تبلیغات
شما

مقررات عمومی آموزشگاه‌ها چیست ؟

مقررات عمومی آموزشگاه‌ها چیست ؟

هر آموزشگاه دارای قوانین و مقررات است. یک سری از این مقررات در تمامی آموزشگاه‌ها مشترک است. شاید این سوال برای همه پیش آید که مقررات عمومی آموزشگاه چیست؟ آشنا شدن با قوانین هر مکانی از جمله آموزشگاه جز الزامات آموزشگاه است. همان طور که اجرای قوانین اهمیت دارد، آشنایی با قوانین نیز مهم است. با آگاهی همه چیز درست و طبق اصول پیش می‌رود. همه ما می‌دانیم مدرسه و آموزشگاه محیطی است قابل حرمت و احترام، همه افراد در این محیط‌ها برای تعلیم و تربیت و آموزش وارد می‌شوند. بنابراین تمام افراد باید الزامات و قوانین را رعایت کرده تا منجر به صدمه به اطرافیان نشوند. آموزش و پرورش نیز قوانین خاصی را برای دانش آموزان قرارداده است تا مدارس طبق اصول باشند. 

 

نگاه عمومی به آموزشگاه

برای داشتن یک آموزشگاه خوب و پر بازده باید یک سری از قوانین و مقررات را رعایت کرد تا بتوان به نتیجه دلخواه رسید. این قوانین هم توسط پرسونل آموزشگاه باید رعایت شود و هم توسط کارآموزان آموزشگاه، کارآموزان هنگام ثبت نام فرمی را پر می‌کنند که در آن قوانین و مقررات ذکر شده است و تعهد می‌دهند که تمامی این قوانین را به درستی انجام دهند. در غیر این صورت آموزشگاه اجازه دارد کارآموز را اخراج کند. این قوانین نگاه عمومی به آموزشگاه را می‌سازد و باید دقیق و طبق اصول باشد. در اینجا به بررسی تعدادی از این قوانین می‌پردازیم.

  • رعایت اصول اخلاقی و پوشش مناسب طبق شئونات اسلامی
  • همکاری پرسنل و کارآموزان برای ایجاد نظم بهتر و افزایش کیفیت آموزش
  • نداشتن همراه مانند دوستان و آشنایان
  • نداشتن وسایل جانبی که موجب حواس پرتی می‌شود مانند موبایل
  • همکاری با مدرسین و کارمندان آموزشگاه جهت ایجاد نظم

 

خصوصیات عمومی آموزشگاه

یکی از مواردی که خیلی اهمیت دارد مکان آموزشگاه است. بهتر است مکان آموزشگاه در محل رفت و آمد وسایل عمومی باشد. تا کارآموزان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند، در آموزشگاه باید یک قسمت به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شود تا افرادی که دارای وسیله نقلیه هستند با مشکل مواجه نشوند. زمان بندی کلاس‌ها به گونه ای باشد که تمام کارآموزان هم در تایم صبح و هم در تایم بعد از ظهر دسترسی به کلاس مورد علاقه خود داشته باشند. شاید عده ای نظر به این دارند که در تایم خاصی می‌توانند یاد گیری دارند و می‌خواهند در آن تایم به کلاس بیایند. بعضی افراد نیز یک تایم خاص دارند و بعضی وقت‌ها فقط صبح وقت دارند. اما مهمترین عامل در هر آموزشگاه مدیریت آن است، همه موارد ذکر شده به اضافه انتخاب مدرسین را مدیریت بر عهده دارد.

