تبلیغات
شما

بهترین پلتفرم‌های آموزش مجازی

بهترین پلتفرم‌های آموزش مجازی

کلاس آنلاین چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟ در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از اینترنت در کل کشورها، امکان این به وجود آمده که کلاس‌های آنلاین و آموزش مجازی به علت هزینه‌های رفت و آمد و یا مسافت‌های زیاد و تلف شدن وقت رایج شود. آموزش آنلاین و یا آموزش مجازی، به آموزش هایی گفته می‌شود که با استفاده از تکنولوژی جدید آموزش از راه دور و به صورت آنلاین صورت گیرد. این روش آموزش در آموزش و پرورش کشورهای دیگر خیلی رایج است و در کشور ما نیز رو به افزایش است. در این جا انواع کلاس‌های آنلاین و همچنین نرم افزارها وپلتفرم هایی که با آن می‌توان این کلاس‌ها را برگزار کرد، به شما معرفی می‌شود. کلاس‌های آنلاین کمک زیادی به آموزش و پرورش کرده است و توانسته بسیاری از مشکلات را در امر آموزش دانش آموزان حل کند. 

 

نحوه‌ی برگزاری آموزش آنلاین و انواع آن

در آموزش آنلاین یک بستر آموزشی فراهم است که استاد و شاگرد می‌توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و شاگرد به راحتی می‌تواند سوالات خود را بپرسد و استاد به راحتی می‌تواند به او پاسخ دهد. نکته‌ی قابل توجه این است که در یادگیری از راه دور امکانی فراهم شده است که افراد از سراسر کشور بتوانند در کلاس حضور داشته باشند. آموزش آنلاین را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد.

 1. آموزش آنلاین با مدرس: آموزش‌های آنلاین با حضور مدرس به این گونه است که یک مدرس خصوصی وجود دارد که در زمان مشخصی کلاس را برگزار می‌کند و اگر شاگردان سوالی داشته باشند می‌توانند بپرسند و مدرس پاسخ آنها را در همان زمان می‌دهد.

2. آموزش آنلاین بدون مدرس: در آموزش‌های آنلاین بدون مدرس هیچ نظارتی وجود ندارد و شاگردان با یک منبع آماده روبرو هستند و شاگرد بدون مربی شروع به یاد گیری می‌کند.

 

وسایل لازم برای شرکت در کلاس‌های آنلاین

با ورود اینترنت به جهان همه چیز تغییر کرد. روش‌های آموزشی نیز متحول و آموزش، از آموزش سنتی به آموزش آنلاین تغییر پیدا کرد، اما برای آموزش آنلاین نیاز به یک سری تجهیزات از جمله کامپیوتر رومیزی، لپ تاب، تبلت و موبایل و استفاده از اینترنت با سرعت زیاد، هدست یا اسپیکر و میکروفون جهت مکالمات صوتی با مدرس می‌باشد. همچنین در کنار آن استفاده از نرم افزارهای مناسب و همچنین پلتفرم ها، نیز برای ایجاد ارتباط و یاد گیری از راه دور لازم است. بدون این تجهیزات امکان برگزاری کلاس آنلاین وجود ندارد. 

 

مزیت‌های استفاده از آموزش مجازی

تکنولوژی، کم کم جای خود را در زندگی انسان‌ها پیدا کرده است. همه افراد امروزه به گوشی و رایانه و اینترنت نیاز دارند. زندگی بدون اینترنت و تجهیزات مدرن در عصر امروز بی معناست. امروزه برای برقراری ارتباط با دیگران و فعالیت کردن در هر کاری نیاز به اینترنت احساس می‌شود و بدون اینترنت تقریبا امکان پذیر نیست. تمام کسب و کارها به سمت الکترونیکی شدن رفته و بیشتر خریدها آنلاین انجام می‌شود. در بحث آموزش نیز به همین صورت می‌باشد. بیشتر افراد امکان گذراندن زمان‌های طولانی در راه و یا صرف هزینه‌های زیاد برای کلاس را ندارند. شاید هم به مدرس مورد نظر خود دسترسی ندارند. بنابراین آموزش مجازی بهترین گزینه است. 

 

مزیت‌های آموزش مجازی

در این جا مزایای آموزش بصورت آنلاین و مجازی را برایتان عنوان می‌کنیم تا بیشتر با این سیستم آشنا شده آن را شناخته و پس از درک کارایی‌های بسیار این سیستم آموزشی آن را در زندگی خود و فرزندانتان بکار گیرید.

