تبلیغات
شما

ضوابط آموزشگاه‌های علمی آزاد

ضوابط آموزشگاه‌های علمی آزاد

آموزشگاه مکانی است، که در آن به آموزش پرداخته می‌شود. در آموزشگاه‌ها قوانین، ضوابط، دستورالعمل وجود دارد. دانش آموزان می‌توانند برای اطلاع از این قوانین، ضوابط، دستورالعمل‌ها از مشاوره رایگان قبل از ثبت نام استفاده کنند. در اینجا تعدادی از ضوابط آموزشگاه‌های علمی آزاد را بیان می‌کنیم. استعمال دخانیات در آموزشگاه ممنوع است. رضایت والدین الزامی است. داشتن دوربین در آموزشگاه به خاطر امنیت و خیال جمعی والدین الزامی است. احترام متقابل دانشجو و مدرس به یکدیگر و داشتن اخلاق مناسب کارکنان از اصول آموزشگاه است. پرداخت شهریه به موقع توسط والدین نیز جز الزامات است.

آموزشگاه علمی

شاید به علت کمیت و کفیت بعضی از موارد در آموزش و پرورش، آموزشگاه علمی تاسیس شد. بنابراین این آموزشگاه‌ها باید در مورد کیفیت کار خود بسیار بیندیشند و نتایج فوق العاده ای را در دراز مدت خلق کنند. برای این کار باید از قوانین و مقررات پیروی کرده و از اساتید با تجربه استفاده کنند. روش‌های صحیح مطالعه را به دانش آموزان آموزش دهند. روحیه دانش آموزان را با قرار دادن آنها در فضاهای مناسب آموزشی، تقویت کرده و از اضطراب و استرس آنها نسبت به آموزش بکاهند. با والدین دانش آموزان در ارتباط بوده و از آنان در روند پیشرفت دانش آموزان کمک بگیرند.

آزمون در هر جلسه

قرار دادن این آزمون‌ها در کمک به یادگیری دانش آموزان است. در هر ماه آزمونی برگزار می‌شود که شامل دریافت کارنامه ،بررسی نقاط قوت و ضعف دانش آموزان است. گرفتن آزمون در هر جلسه به معلم کمک می‌کند تا از روند پیشرفت دانش آموزان باخبر شود و اگر نقطه ضعفی در آنان مشاهده کند به بر طرف کردن آن بپردازد. با این کار کلاس به صورت منسجم و با یادگیری صحیح پیش می‌رود. والدین نیز د جریان پیشرفت دانش آموزشان قرار می‌گیرند و خیلی از نگرانی‌ها بر طرف خواهد شد.

شکوفایی تحصیلی

در آموزشگاه علمی، بعد از آزمون، مشاوران تحصیلی برای پیشرفت دانش آموزان راه کارهایی را ارائه می‌دهند. این کار موجب برطرف شدن نقاط ضعف و شکوفایی استعداد دانش آموزان می‌شود. شاید بعضی از دانش آموزان در تمام دروس توانایی بالایی نداشته باشند، ولی استعداد خاصی دارند، که با دنبال کردن این استعداد و شکوفایی آن حتما به نتایج فوق العاده و موفقیت‌های بی نظیر می‌رسند. با گرفته شدن این آزمون‌ها در آموزشگاه می‌توان بسیاری از استعداد‌ها را شناسایی و به رشد آنها کمک کنیم.

برگزاری کلاسها

در آموزشگاه‌های علمی، در همه مقاطع کلاس تشکیل می‌شود. به عنوان مثال در مقطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، پیش دانشگاهی و کنکور برگزار می‌گردد. البته برای ورود به آموزشگاه علمی و ثبت نام در کلاس‌های آن در بیشتر آموزشگاه‌ها آزمون ورودی یا تعیین سطح گرفته می‌شود. بر اساس این آزمون دانش آموزان تقسیم بندی شده و سپس به کمک مشاوران در کلاس خود قرار می‌گیرند.

آئین نامه آموزشگا‌های علمی

آموزش هایی که در این آموزشگاه‌ها داده می‌شود، فقط آموزش درسی یا هنری بوده و مدرک تحصیلی ارائه نمی‌شود. در آئین نامه آموزشگاه‌های علمی یک سری قانون وجود دارد، که به بررسی آنها می‌پردازیم.

در این آموزشگاه ها، کلاس‌ها می‌تواند به صورت حضوری یا نیمه حضوری برگزار شود. هر گونه جزوه و یا نرم افزار آموزشی باید طبق قوانین و مقررات باشد. برگزاری هر گونه اردوی علمی و آموزشی، تفریحی نیز باید طبق اصول باشد.

