حک شود مطالب هر روز را همان روز بخوانید و برای شب امتحان جمع آوری نکنید. اگر در همان روز شروع به مطالعه کنید یاد گیری برای شما خیلی آسان است ولی اگر بگذارید مدتی بگذرد و شروع به مطالعه کنید ممکن است بعضی از مطالب را فراموش کرده باشید.

 

یک جایزه برای خود مشخص کنید

به خودتان قول بدهید اگر نمره درسیتان اضافه شود برای خود یک جایزه می‌گیرید این کار باعث ایجاد انگیزه و تمرکز در شما می‌شود و شما هر روز برای رسیدن بیشتر تلاش می‌کنید. شاید همه ما تجربه این را داشته باشیم که بزرگ‌تر‌ها در هنگام تحصیل برای ما جایزه مشخص کرده باشند و ما برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را کرده باشیم . حالا نوبت خودمان است که به خودمان کمک کنیم.

 

مکان مشخص

در تدریس خصوصی و یا حتی د رکلاس‌های عمومی همیشه یک مکان مشخص را برای خود مشخص کنید و این گونه محیط برای شما عادی می‌شود و چیز جدیدی برای جلب توجه و عدم تمرکز شما وجود ندارد. اگر شما بخواهید هر کلاس را در مکان جدیدی تشکیل دهید منابع حواس پرتی زیادی وجود دارد که تمرکز را از شما بگیرد.

 

برنامه ریزی

یکی از عوامل موفقیت برنامه ریزی است و شما وقتی برنامه ریزی می‌کنید در اصل یک نقشه راه برای خود دارید و اگر به آن عمل کنید به هدفتان می‌رسید چون انتهای برنامه ریزی همان هدف ماست. پس برنامه ریزی می‌تواند نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارد. سعی کنید در تمام کار هایتان اول از همه و قبل شروع برنامه ریزی کنید.

 

تدریس خصوصی

در تدریس خصوصی و تمرکز در کلاس معلم نقش به سزایی دارد. اقتدار معلم و این که چگونه تدریس کند و توجه دانش آموزان را به خود جلب کند تا تمرکزشان افزایش یابد بسیار مهم است. سایت بلدیاب بهترین مدرسین و بهترین اساتید را به شما معرفی می‌کند تا بهترین‌ها در کنار فرزندانتان باشند و با ایجاد علاقه و اشتیاق به درس گوش فرا دهند و به بهترین‌ها تبدیل گردند. فرقی نمی‌کند که شما در کجای کشور زندگی می‌کنید و یا در چه رشته ای نیاز به تدریس خصوصی دارید. سایت بلدیاب در هر جا و در هر زمان و در هر رشته تحصیلی بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کند تا به بهترین‌ها تبدیل شوید.کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و ثبت نام نمایید تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس بگیرند.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:35       1399/02/31
  • تعداد بازدید :
    816
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

افزایش تمرکز

منابع حواس پرتی

مکان مشخص

برنامه ریزی

نکته برداری

میزان کافی استراحت

عدم تمرکز


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.