تبلیغات
شما

مقررات مربوط به کارآموزان آموزشگاه‌ها کدام است ؟

مقررات مربوط به کارآموزان آموزشگاه‌ها کدام است ؟

برای ثبت نام در آموزشگاه باید در ابتدا مقررات مربوط به کارآموزان آموزشگاه‌ها را دانست. این از اصول و الزامات هر آموزشگاه است که یک سری از موازین اخلاقی را برای حفظ نظم و اصول برقرار کند و همه کارآموزان نیز موظف به اجرای آن هستند. این مقررات در یک فرم قبل از ثبت نام به کارآموز داده می‌شود تا آن را به صورت کامل مطالعه کرده و بدانید مقررات مربوط به کارآموزان آموزشگاه‌ها کدام است؟ و سپس ثبت نام کند. کارآموز با اطلاع دقیق از مقررات در آموزشگاه ثبت نام می‌کند و تعهد می‌دهد که همه قوانین را رعایت کند، در غیر این صورت آموزشگاه اجازه اخراج کارآموز را خواهد داشت. بیشتر آموزشگاه‌ها تحت نظر آموزش و پرورش بوده و مقررات تعیین شده باید به تصویب رسیده باشد. در اینجا به بررسی تعدادی از اصول در جنبه‌های مختلف می‌پردازیم.

 

مقررات عمومی هر آموزشگاه

به طور کلی یک سری از قوانین از سوی ارگان هایی که مجوز آموزشگاه را صادر می‌کنند اعلام می‌گردد که باید در تمامی آموزشگاه‌ها به اجرا در بیاید. این قوانین برای حفظ نظم آموزشگاه و یادگیری بهترین رفتار اجتماعی به  کارآموزان داده می‌شود. بهترین مکان برای یادگیری رفتارهای اجتماعی مکان هایی هستند که در آنها تعلیم و تربیت انجام می‌شود. 

  • رعایت ادب و احترام به همه کارآموزان و پرسنل آموزشگاه در کل دوره‌های آموزشی
  • رعایت شئونات و موازین اسلامی
  • عدم غیت در طول دوره به صورت مکرر
  • رفت و آمد به موقع و عدم خروج بدون اجازه مسئولین
  • حضور در تمام کارگاه‌های عملی رعایت نظافت شخصی و عمومی
  • کمک به پاکیزه نگه داشتن محیط
  • استفاده از کتاب‌های مورد تایید آموزشگاه و اجناب از کتاب دیگری
  • استفاده از فرم‌های مورد تایید و اجتناب از پوشیدن لباس‌های نامناسب

 

نحوه تشویق کارآموزان آموزشگاه

در هر آموزشگاه تعدادی از کارآموزان شایسته تقدیر و تشویق هستند. این دانش آموزان تمام موازین اخلاقی را رعایت کرده و در ضمن آن تلاش مضاعفی برای پیشرفت می‌کنند و بهترین راه برای این که هم این کارآموزان به تلاش خود ادامه دهند و هم بقیه کارآموزان به تلاش ترغیب شوند، تقدیر و تشویق است. از راههای مختلف می‌توان این کار را انجام داد که به بررسی تعدای از این راه‌ها می‌پردازیم.

  • تشویق شفاهی، در این گونه تشویق کارآموز در حضور همه کارآموزان به عنوان یک فرد موفق مورد تشویق قرار می‌گیرد.
  • تشویق کتبی، در این نوع تشویق، برای کارآموز یک لوح تهیه شده که به آن تقدیر نامه می‌گویند. این تقدیر نامه به ولی کارآموز تحویل داده می‌شود. 
  • تشویق کتبی، شفاهی، در این نوع تشویق ضمن تهیه لوح تقدیر، این لوح در حضور همه کارآموزان به ولی کارآموز اهدا می‌شود.
  • اهدای جایزه، در بعضی موارد با موافقت مدیریت آموزشگاه جایزه ای برای دانش آموزان تلاشگر تهیه و در کنار تشویق به آنان داده می‌شود.

 

مقررات مربوط به غیبت کارآموزان آموزشگاه

کارآموز در هنگام ثبت نام متعهد می‌شود که در ساعات خاصی در آموزشگاه به علت فرا  گرفتن مهارتی حضور پیدا کند.اگر بر طبق این تعهد عمل نکند و در ساعات اعلام شده حضور نداشته باشد غیبت محسوب می‌شود. البته یک سری از غیبت‌ها غیبت موجه هستند به این معنا که آموزشگاه از قبل در جریان اینکه کارآموز نمی‌تواند در این ساعت در آموزشگاه حاضر شود. اما در صورتی که آموزشگاه در جریان عدم حضور کارآموز قرار نگیرد غیبت غیر موجه محسوب می‌شود. هر آموزشگاه برای غیب یک سری مقررات را در نظر می‌گیرد که البته بسیاری از این مقررات مشترکند از جمله مواردی که اکنون بیان می‌شود.

