تبلیغات
شما

تاثیرات معلم خصوصی خوب و بد بر دانش آموزان

تاثیرات معلم خصوصی خوب و بد بر دانش آموزان

پدر و مادرها باید بدانند که معلم خصوصی می‌تواند بر خلقیات و درس فرزند آن‌ها بسیار تاثیرگذار باشد. حال اگر فرزند، در زمان کلاس‌های خصوصی بیشترین بهره را برده و نمرات بسیار خوبی کسب کند، معلم تاثیر خوبی داشته است. اما نقطه مقابل این معلم خصوصی، کسی است که دانش آموز وی، نتواند در کسب نمره موفق عمل کند و کمی تند مزاج شده باشد. اما جالب است بدانید که تاثیرات معلم خصوصی بر دانش آموز فقط به موارد فوق ختم نمی‌شود. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا ویژگی‌های اخلاقی معلم در کلاس خصوصی را مورد بررسی قرار بدهیم. پس تا انتهای مطلب همراه وب سایت بلدیاب، سایت معتبر تدریس خصوصی در منزل باشید.

تاثیرات معلم خصوصی

متخصصین روانشناسی طبق تحقیقات گوناگون‌، متوجه شده اند که آسیب هایی که به روح و روان کودکان وارد می‌شود اگر به صورت اصولی و به موقع درمان نشود، می‌تواند در بزرگسالی زندگی آن‌ها را دچار اختلال کند. یکی از افرادی که می‌تواند بر زندگی کودکان تاثیر گذار باشد، معلم خصوصی است. تدریس خصوصی، یکی از شغل هایی است که یک فرد می‌تواند آن را بر عهده بگیرد. برخی مواقع یک تدریس غلط می‌تواند باعث شود تا دانش آموز نسبت به کل آموزش سوءظن پیدا کند. به طور مثال یک معلم ریاضی با خلق و خوی تند و خشک خود می‌تواند دانش آموز را از درس ریاضی به کل دل زده کند.

تاثیر معلم خصوصی بر دانش آموز

یک معلم خصوصی علاوه بر بحث آموزش بر روان کودکان و دانش آموزان نیز تاثیر گذار است. معلم خصوصی خوب می‌تواند نقش بسیار چشمگیری در رشد و شکل گیری شخصیت دانش آموز خود ایفا کند. به همین دلیل است که ما در سایت بلدیاب عمیقا بر انتخاب معلم خصوصی خوب تاکید داریم. چرا که تاثیرات معلم خصوصی بر دانش آموزان قابل چشم پوشی نیست. یک معلم خصوصی خوب باید با رفتار مناسب، عزت نفس را در دانش آموز خود افزایش بدهد. به طور مثال اگر دانش آموز موفق به حل یک یا چند سوال نشد، بتواند به راحتی مسائل و مشکلات خود را با معلم خصوصی که دارد در میان بگذارد.

معلم خصوصی بد چه ویژگی هایی دارد؟

معلم خصوصی بد به دلیل یک سری ویژگی هایی که دارد می‌تواند بر دانش آموز تاثیر بگذارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک معلم خصوصی بد و بی تجربه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در زمینه ای که تدریس می‌کند، علم زیادی ندارد.

اگر یک معلم خصوصی نتواند در زمینه ای که تدریس می‌کند، پاسخگو باشد، چطور می‌تواند مشکلات دانش آموز را حل کند. مطمئن باشید که دانش آموزان به صورت غریزی و حسی متوجه خواهند شد که معلم آن‌ها علم کافی برای تدریس ندارد.

  • تجربه کافی در زمینه تدریس ندارد.

برخی اوقات معلم از علم خوبی برخودار است، اما به دلیل عدم تجربه نمی‌تواند، اعتماد دانش آموز را کسب کند. این معلم‌ها می‌توانند در زمینه انتخاب روش تدریس هم ناپخته عمل کنند و روشی را انتخاب کنند که دانش آموز با آن به نتیجه ای نخواهد رسید. ناپختگی معلم خصوصی می‌تواند دانش آموز را از درس متنفر و دلسرد کند.

  • فن بیان پایینی در هنگام تدریس دارد.

