تبلیغات
شما

نحوه صحیح برنامه ریزی درسی برای کنکور چگونه است؟ قسمت اول

نحوه صحیح برنامه ریزی درسی برای کنکور چگونه است؟ قسمت اول

برنامه ریزی درسی برای کنکور یکی از مهم‌ترین اقدامات برای شروع مسیر درس خواندن برای کنکور است. امروزه دانش آموزان زیادی برای موفقیت در کنکور تلاش می‌کنند. اما همه می‌دانند بدون روش صحیح برنامه ریزی کنکور نمی‌توانند به هدف‌های خود برسند. بنابراین برنامه ریزی درسی برای کنکور به یک اصل مهم و ضروری در کنکور تبدیل شده است. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در وب سایت بلدیاب قصد داریم به نکات برنامه ریزی کنکور و روش صحیح برنامه ریزی کنکور بپردازیم. اگر این موضوع برای شما نیز مهم است در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

استفاده از برنامه ریزی درسی برای کنکور به منظور استفاده بهینه از زمان و منابع و فرصت هایی که در اختیارتان قرار  دارد، صورت می‌گیرد. برنامه ریزی صحیح و اصولی و استفاده از مشاوره تحصیلی خوب مانند یک نقشه راه، مسیر داوطلب را مشخص خواهد کرد. داوطلبان کنکور برای موفقیت در این آزمون بزرگ نیاز به برنامه ای منسجم و هدفمند دارند.

برنامه ریزی درسی برای کنکور

حجم مطالب دروس در هر رشته متفاوت است و دانش آموزان باید با یک برنامه ریزی درسی برای کنکور به شیوه ای صحیح وقت خود را برای تمامی درس‌ها تنظیم کنند. اگر بخواهیم یک برنامه ریزی درست داشته باشیم، باید برنامه ریزی ماهانه، هفتگی و روزانه داشته باشیم. برای این منظور برای داشتن یک انسجام در برنامه خود برای دروسی که بسیار مهم و همچنین با حجم بالا می‌باشند، بهتر است که برنامه ریزی ماهانه داشته باشید. برنامه هفتگی نیز برای جمع بندی دروس در پایان هفته و تنظیم ساعت درس خواندن بسیار مفید است.

 

برنامه ریزی هفتگی برای کنکور

روش صحیح برنامه ریزی کنکور باید با شناخت خودتان صورت بگیرد. زمانی که قصد دارید برنامه ریزی درسی برای کنکور  داشته باشید، باید مدت زمان باقی مانده را به بلوک‌های زمانی 3 ماهه تقسیم کنید و بعد به برنامه هفتگی تقسیم کنید.

برای این کار درس هایی را که در طول یک هفته قصد دارید بخوانید مشخص کنید. این کار را برای تمام هفته‌های باقی مانده تکرار کنید. حالا در برنامه ریزتر شوید و مطالبی که از هر درس قرار است خوانده شود را مشخص کنید.

زمان مطالعه هفتگی را واقع بینانه انتخاب نمایید.  اگر در روزهای قبل روزانه 3 ساعت مطالعه می‌کردید و هنگام برنامه ریزی برای 8 ساعت مطالعه برنامه ریزی کنید، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. انتظار نداشته باشید که ساعت درسی خود را به یک باره بالا ببرید. بهتر است به مرور ساعت مطالعه خود را زیاد کنید.

در زمان تعیین برنامه ریزی درسی برای کنکور به صورت هفتگی هدف خود را تعیین کنید و میزان مطالعه هفتگی را مشخص کنید. زمانی را نیز برای مطالعه درس هایی که نتوانستید در زمان معین بخوانید تعیین کنید.

زمانی که برای مطالعه هر درس در طول هفته معین می‌کنید، باید بر اساس اهمیت و ضریب هر درس مشخص کنید. در این بین هر جایی که احساس کردید در یک درس ضعیف هستید بهتر است زودتر برای جبران آن فکری داشته باشید.