  • شرکت در آموزش مجازی باعث صرفه جویی در وقت شده و از ایجاد هزینه‌های زیاد جلوگیری می‌شود.
  • افراد در هر مکان و زمانی با استفاده از اینترنت به کلاس‌های آموزشی غیر حضوری دسترسی خواهند داشت.
  • امکان ضبط کلاس و مشاهده مجدد آن از طریق نرم افزارهای مختلف وجود دارد.
  • دیگر نیازی به تجهیزاتی مانند میز و صندلی و کلاس‌های فیزیکی نیست.
  • نظارت خانواده بر روند تدریس وجود دارد .
  • دانش آموزان در هر نقطه از کشور می‌توانند از این امکان برای ادامه تحصیل استفاده کنند.
  • از کلاس‌های آنلاین می‌توان در تمام ساعت‌های شبانه روز استفاده کرد.
  • از عواملی چون ماندن در ترافیک و اتلاف وقت جلوگیری می‌کند.
  • تمرکز بیشتر شاگرد و ایجاد تعامل میان استاد و شاگرد ایجاد می‌شود.
  • استفاده از این کلاس‌ها برای افراد شاغل خیلی مفید است زیرا می‌توانند ضبط شده آن را مشاهده کنند.

بهترین پلتفر‌های آموزش مجازی

تدریس خصوصی آنلاین

آیا شما نیز به دنبال معلم خصوصی به صورت آنلاین می‌باشید؟ نمیدانید باید از کجا و چگونه به آموزش آنلاین دسترسی داشته باشید؟ کافی است فقط به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا به بهترین کلاسهای آنلاین با بهترین مدرسین در هر نقطه از کشور، دسترسی داشته باشید. به جرات می‌توان گفت که سایت بلدیاب پر بازدید‌ترین سایت است که به بحث تدریس خصوصی آنلاین پرداخته است. تعداد مدرسین و همچنین کاربران این سایت هر روز رو به افزایش است. اگر به دنبال کلاس‌های خصوصی آنلاین و نیمه خصوصی آنلاین هستید، اگر می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده باخبر شوید کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بدانید کدام دوره مجازی برای شما مناسب‌تر است و در صورت نیاز تماس بگیرید و در کلاس‌های مجازی شرکت کنید. اگر می‌خواهید مدیریت دروس فرزندتان را به راحتی عهده دار شوید کافی است با مراجعه به سایت بلدیاب و استفاده از کلاس آنلاین برای فرزندتان به راحتی این کار را انجام دهید.

 

ثبت دوره ای تدریس خصوصی آنلاین توسط مدرسین و آموزشگاه ها

اگر مدرس خصوصی هستید و به صورت آنلاین تدریس می‌کنید و یا آموزشگاه دارید و دوره‌های آنلاین برگزار می‌کنید، می‌توانید با استفاد از وب سایت بلدیاب و ثبت دوره خود در سایت جذب شاگرد داشته باشید. با توجه به کاربر پسند بودن این سایت شما می‌توانید خود را به تمام کاربران معرفی نمایید. شما می‌توانید به سایت بلدیاب مراجعه کنید و با انتخاب بهترین مدرسین برای تدریس آنلاین با استفاده از این نرم افزارها کلاس خود را برگزار کنید. سایت بلدیاب بهترین مدرسین را در اختیار شما قرار می‌دهد و با راهنمایی مدرس، می‌توانید یکی از نرم افزارها مورد استفاده قرارداده و از آن برای آموزش مجازی بهره ببرید. این گونه شما با مدرس خود در هر نقطه از کشور ارتباط خواهید داشت.

حال در این جا می‌خواهیم به معرفی چند نرم افزار که می‌توان برای برگزاری کلاس‌های آنلاین از آنها استفاده کرد بپردازیم، مانند socrative ,Edmodo  ویژگی‌های این نرم افزارها را باهم بررسی می‌کنیم.

 

نرم افزار هایی مورد استفاده برای کلاس هاس آنلاین

 نرم افزار Edmodo

ادمودو در اصل و در ابتدای کار خود یک وب سایت ارتباطی میان معلم و دانش آموز بود که برای ایجاد تعامل در مدارس از آن استفاده می‌شد. استارتاپ ادمودو دارای تعداد بسیار زیادی از محتواهای آموزشی تایید شده توسط معلمان می‌باشد. پس دانستیم که ادمودو در اصلی یک وب سایت و یک استارتاپ در زمینه تعامل میان معلمان و دانش آموزان بوده ولی در ادامه کار، نرم افزار و پلتفرم آن نیز ساخته و به بازار ارائه شد.

برای استفاده از این وب سایت می‌توانید به نشانی https://new.edmodo.com/ مراجه کرده و از امکانات آن استفاده کنید همچنین می‌توانید با ورود به لینک https://mihandownload.com در سیستم عامل اندروید نیز این برنامه پرکاربرد را نیز نصب و استفاده کنید.

