تبلیغات
شما

مراحل صدور مجوز تأسیس آموزشگاه

مراحل صدور مجوز تأسیس آموزشگاه

مؤسسات آموزشی مهم‌ترین سازمان‌های آموزشی کشور هستند. اخذ مجوز برای تمامی مؤسسات آموزشی از جمله مدارس غیرانتفاعی، تقویتی و کنکور و آزاد ضروری است. اگر شما قصد دارید یک آموزشگاه تأسیس کنید باید مراحل زیر را برای دریافت مجوز طی کنید. متقاضیانی که قصد تأسیس و راه‌اندازی مدارس و آموزشگاه‌های غیردولتی را دارند باید با مراجعه به سایت www.mosharekatha.ir مراحل ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و تکمیل اطلاعات شخصی را طی کنند.

صدور مجوز برای تاسیس آموزشگاه

قبل از مراجعه به آموزش و پرورش جهت صدور مجوز برای تاسیس آموزشگاه باید مراحل اولیه ثبت نام در سایت www.mosharekatha.ir توسط متقاضی صورت گیرد.

در این مرحله متقاضی با مراجعه به سایت و بارگذاری اطلاعات و مدارک شخصی درخواست خود را برای صدور مجوز تاسیس آموزشگاه ثبت می‌کند. در ادامه این مراحل گام به گام توضیح داده شده است.

  • در ابتدا برای تقاضای صدور مجوز وارد سایت www.mosharekatha.ir شوید.

صدور مجوز

  • راهنما و شیوه نامه را از منو سبز رنگ بالا انتخاب کنید و قوانین و شیوه‌نامه‌ای که برای تأسیس و راه‌اندازی مدارس و مراکز غیردولتی نیاز است را مطالعه کنید.
  • در منوی سبزرنگ بالا گزینه استان‌ها را انتخاب کنید. استانی که قصد دارید مرکز آموزشی خود را در آن استقرار کنید را انتخاب کنید.

  • با ورود به میز خدمات الکترونیکی طبق شیوه‌نامه که مطالعه کردید اقدام به ثبت درخواست خود کنید. در این قسمت شما چندین گزینه را مشاهده می‌کنید که از بین آن‌ها نوع درخواست خود را انتخاب نمایید. گزینه درخواست فعال‌سازی مجوز تأسیس آموزشگاه 96-97 را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه وارد صفحه ثبت‌نام خواهید شد.

صدور مجوز

  • در این قسمت پنج گام وجود دارد که شما باید تمام اطلاعات را به درستی وارد کنید.

صدور مجوز

  • البته باید توجه داشته باشید که ثبت درخواست فقط در بازه زمانی محدودی در هر سال امکان پذیر است.

صدور مجوز

  • گام اول: شرایط و مقررات ثبت‌نام

این گام مربوط به قوانین و مقررات است که جهت آگاهی متقاضی قرار داده شده است و متقاضی باید پس از مطالعه اعلام کند که این شرایط را پذیرفته است. شرح این قوانین به‌صورت زیر است:

اخذ مجوز تأسیس:

به استناد بند پ ماده 5 قانون تأسیس مدارس غیردولتی مصوب 14/09/1395 مجلس شورای اسلامی به متقاضیان تأسیس مدرسه یا مرکز غیردولتی واجد شرایط، برابر ماده 8 قانون مزبور، مجوز تأسیس ارائه می‌گردد و منظور از مجوز تأسیس، آن است که شخص، دارای شرایط تأسیس مدرسه/مرکزغیردولتی هست.

مجوز تأسیس از زمان صدور حداکثر به مدت دو سال اعتبار دارد و شخص متقاضی دارای مجوز تأسیس می‌بایست در طی مدت مذکور  نسبت به تمهید مقدمات لازم  برای راه‌اندازی مدرسه یا مرکز اقدام  و مجوز راه اندازی دریافت نماید، در غیر این صورت مجوز تأسیس صادره از درجه‌ی اعتبار ساقط خواهد شد.

