تبلیغات
شما

مقررات مربوط به لغو پروانه تاسیس و تعطیل آموزشگاه

مقررات مربوط به لغو پروانه تاسیس و تعطیل آموزشگاه

نظارت و بازرسی و مقررات مربوط به لغو پروانه تاسیس، برای همه آموزشگاه‌ها صورت می‌گیرد. آموزشگاه باید طبق استانداردها و مقررات تعیین شده جلو برود تا مشکلی به وجود نیاید. بازرسی آموزشگاه‌ها توسط افراد حقیقی یا حقوقی صورت می‌گیرد که واجد صلاحیت بازرسی باشند. این افراد دارای معرفی نامه و کارت شناسایی هستند که از طرف سازمان نظارت استان دریافت نموده اند. نظارت و بازرسی باعث بالا رفتن کیفیت در هر کاری است. نظارت بر آموزشگاه‌ها نیز باعث کیفیت بهتر آموزش می‌شود.

 

قوانین آموزشگاه

هر آموزشگاه از ابتدا یک سری از قوانین را در قالب قرارداد به کارآموز می‌دهد و کارآموز با مطالعه دقیق این مطالب آن را امضاء کرده و قبول می‌کند، در صورت رعایت نکردن این قوانین، آموزشگاه حق اخراج کردن کارآموز را دارد.

از جمله قوانین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بعد از ثبت نام انصراف امکان پذیر نیست و در صورت انصراف شهریه باز نمی‌گردد.
  •  نداشتن غیبت بیش از سه جلسه در کلاس‌ها
  •  عدم تاخیر در ورود به کلاس
  • داشتن پوشش مناسب و رعایت اصول اخلاقی
  •  نداشتن همراه در کلاس‌ها مانند دوستان و آشنایان
  • مراقبت از وسایل آموزشگاه، در صورت خسارت و رعایت نکردن مقررات با فرد متخلف برخورد می‌شود.

 

تعهدات آموزشگاه نسبت به کارآموز

هر آموزشگاه یک سری تعهد نسبت به کارآموزان خود دارد که در صورت رعایت نکردن، کارآموزان می‌توانند شکایت کنند. اگر شکایت انجام شده درست باشد تذکرات کتبی تا سه بار به آموزشگاه داده می‌شود و در صورت عدم توجه آموزشگاه مقررات مربوط به لغو پروانه تاسیس و تعطیل آموزشگاه انجام می‌شود.

برخی از این تعهدات را در اینجا ذکر می‌کنیم.

  • داشتن قرارداد با کارآموزان
  • رعایت استانداردها در کلاس و کارگاه‌ها با تجهیزات آموزشی مورد تایید سازمان نظارت استان
  • برگزاری کلاس هایی که دارای مجوز هستند
  • رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در آموزشگاه
  • دریافت شهریه طبق نرخ مصوبه و ثبت آن در قرادادها
  • بررسی مدارک و سوابق مدرسین و تطبیق آن با استانداردهای تعیین شده
  • رعایت شئونات اسلامی
  • مطابقت ساعات کلاسی با ساعت‌های استاندارد تعیین شده
  • معرفی کارآموز به آزمون پایان دوره در صورت حضور در کلاس‌ها
  • دادن مدرک پایان دوره در صورت آوردن نمره حد نصاب

 

تخلفات آموزشگاه

متاسفانه می‌بینم بسیاری از آموزشگاها با اسامی مختلف اما غیر مجاز شروع به فعالیت کرده اند. در بسیاری از این آموزشگاه‌ها سر فصل‌های آموزش و پرورش رعایت نمی‌شود. در اینجا به بررسی بعضی از این تخلفات می‌پردازیم.

  • رعایت نکردن شئونات اسلامی
  • ارائه آمار خلاف بیش از دو بار
  • راه اندازی آموزشگاه بدون مجوز
  • تطبیق نداشتن مجوز با جنسیت کارآموزان
  • قرار گرفتن کارآموزان بیش از حد استاندارد در یک کلاس
  • تغییر محل آموزشگاه بدون گرفتن مجوز
  • دریافت شهریه بالا‌تر از شهریه
  • مصوبه از طرف سازمان نظارت استان استفاده از افراد فاقد صلاحیت به جای مدرسین کارآمد
  • تعطیلی بدون دلیل آموزشگاه

 

