تبلیغات
شما

تکنیک‌های مطالعه حرفه ای

تکنیک‌های مطالعه حرفه ای

یاد گرفتن تکنیک‌های مطالعه حرفه ای یعنی خلق یک اتفاق فوق العاده، یعنی سرعت بخشیدن به یادگیری، یعنی موفقیت در تحصیل. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین‌ها را در یادگیری خلق کنید و حجم زیاد کتاب‌ها دیگر نگرانی شما نباشد و مجبور نباشید تایم‌های طولانی را برای مطالعه قرار دهید و شب‌های امتحان را به استرس نگذرانید سعی کنید حتما شروع به یادگیری دورههای تکنیک‌های مطالعه حرفه ای بپردازید. آموزش و پرورش نیز باید در این زمینه اقدام کند و در همان دوران ابتدایی تحصیل این تکنیک‌ها را در مدرسه به دانش آموزان آموزش دهد. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا یک سری از این تکنیک‌ها را بشناسید.

انواع یادگیری ها

یادگیری در افراد مختلف متفاوت می‌باشد همچنین این که شما چگونه یاد می‌گیرید هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در اینجا انواع یادگیری را بیان می‌کنیم .

 

یادگیری شنیداری

در این نوع یادگیری گوش دادن مهم‌ترین رکن است. زیرا دانش آموزانی که این گونه می‌آموزند اگر بر روی گوش دادن تمرکز خود را از دست بدهند دیگر به خوبی مطلب را یاد نمی‌گیرند. برای این مدل یادگیری فایل‌های صوتی بسیار سودمندند. البته باید تمرکز کنید تا یاد بگیرید.

 

یادگیری تصویری

در این نوع یادگیری دیدن رکن اصلی یادگیری است و تصاویر نقش بسیاری برای یادگیری دارند. دانش آموزانی که این گونه می‌آموزند باید برای هر مطلبی به عنوان نشانه تصویری را تصور کنند یا جدولی طراحی کنند. این گونه به خود کمک زیادی کرده اند.

 

یادگیری نوشتاری

در این نوع یادگیری نوشتن نقش اصلی را ایفا می‌کند. دانش آموزان در این مدل یادگیری همیشه باید یک دفترچه یادداشت همراه خود داشته باشند تا مطالب را یادداشت کنند.

 

یادگیری تجربی

این نوع یادگیری برای دانش آموزانی مفید خواهد بود که کارهای عملی انجام می‌دهند. زیرا هر کاری را تجربه کنند خیلی راحت یاد می‌گیرند.

 

انواع روش‌های مطالعه

موارد ذکر شده جز انواع روش‌های مطالعه می‌باشند که با رعایت آنها می‌توان به درک عمیق و بهتری از درس رسید به گو نه ای که مطالب را هیچ گاه فراموش نکنیم.

تکنیک‌های مطالعه حرفه ای

  • روش سنتی

اولین روش این است که دانش آموز کتاب را باز می‌کند و شروع به خواندن می‌کند و این امر موجب می‌شود که بسیار زود خسته شود و مطالب زود فراموش کند.

 

  • روش استاندارد

روش مطالعه استاندارد این گونه نیست. باید برای این که مطالعه مفید و ماندگار داشته باشید، حتما در هنگام مطالعه یادداشت برداری کنید. این کار به شما کمک می‌کند که حواس شما پرت نشود و تمرکز شما افزایش یابد . یادداشت برداری کل حواس شما را درگیر می‌کند و حتما شما این گونه حضوری فعال خواهید داشت. در کنار یادداشت برداری حتما با ماژیک‌های رنگی روی نکات مهم را پر رنگ کنید. بر روی این کار تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود شما در هنگام مطالعه ابتدا این نکات را بخوانید و سپس به مفاهیم پی ببرید. در بعضی از مواقع خلاصه نویسی کنید تا شاید مجبور به خواندن کل مطلب نشوید.

