تبلیغات
شما

چگونه قیمت تدریس خصوصی تعیین کنیم؟

چگونه قیمت تدریس خصوصی تعیین کنیم؟

تدریس خصوصی، یکی از مشاغلی است که این روز‌ها خیلی‌  میتواند درآمد زا باشد؛ چه برای افرادی که حرفه اصلی شان تدریس است و چه کسانی که در کنار کار ثابت و یا دانشجویی، گاهی تدریس خصوصی هم می‌کنند. شاید شما هم تصمیم داشته باشید تدریس خصوصی را شروع کنید؛ اما نمی‌دانید این کار میتواند برای شما به صرفه باشد یا نه؟ هزینه ای که شما برای هر جلسه تدریس خصوصی در نظر میگیرید و میزان توانایی شما در جذب شاگردان؛ تعیین کننده این موضوع می‌باشد.ولی سوالی که برای خیلی از تازه واردان به این حرفه پیش می‌آید این است که چگونه هزینه هر جلسه تدریس خصوصی خود را تعیین کنیم.

ما در این مقاله مواردی را که شما باید در تعیین قیمت تدریس خصوصی در نظر بگیرید؛ بیان کرده ایم تا شما بتوانید راحت‌تر پاسخ این سوال خود را بیابید.

 

تحصیلات، مدارک، افتخارات

اولین چیزی که در رزومه شما به چشم می‌خورد؛ تحصیلات، مدارک و افتخارات شماست. اگر رشته، دانشگاه، افتخار و مدارک علمی دارید که توجه افراد را جلب کند؛ می‌توانید قیمت تدریس خصوصی را بیشتر درنظر بگیرید. در غیر این صورت برای داشتن درآمد بالا از تدریس خصوصی کار سخت‌تری در پیش دارید.البته هستند مدرسینی که هیچ مدرک و افتخارات خاصی ندارید ولی به خاطر قدرت زیاد در تدریس خصوصی و جذب دانش آموز هزینه‌های خیلی بالایی برای هر جلسه تدریس خود در نظر میگیرند.باید توجه داشت که در ابتدا نمیتوان با مدارک پایین هزینه‌های زیاد دریافت کنید، باید کمی صبور باشید.

 

چه مقدار سابقه کاری دارید؟

تجربه و سابقه شما در امر تدریس هم یکی از عوامل تعیین کننده و مهم در درآمد شما از تدریس خصوصی است. قطعا شاگردان، پول بیشتری به مدرسی می‌دهند که سال‌هاست این کار را انجام می‌دهد و در مدارس برتر تجربه تدریس دارد. پس در ابتدا خیلی روی میزان هزینه دریافتی تمرکز نکنید و بیشتر به دنبال جذب شاگرد و برگزاری کلاس و کسب تجربه و سابقه کاری باشید.

 

میزان رضایت شاگردان

هرچقدر کالا یا خدمات با کیفیت‌تر باشد مشتریان بهتر و بشتر بابت آن هزینه پرداخت می‌کنند مخصوصا اگر کسی از آن خدمات استفاده کرده باشد و رضایت خود را از کیفیت آن برای آنها اعلام کرده باشد.پس اگر می‌خواهید کسب درآمد خوبی از این راه داشته باشید اول از همه باید سعی کنید دانش خود را در زمینه آموزش ارتقا دهید و به فکر ابداع روش‌های نوین و جذاب در تدریس خصوصی باشید.

 

کدام پایه، درس یا مهارتی را تدریس میکنید؟

اگرچه سر و کله زدن با بچه‌های کوچک کار سخت‌تری است؛ اما هر قدر پایه تحصیلی دانش آموزان بالا‌تر برود؛ درآمد شما بیشتر خواهد شد. معمولا هزینه تدریس خصوصی اول تا ششم ابتدایی در یک حد، و هزینه تدریس پایه ششم تا یازدهم هم در یک رنج است.

هزینه دریافتی تدریس خصوصی برای مقطع کنکور؛ زبان و مهارت‌هایی مثل برنامه نویسی و… هم متغیر و بسته به شرایط مختلف متفاوت است.

 

در چه فصلی هستیم؟

قطعا در ایام نزدیک به امتحانات و مدرسه و آزمون‌ها، هزینه کلاس‌های خصوصی و درخواست‌ها افزایش می‌یابد. اگر هم در مقطع پیش دانشگاهی تدریس می‌کنید؛ در نزدیکی کنکور و یا آزمون‌های آزمایشی، درآمدتان به شدت بالا خواهد رفت.

