تبلیغات
شما

مزایای تدریس خصوصی در دوران کرونا

مزایای تدریس خصوصی در دوران کرونا

مزایای تدریس خصوصی در دوران کرونا شیوع سریع ویروس کرونا در سراسر کشور، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، ترس و نگرانی و کم شدن تعامل افراد جامعه با یکدیگر را به همراه داشته است. دراین‌بین صدمات تحصیلی و روان‌شناختی زیادی نیز به دانش آموزان و دانشجویان واردشده است. اگرچه تشکیل کلاس‌ها به‌صورت مجازی در حال انجام است و یادگیری متوقف نشده است ولی این سؤال پیش می‌آید که آیا این سطح از تدریس و برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی و آنلاین برای دانش آموزان کفایت می‌کند؟

آیا دانش آموزان مقطع ابتدایی خود به‌تنهایی می‌توانند مطالب تدریس شده را فراگیرند و تکالیف را انجام دهند؟

والدین چقدر توانایی دارند که برای تکمیل یادگیری دانش‌آموز خود، در منزل زمان بگذارند؟

در این مقطع از زمان می‌توان به مزایای تدریس خصوصی در دوران کرونا; توجه بیشتری کرد و می‌توان تدریس خصوصی را; روشی مطمئن و پربازده برای این برهه از زمان; به شمار آورد. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای تدریس خصوصی در دوران کرونا; صحبت کنیم با ما همراه باشید.

تکاپوی دانش آموزان، معلمان و والدین در یادگیری مطالب درسی

از زمانی که ویروس کرونا شیوع پیداکرده است بزرگ‌ترین دغدغه والدین، یادگیری صحیح مطالب; و انجام به‌موقع تکالیف فرزندانشان است. جای خوشحالی است که با برگزاری کلاس‌های مجازی حداقل فرزندان در منزل; روزهایشان را بی‌هدف سپری نمی‌کنند و تمام وقتشان را در فضای مجازی و به تماشای برنامه‌های تلویزیون; هدر نمی‌دهند. اما از این واقعیت نمی‌توان چشم‌پوشی نمود که والدین نیز پا به‌پای دانش‌آموز خود; باید سر کلاس مجازی حضورداشته باشند و روش‌های تدریس را برای کمک به فرزندشان فراگیرند.

این همراهی زمان زیادی از والدین شاغل و خانه‌دار به خود اختصاص می‌دهد پس می‌توان به این نتیجه رسید که تدریس خصوصی در دوران کرونا روش مطمئن در دوران کرونا است. با برگزاری حداقل ساعت تدریس خصوصی در هفته، هم‌زمان والدین آزادتر می‌شود و هم دانش آموزان مطالب را به‌راحتی فراگرفته و تکالیف را باکیفیت بیشتری تحویل معلم خود می‌دهند.

مزایای تدریس خصوصی در دوران کرونا

سنگین شدن برخی مطالب و یا حتی دروس خاص; دانش‌آموز را سردرگم می‌کند. سؤالاتش را به خاطر نگاه‌های همکلاسی‌هایش به‌راحتی در کلاس; نمی‌تواند بپرسد. زمان کلاس درس چه حضوری و چه غیرحضوری; محدود است و تمام این زمان باید بین تدریس معلم، پرسش و پاسخ دروس جلسات قبل; تصحیح تکالیف دانش آموزان و پرسش و پاسخ در کلاس تقسیم شود. با این تفاسیر; یک معلم چقدر می‌تواند از زمان عمومی کلاس را صرف رفع اشکال تک‌تک دانش آموزان در نظر بگیرد؟

مزایای تدریس خصوصی در دوران کرونا زیاد است و دانش آموزان و والدین را در طلایی‌ترین شرایط تحصیل یاری می‌رساند. معلم خصوصی باید تمام تمرکز خود را بر روی تک‌تک دقایق تدریسش است و دریافت نتیجه مطلوب از طرف دانش‌آموز بالاترین انگیزه برای ادامه دادن راه هست. با توجه به مطالب گفته‌شده عوامل بسیاری را برای مزایای تدریس خصوصی در دوران کرونا می‌توان اشاره نمود.

