تبلیغات
شما

نکاتی برای تدریس خصوصی گیتار

نکاتی برای تدریس خصوصی گیتار

 

تدریس خصوصی گیتار

در آموزش گیتار صبر، آهستگی و پیوستگی اهمیت زیادی دارد. طبق بررسی‌ها و نظرسنجی ها، گیتار یکی از محبوب‌ترین سازها در دنیا است. هر کدام از سازها صدای منحصر به فرد خود را دارند، اما در حال حاضر گیتار و گیتاریست‌ها جایگاه خوبی در دنیای موسیقی دارند. گیتار سازی است که هم از نظر ظاهری جذاب است و هم صدای دلنشینی دارد و هم خواندن با آن کار خیلی سختی نیست. در این نوشته به نکاتی در رابطه با بهتر کردن تدریس خصوصی گیتار میپرداریم.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

هنرجورا در خرید گیتار راهنمایی کنید

اگر هنرجو کار یادگیری خود را با گیتار نامناسب شروع کند ممکن است خیلی زود علاقه خود را از دهد و تدریس خصوصی شما هم ادامه دار نشود. مشخصات بدنی و سلیقه‌ موسیقیایی هر نوازنده تأثیر زیادی در انتخاب گیتار او دارد. هنرجو را از خرید گیتارهای خیلی ارزان و بی کیفیت منع کنید.از بین گیتار‌های الکترنیکی وپاپ  بهتر است یادگیری را با گیتار الکتریکی آغاز نکنید. چون در ابتدا نمتواند صداهای دلنشینی با آن تولید کند و ممکن است به همین علت هنرجو از نواختن گیتار زده شود.

 

تمرین بدهید

حتما به هنرجو تمرین بدهید و از او بخواهید هر هفته حداقل ۴ روز، هر روز نیم ساعت تمرین کند. اگر این اتفاق هم نیافتاد هرهفته چهار روز به مدت ۱۵ دقیقه تمرین کند. به یاد داشته باشید که تمرینِ کم بهتر از رها کردن علاقه‌ی به گیتار است. همواره یک برنامه‌ی منظم و واقعی برای تمرین دادن گیتار داشته باشید.

 

انتخاب سبک مناسب

قبل ازشروع  یادگیری گیتار به هنرجو کمک کنید سبک مورد علاقه خود را پیدا کند تا در مسیر یادگیری اشتباه قرار نگیرد چون این باعث می‌شود به طور کلی علاقه خود را از دست بدهد. از او بخواهید لیستی از آهنگ‌های که اورا تحت تاثیر قرار میدهد و غرق در احساسات میکند تهیه کند. آنگاه شما میتوانید با تجربه خود اورا در انتخاب بهترین سبک را برای شروع یاد گیری راهنمایی کنید.

 

استراحت بدهید

استراحت بین آموزش فراموش نشود.مخصوصا اگر هنرجو مبتدی است. بهتر است هر یک ربع یه استراحت کوتاه بدهید.

 

اصرار به اجرای سریع قطعات نکنید

اکثر نوازندگان دوست دارند یک قطعه‌ی موسیقی را از اجرای اول با تمپو و سرعت اصلی قطعه اجرا کنند. هرچند این کار اکثر اوقات ممکن نیست. اجرای سریع قطعات زمان یادگیری را افزایش می‌دهد. همچنین ممکن است اشتباهاتی در تکنیک وجود داشته باشد، که پس از یادگیری نیاز به تصحیح داشته باشند. پس آموزش قطعه را با سرعت کم شروع کنید و به ذهن هنرجو اجازه‌ی یادگیری دهید.

پس از اینکه هنرجو قطعه را با سرعت آهسته‌‌تر یاد گرفت، کمی سرعت را بیشتر کنید. اگر در تمپوهای بالا دچار اشتباهات مکرر می‌شود، دوباره سرعت را کم کنید و به تمرین بپردازید. در چنین مواقعی بردباری به یادگیری سریع‌تر منجر می‌شود.

 

یک تونر (Tuner) نیز تهیه کنید

بهتر است مدرس خصوصی گیتار یک تونر داشته باشد. تونرها قیمت مناسبی دارند و یادگیری گیتار را جذاب‌تر می‌کنند. همینطور می‌توانید اپ‌های تونر را بر روی گوشی‌های هوشمند خود دانلود کنید. اکثر تونرها مشابه یک دیگر هستند. کافی است سیم‌ها را تا جایی محکم یا شل کنید که درجه‌ی تونر بر روی نقطه‌ی مرکزی صفحه‌ی نمایش قرار بگیرد.

 

 

از موارد خیلی ابتدایی شروع کنید

مشخصات و اسم سیم ها، آشنایی با دست چپ و کابرد آن، جایگیری دست راست، نگه‌ داشتن درست پیک و ... همه مسائل ساده و ابتدلیی هستند که در صورت عدم یادگیری صحیح آنها هنرجو در آینده به مشکل برمی خورد. پس باید در مراحل اولیه تدریس خصوصی گیتار آموزش داده شوند.

 

نگذارید هنرجو از انگشتهای اشتباه استفاده کند

بسیاری از نت‌ها و تبلچرهای گیتار، انگشت‌های پیشنهادی خود را نیز برای گرفتن هر نت نشان می‌دهند. به دو دلیل بهتر است هنرجورا مجبور کنید که در زمان تمرین از همان انگشت‌ها استفاده کند

اولا با رعایت کردن تداوم انگشت‌ها، قطعه را سریع‌تر حفظ می‌کند و در نتیجه مسیر یادگیری هنرجو را کوتاه‌تر خواهید کرد. دوم اینکه عادت به استفاده از انگشت‌های مشابه، اعتماد به نفس هنرجو را در زمان اجرای قطعه افزایش می‌دهد. در نتیجه آن را در جمع و اجراهای عمومی بهتر اجرا خواهد کرد. هرچند اگرهنرجو در استفاده از الگوی انگشت گذاری پیشنهادی با مشکل جدی روبرو است، می‌توانید آن را مطابق شرایط  تغییر دهید.

 

ایجاد علاقه کنید

در هنرجو ایجاد علاقه کنید. فضای تدریس خصوصی گیتار نباید خشک و سرد باشد. صبور باشید، میزان توانایی و استعداد هنرجویان باهم متفاوت است. اگرهنرجویی به پستتان خورد که آکوردها را به راحتی یاد میگیرد و مینوازد دلیل نمی‌شود که سرعت یادگیری هنرجویان بعدی هم همین قدر باشد. هر هنرجو سبک تدریس خاص خود را میپذرد. با همه یک جور تا نکنید تا مدرس موفقی باشید.

منبع : وب سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:17       1397/08/14
  • تعداد بازدید :
    1856
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی گیتار

تدریس گیتار

آموزش گیتار

معلم مخصوصی

دوره آموزشی

مدرس خصوصی




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.