شرایط متقاضیان:

بر اساس ماده 8 قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی متقاضیان تأسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی باید واجد شرایط زیر باشند:

1.       تابعیت جمهوری اسلامی ایران

2.       اعتقاد و التزام عملی به مبانی و احکام اسلام ، ایمان و برخورداری از حسن شهرت

3.       التزام عملی به قانون اساسی و ولایت‌فقیه

4.       نداشتن وابستگی به رژیم گذشته یا گروهک‌های منحرف و غیر قانونی

5.       نداشتن پیشینه کیفری مؤثر

6.       تأهل برای مردان

تبصره 1 : درصورتی که مؤسس یا مؤسسان، شخص یا اشخاص حقوقی باشند فرد یا افرادی که به عنوان نماینده ایشان معرفی می‌شوند باید دارای شرایط مندرج در این ماده باشند.

به استناد تبصره 1 ماده 9 قانون تأسیس و اداره‌ی مدارس و مراکز غیر دولتی هر متقاضی تأسیس مدرسه یا مرکز می‌بایست مبلغ دو میلیون ریال(دویست هزار تومان)  به حساب تمرکز وجوه درآمدهای اختصاصی سازمان مدارس غیردولتی به شماره‌حساب  IR820100004001030102007745  واریز نماید. بدیهی است واریز وجه مذکور به منزله‌ی صدور مجوز تأسیس نبوده و  قابل استرداد نیز نمی‌باشد.

در صورتی که در هر مرحله، مشخص گردد متقاضی تأسیس فاقد شرایط فوق بوده و یا مدارک غیر واقع ارائه نموده است از روند اجرایی پرونده جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مؤسس به هیچ وجه حق واگذاری مجوزهای صادره (مجوز تأسیس، راه اندازی و ...) به غیر را ندارد .

دریافت مجوز تأسیس به منزله‌ی مجوز راه اندازی و فعالیت واحد آموزشی نبوده و حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌نماید.

  • گام دوم: تکمیل مشخصات فردی

در این مرحله متقاضی اطلاعات مربوط به مشخصات فردی را وارد می‌کند. ( کد ملی،نام،نام خانوادگی،تلفن همراه و استان محل تولد)

  • گام سوم: ارسال مدارک

افزودن مدارک تحصیلی (حداقل لیسانس) و تصاویر مدارک اسکن شده (عکس پرسنلی * تصویر کارت ملی * تصویر آخرین مدرک تحصیلی * تصویر صفحه اول شناسنامه * تصویر صفحه دوم شناسنامه * فیش واریزی 200,000 هزار تومانی * تصویر کارت پایان خدمت یا حکم کارگزینی)

پرداخت فیش 200 هزار تومانی از طریق سامانه Tsa.medu.ir  و انتخاب واریز 4 درصد سهم اموزشگاهها امکان پذیر است.

کلیه تصاویر ارسالی باید در ابعاد 300*400 و به صورت خوانا باشد در صورتی که جزئیات تصویر پس از بارگذاری خوانا نباشد دارای اعتبار نخواهد بود.

فرمتهای مناسب .jpg, .jpeg, .png بوده و حداکثر حجم تصویر ارسالی500 کیلو بایت میباشد و نام تصاویر به صورت لاتین نوشته شده باشد.              

  • گام چهارم: سوابق شغلی

تکمیل اطلاعات مربوط به سوابق شغلی متقاضی

گام پنجم: دریافت کد رهگیری 

  • گام پنجم: دریافت کد رهگیری

انتخاب منطقه و دوره تحصیلی مورد نظر(به خاطر داشتن کد درخواست(کد رهگیری) برای مراجعه بعدی الزامی است).

مراحل گرفتن مجوز آموزشگاه

پس از پایان این پنج گام و دریافت کد رهگیری مدارک ارسال شده در مراحل بعدی درخواست متقاضی به بررسی کارشناسان مربوطه می‌رسد. که در ادامه روند که برای درخواست تاسیس مجوز آموزشگاه طی می‌شود ذکر شده است.