 

نکات که باید توسط کارآموز رعایت شود

در صورت غیب غیر موجه و تکرار آن به صورت مستمر یعنی بیش از سه جلسه، کارآموز مردود شناخته می‌شود و در صورت تمایل برای ادامه باید دوره را از ابتدا آغاز کند و اجازه شرکت در دوره بعدی را ندارد. در صورت غیبت موجه آموزشگاه موظف به گذاشتن کلاس‌های جبرانی برای کارآموز است تا بتواند ساعات غیبت را جبران نماید در هنگام غیب کارآموز آموزشگاه موظف است به والدین کارآموز خبر دهد و از آنها گواهی از آنان درخواست نماید. در صورت غیبت‌های متوالی آموزشگاه یک اخطار برای کار آموز ارسال می‌کند و این کار را تا سه بار تمدید می‌کند.

مقررات مربوط به کارآموزان آموزشگاه‌ها کدام است ؟

تعهدات کارآموز نسبت به آموزشگاه

هر کارآموز هنگام ثبت نام تعهداتی را به آموزشگاه می‌دهد. این تعهدات در فرمی به کارآموز داده شده و کارآموز بعد از مطالعه دقیق این موارد را می‌پذیرد. اگر کارآموز این تعهدات را به هر دلیلی اجرا نکند متخلف محسوب شده و آموزشگاه می‌تواند طبق اصول با او برخود کند. در بیشتر آموزشگاه‌ها تذکر کتبی در سه مرحله برای کارآموز انجام می‌شود که فاصله‌ی معینی بین هر مرحله می‌باشد. اگر دانش آموز در هر سه مرحله پاسخ گو نباشد آموزشگاه می‌تواند کارآموز را بدون بازگشت شهریه اخراج نماید. کارآموز برای دریافت مدرک باید آزمونی را در پایان دوره بنا به یادگیری مهارتی که آموزش دیده است، بدهد و در صورت نمره قبولی می‌تواند در دوره بعدی شرکت نماید. اما چنان چه کارآموز در این آزمون شرکت نکند غیبت محسوب شده و حق شرکت در دوره بعدی را نخواهد داشت.

 

تعهدات آموزشگاه نسبت به کارآموز

البته همان طور که کارآموز نسبت آموزشگاه تعهداتی را دارد، آموزشگاه هم نیز تعهداتی را نسبت به کارآموز دارد. مثلا در صورت پایان مجوز آموزشگاه باید حتما دوره‌های آموزشگاه به پایان برسد و کارآموزان مدارک خود را دریافت نمایند. دادن اطلاعات کامل درباره نحوه ثبت نام و شهریه، قرار دادن کارگاه‌های عملی در کنار کلاس‌های تئوری برای یادگیری بهتر کارآموزان، اطلاع از زمان بندی کلاس‌ها به کارآموزان، گرفتن ارزشیابی به صورت مکرر و رفع ضعف کارآموز، ایجاد استاندار‌های مورد تایید و فراهم کردن تجهیزات کامل از جمله تعهدات آموزشگاه نسبت به کارآموز است.

 

تدریس خصوصی

همه کارآموزان تدریس خصوصی را تجربه کرده اند. هر کارآموز برای سرعت بخشیدن به یادگیری و موفقیت به سمت تدریس خصوصی رفته و شروع به آموزش می‌کند. تمام آموزشگاه‌ها این امکان را برای کارآموز فراهم می‌کنند تا کارآموزان بتوانند به سرعت به موفقیت دست یابند. در عصر امروز فرقی نمی‌کند که در کجای ایران هستید، دیگر هر زمان و هر مکان به راحتی می‌توانید به بهترین مدرسین دست یابید. حالا می‌پرسید چگونه به بهترین‌ها دسترسی داشته باشید؟ کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین‌ها را در کنار خود تجربه کنید. اگر آموزشگاه دارید و یا مدرس خصوصی هستید حتما با ثبت نام در سایت بلدیاب خود را به همه کارآموزان سراسر کشور معرفی کنید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    11:14       1399/06/10
  • تعداد بازدید :
    639
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مقررات مربوط به کارآموزان آموزشگاه

نحوه تشویق کارآموزان آموزشگاه

مقررات مربوط به غیبت کارآموزان آموزشگاه


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.