تبلیغات
شما

تاثیر تدریس خصوصی در یادگیری دانش آموزان

تاثیر تدریس خصوصی در یادگیری دانش آموزان

تاثیر تدریس خصوصی در یادگیری دانش آموزان اکثر دانش آموزان وقتی در جمعی از دوستانشان در مدرسه یا دانشگاه قرار می‌گیرند، تمرکزشان کاهش پیدا می‌کند، بازیگوشی می‌کنند و متوجه قسمت هایی از تدریس معلم نمی‌شوند و تکالیفشان را با دقت انجام نمی‌دهند. اگر معلم نیز توانایی کنترل کلاس را به خوبی نداشته باشد این مشکل پیچیده‌تر می‌شود و آنجایی ضعف در مشکلات درسی خود را بیشتر نشان می‌دهد که فصل امتحانات است و یا ارزشیابی سراسری مانند کنکور از دانش آموزان قرار است برگزار شود ولی نمرات کسب شده بسیار پائین می‌شود. در این مواقع والدین، دبیران و اساتید به دنبال راه کاری برای بالا بردن سطح رتبه‌ی علمی دانش آموزان و دانشجویان هستند. در این جایگاه تاثیر تدریس خصوصی در یادگیری دانش آموزان اولین و سریع‌ترین فکری است که به فکر همه می‌رسد. اما قبل از گرفتن این تصمیم، بررسی کافی برای یافتن شایسته‌ترین معلم خصوصی برای دانش آموزان ضروری است.

مشکلات کلاس عمومی و همگانی

در کلاس‌های عمومی مدارس و دانشگاه، مدرس به دلخواه ما و یا سطح دانش آموز ما انتخاب نمی‌شود. پس قدرت نفوذی در تغییر روش تدریس، نوع تدریس معلم نداریم. ممکن است سطح علمی دانش آموز ما از بقیه همکلاسی هایش بالاتر باشد و یا حتی پائین‌تر از بقیه باشد. درکلاسهای همگانی معلم با توجه سطح متوسط کلاس تدریس می‌کند و تمرین می‌دهد و نمی‌تواند برای هر دانش آموز به صورت خصوصی وقت صرف کند. مسخره شدن در کلاس و رقابت ناسالم بین دانش آموزان باعث دلزدگی دانش آموزان می‌شود. از این که در شلوغی کلاس سوالاتشان را بپرسند واهمه دارند و بعد از مدتی در لاک خود فرو می‌روند. به دلیل زمان کم و حجم بالای مطالب شاید معلم نتواند برای تثبیت مطالب درس داده شده چندین تمرین را در کلاس حل کند. دانش آموزان با سطح علمی ضعیف اگر به موقع به وضعیت درس شان رسیدگی نشود، هر روز ضعیف‌تر می‌شوند و یا در امتحانات مردود می‌شوند. آموزش و پروش در مدارس بر روی تعداد نفرات کلاس را مشخص نکرده است و تعداد ممکن است از 30 تا 40 نفر باشند. 

ویژگی‌های معلم خصوصی در موفقیت دانش آموزان

در انتخاب معلم خصوصی باید دقت بسیاری به خرج داد. قرار نیست وقت و هزینه‌ی زیادی را خرج کنیم و کمترین دستاورد نسیبمان شود. به رزومه‌ی ایشان توجه نمائید. مدرک تحصیلی و افتخارات او می‌تواند سطح علمی اش را مشخص کند ولی آیا این کافی است؟ فرزند شما قرار است چندین ساعت با رفتار، منش و طرز صحبت یک معلم در ارتباط باشد. تاثیر پذیری دانش آموز از معلم خصوصی اش زیاد است پس بهتر است از نظر فرهنگ و سطح اجتماعی شما هم تراز باشد تا مشکل کمتری ایجاد شود. اگر فرزندتان کم سن است، می‌توانید در چند جلسه حضور نامتناوب داشته باشید و یا اگر سنش بالاتر است، پایان جلسه‌ی اول نظر دانش آموزتان را در مورد معلم خصوصی اش بپرسید. از نحوه‌ی صحبت کردن او تا نحوه‌ی تدریسش برای تصمیم گیری نهایی انتخاب شما مهم است.

ویژگی‌ها و مهارت‌های فردی و رفتاری

صبر و حوصله بزرگترین ویژگی اخلاقی معلم خصوصی است. باید بتواند بازیگوش‌ترین دانش آموز را یک جا نگه دارد و تدریس خصوصی را جلو ببرد و در آخر بهترین نتیجه را دریافت کند. مهارت سخن وری و اعتماد به نفس در صحبت کردن و درس دادن درک دانش آموز را از درس بالاتر می‌برد و کمک می‌کند مفاهیم عمیق‌تر در ذهن او ماندگار شود. باید در شرایط مختلف انعطاف پذیر باشد چون هر دانش آموز سطح یادگیری متفاوتی دارد و یا حتی مشکل او اختلالات یادگیری در دروس باشد. اگر این ویژگی‌ها و مهارت‌ها در وجود معلم خصوصی نباشد تاثیر کلاس‌های تدریس خصوصی را به شدت پائین می‌آورد.