ویژگی‌های نرم افزار Edmodo

  • ادمودو (Edmodo) نرم افزاری آموزشی است که می‌توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.
  •  در یک شبکه اجتماعی دانش آموزان و معلمان را به هم وصل می‌کند.
  •  معلمان می‌توانند با والدین نیز ارتباط داشته باشند.
  •  ‏ساخت گروه که یادگیری را بیشتر از کلاس درس میکند.
  • امکان آپلود فایل، عکس و ویدیو.
  •  مکانی رایگان برای استفاده مدرسین و دانش آموزان و دانشجویان.

 

نرم افزار socrative

در این نرم افزار دانش آموزان می‌توانند با استفاده از آزمون ها، نظرسنجی هایی با پرسش سریع، دریافت بلیط و در کل بصورت بازی و سرگرمی بیاموزند و یاد بگیرند. در این نرم افزار نیازی به ساخت حساب کاربری از طریق هر دانش آموز نیست و هر دانش آموز با گرفتن کد منحصر به فرد معلم خود وارد شده و به گروه می‌پیوندد. برای استفاده از این وب سایت می‌توانید به نشانی https://www.socrative.com/ مراجه کرده و از امکانات آن استفاده کنید همچنین می‌توانید با ورود به لینک https://cafebazaar.ir/app/com.socrative.teacher در سیستم عامل اندروید نیز این برنامه پرکاربرد را نیز نصب و استفاده کنید.

ویژگی‌های نرم افزار socrative

  • این نرم افزار به صورت رایگان می‌باشد.
  •  معلمان اجازه می‌توانند تمرینات ریاضی را به صورت بازی ارائه دهند.
  •  معلمان می‌توانند نتایج فعالیت دانش آموزان را مشاهده کنند.
  •  قابلیت نصب بر روی گوشی و تبلت.

 

پلتفرم مدیریت یادگیری یا LMS

در کل آموزش الکترونیکی یعنی استفاده از پلتفرم مدیریت یادگیری است. در پلتفرم LMS دوره‌های آموزشی، سازماندهی کلاسها، ابزارهای مدیریتی موجود است. این سه عامل کنار هم سرعت آموزش را بالا می‌برد. هر کس می‌تواند با استفاده از پلتفرم به نیازهای خود در آموزش دسترسی داشته باشد. پلتفرم‌های مدیریت یادگیری پیشرفت کرده و دیگر فقط مخصوص اشتراک گذاری محتوا نمی‌باشند، بلکه در فرآیندهایی مثل بازی سازی و یادگیری‌های اجتماعی نیز خدماتی ارائه می‌دهند. در واقع نرم افزار LMS سرعت یادگیری در آموزش مجازی را بالا می‌برد. این پلتفرم برای تمامی کسب و کارها قابل استفاده می‌باشد.  

 

مزایای LMS

همانطور که گفته شد سیستم LMS یا همان Learning Management System به سیستمی گفته می‌شود که تمامی الزامات و نیازهای آموزشی هر سازمانی را بصورت اینترنتی و الکترونیکی برطرف می‌کند. که با داشتن این سیستم می‌توان تمامی فعالیت‌های آموزشی را فراهم آورد. از جمله مزایای این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن یک کد بری هر عضو
  • دسترسی آسان و ارزیابی شخصی
  • بهبود خود آموزی و داشتن همیشگی محتوا و تکرار آن به صورت نامحدود
  • دریافت تمرین ها، به صورت آنلاین
  • امکان برگزاری آزمون آنلاین و دادن نمرات به صورت آنلاین
  • هزینه کم برای توسعه پلتفرم
  • یادگیری در همه جا و هر زمان 
  • کاهش هزینه‌های آموزشی

بهترین پلتفرم‌های آموزش مجازی

استفاده از پلتفرم‌ها در آموزش مجازی

در مجموع پلتفرم یعنی مجموعه ای از سخت افزار‌ها و نرم افزار‌ها در کنار هم می‌باشد. سیستم عامل در دل پلتفرم جای دارد. استفاده از پلتفرم آموزش الکترونیکی، به آموزش آنلاین شما بستگی دارد. از پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی زیادی می‌توان استفاده کرد که انواع مختلف دارند.

  1. آموزش تحت وب: در این نوع پلتفرم آموزش از طریق وب سایت انجام می‌گیرد. نیازی به اینترنت با سرعت بالا و دانلود برنامه  بر روی گوشی نیست. 
  2. آموزش تحت اپلیکیشن: این پلتفرم حتما باید بر روی گوشی نصب شود. این کار باعث گرفته شدن مقدار زیادی از حافظه می‌شود و نصب آن بر روی همه گوشی‌ها امکان پذیر نیست. 
  3. آموزش تحت ویدوئو: این پلتفرم نیاز به حافظه زیاد، اینترنت پر سرعت، حجم زیاد اینترنت برای دانلود را نیاز دارد. اما در عوض در دسترس همه است و می‌توانند از آن استفاده کنند. 

