تبلیغات
شما

چرا برخی از دانش آموزان به درس خواندن علاقه ندارند؟

چرا برخی از دانش آموزان به درس خواندن علاقه ندارند؟

چرا برخی از دانش آموزان به درس خواندن علاقه ندارند؟ شاید بارها برایمان پیش آمده است که دانش آموزان به درس علاقه زیادی داشته ولی اکنون میلی برای درس خواندن ندارد و رفتن به سمت مطالعه امتناع می‌کند. علاقه نداشتن به مطالعه آسیب جدی برای آن محسوب می‌شود. حالا باید بدانیم چه کنیم که روش‌های صحیح مطالعه دانش آموزان بیابیم و بدانیم چرا برخی از دانش آموزان به درس خواندن علاقه ندارند و سعی کنیم آنها را به درس خواندن علاقه مند کنیم. بعضی از آنها از رفتن به مدرسه امتناع میکنند و اضطراب در آنها پیداست. آموزش وپرورش باید محیطی را برای دانش آموزان فراهم کند تا دانش آموزان با علاقه به مدرسه بروند. حالا سوال این است که چه چیز باعث شده این اتفاق برای فرزند ما بیفتد؟

 

چرا به درس بی علاقه اند؟

به بیان دیگر زیاد سخت گرفتن موجب بی علاقگی دانش آموزان به درس است و یادآوری نکردن باعث بی تحرکی آنان می‌شود. پس تذکر در حد مناسب لازم است، تا دانش آموزان درس بخوانند. درس خوادن سبب میشود دانش آموزان دیگر اضطراب امتحان را نداشته باشند.

 

تشویق کلامی و نداشتن تشویق‌های مادی

دانش آموزان چنین بیان میکنند که تا به حال والدین آنها نسبت به تشویق آنها اقدام نکرده اند، یا بیشتر والدین بیان می‌کنند که در تحصیل فرزند خود هیچ اقدامی برای تشویق انجام نداده اند. از دانش آموزی که افت تحصیلی داشت پرسیدند چرا درس نمی‌خوانی؟ گفت: چون والدینم فقط به صورت کلامی مرا تشویق می‌کنند و اصلا به درس خواندن من اهمیت نمی‌دهند. تدریس برای دانش آموزان خیلی مهم است. باید در کنار تدریس حتما

 

تنبیه دانش آموزان به خاطر درس

بعضی از دانش آموزان که به درس علاقه ندارند به جای آنکه از سوی والدین خود تشویق شوند از سوی آن‌ها مورد تبیه قرار گرفته تا به سمت درس بروند. این امر باعث میشود که فرزندان به مرور زمان علاقه خود را از دست می‌دهند و در ضمن روی درس تمرکز نمیکنند. این باعث می‌شود که تا ترسی هست تظاهر به درس خواندن نیز هست ولی اگر ترسی نباشد فقط بازی است و درس تعطیل است. این باعث اضطراب امتحان در دانش آموز نیز می‌گردد.

 

ضعیف بودن در درسهای پایه

یکی از دلایل بی علاقه بودن به درس همان ضعف در پایه‌های تحصیلی گذشته است. یعنی دانش آموز مفاهیم پایه را یاد نگرفته و اکنون نمی‌تواند درس جدید را درک کند و نسبت به درس بی علاقه گی ایجاد میکند و همچنین باعث اضطراب امتحان در آنها می‌شود. به خاطر همین لازم است که ضعف‌های دروس پایه برطرف شود تا دانش آموزان با رغبت درس بخوانند. یکی از کارهایی که برای قوی شدن پایه لازم است این است که معلم خصوصی بگیریم معلم که بتواند مفاهیم را به دانش آموزان انتقال دهد تا مشکل برطرف شود. سایت بلدیاب بهترین سایت ممکن است که بهترین مدرسین خصوصی را به شما معرفی می‌کند تا شما در هر مقطعی که هستید بتوانید به راحتی به معلم خصوصی دسترسی داشته باشید.

 

حجم زیاد درسها و متنوع نبودن آنها

نبودن جذابیت در درسها و نداشتن تصاویر کافی و هم چنین شیوه نگارش نامناسب و تداشتن روش‌های صحیح مطالعه باعث ایجاد بی انگیزگی در دانش آموزان می‌شود. همین طور حجم زیاد بعضی از درس‌ها باعث خستگی دانش آموزان و اضطراب امتحان می‌شود و در بعضی مواقع دانش آموزاحساس ناتوانی می‌کند.

 

به دنبال هم درس خواندن

ما گه گاه از خود می‌پرسیم چرا برخی از دانش آموزان به درس خواندن علاقه ندارند؟ نبودن فاصله بین درس و پیوستگی آن باعث دلزدگی دانش آموز می‌شود. انجام پی در پی یک کار بدون اینکه تایمی برای استراحت داشته باشد باعث خستگی و ایجاد تنفر می‌شود. پس باید به دانش آموزان کمک کرد تا با آمادگی درس بخوانند نه در هنگام خستگی و بی حوصله گی مطالعه کنند.

