تبلیغات
شما

آموزش مجازی آموزشگاه‌ها در دوران کرونا

آموزش مجازی آموزشگاه‌ها در دوران کرونا

با شیوع کرونا، آسیب‌های شدید اقتصادی به آموزشگاه‌ها وارد شد. آموزشگاه‌ها با تعطیلی‌های طولانی مواجه شدند و تعداد زیادی از مدرسین، مربیان، کارمندان، خدمتگزاران بیکار شدند. اما دانش آموزان هم ضررهای زیادی دیدند و بلاتکلیف ماندند. بعضی از دانش آموزان در بین دوره‌های آموزشی بودند و این دوره‌ها نیمه کاره ماندند و بعضی دیگر موفق به دادن آزمون نشدند. به همین علت تعداد زیادی از دانش آموزان، شهریه خود را کامل پرداخت نکردند و آموزشگاه‌ها ضرر زیادی را متحمل شدند. تا قبل از شیوع کرونا، بیشتر آموزش‌ها به صورت حضوری بود. اما با شیوع آن احساس نیاز به آموزش مجازی بسیار زیاد شد. در اصل کرونا موجب تعطیلی بسیاری از مدارس شد و دانش آموزان مجبور به آموزش آنلاین شدند، تا سال تحصیلی را به پایان برسانند. معلمین با قرار دادن فیلم‌های آموزشی و آموزش آنلاین با دانش آموزان همراه شدند و آموزش سال جاری را به پایان رساندند. همه آموزش‌ها تغییر یافت و به سمت دنیای مجازی رفت. اینترنت به کمک آموزش و پرورش آمد و آموزش آنلاین آغاز شد.

 

آموزشگاه

در آموزشگاه‌ها دو نوع آموزش وجود دارد. آموزشهای مهارت محور، آموزشهای مفهوم محور، که هر دوره ای این آموزش‌ها را می‌توان به صورت آنلاین و یا حضوری برگزار نمود. اما آموزش‌های مفهوم محور، نیاز به کارگاه‌های حضوری دارد. البته شاید با ارائه فیلم‌های آموزشی بتوان این موضوع را حل نمود و اگر مشکل این گونه حل نشود، کاربران باید با رعایت کامل نکات بهداشتی و در تعداد نفرات کم، در ساعت‌های مشخص به آموزشگاه مراجعه کرده و در کارگاه‌های عملی شرکت کنند. در راستای شیوع کرونا آموزشگاه‌ها نیز باید تغییراتی در راستای کلاس‌ها و نوع رفت و آمد داشته باشد. به عنوان مثال تامین صابون و ضد عفونی کننده در آموزشگاه، گند زدایی کلیه سطوح بعد از خارج شدن دانش آموزان، برای ورود دانش آموزان بعدی، ایجاد فاصله مناسب بین صندلی دانش آموزان و اساتید، تا از شیوع بیماری جلوگیری شود. بهترین آموزشگاه ها، آموزشگاه هایی خواهند بود، که فاصله زمانی و مکانی را حذف کنند و به آموزش آنلاین بپردازند.

 

آموزش مجازی

در عصر امروز اینترنت جزیی از زندگی بشر شده است و بسیاری از کارها در دنیای مجازی شکل می‌گیرد. زندگی دیگر بدون گوشی و رایانه بی مفهوم است. با شیوع بیماری کرونا اینترنت و فضای مجازی جایگاهی بالاتر از قبل دارد. زیرا روند آموزشی نیز تغییر یافت، و آموزش حضوری به آموزش آنلاین تبدیل شد. به جز روند آموزشی خرید کردن، برقراری ارتباط نیز تغییر یافته است. آموزش آنلاین با مقاله ها، متن‌ها آغاز شد و بعد به صورت کتاب‌های الکترونیکی و اکنون به صورت ارتباطات صوتی و تصویری تبدیل شده است. در این آموزش، آموزش دهنده و آموزش گیرنده در محیط هیی جدا از هم قرار می‌گیرند. مکان و زمان در دست خود افراد است و به مکان خاصی نیاز نیست.