  1. بعد از ثبت اطلاعات در سامانه مدارک ارسال شده توسط متقاضی، توسط کارشناس مسئول و یا کارشناس غیردولتی منطقه طبق ماده 8 قانون تأسیس موردبررسی و کنترل قرار می‌گیرد.
  2. استعلام حراست، مرحله بعدی از روند صدور مجوز است. متقاضی به مسئول حراست منطقه و کارشناس حراست منطقه به منظور استعلام ارجاع داده می‌شود.
  3. برای استعلام عدم سو پیشینه متقاضی به اداره آگاهی و کارشناس مسئول و یا کارشناس غیر دولتی منطقه جهت اخذ گواهی عدم سو پیشینه ارجاع داده می‌شود و پس از اخذ جواب از اداره آگاهی، جواب نامه در سامانه بارگذاری و تائید می‌شود.
  4. تائید حراست استان، مسئول حراست استان پس از طی مراحل اداری و اخذ استعلام در پنل کارشناس مربوطه، حراست استان ضمانت تائید شدن پرونده جواب استعلام یا شماره و تاریخ آن بارگذاری می‌کند.
  5. شورای نظارت استان، مرحله بعدی است که طی روند اخذ مجوز صورت می‌گیرد. دبیر شورای نظارت استان -غیر دولتی طرح موضوع در شورا نظارت و اعلام نظر اعضا و جمع‌بندی توسط دبیر شورا انجام می‌گیرد. در این جلسه بررسی می‌شود آیا نوع آموزشگاه درخواست شده در سطح منطقه لازم است یا خیر؟
  6. صدور مجوز مدیرکل و رئیس شورای نظارت استان  و صدور مجوز. در این مرحله شورای نظارت استان در نهایت با بررسی مراحل طی شده تائید نهایی را صادر می‌کند.

پس از اخذ صدور مجوز متقاضی باید برای مراحل بعدی اقدام کند. متقاضی با مراجعه به سایت ادامه فرایند درخواست تأسیس را انجام می‌دهد. در مراحل بعدی متقاضی باید اقدامات مربوط به مکان آموزشگاه و نوسازی را انجام دهد تا درنهایت بتواند مجوز نهایی برای تأسیس آموزشگاه صادر شود.

  1. ورود متقاضی: از پنل خود متقاضی که موفق به اخذ مجوز تأسیس شده است می‌تواند با داشتن کد پیگیری مجوز تأسیس اقدام به ثبت درخواست نماید.
  2. تائیدیه استقرار:  توسط کارشناس مسئول/کارشناس غیر دولتی منطقه به بررسی مکان پیشنهادی بر طبق آیین نامه استقرار پرداخته می‌شود.
  3. بررسی اولیه: توسط کارشناس غیر دولتی استان  بررسی درخواست صورت می‌گیرد.
  4. بررسی نهایی: توسط  کارشناس مسئول غیر دولتی استان بررسی درخواست صورت می‌گیرد.
  5.  تائید نهایی:  توسط رئیس اداره مشارکت‌های استان تائید درخواست صورت می‌گیرد.
  6. معرفی به نوسازی: توسط کارشناس مسئول/کارشناس غیر دولتی منطقه  صورت می‌گیرد. معرفی مکان پیشنهادی تائید شده طبق آیین‌نامه استقرار به نوسازی انجام می‌گیرد.
  7. تائید نوسازی: توسط رئیس اداره نوسازی مدارس انجام می‌شود. اعلام نوبت بازدید و بازدید توسط کارشناسان نوسازی و تائید توسط مدیرکل نوسازی صورت می‌گیرد.
  8. تائید نام: توسط کارشناس مسئول غیر دولتی استان به بررسی نام‌های پیشنهادی از طرف مؤسس  صورت می‌گیرد و نام‌گذاری انجام می‌شود.
  9. تمهید مقدمات: توسط کارشناس مسئول/کارشناس غیر دولتی منطقه کنترل اقدامات ((ساخت تابلو، مهر، پیشنهاد مدیر(دریافت ابلاغ مدیر)، دادن ضمانت بانکی معتبر و تعهد محضری توسط مؤسس))- بارگذاری اجاره‌نامه و تأییدیه اماکن انجام می‌شود.
  10. صدور مجوز راه‌اندازی: توسط مدیرکل و رئیس شورای نظارت استان صدور مجوز صورت می‌گیرد.
  11. تخصیص کد واحد آموزشی: توسط کارشناس مسئول/کارشناس غیر دولتی منطقه  بر طبق فرمت اعلام شده توسط کارشناس منطقه کد واحد آموزشی داده می‌شود

در صورتی که شما قصد راه‌اندازی آموزشگاه دارید پس از اقدام به ثبت و دریافت صدور مجوز می‌توانید برای معرفی بهتر آموزشگاه و خدمات خود از طریق وب‌سایت بلدیاب اقدام کنید. وب‌سایت بلدیاب میتواند در زمینه رشد و توسعه آموزشگاه شما کمک شایانی را ارائه بدهد.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    17:45       1399/12/11
  • تعداد بازدید :
    20067
  • پسندیده :


جدیدترین خبرها

درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.