برای افرادی که زبان و یا مهارت‌های دیگر را تدریس خصوصی می‌کنند؛ ایام نزدیک به تاریخ امتحانات تخصصی آن رشته، ایام پردرآمدی خواهد بود. مثلا در نزدیکی امتحانات آیلتس و تافل، هزینه کلاس‌های زبان بالا خواهد رفت.

 

شهر و منطقه تدریس

قطعا هزینه کلاس خصوصی در محله‌های بالاشهر تهران؛ با شهرهای کوچک و دورافتاده یکی نیست. تهرانی‌ها تقریبا بیشترین درآمد را از کلاس خصوصی دریافت می‌کنند. بعد از پایتخت شهر‌های بزرگی مثل اصفهان، مشهد، شیراز و… قرار دارند و شهر‌های کوچک هم در مرحله بعدی قرار می‌گیرند.

هر کجا که باشید میزان مسافت منزل شاگرد در تعیین قیمت مهم است ؛ که این مورد در شهرهای بزرگ از جمله تهران اهمیت بالاتری پیدا میکند.

در همین تهران هم بسته به اینکه در کدام منطقه تدریس می‌کنید قیمت کلاس خصوصی متغیر است. برای جذب شاگرد خصوصی، مقاله چگونه شاگرد خصوصی جذب کنیم؟ را در همین سایت مطالعه کنید.در

 

چقدربازایابی و تبلیغات کرده اید؟

اولین قدم کسب درآمد از تدریس خصوصی، معرفی صحیح است.شما باید شناخته شوید تا بتوانید کلاس خصوصی تشکیل بدهید.ت ا شناخته نشوید حتی با قیمت‌های پایین هم نمیتوانید تدریس خصوصی داشته باشد.

برای دیده شدن راه‌های مختلفی همچون تبلیغات کاغذی، حضور در آموزشگاه‌ها و داشتن سایت شخصی و ثبت نام در سایت‌های تدریس خصوصی از جمله سایت بلدیاب پیش رو دارید.

 

چند نمونه قیمت تدریس خصوصی که برای ابتدای راه میتوانید براساس آن عمل کنید

رنج قیمت تدریس خصوصی بسیار گسترده است و عدد‌هایی را دربر می‌گیرد که شنیدنش هم تعجب‌آور است. اما قیمت‌هایی که در رنج معمول قرار دارند؛ برای یک جلسه 90 دقیقه ای به قرار زیر است:

برای پایه اول تا ششم: بین 30 هزار تومان تا 80 هزار تومان.

برای پایه هفتم تا نهم: بین 35 هزار تومان تا 90 هزار تومان.

برای پایه دهم تا دوازدهم: بین 40 هزار تومان تا 100 هزار تومان.

تدریس کنکور: از 70 هزار تومان تا 500 هزار تومان

برای تدریس زبان و سایر مهارت‌های تئوری: از 40 هزار تومان تا 150 هزار تومان.

مهارتهای عملی: از 50 هزار تومان شروع میشود ولی به علت تنوع و شرایط متفاوت هر رشته، حد مشخصی نمیتوان تعیین کرد.

 

چند نکته برای تعیین قیمت تدریس خصوصی:

اگر در ابتدای راه تدریس خصوصی هستید؛ دنبال کسب درآمد‌ زیاد  نباشید.با قیمت پایین شروع کنید تا بتوانید کلاس بیشتری برگذار کنید و کم کم معروف  شوید.

اگر مهارت عملی را آموزش می‌دهید و مواد اولیه را خودتان تهیه میکنید هزینه مواد اولیه را هم باید در شهریه دریافتی بگنجانید.

اینکه در خانه و محل مشخص شده خودتان آموزش می‌دهید یا به خانه شاگردانتان می‌روید هم در تعیین درآمدتان نقش خواهد داشت.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    11:35       1397/06/31
  • تعداد بازدید :
    9671
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

قیمت تدریس خصوصی

هزینه تدریس خصوصی

تدریس خصوصی

تعیین قیمت تدریس

هزینه تدریس

لیست قیمت تدریس خصوصی



جدیدترین خبرها

درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.