تبلیغات
شما

اهمیت آموزش الکترونیکی در آموزشگاه

اهمیت آموزش الکترونیکی در آموزشگاه

در عصر امروز، ارتباطات تغییر کرده و روش‌های آموزش نیز با آن تغییر یافته است. در چند سال گذشته، یادگیری تنها به صورت حضوری بود و فقط اطلاعات، از طریق کتاب‌ها و معلم به دانش آموزان منتقل می‌شود. اما با آمدن اینترنت و گسترش ارتباطات، روش‌های تدریس و انتقال اطلاعات تغییر یافت. روش‌های سنتی تغییر کرد و آموزش مجازی شکل گرفت. آموزش الکترونیک در بخش‌های مختلف به طور مثال دانشگاه ها، مدارس و آموزشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفت. با این تغییرات اهمیت آموزش الکترونیکی در آموزشگاه دو چندان شد. در اینجا به بررسی تعدادی از این دلایل می‌پردازیم تا بهتر آموزش الکترونیک را درک کنیم.

دلایل اهمیت استفاده از آموزش الکترونیکی در آموزشگاه

شاید بهترین دلیل استفاده از این روش، خصوصی بودن آن است. در کلاس‌های شلوغ اصلا تمرکز وجود ندارد و ممکن است دانش آموزان در سطح‌های مختلفی قرار داشته باشند. در بعضی دانش آموزان که ضعیف‌تر هستند، ممکن است استرس ایجاد شود، همین امر در پایه تحصیلی دانش آموزان بسیار موثر است. در کلاس‌های شلوغ بحث، در مورد مباحث درسی، زیاد است و وقت زیادی را از دانش آموزان با پایه‌ی تحصیلی قوی می‌گیرد. با وجود این تفاصیر ما به دلایل اهمیت استفاده از آموزش الکترونیکی در آموزشگاه پی می‌بریم.

چرا بهتر است از آموزش الکترونیک استفاده کنیم؟

این مشکلات در آموزش الکترونیک وجود ندارد و تدریس کاملا به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی انجام می‌شود. دیگر خبری از استرس و یا سوال‌های بیش از اندازه و بحث‌های زمان گیر نیست. خوب شاید شما دوست داشته باشید، در کنار استادی درس بخوانید و دروس خود را فرا بگیرد، که در دسترس شما نیست. اما آموزش الکترونیک این امکان را به شما می‌دهد، تا شما در هر جای کشور هستید به بهترین اساتید و آموزشگاه‌ها دسترسی داشته باشید.

صرفه جویی در زمان

استفاده از روش آموزش الکترونیک، برداشتن محدودیت‌ها است. شاید دانش آموزان وقتی بخواهند به آموزشگاه مراجعه کنند و در کلاسی حضور یابند، باید در مسیر‌های طولانی قرار بگیرند و مدت زمان زیادی را در راه رفت و آمد باشند. این رفت و آمد خستگی‌های زیادی نیز به همراه دارد. در بسیاری از موارد به عنوان نمونه برای دانش آموزان کنکوری زمان بسیار اهمیت دارد. آموزش مجازی، این مشکلات را حل کرده و دانش آموزان بدون سپری کردن مسافت‌های طولانی می‌توانند در کلاس حضور یابند. دیگر خستگی برای رفت و آمد وجود ندارد و در هزینه‌ها نیز صرفه جویی می‌شود؛ زیرا رفت و آمد هزینه‌های زیادی را در بر دارد.

محدودیت مکانی

در کنار حل این مشکلات، آموزش الکترونیک، محدودیت مکانی را نیز حل کرده است. بعضی از آموزشگاه از امکانات زیادی برخوردار نیسیتند و بعضی دیگر در محدوده شهر آنها قرار ندارند و در دسترس نیستند. در اصل آموزش مجازی، این مشکل را حل کرده و دانش آموزان در هر نقطه از کشور که باشند، می‌توانند از آموزشگاه و اساتید مد نظر خود بهرمند شوند.