نظارت و بازرسی آموزشگاه

نظارت آموزشگاه توسط ناظرین تایید شده از طرف سازمان نظارت استان صورت می‌گیرد. این ناظرین موارد زیر را بررسی کرده و در صورت تخلف در هر یک از این موارد پروانه تاسیس آموزشگاه لغو می‌گردد. تعطیلی آموزشگاه بدون رضایت کارآموزان و مندرجات پورتال تخلف محسوب می‌گردد. معرفی نکردن کارآموزان به آزمون بدون دلیل، ندادن رسید به کارآموز در قبال پرداخت شهریه، انتقال جواز به افرادی که مورد تایید قرار نگرفته اند، تخلف محسوب می‌شود. انجام هر یک از این تخلفات منجر به گرفتن اخطار کتبی برای آموزشگاه می‌گردد.

 

بایگانی سوابق دوران آموزشی

به کلیه مدارک عمومی یا شخصی که هر آموزشگاه در پرونده هر فرد به صورت جداگانه، نگهداری می‌شود، بایگانی گفته می‌شود. در بیشتر آموزشگاه‌ها از کمدها با قفل برای نگهداری اسناد با امنیت کامل نگهداری می‌شود. در قسمت بایگانی افرادی وظیفه مدیریت اسناد را به عهده دارند. هدف اصلی از مدیریت اسناد مراقبت از آنها است. اسناد به دو صورت بایگانی می‌شوند. اسناد به صورت سنتی که در قالب نوشتار هستند و یا به صورت الکترونیکی نگهداری می‌شوند. در کل مدیریت اسناد وظیفه بایگانی، حفاظت، مرمت،ارزشیابی اسناد را به عهده دارد.

مقررات مربوط به لغو پروانه تاسیس و تعطیل آموزشگاه

سیستم نگهداری اسناد

آشنایی با سیستم نگهداری اسناد برای مدیران حائز اهمیت است، اما برای نگهداری اسناد بسته به نوع سند روش‌های متفاوتی وجود دارد که در اینجا به بررسی آنها می‌پردازیم. شاید اسناد عکسها باشند، عکسها برای دوام بیشتر و طولانی‌تر شدن عمر آنها آرشیو بندی می‌شوند. ممکن است اسناد از نوع مدارک، پرونده‌ها باشد و این اسناد بهتر است در زونکن نگهداری شوند. این گونه اسناد شماره گذاری شده و در صورت نیاز به راحتی در دسترس هستند. اما برای این اسناد روش دیگری به نام فایل‌های ریلی نیز وجود دارد. این کار باعث صرفه جویی در فضا می‌شود. البته باید دانست که محافظت از اطلاعات در کنار بایگانی آنان مهم است. در بسیاری از موارد این اسناد در کمدهایی که دارای قفل هستند قرار می‌گیرند. اما در عصر امروز بیشتر اسناد به صورت الکترونیکی نگهداری می‌شوند. این روش از نظر امنیتی بسیار بالا می‌باشد و از نظر دسترسی خیلی راحت است. با بالا رفتن حجم اطلاعات عدم دسترسی به آنها ایجاد می‌شود. اما در روش الکترونیکی دیگر این مشکل وجود ندارد.

 

تدریس خصوصی

در کلیه آموزشگاه‌ها, تدریس خصوصی اولین گزینه برای انتخاب است. زیرا بهترین روش یادگیری است که در کمترین زمان، بهترین مهارت را کسب می‌کنید. در تدریس خصوصی تمامی ضعف‌های پایه برطرف شده و کارآموز بدون هیچ استرسی دوره‌های بعدی را طی می‌کند. شاید خیلی از افراد معضل مسافت را دارند یا اینکه زمان برگزاری کلاس برایشان مهم است. شاید هم مدرس مورد نظرشان دور از دسترس است. در عصر حاضر با ورود اینترنت تمامی این مشکلات حل شده و دیگر مهم نیست در کجا و چه زمانی می‌خواهید کلاس را برگزار کنید. شاید خیلی از شما بپرسید مدرس خوب را چگونه بیابیم؟ سایت بلدیاب با معرفی بهترین اساتید در تمامی زمینه‌ها می‌تواند به شما کمک کند. با ثبت نام در سایت بلدیاب به بهترین‌ مدرسین دسترسی داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1399/08/13
  • تعداد بازدید :
    581
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

نظارت و بازرسی و مقررات مربوط به لغو پروانه تاسیس و تعطیل آموزشگاه

نظارت و بازرسی آموزشگاه

آموزشگاه

بایگانی سوابق دوره‌های آموزشی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.