تبلیغات
شما

توصیه‌هایی در خصوص مدیریت مدرسان در آموزشگاه زبان

توصیه‌هایی در خصوص مدیریت مدرسان در آموزشگاه زبان

مدیریت خوب یک امر ضروری برای داشتن یک آموزشگاه زبان موفق برای مدت زمان طولانی می‌باشد.  قابل تصور است هنگام راه اندازی یک آموزشگاه زبان با جملاتی از جانب مدرسان مواجه خواهید شد که شما را بلاتکلیف و اوقات شما را تلخ می‌کنند. جملاتی مثل به ساعات بیشتری در کلاس نیاز دارم، حقوق بیشتری می‌خواهم، کلاس عمومی تدریس نمی‌کنم، از مواد درسی شما پیروی نمی‌کنم و برنامه آموزشی خاص خود را دارم. یا مریض هستم و امروز نمی‌توانم در کلاس حاضر شوم. یا دیگر نمی‌خواهم کار کنم. یا فقط برای یک فصل این‌جا هستم و پس از آن قصد سفر دارم. یا من این شغل را در حال حاضر احتیاج دارم و به محض یافتن شغلی دیگر این‌جا نخواهم ماند.  

با مقالات بلدیاب همراه باشید

 

با این وجود مدرسان محور اصلی خدماتی هستند که یک آموزشگاه زبان ارائه می‌دهد و مدرس ناراضی کیفیت خدمات را به خطر می‌اندازد. نارضایتی وی نه تنها بر رضایتمندی زبان آموزان تاثیر خواهد گذاشت بلکه به مدرسان دیگر نیز منتقل خواهد شد. تغییر دادن نظر مدرسان مشکلی همیشگی بوده است. مدرسان به سرعت وارد یک مجموعه می‌شوند و سریع هم از آن خارج می‌شوند و این امر گاها تا حد زیادی به دلیل مدیریت ضعیف بوده تا دلایل دیگر. حال سوال این‌جاست که چگونه می‌توان به نحو صحیح استاد زبان را مدیریت کرد؟ با استفاده از چه روش‌هایی می‌توان نظر آن‌ها را ثابت نگه داشت؟ در ادامه به چگونگی حفظ مدرسان با مدیریت صحیح خواهیم پرداخت؟ 

 

در نهایت مدرسان انسان هستند و از این رو شخصیت‌های متفاوتی دارند

بنابراین نمی‌توان همه را به یک روش مدیریت کرد. ممکن است برخی از آن‌ها از شما انتظار داشته باشند به نظرات‌شان گوش دهید، برخی اطمینان خاطر بخواهند یا برخی نیاز به چالش داشته باشند و یا برخی نیازمند صمیمیت لبخند و جک گفتن باشند. هرچه بهتر آن‌ها را درک کنید آن‌ها نیز در مقابل بیشتر پاسخگوی خواسته‌های شما خواهند بود. پس بر اساس شخصیت‌شان آن‌ها را مدیریت کنید و همه را با هم یکسان در نظر نگیرید. 

 

یک سری معیار برای رضایتمندی وضع کنید

به وضوح رضایتمندی زبان آموزان عامل اصلی برای پیگیری عملکرد مدرسان به شمار می‌رود. ولی به جز آن عوامل دیگری هم وجود دارند. آیا تا به حال به معیارهای شناخته شدن آموزشگاه زبان شما نزد زبان آموزان اندیشیده‌اید؟ معیارهایی هم‌چون ساعت‌های از دست رفته به دلیل کنسل شدن کلاس توسط مدرس، یا اعطای گواهی پایان دوره یا کارنامه و امتیاز به موفقیت‌های کلاسی. بسته به این‌که می‌خواهید آموزشگاه زبان شما چه خدماتی ارائه دهد، روش‌های ارزیابی بسیاری وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید اطلاعاتی بدست آورید که به شما و مدرسان شما کمک خواهند کرد که کار خود را ارتقا دهید.   

 

انگیزه دادن به مدرسین

اگر شاخص‌ها حاکی از عملکرد بهینه و کیفیت رو به رشد کلاس‌ها و بالا رفتن آمار ثبت نام در دوره‌ها بودند، پس باید مدرسان آموزشگاه زبان هم در این سود شریک باشند. می‌توانید به مدرسان تشویقی بدهید و برای آن‌ها برنامه‌های تفریحی در نظر بگیرید.  

 

روش صحیح ایجاد انگیزه را بیاموزید

انگیزه بسیار مهم‌تر از پول است. شاید این نکته با نکته قبلی که به آن پرداختیم در تناقض باشد ولی مطالعات انجام شده نشان دادند که افراد فقط به انگیزه‌ی پول کار نمی‌کنند. از این رو این مسئولیت شماست که به‌عنوان یک مدیر بدانید چگونه ایجاد انگیزه کنید. یکی از پیش نیازها برای ایجاد انگیزه ایجاد اعتماد است. آیا مدرسان به شما اعتماد دارند؟ آیا برای ایجاد اعتماد با آن‌ها وقتی را اختصاص داده‌اید؟ داشتن اعتماد به شما به‌عنوان مدیر آموزشگاه زبان باعث می‌شود که به نظرات شما گوش دهند و انگیزه‌ی بیشتری برای عمل به خواسته‌های شما داشته باشند. به علاوه بسیار مهم است که روش صحیح قدردانی و تذکر دادن را بدانید. زیرا قدردانی نکردن و یا تذکر دادن بی‌موقع و با لحنی ناخوشایند می‌تواند عواقب بدی داشته باشد. 