 

پلتفرم‌های خارجی

پلتفرم‌های خارجی انواع مختلف دارد و هر کدام خصوصیات خودشان را دارند. بعضی از افراد از پلتفرم‌ها برای ساخت ویدئو‌های آموزشی استفاده می‌کنند و بعد به انتشار آن می‌پردازند و بعضی دیگر از پلفترم‌ها برای آموزش آنلاین استفاده کرده و بعضی برای افزایش مهارت استفاده می‌کنند. در اینجا به بررسی تعدادی از پلتفرم‌ها می‌پردازیم. 

  1. یکی از پلتفرم هایی که به راحتی قابل اجراست و در دسترس معلمان قرار دارد Academy Of Mine است که به راحتی می‌توان آموزش مجازی را با آن اجرا نمود.
  2. یکی از پلتفرم هایی که فقط چند دقیقه زمان می‌برد تا بتوان اجرا شود و اکثر آزمون‌های آنلاین را با این نرم افزار اجرا می‌کنند  Course Craft است. این پلتفرم محیط مجازی بزرگ برای آموزش می‌باشد. 
  3. اگر زمان برایتان مهم است  می‌خواهید در زمان صرفه جویی کنید از پلتفرم  EdPuzzle استفاده کنید. 
  4. اگر دوست دارید مهارت خواندن و نوشتن در فرزندتان بالا برود پلتفرم Storybird به شما کمک می‌کند تا با خواندن داستان این مهارت افزایش یابد.
  5. دوست دارید دوره‌های آموزشی خود را طراحی کنید و انتشار دهید. پلتفرم Educadium ابزارهای مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید طراحی کنید و انتشار دهید. 
  6. پلتفرم بسیار مفید برای معلمان که به راحتی می‌توانند با دانش آموزان در تعامل باشند و مطالب آموزشی را به آنان ارائه دهند و همچنین آزمون برگزار نمایند Edmodo می‌باشد. 

 

پلتفرم‌های ایرانی 

  1. سامانه شاد، یکی از پلتفرم‌های ایرانی است که دانش آموزان بتوانند با معلم خود در ارتباط بوده و از طریق آموزش مجازی تحصیل کنند. هر دانش آموز با ثبت نام خود در این سامانه می‌تواند به صورت مجازی با معلم خود در ارتباط بوده و آموزش ببیند. 
  2. تخته سفید، این پلتفرم برای انتشار ویدئو‌ها طراحی شده است. مسئولیت انتشار هر ویدئو به عهده خود فرد است. 
  3. فرادرس، یک پلتفرم آموزش الکترونیکی دانشگاهی است که در آن بیشتر دوره‌های مهندسی آموزش داده می‌شود. تا کنون آموزش‌های رایگانی در اختیار دانشجویان از طریق این پلتفرم قرار گرفته است. اما تعدادی از این آموزش‌ها نیز هزینه دارند ولی این هزینه بسیار اندک است. 

 

آموزش ثبت دوره‌های آموزشی

پس از ورود به پنل کاربری در سمت راست صفحه گزینه دوره‌های من را انتخاب کنید. جهت ثبت دوره در بخش حساب کاربری استان و شهر شما باید ثبت شده باشد. در غیر این صورت امکان ثبت دوره برای شما وجود ندارد. حالا گزینه ایجاد دوره جدید را انتخاب کنید تا صفحه‌ی ثبت دوره باز گردد. اطلاعات دوره آموزشگاه خود را تکمیل کنید. در صورت وجود نداشتن رشته دوره آموزشی شما در لیست سایت می‌توانید از طریق گزینه افزودن رشته آن را ثبت کنید و سپس گزینه ایجاد را کلیک کنید. سپس صفحه دوره‌های آموزشی شما باز می‌شود. امکان ویرایش، فعال و غیر فعال کردن هر دوره برای شما امکان پذیر است. شما می‌توانید برای ثبت دوره جدید مراحل ذکر شده را تکرار کنید. برای دسترسی راحت‌تر برای  ثبت نام در سایت بلدیاب می توانید بر روی این لینک کلیک نمایید.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    15:08       1399/01/30
  • تعداد بازدید :
    5464
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزش آنلاین

آموزش مجازی

یادگیری از راه دور

lms

غیر حضوری

مدیریت دروس

پلتفرم



جدیدترین خبرها

درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.