تبلیغات
شما

چند نکته مهم حرفه حسابداری

چند نکته مهم حرفه حسابداری

وقتی صاحب یک کسب و کار باشید نباید در حسابداری، جزئیاتی از قلم بیفتد و کمبودی مشاهده شود. اگر در حرفه‌ی حسابداری از همان ابتدا، اصول سیستم بک‌ آفیس را به‌طرز صحیح اجرا کنید با پیگیری درآمد، مخارج و هزینه‌ها قطعا نیازی به اتلاف کاغذ نداشته، گردش وجوه نقدی شما با مشکل رو به رو نخواهید شد و در این حرفه مهم موفق خواهید شد.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

وقتی برای اولین بار اقدام به حسابداری می‌کنید، با ثبت داد و ستدها در دفترکاری و گزارش بستانکاری و بدهکاری می‌توانید از این مهلکه جان سالم به در ببرید. اما هنگام بایگانی اظهارنامه مالیاتی اغلب با مشکل رو به رو شده و به این نتیجه خواهید رسید که شناخت کافی از حسابداری نداشتید و یا وقت کافی برای یاد گرفتن صرف نکردید. به‌همین دلیل توصیه می‌شود خدمات دفترداری و حسابداری را یاد بگیرید تا مزایای مالیاتی شما به حداکثر برسد.

محاسبه‌ی هزینه‌ها خیلی سخت است بنابراین بهتر است کارهای حسابداری را با یکی از برنامه‌های نرم‌افزاری امور مالی بسیار کاربردی از قبیل Xero، Wave،FreshBooks ،QuickBooks شروع کنید. 

 

هزینه‌های شخصی را از کار جدا کنید

یک حساب بانکی از جمله چک و کارت اعتباری برای کارتان اختصاص دهید. با این‌ کار هنگام محاسبه کسر هزینه‌ها، واحد زمان کار (نفر در ساعت) حفظ می‌شود. در ابتدا خیلی سخت است ولی همین کارهای کوچک حسابداری دردسرهای شما را در آینده کمتر خواهد کرد.

دفترداری در تمام حرفه‌ها اهمیت دارد چرا که کمک می‌کند تا عملیات خود را مدیریت کرده و هم‌چنین با کمک خدمات درامد داخلیIRS از ممیزی پیشگیری می‌کند. برای این‌که به اهداف طولانی مدت خود ادامه دهید و سود خود را بهبود بخشید با رعایت نکاتی که اشاره می‌کنیم عملیات حسابداری خود را منظم کنید.

 

تمام هزینه‌ها را پیگیری کنید

هر هزینه را یادداشت و دسته‌بندی کنید، جریان پول نقدی را پیگیری کنید و کسر مالیات و اعتبارات را نادیده نگیرید. قیمت دلار به سرعت تغییر می‌کند بنابراین ممکن است خیلی راحت کمبود بودجه پیدا کنید. اگر تمام خریدها را با کارت اعتباری انجام دهید مجبور نخواهید بود کیف‌تان را پر از برگ رسید کرده و دنبال برگ رسید بگردید. این بدین معناست که هنگام خرید با کارت اعتباری، بابت خریدی که می‌کنید به شما جایزه تعلق می‌گیرید و یا در قرعه‌کشی شرکت خواهید کرد. ولی وقتی فقط به‌صورت نقد خرید می‌کنید فایل به صورت دیجیتالی، رسید شما را به نرم‌افزارهای حسابداری شما کپی می‌کند.

 

سپرده‌ها را با دقت ثبت کنید

وام، درامد حاصل از فروش و سایر موارد تزریق پول نقد به‌راحتی از حوزه رسیدگی خارج می‌شوند و می‌توانند منجر به پرداخت مالیات‌ بر درآمدهای غیر ضروری شوند. از حسابداری شرکت خود بخواهید سپرده‌ها را ثبت کند تا به بهترین نحو حسابرسی را انجام بدهد.

 

هر زمان که احساس کردید ارزش دارد پول خرج کنید

استخدام یک حسابدار و یا دفتردار حرفه‌ای حتی برای چند ساعت، یک هفته و یا یک ماه تاثیر خوبی در حسابرسی خواهد داشت. از این طریق نه‌تنها تمام سوابق منظم و به‌روز خواهد شد، بلکه از آن‌‌جایی‌ که یک حسابدار حرفه‌ای اطلاعات و شناخت کافی درمورد هزینه‌های بالقوه، نقاط ضعف و یا کاهش مالیات اضافی که ممکن است شما واجد شرایط آن باشید را دارد به سود شما خواهد بود.

اگر به اصطلاحات حسابداری شناخت داشته باشید، خیلی راحت می‌توانید مزایای مالیاتی به دست آورید. مزایای مالیاتی موردی است که باید از همان ابتدا درنظر بگیرید. هنگام استخدام حسابدار کسی را انتخاب کنید که همزبان شما باشد و بتوانید راحت ارتباط برقرار کنید.

 

حساب‌ و کتاب خود را به‌روز کنید

یک روز در هفته را اختصاص دهید به مرتب کردن مدارک ضروری مربوط به حسابداری و اجازه ندهید رسیدها و صورت‌حساب مطالبات روی هم انباشته شوند. حواس‌تان به وقتی که برای این کار در نظر گرفتید باشد.

 

به صورت‌حساب هزینه‌های کارگری با دقت رسیدگی کنید

پرداخت هزینه‌ی کارمندان از جمله خود شما ممکن است بزرگ‌ترین هزینه‌ی شما باشد. اضافه‌کاری، امتیاز و مزایای دیگر را یادداشت کنید تا حقوقی اضافی و یا کم پرداخت نشود.

 

هزینه‌های بزرگ را درنظر داشته‌باشید

ارتقاء سیستم‌های کامپیوتر، تعویض تجهیزات و مهلت مالیات را نباید فراموش کرد. هزینه‌های بزرگ معمولا در طول ماه‌ها به‌ندرت پیش می‌آیند ولی در هرصورت برای این‌که دچار کمبود هزینه نشوید از قبل برنامه‌ریزی کنید.

 

سوابق موجودی را حفظ کنید، اطلاعات مربوط به کالا و موارد سرقتی را در جای صحیح خود وارد کنید

تاریخ خرید کالا، تعداد سهام، قیمت خرید، تاریخ فروش و قیمت فروش را یاداشت کنید. هرچه اطلاعات مربوط به حسابداری بیشتر سازماندهی شوند نتایج بهتری خواهید داشت.

 

فاکتورها و اسناد دریافتی را پیگیری کنید

ارسال یک فاکتور به معنی دریافت پول نیست. مالیات را بیش از اندازه پرداخت نکنید و ساعت‌ها وقت صرف  کنید و با فروشندگانی که به شما بدهکار هستند تماس بگیرید و حساب درآمد خودتان و لیست مطالبات را بررسی کنید.

ستون هر کسب‌ و کار و تجارت دارایی است، بنابراین یادگیری حرفه حسابداری به‌ نحو عالی بسیار ضروری است. با یک حسابدار تماس بگیرید و برای فراگیری حسابداری از او کمک بخواهید.

منبع:irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:15       1397/05/27
  • تعداد بازدید :
    955
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

حسابداری

تدریس حسابداری

آموزش حسابداری

نکات حسابداری




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.