 

از آن‌ها بخواهید در طول ترم خلاق باشند

هر مدرس زبان با تجربه‌ای معمولا جعبه ابزاری از مهارت‌ها و تکنیک‌ها و موضوعات خاص خود را برای آموزش دارد. اگر رویه‌ای که برای مدیریت آموزشگاه زبان خود در پیش گرفته‌اید صرفا برای پول درآوردن باشد، بدانید که رویه‌ی خوبی در پیش نگرفته‌اید و اداره‌ی آن نیز بسیار دشوار خواهد بود. مدرسان باید در عملکرد خود مثل یک هنرمند رفتار کنند. بدان معنی که باید خلاق باشند و اجازه‌ی خلاق بودن در کلاس را داشته باشند. از این رو بهتر است که یک روز از سال را به جلساتی درباره‌ی خلاقیت اختصاص دهید. از یک مشاور دعوت کنید و روش‌های بهتر کردن کیفیت آموزشگاه زبان خود را با وی بررسی کنید. انجام این کار بسیار شادی آور و انرژی‌‌بخش خواهد بود و هم‌چنین با برگزاری چنین جلساتی نشان می‌دهید که شما برای شنیدن نظرات همکاران خود ارزش فراوانی قائل هستید.

 

آموزش دهید و آموزش‌های خود را به روز کنید

مدرسان عاشق یادگیری هستند. آن‌ها دلیل آموزش دیدن و یادگیری اصول موثر تدریس را درک می‌کنند و بنابراین اشتیاق فراوانی به یادگیری دارند. پیشرفت و افزایش مهارت‌های آموزشی فواید بسیاری برای مدرسان دارد ولی اساتید که به رشد و پیشرفت خود اهمیت می‌دهند کمیاب هستند. موضوعاتی همچون ارتباط بین فردی‚ یادگیری مهارت‌های آموزشی و استفاده از منابع اینترنتی همه ایده‌های خوبی برای پیشرفت مدرسان به شمار می‌روند.  در فصل‌هایی که آمار ثبت نام پایین می‌آید و مدرسان فرصت بیشتری دارند‚ بهترین زمان است برای در نظر گرفتن یک سری پروژه برای مدرسان که برای آموزشگاه زبان بسیار سودمند خواهند بود. 

به‌عنوان مثال از آن‌ها بخواهید که آموزش‌های اینترنتی متعددی را امتحان کنند و یا روش‌هایی برای جذب و خوش آمدگویی به زبان آموزان آماده کنند و یا درباره‌ی منابع به روز و بهتر تحقیق کنند. سپردن مسئولیت به آن‌ها به معنی پرداخت پول بیشتر به آن‌ها نیست، بلکه با این کار به آن‌ها نشان می‌دهید که به توانایی‌های‌شان ایمان دارید. 

 

دوره‌های مدیریت و فن ارتباط بگذرانید

نکات ارائه شده تا به این‌جا، تا حد زیادی به داشتن مهارت مدیریت و فن ارتباط بستگی دارند. اگر تا به حال دوره‌ی مدیریت و فن بیان نگذرانده‌اید، شدیدا به شما توصیه می‌کنیم که در این دوره‌ها شرکت کنید. این دوره‌ها برای هر گروه سنی و با هر سطح تجربه‌ای مناسب هستند. مطالعات انجام شده ارتباط بین عصب شناسی، انگیزه و هوش و به کار بردن احساسات را نشان می‌دهند و علاوه بر این بر عملکرد اساتید آموزشگاه زبان در دوره‌های آموزشی مدیریتی تاثیر مثبتی دارند. 

 

مدیریت آموزشگاه

 

در دسترس باشید

معمولا در آموزشگاه زبان این‌گونه است که مدیر دفتری جداگانه دارد و هر وقت مجبور می‌شوید با مدرسین ملاقات می‌کند. برخی تصمیم‌گیری‌ها مثل حقوق مدرسان فقط مسئولیت مدیر آموزش نیست و جالب است بدانید که در دسترس نبودن مدیر مجموعه احساس بدی برای افراد مجموعه ایجاد می‌کند. این بدان معنا نیست که فقط با افتخار بگویید که درب دفتر من همیشه به روی شما باز است، بلکه مهم‌تر از آن این است که در دیدار و ملاقات با مدرسان آموزشگاه زبان به آن‌ها فرصت دهید و به نظرات‌شان اهمیت دهید.   

 

سر کلاس مدرسان‌تان بنشینید

همان‌طور که پیش از این گفتیم مدرسان محور اصلی خدمات شما به شمار می‌روند. از این رو لازم است به کارهایی که انجام می‌دهند اهمیت دهید. چگونه می‌توانید بر کار آن‌ها نظارت داشته باشید در حالی که از فعالیت‌های آن‌ها خبر ندارید؟ با وجود این‌که می‌توانید بازده کلاس‌ها را از دیگر کارمندان جویا شوید ولی بد نیست که در طول سال گاهی سر برخی کلاس‌ها بنشنید و ببینید که چگونه پبش می‌روند. اساتید از حضور شما در کلاس آموزشگاه زبان متوجه می‌شوند که به آن‌ها و ایده‌های خلاقانه‌ی آن‌ها در کلاس اهمیت می‌دهید. اگر چیزی در کلاس دیدید که مورد پسندتان نیست، نمی‌توانید آشکارا ناراحتی خود را نشان دهید ولی می‌توانید از این فرصت استفاده کنید که نظرات مثبت و مفید خود را عنوان کنید و در عین حال از آن‌چه در کلاس‌ها رخ می‌دهد با خبر شوید.

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    18:40       1396/02/07
  • تعداد بازدید :
    1484
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزشگاه

آموزشگاه زبان

مدرسان آموزشگاه

اساتید آموزشگاه

مدیر آموزشگاه

کلاس آموزشگاه




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.