ضعف دیگر معلم خصوصی بد، فن بیان پایین است. اگر معلم خصوصی فن بیان خوبی نداشته باشد نمی‌تواند مفاهیم را به درستی به شاگرد خود منتقل کند. برخی از اساتید هستند که هم دانش کافی و هم تجربه لازم را برای تدریس دارند ولی به دلیل فن بیان غلط نمی‌توانند به درستی جای خود را در بین معلم‌های خصوصی خوب پیدا کنند. فن بیان نامناسب باعث می‌شود تا دانش آموز به علم معلم خود شک کند.

 

ویژگی‌های اخلاقی معلم در کلاس خصوصی

بعد از بررسی ویژگی‌های معلم خصوصی بد، نوبت به بررسی ویژگی‌های اخلاقی معلم در کلاس خصوصی می‌رسد. جالب است بدانید که ویژگی‌های اخلاقی معلم خصوصی، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که بر دانش آموز تاثیر گذار است. پس تاثیرات معلم خصوصی در اخلاق و رفتار دانش آموزان نیز قابل مشاهده است. مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی معلم در کلاس خصوصی عبارتست از:

  • یک معلم خصوصی با اخلاق، به رشته خود عشق می‌ورزد.

کسی که عاشق رشته تحصیلی و کار خود باشد، تلاش می‌کند تا به نحو احسنت علم خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. به قول سعدی «هر سخن کز دل برآید، لاجرم بر دل نشیند.»

  • یک معلم خصوصی خوب به روز است و همیشه در پی یادگیری است.

در کنار آموزش، یک معلم باید همیشه به دنبال یادگیری باشد. یک آموزش دهنده علم باید بداند که با توجه به روند سریع پیشرفت علم، باید به طور مستمر به دنبال آموزش باشد.

  • با دانش آموز خود یک ارتباط تاثیرگذار و عمیق برقرار می‌کند.

به جرات می‌توانیم بگوییم که یکی از عوامل مهم در تدریس خوب، ارتباط تاثیرگذار معلم و شاگرد است. یک معلم خصوصی حرفه ای باید بتواند با همه دانش آموزان خود با توجه به رفتار و شخصیتی که دارند، یک ارتباط مناسب برقرار کند.

  • یک معلم خصوصی خوب با خانواده شاگردانش، ارتباط مناسبی دارد.

یک معلم حرفه ای، در کنار ارتباط مناسب با دانش آموز باید با پدر و مادر دانش آموز نیز ارتباط خوبی داشته باشد. به طور مثال معلم خصوصی در زمان سنجش دانش آموز اگر متوجه نیازی از دانش آموز شد می‌تواند آن را با خانواده وی در میان بگذارد.

آیا تاثیر معلم خصوصی قابل سنجش است؟

پدر و مادرها یکی از معیارهایی که برای سنجش معلم خصوصی در نظر می‌گیرند، افزایش نمره فرزند خود است. اما در کنار کیفیت تدریس، لازم است تا والدین خلق و خوی فرزند خود را نیز مورد بررسی قرار بدهند.

جمع بندی

انتخاب معلم خصوصی به همان میزان که نیاز به توجه دارد، بعد از انتخاب هم نیاز به بررسی دارد. پس لازم است تا والدین با تاثیرات معلم خصوصی بر فرزند خود آگاهی داشته باشند. چرا که اگر معلم خصوصی از علم و تجربه کافی برخوردار نباشد می‌تواند، خلقیات فرزند را تحت شعاع قرار بدهد. به همین دلیل ما در این مطلب تلاش کردیم تا با بررسی تاثیر معلم خصوصی بر دانش آموز، حق مطلب را ادا کنیم. سایت بلدیاب، یک سایت معتبر در زمینه تدریس خصوصی است که این اطمینان را به والدین می‌دهد تا با بهترین و برترین اساتید آشنا شوند. والدین می‌تواند در قسمت ثبت درخواست معلم خصوصی، از با اخلاق‌ترین و با علم و تجربه‌ترین معلم‌ها بهره ببرند.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1402/06/07
  • تعداد بازدید :
    336
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تاثیرات معلم خصوصی

ویژگی‌های اخلاقی معلم خصوصی

تاثیر معلم خصوصی بر دانش آموز


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.