اشخاص حقیقی و حقوقی

اشخاصی که آموزشگاه را تاسیس می‌کنند یا در واقع موسس هستند، اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند، که باید مجوز تاسیس آموزشگاه را از آموزش و پرورش بگیرند. اشخاص حقیقی و حقوقی، باید دارای یک سری از شرایط برای گرفتن مجوز آموزشگاه باشند. در اینجا به بیان این شرایط می‌پردازیم.

  • دارای تابعیت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران و‌ معتقد به دین اسلام باشند.
  • دارای صلاحیت اخلاقی و عدم سوء پیشینه باشند.
  • داشتن سلامت جسم و روح از شرایط لازم است.
  • معافیت از خدمت یا یایان دوره برای مردان الزامی است.
  • داشتن سن(شرایط سنی متغییر است).
  • داشتن مدرک لیسانس یا بالاتر برای کلیه افراد است.
  • داشتن سابقه حداقل 3 سال الزامی است.

آموزشگاه علمی آزاد

هر گونه تبلیغ در آموزشگاه علمی آزاد، باید براساس قوانین آموزش و پرورش باشد. در کل آموزشگاه علمی آزاد باید طبق اصول آموزش و پروش باشد. در غیر این صورت بر اساس آئین نامه آموزشگاه‌ها تعطیل می‌گردد. بعضی از این قوانین شامل موارد زیر است.

در آموزشگاه دخترانه تمام کارکنان زن باشند، یا در غیر این صورت از آقایان بالای 35 سال دعوت ه همکاری شود. تمام کارمندان آموزشگاه پسرانه مرد باشد. اگر مکان آموزشگاه مسکونی است باید قسمت ورود و خروج آموزشگاه از قسمت مسکونی جدا باشد. در آئین نامه آموزشگاه‌ها مراکز دولتی و غیر دولتی باید جدا باشد.

نقش آموزشگاه‌های علمی آزاد در پرورش دانش آموزان

آموزشگاه‌های علمی آزاد، به پر کردن خلاء آموزشی، با تاسیس مدارس غیر انتفایی و موسسات آزاد علمی، با فضا‌های مناسب و استاندارد و با داشتن اساتید با تجربه پرداخته اند. با این کاربه پرورش دانش آموزان و بالا بردن سطح علمی آنان پرداخته تا دانش آموزان در زمینه‌های مختلف به کسب مهارت‌های متفاوت بپردازند. در واقع می‌توان گفت، استعداد دانش آموزان با این کار پرورش می‌یابد و این امر موفقیت‌های بزرگ را برای دانش آموزان به همراه دارد.

توقعات آموزشگاه از دانش آموزان

هنگامی که دانش آموزی، در یک آموزشگاه ثبت نام می‌کند، باید تمام قوانین، ضوابط، دستورالعمل آن آموزشگاه را بپذیرد. که تعدادی از این قوانین، ضوابط، دستورالعمل‌ها را بیان می‌کنیم. دانش آموز باید در تمام کلاس‌ها شرکت کند و از غیبت کردن بپرهیزد. سعی در یادگیری و گرفتن نمرات بالا در آزمون‌ها و حس رقابت صحیح از کارهایی است که یک دانش آموز موفق برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. رعایت موارد انضباطی، اعم از پوشیدن روپوش مناسب و نداشتن گوشی همراه در کلاس، آن تایم بودن برای رسیدن به کلاس از جمله مواردی است که دانش آموزان باید رعایت کنند.

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی، در تمام آموزشگاه‌ها انجام می‌شود. آموزشگاه علمی آزاد هم کلاس‌های تدریس خصوصی دارد. اما بهترین راه معرفی آموزشگاه ثبت نام در سایت بلدیاب است که از باتجربه‌ترین و معتبرترین سایت‌ها است. شما با ثبت نام در سایت بلدیاب به همه کاربران این سایت در سراسر کشور معرفی می‌شوید. اگر دانش آموز هستید و به دنبال بهترین آموزشگاه‌ها و بهترین اساتید هستید، نیز می‌توانید به سایت بلدیاب مراجعه کنید، تا در هر مکانی از ایران که هستید، بهترین مدرسین را در کنار خود داشته باشید و به موفقیت برسید. با ثبت نام در سایت بلدیاب، کارشناسان تیم بلدیاب در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    12:51       1399/04/19
  • تعداد بازدید :
    1021
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزشگاه

آموزشگاه علمی

قوانین و ضوابط

دستورالمعل

آئین نامه آموزشگاه ها

اشخاص حقیقی و حقوقی

آئین نامه آموزشگا‌های علمی

آموزشگاه علمی آزاد




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.