تاثیر تدریس خصوصی در یادگیری دانش آموزان

ویژگی‌ها و مهارت‌های علمی

این که معلم خصوصی در چه رشته ای درس خوانده باشد مهم است. اگر قرار باشد کلاس تدریس خصوصی نقاشی برگزار شود تجربه و مهارت استاد رتبه‌ی بالاتری نسبت به مدرک دانشگاهی وآکادمیک دارد. ولی وقتی شیمی، ریاضی و فیزیک و در کل، دروس مدرسه و دانشگاه عنوان تدریس می‌شود، مدرک آکادمیک اولین نکته است. تسلط و علاقه‌ی فردی معلم خصوصی بر درسی که قرار است تدریس کند راه را برایش هموار می‌سازد. رزومه‌ی افتخارات و تالیفات، تعداد ساعات تدریس به صورت عمومی و خصوصی رتبه‌ی او را بالا می‌برد.

معلم، روان شناس، مشاور تحصیلی

معلمی که مهارت‌های روان شناختی و مشاوره تحصیلی دانش آموزان را در هر سنینی مرتب مطالعه می‌کند می‌تواند به راحتی با او ارتباط برقرار کند و با ترفندهایی عدم تمرکزش را موقع درس به حداقل برساند. اضطراب ناشی از فشار درس و امتحانات را کم کند و آرامش و نحوه صحیح درس خواندن و امتحان دادن را به او متذکر شود. اگر دانش آموزی اعتماد بنفس پائینی دارد و صحبت کردن در جمع برایش کابوس است، می‌تواند حین پرسش و پاسخ این مشکل را رفع کند. لازم نیست برای رفع هر مشکل فرزندمان به مشاور یا روان شناس مراجعه کنیم بلکه یک معلم خصوصی شایسته و با مهارت‌های ذکر شده، فرزند ما را می‌تواند یاری رساند.

نکات و مزایای کلاس تدریس خصوصی

تاثیر تدریس خصوصی در هر مکانی که برای شما و دانش آموزتان راحت‌تر است می‌توان کلاس خصوصی را برگزار نمود. منزل شخصی تان یا آموزشگاه فرقی ندارد. اهمیت تدریس خصوصی آنچنان زیاد است که برای بهینه شدن وقت و هزینه تان باید سطح علمی فرزندتان در آن درس بخصوص را با کمک معلم خصوصی اش ارزیابی کنید. تصمیم بگیرید که تدریس خصوصی را برای آمادگی در امتحانات پایانی می‌خواهید یا رفع اشکال تمام دروس کنکور؟ تاثیر تدریس خصوصی و مزایای کلاس‌های تدریس خصوصی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان به تصمیم گیری صحیح والدین بستگی دارد. توجه کنید که فرزندتان قدرت یادگیری اش صبح‌ها بهتر است یا بعداز ظهر. از معلم خصوصی اش بخواهید که تعیین کند چند جلسه برای تدریس لازم دارد و چند جلسه برای رفع اشکال و آمادگی در امتحانات پایانی. اگر دانش آموزتان در دروس پایه ای ضعف دارد با معلم خصوصی اش درمیان بگذارید تا آن‌ها را حین تدریس دروس جدید برطرف نماید.

تاثیر تدریس خصوصی

یکی از موثرترین روش‌های تدریس، تدریس خصوصی است. در این روش دانش آموز از پایه قوی شده، نقاط ضعف برطرف میشود و نقاط قوت، قوی‌تر می‌شود. تاثیر تدریس خصوصی ، این روش زمان کمی از دانش آموز گرفته می‌شود، زیرا سوالات دیگران و یا صحبت‌های گروهی از تایم دانش آموز کم نمی‌کند. برای اینکه در کمترین زمان به برند خود تبدیل شوید باید در کنار بهترین مدرسین باشید. سایت بلدیاب در هر جا از کشور که قرار دارید بهترین مدرسین و آموزشگاه‌ها را به شما معرفی میکند. با ثبت نام در سایت بلدیاب در کنار بهترین ها، به بهترین تبدیل شوید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:07       1400/01/17
  • تعداد بازدید :
    1065
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تاثیر تدریس خصوصی

تدریس خصوصی

معلم خصوصی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.