تبلیغات
شما

تفاوت کلاس خصوصی و بسته‌های آموزشی

تفاوت کلاس خصوصی و بسته‌های آموزشی

در حال حاضر دنیای آموزش از فضای کلاس و مدرسه خارج شده است. امروزه روش‌های زیادی برای یادگرفتن یک درس وجود دارد. برگزاری کلاس خصوصی توسط یک معلم با تجربه و استفاده از بسته‌های آموزشی، مصداق بارزی از تنوع در آموزش است. بسته‌های آموزشی، یکی از راه کارهای آموزشی است که توانسته علاقمندان زیادی را به خود جذب کند.

تنوع زیاد در جهان آموزش باعث شده تا دانش آموزان باتوجه به شرایط و نیاز خود، بهترین تدریس را انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم تا با تعریف هریک از این دو روش و بررسی مزایای استفاده از هرکدام، با تفاوت کلاس خصوصی و بسته آموزشی آشنا شویم. پس تا انتهای مطلب همراه وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب باشید، تا بتوانید بهترین روش یادگیری را انتخاب کنید.

بسته آموزشی چیست؟

یکی از کارهای نوینی در عصر حاضر به تقویت و پیشرفت یادگیری دانش آموزان کمک بسیار زیادی کرده است، وجود بسته‌های آموزشی است. بسته آموزشی یک ترکیب عالی از محتواهای چند رسانه ای است. به طور کلی این بسته‌ها یاری رسان معلم‌ها بوده و فرآیند انتقال دانش را سرعت می‌بخشند. در مجموع بسته آموزشی از اهداف دوره، محتوا و تجربه هایی که با درس مرتبط است، تشکیل شده است.

تعاریف زیادی برای بسته‌های آموزشی وجود دارد، که مهم‌ترین آن عبارت است از: بسته آموزشی وسیله ای شامل کارت راهنما، کارت فعالیت، محتواهای آموزشی، محتواهای تمرینی، برگه کار و دفتر آزمون و پاسخنامه است که کمک می‌کند تا فراگیران بتوانند، خود، برای یادگیری اقدام کنند.

مزایای استفاده از بسته‌های آموزشی

هر بسته آموزشی سندی است که در برگیرنده تمام موارد لازم برای یک دانش آموز مستقل است. این بسته‌ها به دنبال پینمودن یک یا چند هدف آموزشی بوده و به معلم‌ها در مقوله آموزش بسیار کمک می‌کنند. به کاربردن بسته‌های آموزشی علاوه بر این که منجر به خود یادگیری فراگیران می‌شود، دارای مزایای دیگری هم هست که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • توجه به توان دانش آموز: برخی از دانش آموزان برای یادگیری، نیاز به تکرار فرایند آموزش دارند. پکیج‌های آموزشی باعث می‌شود تا هر فرد بسته به نیاز خود، چند بار از محتواهای آموزشی این بسته‌ها استفاده کند.
  • جلوگیری از اتلاف زمان: بسته‌های آموزشی این امکان را فراهم می‌آورد تا فرد در هرمکانی که هست بتواند از محتواهای آموزشی استفاده کند. این مزیت باعث می‌شود تا زمان هایی که به منظور رفت و آمد در کلاس‌های تقویتی از بین می‌رود به حداقل برسد.
  • افزایش انگیزه: بسته‌های آموزشی دارای محتواهای جذاب و منحصر به فردی هستند که با کمک تکنیک‌ها و روش‌های جدید، انگیزه را در فراگیر افزایش می‌دهد. مثلا آموزش ریاضی به صورت نمایشی می‌تواند به تثبیت این درس در ذهن دانش آموز کمک کند.

تدریس خصوصی

یکی دیگر از روش‌های مرسوم یادگیری و آموزش، تدریس خصوصی است. در روش تدریس خصوصی دانش آموز با معلم خود در یک فضایی آرام، آموزش را تجربه می‌کند. انتخاب معلم خصوصی خوب، یکی از راه هایی است که کمک می‌کند تا دانش آموز به هدف مدنظر برسد.

