تبلیغات
شما

ضوابط صدور و تمدید پروانه تاسیس آموزشگاه ها

ضوابط صدور و تمدید پروانه تاسیس آموزشگاه ها

ضوابط صدور و تمدید پروانه تاسیس آموزشگاه ها، برای افراد حقیقی یا حقوقی می‌باشد. این افراد باید درخواست خود را با عنوان رشته‌های مورد نظر و شهر واستان مورد نظر، به هیئت مربوطه همان شهر بدهند. بعد از بررسی هیت مربوطه به رشته هایی که کمتر از 70 درصد متقاضی دارند مجوز نمی‌دهد. برای دادن مجوز مکان آموزشگاه مجددا بررسی می‌شود فضای مورد نیاز کلاس‌ها و کارگاه‌ها باید متناسب رشته‌های درخواست شده باشد. استاندارها باید به طور کامل رعایت شده باشد. درب ساختمان باید ورودی مستقل داشته باشد. بعد از بررسی ساختمان اجاره نامه یا مالکیت بررسی می‌گردد. سپس مجوز تمدید می‌گردد و در صورتی که مهلت مجوز به پایان رسیده باشد و حداکثر تا 2 سال اقدام به تمدید نگردد مجوز باطل می‌شود. آموزش و پرورش یکی از ارگان‌های اصلی می‌باشد که مجوز آموزشگا‌ها را صادر می‌کند.

 

شرایط صدور مجدد آموزشگاه

برای گرفتن مجوز بعد از تاریخ تعیین شده باید یک سری از مراحل را طی کرد. باید در نظر داشت که برای ایجاد شعب دیگر حتما باید ضوابط صدور و تمدید پروانه تاسیس آموزشگاه‌ها را از ابتدا گذراند و نمی‌توان با مجوز یک آموزشگاه چندین شعبه داشت. در اینجا چندین مورد از موارد تمدید مجوز را بیان می‌کنیم. ارائه مشخصات فردی و تحصیلی متقاضی با اصل مدارک و اطلاعات قبلی بررسی می‌شود، اطلاعات تطبیق داده شده با اصل مدارک، توسط هیئت مدیره تایید می‌شود. موارد دیگری مانند مواردی که در اینجا بیان می‌کنیم نیز بررسی می‌شود.  

  • سابقه و عدم سوء پیشینه توسط تیم ناظر
  • بازدید مجدد از مکان و تایید فضا و تجهیزات مورد نیاز رشته‌های درخواست شده
  • معرفی افراد واجد شرایط مانند مدیر و پرسنل برای همکاری در آموزشگاه به هیت ناظر
  • پرداخت هزینه‌های صدور جواز توسط موسس
  • ارائه اجارنامه یا سند مالکیت محل آموزشگاه

 

شرایط تاسیس آموزشگاه

به محلی که در آن آموزش صورت گیرد آموزشگاه گفته می‌شود. آموزشگاه برای ایجاد مهارت، استعدادیابی کارآموزان تاسیس شده تا فرهنگ و هنر به شکل صحیح گسترش یابد. آموزشگاه می‌تواند از طرف افراد حقیقی یا حقوقی تاسیس شود. تاسیس آموزشگاه باید بر اساس قوانین اسلامی باشد. افراد حقیقی یا حقوقی با سرمایه گذاری اقدام به تاسیس آموزشگاه می‌کنند. این افراد باید دارای شرایط بوده و مراحلی را برای دریافت مجوز طی کنند. در صورت داشتن آموزشگاه و پایان مدت مجوز، باید شرایط موسس از اول مورد بررسی هیئت ناظر قرار می‌گیرد.

 

شرایط موسس آموزشگاه

افراد زیادی برای ایجاد آموزشگاه تلاش می‌کنند ولی شرط اول علاقه است. علاقه به هر کاری باعث موفقیت است. تاسیس آموزشگاه نیز علاقه می‌خواهد تا بتوان بهترین گام را برداشت. اما در کنار علاقه هدف لازم است. باید بدانید می‌خواهید چه آموزشگاهی، با چه مهارت هایی، برای چه گروه سنی و از چه جنسیتی تاسیس کنید. باید بدانید برای تاسیس آموزشگاه، موسس باید دارای چه شرایطی باشد تا بعد سراغ مراحل دیگر بروید.

