تبلیغات
شما

نکات آموزش ریاضی به کودکان

نکات آموزش ریاضی به کودکان

ریاضی، یکی از دروسی است که در عین کاربردی بودن کمی هم سخت به نظر می‌رسد. به همین دلیل آموزش ریاضی به کودکان، یکی از موضوع‌های چالش برانگیز برای والدین است. اما شاید جالب باشد اگر بدانید طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده است، آموزش مهارت‌های ریاضی در سنین کم، بر نوجوانی و جوانی دانش آموزان نیز تاثیرگذار است. یکی از مواردی که آموزش ریاضی را برای پدر و مادرها کمی سخت کرده است، عدم یادگیری خود آن‌ها در سنین کودکی و به روش صحیح است. به همین علت ما قصد داریم تا در این مقاله تکنیک‌های طلایی آموزش ریاضی به کودکان را معرفی نماییم. پس تا انتهای مطلب همراه بلدیاب؛ وب سایت معتبر تدریس خصوصی باشید تا با این تکنیک‌ها آشنا شوید.

آموزش ریاضی به کودکان

ریاضی، از جمله دروسی است که کودکان علاقه زیادی به یادگیری آن ندارند. یکی از عواملی که در انگیزه دانش آموزان بسیار تاثیر گذار است، عدم آموزش جذاب است. پس اگر کمی چاشنی بازی و خلاقیت به این درس افزوده شود به راحتی می‌توان کودک را به این درس علاقمند نمود. چگونگی آموزش ریاضی به کودکان و نحوه آن با سایر افراد بسیار متفاوت است. پس با این استدلال که تفکر انتزاعی کودکان هنوز تا سنین 8 الی ده سال رشد نکرده است، باید بدانیم که نحوه آموزش در این سن بسیار حساس است. بنابراین آموزش صحیح و اصولی ریاضی به کودکان، نکات مخصوص به خود را دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

  • ایجاد پیش زمینه قبل از شروع آموزش ریاضی

کودکان به صورت پیش فرض و قبل از ورود به مدرسه در کارهای روزمره، با ریاضی زیاد سر و کله می‌زنند. پس در همین حین باید از این مهارت به صورت هدفمند استفاده نمود. به طور مثال در حین آشپزی با یک پیمانه و یا ترازوی کوچک، کودک را با مفهوم وزن و حجم آشنا کنید.

  • افزودن چاشنی بازی در آموزش ریاضی

بهترین روش یادگیری درس ریاضی در کودکان، بازی‌ها هستند. پس برای آموزش ریاضی به کودکان حتما از تصویر سازی و بازی استفاده کنید. اریگامی‌ها یک نمونه از بازی‌های خوب برای آموزش ریاضی هستند.

  • ایجاد دید مثبت به ریاضی قبل از ورود به مدرسه

بیشتر خانواده‌ها نسبت به درس ریاضی یک دید بسیار منفی دارند و خواه ناخواه این دید را به فرزندان خود نیز منتقل می‌کنند. پس بهتر است والدین، هرگز قبل از ورود کودک به مدرسه آن را از درس ریاضی نترسانند.

  • آگاهی از اختلال‌های یادگیری در درس ریاضی و برطرف نمودن آن ها

اگر کودک با هر روش آموزشی نتوانست به نتیجه دلخواه برسد، ممکن است دچار اختلال یادگیری باشد. این اختلال به سرعت توسط مشاوره قابل شناسایی و درمان است. شمارش اعداد به صورت یک درمیان، کند بودن در شمردن انگشتان و... نمونه ای از این اختلال‌ها می‌باشد.

  • استفاده از معلم خصوصی و تدریس خصوصی ریاضی

برای آموزش ریاضی به کودکان، انتخاب یک معلم خوب بسیار تاثیرگذار است. پس اگر کودک در محیط مدرسه نتوانست به راندمان بالایی دست پیدا کند، انتخاب معلم خصوصی خوب بهترین گزینه است.