مقررات عمومی آموزشگاه‌ها چیست ؟

تاثیر مدرس در آموزشگاه

می توان گفت انتخاب مدرس مهمترین کار مدیریت یک آموزشگاه است. بیشتر اعتبار یک آموزشگاه را مدرسان آن آموزشگاه مشخص می‌کنند. یک مدرس خوب دارای سابقه و تجربه آموزشی بالا، سواد کافی، اخلاق مناسب است و قابلیت ارتباط با دانش آموزان را به خوبی می‌داند. یک مدرس خوب تنها گوینده کلاس نیست و حتما از کارآموزان برای مشارکت استفاده می‌کند. با این کار به کارآموز مسئولیت داده و کارآموز بهترین یادگیری را خواهد داشت. داشتن مدرسین مناسب که بتوانند بیشترین بازده‌ی را برای آموزشگاه رقم بزنند یکی از واجبات است. در غیر این صورت آموزشگاه کارآموزان خود را از دست می‌دهد. قطعا کارآموزان در هنگام ثبت نام به مدرس آن مهارت توجه خواهند داشت و سابقه او را بررسی می‌کنند. یک آموزشگاه خوب به همه این موارد به صورت حرفه ای توجه می‌کند.

 

دانش آموز در آموزشگاه

هر دانش آموز در آموزشگاه برای فراگیری مهارتی حاضر می‌شود. اما همه دانش آموزان با هم یکسان نیستند و ویژگی‌ها و شخصیت‌های متفاوتی دارند. استعداد دانش آموزان با هم متفاوت است. اما در اینجا به بررسی خصوصیات دانش آموزان تلاشگر می‌پردازیم. اغلب مدرسین با تجربه در درس‌ها شروع به گفت و گو با دانش آموزان می‌کنند و دانش آموزان تلاشگر در این بحث‌ها شرکت کرده و همه سوالات خود را از مدرس می‌پرسند تا در پایان درس را به صورت کامل یاد گرفته باشند. با این روش مدرس می‌تواند بفهمد چه کسانی درس را به صورت کامل متوجه شده اند و چه کسانی از درس بدون توجه گذشته اند. دانش آموزان تلاشگر تنها به هوش خود اکتفا نکرده و برای رسیدن به موفقیت تمام تلاش خود را می‌کنند. این دانش آموزان اغلب رهبربوده و انگیزه بالایی دارند. از موقعیت‌ها استفاده کرده و به تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

 

خصوصیات ظاهری دانش آموزان

نظافت یکی از اصولی که همه دانش آموزان رعایت کنند و حتما لباس‌های دانش آموزان باید تمیز و مرتب، اتو شده باشد. لباس هاس ورزشی باید جدا از فرم مدرسه باشد. همه دانش آموزان حداقل سه بار در هفته باید به حمام بروند و هر شب مسواک بزنند. همه دانش آموزان باید رعایت نظافت در سرویس‌های بهداشتی را بیاموزند. جوراب دانش آوزان حتما باید تمیز باشد تا در نمازخانه و سایر مکان‌های عمومی نظافت رعایت شود. ناخن دانش آموزان باید هفته ای یک بار کوتاه شود تا از ورود میکروب به دهان آنان جلوگیری شود. اگر دانش آموزان در مدرسه تغذیه استفاده می‌کنند، حتما باید آموزش ببینند که دست‌های خود را قبل از استفاده از هر ماده غذایی بشویند. در کل نظافت هر دانش آموز نشانگر شخصیت خانواده اوست. خانواده‌ها باید به این مسئله توجه کافی و لازم را داشته باشند.

 

تدریس خصوصی

در هر آموزشگاه تدریس خصوصی برای همه مهارت‌ها و مقاطع وجود دارد. زیرا تدریس خصوصی یکی از بهترین روش‌های یادگیری است که سرعت بیشتری را برای یادگیری دارد و موفقیت زود‌تر حاصل می‌شود. در عصر امروز دیگر فرقی نمی‌کند در کجا زندگی می‌کنید و در چه زمانی می‌خواهید تدریس خصوصی داشته باشی. حال شاید از خود می‌پرسید خوب چگونه و چه طور می‌توان به بهترین ها دست یافت؟ کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و بهترین‌ها مدرسین را در کنار خود داشته باشید. اگر آموزشگاه دارید و یا مدرس خصوصی هستید با ثبت نام در سایت بلدیاب می‌توانید خود را به همه کارآموزان در سراسر کشور معرفی کنید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:06       1399/06/08
  • تعداد بازدید :
    640
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

نگاه عمومی به آموزشگاه

دانش آموز در آموزشگاه

مقررات عمومی آموزشگاه ها


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.