تلاش برای یادگیری

زمانی که فرزند شما بسیار تلاش می‌کند ولی مطلبی را فرانمی‌گیرد یا فهمیدن دروسی چون ریاضی یا فیزیک از توانش خارج است. از دانش آموزان نمی‌توان انتظار زیادی داشت که درسی مانند ریاضی را فقط با گوش دادن و مطالعه‌ی کتاب به‌راحتی فراگیرند. بهترین پیشنهاد، تدریس خصوصی آن درس توسط شخصی است که به تمام روش‌های تدریس آن مقطع مسلط باشد. این کار دانش‌آموز شما را سریع‌تر به سرمنزل مقصود می‌رساند و از اتلاف وقت او می‌کاهد. همچنین مطالب به‌صورت عمقی در ذهنش می‌ماند و در یادگیری مطالب دیگر برایش کارایی دارد. آموزش و پروش نیز برای بعضی از کتب درسی به معلمان اجازه داده است تا کتاب‌های مکمل استفاده کنند و این‌گونه مطالب بهتر برای دانش آموزان بیان شود. 

آزادی زمان و مکان در برگزاری کلاس

برگزاری کلاس تدریس خصوصی  در دوران کرونا می‌تواند در هر مکان و زمانی که معلم و شاگرد موافق باشند برگزار گردد. والدین دانش‌آموز نیز می‌تواند در آن جلسه حضور داشته باشد. آموزشگاه آزاد یا خانه‌ی دانش‌آموز فرقی ندارد و می‌تواند محل برگزاری کلاس باشد. تفاوتی نمی‌کند صبح باشد یا عصر، هرزمانی که سطح گیرایی و تمرکز دانش‌آموز بالاتر است بهترین زمان برگزاری کلاس درس می‌تواند باشد. مدرس نیز می‌تواند با توجه به شرایط کاری و زندگی شخصی خود برنامه‌ی کلاس‌های تدریس خصوصی‌اش را مدیریت نماید. تعداد فراگیرانش را کم یا زیاد کند و حتی مدت هر کلاس را افزایش یا کاهش دهد.

مزایای تدریس خصوصی در دوران کرونا

 تعداد جلسات و پراکندگی کلاسها در سال تحصیلی

سطح یادگیری افراد بسیار متفاوت است پس نمی‌توان از تمام فراگیران انتظار داشت که در یک زمان محدود حجم زیادی از مطلب را فراگیرند. این موضوع در مورد دانش آموزان مقاطع تحصیلی و دانشجویان نیز صدق می‌کند. برای دانش‌آموزانی که سطح یادگیری پائین‌تری نسبت به بقیه دارند می‌توان تعداد ساعات بیشتری کلاس تدریس خصوصی در دوران کرونا در نظر گرفت و حتی چندین مجموعه کلاس را در کل سال تحصیلی و تا پایان امتحانات نیز انتشار داد. برای برخی از دانش آموزان با سطح یادگیری بالاتر نیز ممکن است یک جلسه کلاس خصوصی حل تمرین قبل از امتحانات بسیار رضایت‌بخش باشد.

 

صرفه جویی، امنیت و حفظ سلامتی

با توجه به شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از والدین این موضوع در اولویت است; که فرزندشان بدون خروج از خانه; مطالب درسی و غیردرسی خود را به‌راحتی فراگیرد. تدریس خصوصی در دوران کرونا; بهترین پیشنهاد برای خانواده‌ها هست. البته این موضوع فقط مربوط به شرایط کرونا در کشور نیست; بلکه تردد در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک سلامتی و زمان دانش آموزان و دانشجویان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

پس شرکت در کلاس خصوصی به نسبت شرکت در کلاس‌های آموزشگاهی و عمومی می‌تواند برای والدین به‌صرفه‌تر باشد. استرس و ترس فراگیران در کلاس تدریس خصوصی در دوران کرونا بسیار کمتر از کلاس‌های عمومی است. چون فراگیر در آرامش و به‌دوراز تمسخر همکلاسی‌هایش می‌تواند از معلم سؤال بپرسد و حتی جواب سؤالات او را نیز بدهد.

تدریس خصوصی در دوران کرونا

بهترین راه برای آموزش در دوران کرونا تدریس خصوصی است. با این روش شما از اینکه دانش‌آموزتان به‌خوبی دروس را فراگرفته است; مطمئن می‌شوید و دانش‌آموز نیز با یادگیری کامل دروس و بدون ضعف درسی; به پایه بالاتر می‌رود. برای یادگیری بهتر است درکنار بهترین مدرسین باشید. اما چه طور؟

با مراجعه به سایت بلدیاب می‌توانید در هر جای کشور که هستید بهترین مدرسین را درکنار خود داشته باشید. با ثبت نام در سایت بلدیاب در هر زمان و هر مکان می‌توانید به یادگیری بپردازید و از بهترین مدرسین و آموزشگاه‌ها بهره‌مند شوید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:08       1400/01/17
  • تعداد بازدید :
    927
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

معلم خصوصی در دوران کرونا

ویروس کرونا

مزایای ندریس خصوصی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.