تبلیغات
شما

چگونگی نحوه تدریس خصوصی شیمی

چگونگی نحوه تدریس خصوصی شیمی

شیمی، از معدود درس هایی است که می‌تواند دارای مفاهیم گیج کننده برای دانش آموز باشد. ریاضی، فیزیک و شیمی از جمله درس هایی هستند که می‌توانند کمی دانش آموز را زمان یادگیری دچار چالش کنند. یکی از راه هایی که به یادگیری بهتر دانش آموز کمک می‌کند، بهره گیری از تدریس خصوصی شیمی است. از دیگر عواملی که یادگیری شیمی را برای والدین و دانش آموز بسیار با اهمیت می‌کند، کنکوری بودن این درس است. پس بهتر است یک معلم خصوصی خوب با چگونگی تدریس خصوصی شیمی در کلاس خصوصی آشنایی داشته باشد. پس تا انتهای مطلب همراه سایت بلدیاب، سایت معتبر تدریس خصوصی باشید تا با تدریس خصوصی شیمی آشنا شوید.

تدریس خصوصی شیمی

شیمی یکی از دروس مهم برای دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی است. بررسی ساختار، رفتار و تغییر مواد از جمله مفاهیم اصلی این درس است. از آنجایی که درس شیمی، از جمله درس‌های مهم در کنکور است، پس انتخاب روش تدریس خصوصی شیمی توسط معلم از درجه اهمیت بسیار بالایی برخودار است. اما به نظرشما یک معلم خصوصی شیمی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ویژگی‌های معلم خصوصی شیمی

به نظر شما یک استاد شیمی باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند بهترین تدریس را ارائه کند؟ در این قسمت می‌خواهیم به معرفی این ویژگی‌ها بپردازیم؟

  • ویژگی اول، به تدریس علاقمند باشد.

یکی از ویژگی هایی که در تمامی معلم‌های خصوصی صدق می‌کند، علاقمندی به تدریس است. شاید خیلی از معلم‌ها بدانند که دانش آموز به راحتی از رفتار معلم درک می‌کند که وی بر سر اجبار به کار تدریس روی آورده است. همچنین وجود علاقه در تدریس، علاوه بر اینکه انگیزه دانش آموز را افزایش می‌دهد، باعث ایجاد روحیه در دانش آموز نیز می‌شود.

  • دارای اخلاق حرفه ای باشد.

اخلاق مداری از دیگر ویژگی‌های مهم معلم خصوصی است. همان طور که قبلا هم گفتیم شیمی به اندازه کافی می‌تواند گیج کننده باشد. پس در تدریس خصوصی لازم است تا معلم با سعه صدر مسائل را برای شاگرد خود باز کند.

  • با روش‌های جذب شاگرد و دانش آموز آشنایی داشته باشد.

شیمی، یکی از درس هایی است که متقاضی برای کلاس خصوصی در آن زیاد است. پس لازم است تا معلم به طور مستمر سطح علم خود را به روز کرده و از روش هایی که به جذب شاگرد منجر می‌شود، بهره ببرد. از مهم‌ترین مسائلی که معلم خصوصی شیمی باید به آن توجه کند، روش‌های گوناگون حل تمرین است. به طور مثال، دانش آموزانی هستند که در فهم مبحث مشکلی ندارند، فقط نمی‌دانند از این اطلاعات چگونه برای حل مسئله استفاده کنند.

  • از انواع روش تدریس شیمی آگاهی داشته باشد.

یک معلم خصوصی شیمی خوب باید بداند که یک روش آموزش برای همه دانش آموزان پاسخگو نیست. روش‌های مختلف تدریس خصوصی شیمی به طور قطع با یک دیگر تفاوت هایی دارند. این تفاوت‌ها باعث می‌شود تا هر دانش آموز با یک روش، از آموزش مناسب بهره ببرد. بسیاری از دانش آموزان و والدین‌ها باید بدانند که شیمی درس شب امتحانی نیست. پس لازم است تا هر زمان دانش آموز به وجود ضعف خود پی برد، از  خانواده بخواهد تا معلم خصوصی شیمی برای او در نظر گرفته شود.