تکنیک‌های طلایی آموزش ریاضی به کودکان

در این قسمت می‌خواهیم تکنیک هایی را که به آموزش بهتر ریاضی در کودکان کمک می‌کند را معرفی کنیم.

شمارش، مرحله اول آموزش ریاضی

ابتدایی‌ترین گامی که به کودک کمک می‌کند تا با مفهوم ریاضی آشنا شود، اعداد هستند. پس در سنین ابتدایی کودک، هر اسباب بازی او را با نام بردن اعداد آن جدا کنید. به طور مثال به کودک بگویید من دو لگو از لگوهای شما را جدا کرده ام.

از وسایل دم دستی زیاد استفاده کنید!

یکی از مسائلی که به آموزش ریاضی در کودکان کمک می‌کند، به کارگیری آن در وسایل رومزه کودک است.  به طور مثال در حضور کودک میوه‌ها را شمارش کنید. همچنین می‌توانید برای آموزش اعداد از دکمه و یا سکه نیز استفاده کنید.

از بازی‌های هوش و مرتبط با ریاضی استفاده کنید!

در دنیای کنونی بازی‌های هوش به وفور یافت می‌شوند. پس در اینترنت و بازار، بازی‌های مرتبط با سن فرزندان خود را بیابید و از آن برای آموزش ریاضی استفاده کنید.

آموزش ریاضی را در برنامه روزانه خود بگنجانید!

یادگیری ریاضی یک مهارت یک شبه نیست. پس در تمامی اتفاقات روزانه خود از آموزش ریاضی دریغ نکنید. به طور مثال زمانی که در کوچه هستید از کودکان خود بپرسید چند ماشین در اطراف ما قرار دارند. یا زمان انداختن لباس در لباسشویی از فرزند خود بپرسید که چند لباس در آن قرار داده ایم.

از کیک برای مفهوم جمع و تفریق کمک بگیرید.

یکی از روش هایی که به جذب کودک بسیار کمک می‌کند، استفاده از خوراکی‌ها است. یک کیک را به تعداد دلخواه تقسیم کنید و با کم کردن یک تیکه از آن کودک را با مفهوم تفریق و جمع آشنا کنید.

آموزش ریاضی در مهدکودک

شاید شما به عنوان یک پدر و مادر توقع داشته باشید که در مهدکودک به فرزند دلبندتان به صورت جدی ریاضی تدریس شود. اما باید بگوییم که نیاز نیست درس ریاضی، در سنین قبل از مدرسه به صورت جدی وارد زندگی کودک شود. چرا که علاوه بر خستگی، باعث ایجاد آشفتگی در ذهن کوک خواهد شد. کودکان در سنین خردسالی باید حقایق مقدماتی ریاضی را به صورت بازی و سرگرمی یاد بگیرند نه در کلاس درس.

جمع بندی

آموزش ریاضی به کودکان، یکی از مباحث جذاب و در عین حال جدی است که در آینده کودک بسیار تاثیرگذار است. بهتر است والدین قبل از ورود فرزندان خود به دنیای مدرسه، کودک را با مفاهیم ریاضی تا حدودی آشنا کنند. بهترین سن برای آشنایی کودک با مفهوم ریاضی حدود 3 تا 7 سال می‌باشد. انتخاب بهترین روش آموزش کمک می‌کند تا ذهن کودک به یک ذهن تحلیلی و آماده به یادگیری تبدیل شود.

وب سایت بلدیاب، وب سایت تدریس خصوصی است که به والدین کمک می‌کند تا بهترین معلم خصوصی را انتخاب کنند. انتخاب معلم خصوصی خوب یکی از چالش هایی است که پدر و مادرها بسیار با آن روبه برو هستند. پس برای آشنایی با لیست مدرسین و اساتید برتر بلدیاب، کافیست در قسمت درخواست معلم خصوصی، درخواست خود را ثبت کنید.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    11:42       1402/06/06
  • تعداد بازدید :
    292
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزش ریاضی به کودکان

آموزش ریاضی در مهد کودک

تکنیک‌های طلایی آموزش ریاضی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.