تبلیغات
شما

مجوز انواع آموزشگاه

مجوز انواع آموزشگاه

تعداد زیادی از افراد به ایجاد آموزشگاه علاقه دارند. اما فقط علاقه کافی نیست. باید هدف مشخص شود. اینکه چه آموزشگاهی با چه رشته هایی با چه گروه سنی و از چه جنسیتی مد نظر است بسیار حائز است. بعد از آن باید ابتدا مجوز برای آموزشگاه و سپس مکان، تجهیزات لازم برای رشته‌های مورد نظر، تعداد اساتید برنامه ریزی شود. اولین گام گرفتن مجوز انواع آموزشگاه است. باید بدانیم برای هر آموزشگاه به چه ارگانی رجوع کنیم. مثلا وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز آموزشگاه‌های هنری، سازمان فنی و حرفه ای، مجوز آموزشگاه‌های مهارتی و آموزشی و سازمان بهزیستی مجوز مهد کودک را می‌دهد. برای گرفتن مجوز از هریک از این آموزشگاه‌ها موسس باید دارای شرایطی باشد. مثل داشتن حداقل مدرک لیسانس، داشتن سلامت کامل و... تا بتواند مجوز را دریافت نماید. صدور مجوز بیشتر آموزشگاه‌ها تحت نظر آموزش وپرورش می‌باشد. 

 

مشاوره اخذ مجوز و تاسیس انواع آموزشگاه در ایران

برای گرفتن مجوز ابتدا باید بدانیم آموزشگاه در چه زمینه ای می‌خواهد فعالیت داشته باشد و سپس به ارگان‌های مربوط مراجعه شود. تاسیس آموزشگاه درآمد بالایی برای موسس دارد. اما افرادی هستند که به دلایل مختلف مثلا نداشتن سرمایه و یا نداشتن مهارت کافی اقدام به مشارکت می‌کنند. داشتن مکان برای آموزشگاه صرفا برای شروع کار کافی نیست و باید تمامی مجوزهای لازم گرفته شود. مجوز انواع آموزشگاه در بعضی از ارگان‌ها مجوز حقیقی و در بعضی دیگر مجوز حقوقی صادر می‌باشد. البته بعضی از مجوز‌ها به دلیل اشباع دیگر صادر نمی‌شود. اگر می‌خواهید آموزشگاه تاسیس کنید، از تجربه افراد با سابقه ومتخصص در این زمینه استفاده کنید. این افراد می‌توانند مراحل اخذ مجوز را به صورت کامل برای شما توضیح دهند. با مشورت در این زمینه از کسب و کار خود اطمینان حاصل می‌کنید.

 

مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای

وزارت کار و امور اجتماعی از ارگان هایی است که سازمان فنی و حرفه ای برای گرفتن مجوز باید به آن مراجعه کنند. در سازمان فنی و حرفه ای مهارت‌های زیادی آموزش داده می‌شود که برای هر مهارت نیاز به مجوز می‌باشد. دریافت مجوز برای هر رشته تابع قوانین و مقررات است. در اینجا به یکسری از قوانین و مقررات می‌پردازیم.

  • داشتن تابعیت ایران
  • اعتقاد به دین اسلام
  • دارا بودن سن 18 سال به بالا
  • داشتن سلامت جسم و روح
  • نداشتن سوء پیشینه
  • ثبت تقاضا برای آموزشگاه
  • دریافت کد پیگیری دریافت مجوز برای رشته‌های مورد نظر

 

نحوه اخذ مجوز موسسه پژوهشی

موسسه‌های پژوهشی هدف‌های خاصی را دنبال می‌کنند. این موسسه در زمینه‌های پژوهشی فعالیت می‌کند. موسسه آموزشی نیز بعد از مشخص کردن فعالیت خود در هر زمینه، باید موجوز خود را از مراجع ذی صلاح بگیرد. نحوه اخذ مجوز موسسه پژوهشی در کل به وزارت علوم تحقیقات و فن آوری مربوط می‌شود. مجوز موسساتی را که در سطح ملی و بین المللی برای تحقیقات و پژوهش‌ها تاسیس می‌شود، آموزشگاه‌های علمی آزاد، پژوهشکده‌ها و آموزشگاه‌های علمی و پژوهشی همه باید از طرف وزارت علوم و فن آوری مجوز بگیرند.

 

شرایط محل آموزشگاه

محل آموزشگاه باید حتما مورد کارشناس قرار تایید آموزشگاه قرار بگیرد، فضای آموزشگاه باید محیطی باز و جذاب برای کارآموزان باشد تا به  یادگیری کمک کند. مدیر آموزشگاه باید در نظر داشته باشد که چه محیطی را برای آموزشگاه انتخاب می‌کند. در اینجا به تعدادی از این خصوصیات می‌پردازیم.