چگونگی تدریس شیمی در کلاس خصوصی

تدریس خصوصی شیمی بر پایه یک سری نکات ثابت بنا شده است. در این قسمت می‌خواهیم مهم‌ترین راه‌های آموزش شیمی در کلاس خصوصی را مورد بررسی قرار بدهیم. این روش‌ها کمک می‌کند تا روند تدریس خصوصی شیمی بهبود پیدا کند.

  • در کلاس خصوصی، دانش آموز با کاربرد موضوعات آشنا شود.

گاهی اوقات برای یادگیری شیمی لازم است تا دانش آموز با کاربرد آن‌ها در زندگی روزانه خود آشنا شود. پس نشان دادن پیشرفت و دستاوردهای شیمی در صنعت به دانش آموز کمک می‌کند تا با علم شیمی بهتر ارتباط برقرار پیدا کنند.

  • از محتواهای مختلف برای یادگیری و آموزش استفاده شود.

برای آموزش و تدریس خصوصی شیمی می‌توان از ابزارهای گوناگون استفاده نمود. محتواهای تصویری، ویدئویی و نمودارها گزینه‌های خوبی برای آموزش شیمی هستند.

  • حضور فعال در آزمایشگاه، جدی گرفته شود.

تجربیات عملی و آزمایشگاهی به آموزش و یادگیری بهتر کمک می‌کند. تثبیت یادگیری با حضور فعال در آزمایشگاه امکان پذیر است.

  • از نقشه مفهومی در تدریس خصوصی شیمی غافل نشود.

نقشه مفهومی، یک روش جدید و تاثیرگذار برای آموزش و یادگیری است. در اصل، نقشه مفهومی به نمودار منظمی از موضوعات و مفاهیم اصلی درس اشاره دارد. این نمودار، ارتباط موضوعات با یک دیگر را به دانش آموز نمایش می‌دهد. برای تهیه نقشه‌های مفهومی لازم است تا دانش آموز ابتدا کلیه مفاهیم درسی را در ذهن مرور کرده و سپس آن‌ها را خلاصه نویسی کند. پس از خلاصه نویسی مطالب به راحتی می‌توان یک نقشه مفهومی جامع ترسیم نمود.

  • نکات ایمنی زمان ورود به آزمایشگاه جدی گرفته شود.

به عنوان یک معلم شیمی لازم است تا نکات ایمنی که در زمان آزمایشگاه باید رعایت شوند را به دانش آموز گوشزد کند.

  • در زمان تدریس خصوصی شیمی، کنکور هم در نظر گرفته شود.

یک معلم خصوصی شیمی خوب باید در کلاس‌های خصوصی علاوه بر آموزش و مرور مفاهیم آموزشی، نکات کنکوری را هم به دانش آموز یادآوری کند. چرا که شیمی یک درس مهم و تاثیر گذار در کنکور است. از بهترین کارهایی که در تدریس خصوصی شیمی می‌توان انجام داد، حل تست‌های مهم کنکور است.

جمع بندی

تدریس خصوصی شیمی، یکی از کارهای مهمی است که والدین می‌توانند در جهت بهبود روند پیشرفت تحصیلی فرزند خود انجام بدهند. پس لازم است دانش آموزان علاوه بر کلاس‌های آموزشی در محیط منزل و یا محیط آرام دیگری، آموزش شیمی را تجربه کنند. یکی از مزیت هایی که کلاس خصوصی شیمی به همراه دارد، آموزش نکات مهم کنکور است. سایت بلدیاب، یک وب سایت معتبر در زمینه تدریس خصوصی در منازل است. این وب سایت با جمع آوری لیست اساتید و مدرسین برتر به والدین و دانش آموزان کمک می‌کند تا بهترین انتخاب معلم خصوصی را داشته باشند. کافیست برای انتخاب یک معلم خصوصی خوب، والدین به قسمت ثبت درخواست معلم خصوصی مراجعه کنند.

 

 

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:02       1402/06/21
  • تعداد بازدید :
    360
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس خصوصی شیمی

معلم خصوصی شیمی

چگونگی تدریس شیمی درکلاس خصوصی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.