مزایای استفاده از تدریس و کلاس خصوصی

کلاس‌های خصوصی همانند بسته‌های آموزشی دارای مزایای متعددی هستند. این مزایا چراغ هایی هستند که مسیر را برای فراگیر روشن می‌کند. ممکن است زمان هایی مانند روزهای پر التهاب امتحانات، دانش آموزان بین انتخاب معلم خصوصی و بسته‌های آموزشی سردرگم بشوند. مهم‌ترین مزایای استفاده از کلاس‌های خصوصی شامل موارد زیر می‌شود:

تعیین سطح دانش آموز و انتخاب نحوه تدریس توسط معلم:

در روش تدریس خصوصی، معلم می‌تواند سطح علمی دانش آموز را ارزیابی کرده و از نقاط ضعف و قوت او آگاه شود. به همین دلیل در این روش معلم خصوصی با تجربه بهترین روش تدریس را انتخاب کرده و متناسب با ذهنیت دانش آموز، آموزش را آغاز می‌کند.

عدم ارتباط یک سویه:

در بسته‌های آموزشی فراگیر نمی‌تواند با استاد ارتباط برقرار کند. پس برخی از محتواهای آموزشی ممکن است برای او مبهم باقی بماند. اما زمانی که روش تدریس به صورت خصوصی انتخاب شود، یک ارتباط دو طرفه بین دانش آموز و معلم برقرار می‌شود.

تنوع در روش تدریس معلم‌های خصوصی:

در روش تدریس به صورت خصوصی، معلم می‌تواند اگر از یک مسیر آموزش نتیجه نگرفت، راه دیگری را انتخاب کند. در صورتی که با انتخاب بسته آموزشی، دانش آموز مجبور است خود را با نحوه تدریس اساتید آن بسته تطبیق بدهد.

بر میزان آموزش و توجه دانش آموز نظارت می‌شود:

یکی از مزایای بسیار مهم در انتخاب معلم خصوصی برای یادگیری، نظارت معلم بر میزان یادگیری دانش آموز است. معلم خصوصی در این روش تمامی حرکات دانش آموز را زیر نظر می‌گیرد. اگر دانش آموز دچار خستگی و کلافگی شود به راحتی معلم می‌تواند آن را بفهمد و در زمان مقتضی یک استراحت کوتاه در نظر بگیرد.

ارائه نتایج به والدین:

در روش تدریس خصوصی والدین از میزان یادگیری فرزندان خود آگاه می‌شوند. این در حالی است که در بسته‌های آموزشی والدین از فرآیند یادگیری فرزندان خود آگاهی ندارند.

امکان پرسش و پاسخ:

یکی دیگر از مزیت‌های معلم تدریس به صورت خصوصی، امکان طرح سوال از طرف معلم و دانش آموز است. پرسش و پاسخ این قابلیت را فراهم می‌آورد تا در لحظه هم معلم از درک مطلب توسط دانش آموز آگاه شود و هم برای دانش آموز هیچ نکته ای تاریک باقی نماند.

تفاوت کلاس خصوصی و بسته‌های آموزشی

با بررسی مزایای کلاس خصوصی و بسته‌های آموزشی می‌توان فهمید که هرکدام می‌توانند به صورت متفاوت به یادگیری دانش آموزان کمک کنند. اما چیزی که در انتخاب هریک از این روش‌ها بسیار مهم است، ذهن دانش آموز و مصلحت والدین است. کلاس خصوصی اگر با انتخاب یک معلم خصوصی خوب و با تجربه همراه باشد، قطعا دارای نتایج بسیار مفیدی است که تاثیر آن هرگز قابل چشم پوشی نیست.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا با بررسی تفاوت‌های بین تدریس به روش خصوصی و بسته‌های آموزشی، دست والدین و دانش آموز را برای انتخاب باز بگذاریم. اگرچه تفاوت‌های بین این دو روش بسیار زیاد است اما هدف هردو یکیست. آموزش و یادگیری یک مبحث بسیار مهم است که باید به نحو درست و مطابق با ذهن دانش آموز انتخاب شود.

وب سایت بلدیاب، یکی از وب سایت‌های معتبری است که به والدین کمک می‌کند تا در قسمت ثبت درخواست معلم خصوصی به لیست مدرسین و اساتید برتر دسترسی پیدا کنند. تدریس خصوصی در منازل علاوه بر این که کیفیت آموزش را بالا می‌برد، به دانش آموز کمک می‌کند تا در یک محیط آرامش بخش از یادگیری لذت ببرد.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    11:37       1402/06/06
  • تعداد بازدید :
    230
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

بسته‌های آموزشی

تدریس خصوصی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.