  • آموزشگاه در محلی تاسیس شود که به وسایل حمل و نقل عمومی نزدیک باشد.
  • فضایی به نام پارکینگ در نظر گرفته شود.
  • در صورت چندین طبقه بودن محل آموزشگاه فقط طبقه اول مورد تایید برای تاسیس آموزشگاه است.
  • مکان باید در مالکیت موسس یا اجاره موسس باشد.
  • برای کارگاه‌های در هر رشته فضای کافی در نظر گرفته شود.
  • برای هر طبقه درب خروجی و ورودی ایجاد شود.
  • دارای فضای الکترونیکی به صورت جدا باشد.
  • تمام تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز تهیه شود.
  • فضاهایی مانند نماز خانه و سرویس‌های بهداشتی حتما ایجاد گردد. دفتر مدیریت در نظر گرفته شود.

مجوز انواع آموزشگاه

چگونه مجوز آموزشگاه علمی بگیریم

تاسیس آموزشگاه علمی نیز مانند تاسیس هر موسسه و یا آموزشگاهی دارای قواعد و قوانینی است. اولین گام گرفتن مجوز است. اولین شرط برای گرفتن مجوز آموزشگاه علمی داشتن حداقل سه سال سابقه کاری و مدرک مرتبط است. بعضی از مواقع موسسین به دلیل وجود این شرط مجبور شراکت هستند. داشتن سن حداقل 30 سال، دارا بودن سلامت جسم و روح، داشتن پایان خدمت برای مردان و.. از شرایط گرفتن مجوز است. یکی از روش‌های کسب اطلاعات گرفتن مشاوره از فعالان در این راه است. نکته فابل ذکر این است که فرد موسس حتما باید 6 ماه بعد از اخذ مجوز آموزشگاه علمی خود را تاسیس کند و در غیر این صورت مجوز از طرف ارگان داده شده باطل می‌شود. طبق این تعرفه موسس 6 ماه فرصت دارد تا مکان و تجهیزات مورد نیاز آموزشگاه را فراهم کند.

 

شرایط مدیر آموزشگاه

مدیر آموزشگاه فردی است که توسط مراجع مربوط مورد تایید باشد. البته مدیر نباید حتما موسس باشد. اما مدیر آموزشگاه به پیشنهاد موسس و هیات ناظر انتخاب می‌شود. البته برای مدیرت همیشه یک جای گزین نیز انتخاب می‌گردد تا در صورت بروز هر گونه مشکل برای مدیریت بتواند امور را در دست بگیرد و نظم آموزشگاه بهم نخورد. تعدادی از شرایط مدیر آموزشگاه در اینجا ذکر می‌شود. مدیر آموزشگاه آقایان باید مرد و بانوان زن باشد. دوره مدیریت را گذرانده و دارای گواهینامه مدیریت باشد. متاهل و حرفه ای باشد. مدرک تحصیلی مربوط به نوع آموزش، آموزشگاه را داشته باشد و به تایید وزارت علوم رسیده باشد. دارای حداقل 2 تا 3 سال سابقه مدیریت باشد. از پرسنول کار بلد استفاده کند. توانایی درست برنامه ریزی کردن را داشته باشد.

 

تدریس خصوصی

در هر آموزشگاه حتما تدریس خصوصی انجام می‌گیرد. تدریس خصوصی مزیت‌های زیادی را در بر دارد. ازجمله تایم کمتری را برای آموزش می‌گیرد و باعث ازبین رفتن ضعف‌های پایه ای می‌شود. کافی است در کنار بهترین‌ها باشید تا به بهترین خود تبدیل شوید. سایت بلدیاب بهترین مدرسین را در هر رشته و هنری که هستید به شما معرفی می‌کند. با ثبت نام در سایت بلدیاب در هر جای کشور هستید به بهترین مدرسین و آموزشگاه‌ها دسترسی داشته باشید و موفقیت را تجربه کنید. اگر در حال تاسیس آموزشگاه هستید یا آموزشگاه دارید و اگر تدریس خصوصی انجام می‌دهید با مراجعه به سایت بلدیاب می‌توانید خود را به تمام کاربران این سایت معرفی کنید و برند خود را بسازید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:18       1399/05/29
  • تعداد بازدید :
    3429
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مشاوره اخذ مجوز و تاسیس انواع آموزشگاه در ایران

مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای

نحوه اخذ مجوز موسسه پژوهشی شرایط محل آموزشگاه

چگونه مجوز آموزشگاه علمی بگیریم

آموزشگاه


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.