اهمیت آموزش الکترونیکی در آموزشگاهآموزشگاه آموزش الکترونیکی

در آموزشگاه آموزش الکترونیکی، باید یک سری از آموزشها به صورت بسته‌های الکترونیکی، در اختیار دانش آموزان قرار گیرد. این آموزشها یادآور و تکمیل کننده آموزشهای داده شده به دانش آموزان است، تا در صورت نیاز به آنها مراجعه و دروس را مطالعه کنند. همچنین در هر جلسه یا حداقل سه جلسه یک بار، آزمون آنلاین گرفته شود و مواردی که در آن نیاز به توضیح بیشتری است ضبط شده و به دست دانش آموزان برسد. در آموزشگاه آموزش الکترونیک دانش آموزان می‌توانند در موارد مورد نیاز به صورت مجازی با مدرس خود در ارتباط باشند. البته در بیشتر موارد کلاس‌ها و رفع اشکالات برنامه ریزی شده و در تایم‌های گفته شده برگزار می‌شوند تا اختلالی در آموزش ایجاد نشود.

مشاوره از راه دور

مشاوره یعنی استفاده از کمک یک فرد با تجربه، برای رسیدن به هدف، مشاوره نیز مانند بقیه کارها تا چند سال گذشته به صورت سنتی انجام می‌شد. اما با پیشرفت زمان و آمدن اینترنت مشاور از راه دور صورت گرفت. اما مشاور از راه دور با مشاور سنتی تفاوت هایی دارد. از جمله این تفاوت‌ها این است که مشاوره دادن، بدون این که طرف مقابل خود را معرفی نماید. در خیلی از موارد فرد دوست ندارد خود را معرفی کند و مشاوره آنلاین مشکل او را حل می‌کند. اما در هر صورت مشاوره آنلاین نمی‌تواند مانند مشاوره حضوری به فرد کمک کند. زیرا بسیاری از مشکلات مخصوصا مشکلات روانی توسط مشاوره حضوری حل می‌شود.

ارتباطات مجازی

امروزه روند ارتباطات تغییر کرده و دنیا به سمت اینترنت و ارتباطات مجازی رفته است. اما باید از این نوع ارتباط به طور صحیح استفاده کنید. در خیلی از موارد می‌بینیم افراد ساعت‌های زیادی را بدون هدف در دنیای مجازی می‌گذرانند. در آشنایی‌های اینترنتی باید به یک سری از چهار چوب‌های اخلاقی پایبند باشید، تا مشکلی به وجود نیاید. برای این باید بدانید به چه فضایی قدم می‌گذارید. باید فضای مجازی را خوب بشناسید. هر فضایی فرهنگ خود را می‌خواهد، فرهنگ آن را بشناسید. برای اینکه در فضای مجازی کنار هم باشید و ارتباطات مجازی داشته باشید، برنامه ریزی کنید، تا از هدر رفتن وقت در دنیای مجازی و ارتباطات نادرست جلوگیری کنید. دنیای اینترنت و فضای مجازی مکان خوبی برای پیشرفت است، فقط باید از آن درست استفاده شود. روش درست استفاده از دنیای مجازی، باید در برنامه آموزش و پرورش باشد و آن را به طور صحیح به دانش آموزان یاد بدهد. 

تدریس خصوصی

یکی از بهترین روش‌های تدریس، تدریس آنلاین است. امروزه به علت مسافت‌های زیاد، مشکلات زیادی از جمله هدر رفتن زمان در رفت و آمد، صرف هزینه‌های زیاد، را برای حضور در کلاس‌ها به وجود آورده است. برای این که بهترین اساتید و مدرسین خصوصی را در هر جای ایران هستید، کنار خود داشته باشید، کافی است، به سایت بلدیاب مراجعه کنید و با ثبت نام در سایت بلدیاب، به بهترین اساتید و آموزشگاه‌ها دسترسی داشته باشید. سایت بلدیاب بهترین مدرسین خصوصی را به شما معرفی می‌کند. تدریس خصوصی، بهترین روش برای دست یابی به موفقیت است. با داشتن یک مدرس خصوصی با تجربه و به روز می‌توانید در کمترین زمان به بهترین نتایج دست یابید. با ثبت نام در سایت بلدیاب، میتوانید خود را به هنرجویان، دانش آموزان و دانش جویان معرفی کرده و از طریق جذب آنها، درآمد خود را افزایش دهید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1399/04/25
  • تعداد بازدید :
    733
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

دلایل اهمیت استفاده از آموزش الکترونیکی در آموزشگاه

ارتباطات مجازی

آموزشگاه آموزش الکترونیکی

مشاوره از راه دور

صرفه جویی در زمان


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.