  • تابعیت جمهوری اسلامی و اعتقاد به دین اسلام
  • عدم سوء پیشینه و قابل اعتماد بودن
  • داشتن کارت پایان خدمت در صورت مرد بودن
  • داشتن حداقل سن28 سال
  • داشتن تحصلات عالیه و مرتبط با نوع فعالیت آموزشگاه

 

وظایف مؤسس برای تاسیس آموزشگاه یا تمدید مجوز

بعد از داشتن شرایط لازم، یک موسس، نوبت به درخواست ضوابط صدور و تمدید پروانه تاسیس آموزشگاه‌ها می‌رسد. وزارت کار و امور اجتماعی از ارگان هایی است که مجوز بسیاری از آموزشگاه‌ها را ارائه می‌دهد. گرفتن مجوز برای هر رشته ارگان و قوانین خاصی دارد. اما برای مجوزها یک سری از مراحل یکسان است که در اینجا بیان می‌کنیم.

  • درخواست تمدید یا صدور جواز از ارگان مربوطه
  • تحویل کلیه مدارک اصل و کپی برای گرفت تاییدیه
  • انتخاب مکان مناسب با تمام امکانات آموزشی و بهداشتی، با تجهیزات به روز
  • انتخاب پرسونل مناسب مانند مدیر، مدرسین و معرفی آنها به شورای فنی استان
  • انتخاب نام مناسب و مورد تایید برای آموزشگاه
  •  

شرایط محل آموزشگاه

برای گرفتن مجوز حتما باید مکان آموزشگاه مورد تایید قرار گیرد. مدیر آموزشگاه باید محیط را بر طبق رشته‌ها و مهارت هایی که می‌خواهد به کارآموزان بدهد انتخاب کند. فضای آموزشگاه باید کلاس‌ها و کارگاه‌های کافی و با ظرفیت حداقل 12 نفر داشته باشد. بهتر است آموزشگاه در نزدیک وسایل نقلیه عمومی باشد. موسس باید مالک و یا دارای اجاره نامه مکان باشد. مکان باید دارای ورود و خروجی مجزا باشد. دارای کلاس‌های الکترونیکی باشد. دارای تجهیزات و ابزارها ی لازم باشد. مدرسین با تجربه از مهمترین اصول یک آموزشگاه است. مدیریت با مدرک مرتبط به آموزشگاه از مهمترین حسن‌های یک آموزشگاه است. فضاهایی مانند نماز خانه و سرویس‌های بهداشتی حتما ایجاد گردد. دفتر مدیریت نیز در نظر گرفته شود.

 

لغو مجوز آموزشگاه

مواردی هستند که باعث لغو مجوز آموزشگاه می‌شود. تخلفاتی مانند رعایت نکردن شئونات اسلامی و رواج بی بند و باری، رواج دادن فرهنگ غربی، استفاده از افراد فاقد صلاحیت که به تایید شورای فنی استان نرسیده اند، اجاره یا انتقال جواز آموزشگاه به افراد بدون صلاحیت، تشکیل کلاس‌های مختلط بدون دریافت جواز، به تاخیر انداختن تاسیس آموزشگاه و گذشتن 6 ماه از صدور جواز، نداشتن مکان یا تجهیزات لازم برای تاسیس آموزشگاه، رعایت نکردن تبلیغات، تشکیل کلاس هایی که در جواز آموزشگاه ذکر نشده است.

 

تدریس خصوصی

تمام آموزشگاه‌ها درای تدریس خصوصی هستند و کارآموزان می‌توانند از این مزیت برای یادگیری سریع‌تر استفاده کنند. در بسیاری از موارد کارآموزان نمی‌دانند درکنار کدام آموزشگاه یا مدرس، قرار بگیرند. بهترین راه سایت بلدیاب است که بهترین و با تجربه‌ترین و به روزترین اساتید و آموزشگاه‌ها را به شما معرفی می‌کند تا در کنار بهترین‌ها به موفقیت برسید. دیگر فرقی نمی‌کند شما در کجای ایران زندگی می‌کنید و یا در چه ساعتی از روز می‌توانید به یادگیری بپردازید، فقط با مراجعه به سایت بلدیاب بهترین مدرسین در هر زمان و هر مکان را در کنار خود داشته باشید. اگر آموزشگاه دارید و مدرس خصوصی هستید با ثبت نام در سایت بلدیاب خود را به همه کاربران این سایت در سراسر کشور معرفی کنید و برند خود را بسازید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    11:26       1399/06/20
  • تعداد بازدید :
    1504
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

ضوابط و مقررات صدور و تمدید پروانه تاسیس آموزشگاه

تعریف آموزشگاه

آموزشگاه

تاسیس آموزشگاه


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.