 

تکنیک‌های مطالعه حرفه ای

هر اقدامی باید هدف مشخصی داشته باشد. برای مطالعه حرفه ای مطالب نیز ابتدا هدف خود را مشخص کنید و بعد با برنامه ریزی و تمرکز  و.. شروع به قدم نهادن در راه هدفتان کنید.

 

  • برنامه ریزی

این تکنیک برای درس خواندن با برنامه ریزی می‌باشد و جز روش‌های استاندارد محسوب می‌شود. همیشه برای درس خواندن هدف خود را مشخض کنید تا بدانید چه طور درس بخوانید. شما باید بدانید چگونه و چه زمان می‌خواهید شروع و در چه زمان باید تمام کنید. پس باید یک برنامه ریزی منسجم و دقیق داشته باشید. بر روی برنامه خود تمرکز کنید تا موفق شوید.

 

  • حواس پرتی

شاید بارها و بارها برایتان پیش آمده است که در هنگام درس خواندن به مسائل دیگری فکر کرده اید و بعد از مدتی متوجه این مطلب شده اید. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد باید به خود بگویید : ( فقط و فقط درس و باید به درسم باز گردم ) و مسائلی که باعث حواس پرتی شما می‌شود را از خود دور کنید.

 

  • قرار دادن جایزه

این که برای خود یک جایزه قرار دهید تا تلاش خود را برای رسیدن به آن بالا ببرید خیلی عالی است. این کار باعث افزایش تلاش ما در مطالعاتمان می‌گردد.  

 

روش‌های حفظ مطالب درسی

برای اینکه مطالب را بهتر حفظ کنیم باید نوع یادگیری خود را بیابیم و سپس با یکی از روش‌های بیان شده به حفظ مطالب بپردازیم.

 

  • تقسیم مطالب

مطالب را به بخش‌های کوتاه تقسیم کنید تا حفظ کردن برای شما راحت باشد. این گونه شما یک مطالعه حرفه ای دارید. مطالب بلند دیرتر به ذهن می‌مانند. سعی کنید یک بخش را بخوانید و پس از به خاطر سپردن آن بخش به سراغ بخش بعدی بروید این گونه تایم از دست نمی‌دهید. نکته ای که برای به خاطر ماندن مطالب خیلی مفید و مهم می‌باشد این است که بدانید، یادگیری در تکرار است. شما هر روز باید یک زمانی را برای مرور مطالب گذشته قرار دهید تا این مطالب را فراموش نکنید. این روش هم جز روش مطالعه استاندارد است.

 

  • پرسیدن سوال

شما می‌توانید از خود سوال بپرسید و جواب دهید تا این گونه به خاطر بسپارید. می‌توانید برای خود تصویر سازی کنید و برای جملات مشکل در ذهن خود نشانه گذاری نمایید. می‌توانید مطالب را مانند داستان برای دیگران تعریف کنید. روش‌های حفظ مطالب درسی روش‌های متعددی دارد که هر کدامشان می‌تواند مخصوص شما باشد و شما آن را برای خود به کار برید. کافی است روش یادگیری خود را بیابید تا برای همیشه به راحتی مطالعه کنید.

 

تدریس خصوصی

آیا در یادگیری مشکل دارید؟ آیا نمی‌توانید مطالب را حفظ کنید؟ آیا به دنبال راه حل می‌گردید؟ بهترین راهنمای شما سایت بلدیاب است که بامعرفی بهترین و با تجربه‌ترین و به روز‌ترین اساتید خصوصی در هر جای کشور و در هر رشته یا هنری که هستید به شما کمک می‌کند. سایت بلدیاب با سال‌ها تجربه در خدمت شماست تا بهترین‌ها را در اختیار شما قرار دهد. سایت بلدیاب یکی از پر کاربرترین سایت هاست که هر روز به کاربران آن افزود می‌شود. کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و بعد از ثبت نام منتظر تماس کارشناسان تیم بلدیاب در اولین فرصت باشید.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    23:25       1399/03/10
  • تعداد بازدید :
    856
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

روش مطالعه استاندارد

انواع روش‌های مطالعه

روش‌های حفظ مطالب درسی

تمرکز کنید

تکنیک‌های مطالعه حرفه ای


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.