یکی از این راهکارها استفاده از یک معلم خصوصی خوب است که بتواند به سرعت مفاهیم را به شما آموزش دهد. وب سایت بلدیاب یک سایت برای تدریس خصوصی است که با بهره مندی از معلم خصوصی خوب می‌تواند ساعاتی را برای تدریس خصوصی شما فراهم کند و نقاط ضعف شما را در مدت کوتاه به نقاط قوت شما در درس مورد نظر تبدیل کند.

نکات برنامه ریزی درسی برای کنکور به صورت هفتگی

برای یک برنامه ریزی درسی برای کنکور هفتگی پربازده بهتر است روش صحیح برنامه ریزی کنکور و نکات آن را بدانید. در ادامه به برخی از نکات مهم اشاره شده است:

  • برنامه ای منعطف برای خود تنظیم کنید که مطابق با شرایط شما باشد.
  • برنامه ای جایگزین برای جبران زمان‌های از دست رفته داشته باشید.
  • در شروع به مطالعه، با ساعت مطالعه کم شروع کنید و به تدریج افزایش دهید.
  • افزایش زمان مطالعه به یک باره منجر به خسته شدن و دلزدگی از درس خواهد شد.
  • در روش صحیح برنامه ریزی کنکور در هفته دروس عمومی و دروس تخصصی باید وجود داشته باشد.
  • برای برنامه ریزی درسی برای کنکور به روش صحیح زمانی را برای تست زنی در برنامه خود بگنجانید.
  • در مطالعه دروس تخصصی و عمومی تعادل را رعایت کنید و در خواندن درس‌های اختصاصی یا عمومی افراط نکنید.
  • استفاده از معلم خصوصی و کلاس‌های تدریس خصوصی روشی مناسب برای جبران عقب ماندگی‌های مفهومی دروس است.

 

برنامه ریزی ماهانه برای کنکور

برنامه ریزی درسی برای کنکور باید بتواند تمام موارد درسی را در خود بگنجاند. تست زنی، مرور باید در برنامه گنجانده شود. استفاده از مشاوره تحصیلی می‌تواند به شما در برنامه ریزی درسی برای کنکور کمک کند. در هر جایی که لازم دانستید از معلم خصوصی کمک بگیرید. تدریس خصوصی می‌تواند به شما کمک کند مفهومی که در آن ضعیف هستید را زودتر یاد بگیرید.

روش صحیح برنامه ریزی کنکور ماهانه مشابه برنامه هفتگی است. مدت زمان مطالعه ماهانه خود را حساب کرده و به تدریج ساعت مطالعه روزانه و در نهایت ماهانه خود را افزایش دهید. 

در روش صحیح برنامه ریزی کنکور ماهانه مشخص کنید در بازه زمانی یک ماهه باید کدام مباحث را مورد مطالعه قرار دهید. آن مباحث را در هفته‌های مختلف تقسیم نمایید. نهایت بتوانید در بازه زمانی یک ماهه آن مبحث را مطالعه و جمع بندی کنید.

جمع بندی

برنامه ریزی درسی برای کنکور استفاده‌ی بهینه و مفید از زمان و وقت است. روش صحیح برنامه ریزی کنکور در مواقعی که وقت کم و کار زیاد دارید بسیار مناسب است. استفاده از مشاوره تحصیلی می‌تواند در برنامه ریزی درسی برای کنکور کمک بزرگی باشد. برای موفقیت باید با برنامه پیش بروید. کنکور یک آزمون جامع است که افراد بسیاری در آن با هم به رقابت می‌پردازند. با استفاده از برنامه ریزی هفتگی  و ماهانه برای کنکور نظم و انسجام را در برنامه زمانی خود تعیین کنید.

برنامه ریزی درسی برای کنکور کمک می‌کند تا شما سریع‌تر نقاط ضعف و قوت خود را در دروس پیدا کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات وب سایت بلدیاب استفاده کنید. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت بلدیاب در هر درسی که نیاز دارید معلم خصوصی خود را انتخاب کنید و با بهره مندی از تدریس خصوصی معلم‌های مجرب در وب سایت بلدیاب موفقیت خود را تضمین کنید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    14:39       1400/03/11
  • تعداد بازدید :
    588
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

برنامه ریزی درسی برای کنکور

مشاوره تحصیلی

تدریس خصوصی

معلم خصوصی




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.