 

وجود اضطراب و استرس در دانش آموزان

اختلالاتی مانند اضطراب امتحان، تحرک بیش از اندازه، عدم اعتماد به نفس و...این‌ها موجب بی علاقه گی به درس می‌شود. این موارد حتما باید در دانش آموز شناسایی و درمان شود تا دانش آموز به راحتی درس بخواند. معلم خصوصی می‌تواند استرس را از دانش آموزان دور کند. زیرا مفاهیم را به خوبی آموزش میدهد و 

علاقه دانش آموزان به درس

ندانستن روش‌های مطالعه

عدم شناخت روش‌های مطالعه دانش آموزان باعث دشوار بودن مطالعه می‌شود. پس باید با روش‌های مطالعه آشنا شوند و مهارت‌های آن را بیاموزند تا بتوانند به بهترین شکل مطالعه کنند و بیشترین بازدهی را داشته باشند و میل آنها به درس خواندن زیاد شود. یکی دیگر از راه‌های مطالعه صحیح داشتن معلم خصوصی است تا به شما کمک کند قسمت هایی را که در آن ضعف بیشتری دارید بهتر مطالعه کنید. سایت بلدیاب بهترین اساتید را به شما معرفی میکند تا بهترین روش‌های مطالعه را به شما آموزش دهد و بتوانید بهتر درس بخوانید.

 

ارزشیابی مناسب از دانش آموزان در مدرسه

اگر دانش آموزی نمرات امتحانی که برای آن تلاش فروان کرده با نمرات دانش آموزی که برای آن تلاشی نکرده یکسان شود انگیزه درس خواندن را از دست می‌دهد تا بخواهد تلاش کند. زیرا احساس میکند تلاش او فایده ای ندارد پس بهتر است چندان درس نخواند. بنابراین ارزشیابی درست معلم در مدرسه بسیار مهم است.

 

مشکلات در خانواده

بیشتر خانواده‌ها می‌پرسند چرا برخی از دانش آموزان به درس خواندن علاقه ندارند؟ اگر در خانواده مشکلات زیادی باشد که که فکر فرزندان را مشغول کند، تمایل فرزندان را نسبت به درس خواندن از بین میبرد و دغدغه‌های ذهنی برای آنان به وجود می‌آورد. بنابراین تلاش برای حل مشکلات خانوادگی یکی از راههای افزایش علاقه فرزندان به درس خواندن است.

 

اصرار بیش از حد والدین

اصرار بیش از حد موجب بی علاقه گی فرزندان به درس می‌شود و آنان از درس خواندن پرهیز می‌کنند. ولی باید گفت تجربه ثابت کرده است اگر به فرزندان تذکر جدی ندهیم آنان نیز به طور جدی درس نمی‌خوانند. اما مواظب باشید که تذکر بیش ار اندازه موجب آزار دانش آموزان می‌شود و آنان نسبت به درس خواندن بی علاقه می‌شوند.

 

تدریس خصوصی

آیا تابه حال به فکر حل کردن مشکلات فرزندتان بوده اید؟ آیا شما میخواهید بهترین دانش آموز کلاس فرزند شما باشد؟ اگر به فکر آینده ای روشن برای فرزند خود هستید و دوست دارید بهترین دانش آموز کلاس باشید کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید. تا از داشتن بهترین معلم‌ها و اساتید در کنار فرزند خود لذت ببرید و هر روز شاهد پیشرفت و ترقی فرزندتان باشید.

 

  • سایت بلدیاب

سایت بلدیاب مشکلات شما را حل کرده بهترین برنامه ریزی را به فرزند شما ارائه می‌دهد و بهترین معلم خصوصی را در اختیار شما می‌گذارد تا به سرعت شاهد پیشرفت دانش آموز خود باشید. فرقی نمیکند دانش آموز شما در چه مقطعی بلشد. دبستانی یا این که دانشجوشما می‌توانید از پیشرفت آن لذت ببرید. پس فرصت را از دست ندهید و با ثبت نام در سایت بلدیاب و پر کردن فرم ثبت نام آیندهای درخشان برای فرزندتان رقم بزنید و این را در نظر بگیرید که آینده فرزندانمان به اقدامات اکنون ما وابسته است. پس بهترین اقدامات را برای فرزندانتان انجام دهید، تا در آینده به خود و فرزندتان افتخار کنید. با ثبت نام در سایت بلدیاب منتظر تماس کارشناسان ما در اولین فرصت باشید.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    00:15       1399/03/11
  • تعداد بازدید :
    1003
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

اضطراب امتحان

روش‌های صحیح مطالعه

دانش آموزان به درس خواندن علاقه ندارند؟


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.