 

مزایای آموزش مجازی

• دسترسی آسان در هر زمان و هر مکان • پاسخ گویی با کیفیت به همه سوالات

• نیاز نداشتن به حضور فیزیکی در کلاس و آموزشگاه

• ضبط دوره‌های آموزشی و مرور آنها به تعداد دفعات دلخواه

• هدر نرفتن زمان و هزینه در رفت و آمد

• برگزاری آزمون‌ها به صورت مجازی

 آموزش مجازی آموزشگاه‌ها در دوران کرونا

ایرادهای فنی سامانه آموزش مجازی

مزایا و معایب آموزش مجازی به هدف آموزش بستگی دارد. تعداد زیادی می‌توانند از این کلاس‌ها استفاده کنند، اما نه در کنار همدیگر و این امر تاثیر جامعه پذیری افراد را کاهش می‌دهد. با توجه به این موضوع احساس رقابت میان افراد کم می‌شود. در کل کلاس‌های مجازی ساختار کلاس‌های حضوری را ندارند و شاید همین امر باعث تاثیرآموزشی کمتر بر روی دانش آموزان و دانشجویان شود. شاید ایراد‌های فنی سامانه آموزش مجازی زیاد نباشد، ولی در هر نوع آموزش معایبی نیز هست که از چشم همگان به دور نمی‌ماند.

• روش‌های آنلاین نیاز به سرمایه گذاری زیاد، نسبت به روش هی سنی دارد.

• بعضی از موضوعات را نمی‌توان به صورت آنلاین آموزش داد و حتما نیاز به کار گاه‌های حضوری است.

• به علت نداشتن تعاملات رشد اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان کاسته شده است. • سرعت پایین اینترنت در بعضی از نقاط

 

ترافیک اینترنت کلاس‌های مجازی

ترافیک اینترنت به جریان داده‌ها در اینترنت گفته می‌شود. در اصل ترافیک اینترنت، یعنی ترافیک در تبادل اطلاعات، اطلاعات که در حال رد و بدل شدن میان دو دستگاه است و شما با استفاده از نرم افزارهای مختلف می‌توان از ترافیک اطلاعات جلوگیری کنید. نصب این نرم افزارها بسیار ساده و با یک سرچ در گوگل آنها را می‌یابید. حجم بسته‌های اینترنت متفاوت است. واحد محاسبه برای حجم اینترنت مگابایت است که بسته به میزان دانلود و آپلود شما پایان می‌یابد. حجم و زمان استفاده از این بسته‌ها مشخص است. در اینجا به توضیح دانلود و آپلود می‌پردازیم. یعنی دادن و گرفتن اطلاعات از دستگاه‌های دیگر که باعث ایجاد ترافیک می‌شود. دانلود یعنی، باز کردن هر صفحه از یک سایت در اینترنت، گرفتن عکس، موسیقی، فیلم، نرم افزار از اینترنت، چک کردن ایمیل و رد و بدل کردن پیام ها، در واقع گرفتن هر اطلاعاتی از اینترنت دانلود محسوب می‌شود. آپلود یعنی، فرستادن اظلاعات از روی دستگاه خود به وسیله اینترنت، آپلود دقیقا رو به روی دانلود قرار می‌گیرد.

 

تدریس خصوصی

آموزش آنلاین تدریس خصوصی را بسیار راحت کرده است. شما در هر جای ایران که باشید می‌توانید در کنار مدرس دلخواه خود آموزش ببینید. نمی‌دانید از کجا و چه طور به بهترین اساتید دستری داشته باشید؟ کافی است، به سایت بلدیاب مراجعه کنید و با ثبت نام در سایت بلدیاب به بهترین آموزشگاه‌ها و اساتید دسترسی داشته و تدریس خصوصی خود را در کنار بهترین اساتید آغاز کنید. با تدریس خصوصی، می‌توانید در کمترین زمان بیشترین بازدهی را داشته باشید. سایت بلدیاب یکی از باتجربه‌ترین و معتبرترین سایت‌ها است، که در کمترین زمان شما را به بهترین اساتید معرفی می‌کند. با ثبت نام در سایت بلدیاب منتظر تماس کارشناسان تیم بلدیاب در اولین فرصت باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1399/04/30
  • تعداد بازدید :
    659
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

کرونا

آموزشگاه

آموزش مجازی

ایرادهای فنی سامانه آموزش مجازی

ترافیک اینترنت کلاس‌های مجازی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.