تبلیغات
شما

بهترین راه برای افزایش تمرکز چیست؟

بهترین راه برای افزایش تمرکز چیست؟

بهترین راه برای افزایش تمرکز چیست؟ همه ما دوست داریم در کارهایمان بهترین باشیم و در بالاترین سطح توانایی خود را برای کارهایمان ارائه دهیم. افزایش تمرکز در درس نیز برای خیلی از ما مانند دیگر کارها مشکل است. افزایش تمرکز در درس برای درک مفاهیم و آنکه زمان کمتری از ما بگیرد بسیار مهم است. اما همیشه چیزهای مزاحمی از جمله فکرهای گوناگون و صداهای زیاد و احساساتمان نمی‌گذارد. ولی باید این را بدانیم که تمرکز کردن فقط یک نوع مهارت است و آن را با تمرین می‌توان بدست آورد. آموزش و پروش باید مهارت‌های تمرکز در درس خواندن را به دانش آموزان بیاموزد. در اینجا برایتان توضیح میدهیم که چگونه تمرکز خود را افزایش دهید.

تمرکز کردن چیست؟

تمرکز یعنی همسو کردن توجه و اراده با یک دیگر و در اختیار گرفتن کنترل توجه خود، تمرکز یعنی ذهن خود را بر روی یک موضوع متمرکز کنیم. تمرکز یعنی بیرون کردن تمام افکار و احساسات از ذهن. تمرکز یعنی انجام دادن یک کار به جای این اینکه از این شاخه به آن شاخه بپریم و زمان و انرژی خود را از دست بدهیم. در زمان تمرکز تنها فقط باید روی یک فکر متمرکز بود و تمام انرژی را بر روی آن بگذاریم.

 

بهترین راه برای افزایش تمرکز

البته برای مهارت در فرمان دادن به ذهن و ایجاد تمرکز باید آموزش ببینیم. بیشتر افراد نمی‌توانند توجه خود را روی یک چیز متمرکز کنند و به ذهن خود دستور دهند. شاید تمرکز روزانه برای همه اتفاق بیفتد. مانند کودکی که در بازی غرق است و چیزی نمی‌شنود، با اینکه شاید بارها او را صدا بزنید. به هر حال اگر کاری را انجام دهید که برایتان لذت بخش باشد حتما به اطراف خود بی توجه می‌شوید و این همان تمرکز است. افزایش تمرکز در درس نیز باید با لذت همراه باشد. برای این گونه درس خواندن میتوان معلم خصوصی گرفت تا بتواند ما را همراهی کند و ضمن این که ما ضعف‌های خود را بر طرف می‌کنیم با تمرکز روی درسمان از درس خواندن لذت ببریم.

 

چگونه می‌توانیم تمرکز خود را در درس خواندن حفظ کنیم؟

تمرکز خود را در درس خواندن حفظ کنید. افزایش تمرکز در درس و یا یک کار مانند نگاه کردن و پلک نزدن است. وقتی شما تصمیم دارید بر روی موضوعی تمرکز کنید، در اولین قدم مغز شما تمام اطلاعات را دریافت می‌کند و بعد شروع میکند به پردازش کردن تا به شما بگویید روی کدام قسمت متمرکز شوید. مثلا زمانی که برای اولین بار یک تابلو را میبینید. مغز شما به سراغ قسمت هایی می‌رود که به آن علاقه دارید و از آن لذت می‌برید.

 

تمرین تمرکز

اگر تمرکز در درس خواندن را با یک همراه یاد بگیریم که او میتواند یک معلم خصوصی باشد خیلی بهتر است. چون ما در اوایل حتما کم حوصله ایم و شاید اصلا نتوانیم ادامه دهیم ولی معلم که کنار ماست ما را همراهی کرده تا ما به این روند عادت کنیم. سایت بلدیاب بهترین معلم‌های خصوصی را در اختیار شما قرار میدهد تا گام به گام به سمت موفقیت قدم بردارید و معلم خصوصی شما را در هر گام همراهی میکند.

 

چگونه تمرکزمان را از دست می‌دهیم؟

زمانی که امنیت ما به خطر بیفتد برای حفظ امنیت تمرکز از بین رفته و مغز چیزهایی را می‌بیند که باید به آنها توجه شود. ذهن انسان تا دو ساعت می‌تواند روی هر چیزی متمرکز شود و انسان خیلی راحت می‌تواند از این پتاسیل استفاده کند.

 

محصل چگونه تمرکز خود را در مدرسه از دست ندهد؟

هیچ انسانی نمی‌تواند بدون تمرین تمرکز خود را افزایش دهد و تمرکز خود را از دست ندهد. دانش آموزان نیز برای آن که تمرکز خود را در مدرسه از دست ندهند، به تمرین زیادی نیاز دارند. بهترین راه برای افزایش تمرکز تمرین زیاد است. روش‌های زیادی برای افزایش تمرکز در درس وجود دارد، که بتوان با آن ذهن را آماده کنیم. در اینجا چند راهکار به شما آموزش می‌دهیم.

 

  •  از انجام هم زمان کارها بپرهیزید

اگر عادت دارید چند کار را به صورت هم زمان انجام دهید مغزتان را به تمرکز نداشتن عادت داده اید. انجام هم زمان چند کار موجب پایین آمدن بهروری شما می‌شود. تمرکز خود را در درس خواندن حفظ کنید و سعی کنید کار دیگری را کنار آن انجام ندهید.

 

  •  محرک‌های بیرونی را حذف کنید

گاهی از خود میپرسیم محصل چگونه تمرکز خود را در مدرسه از دست ندهد؟ مدرسه نباید مکان پر سر و صدایی باشد و یا از گوشی صدا گیر استفاده کنید. از مکان‌های شلوغ دوری کنید. ساعت هایی را برای تمرکز کردن به کارتان مشخص کنید. سعی کنید محیطی را ایجاد کنید که محرک‌های درونی و بیرونی برای شما مزاحمتی ایجاد نکند. شما میتوانید با داشتن معلم خصوصی در مکان‌های مناسب و کم سر و صدا درس بخوانید.

 

  • تکنیک پومودورو را امتحان کنید

این تکنیک راهی برای رسیدن مغز شما به تمرکز است. با این تمرین مغز خود را تقویت می‌کنید. شاید این سوال را مکرر از خود بپرسیم. این که میگوییم محصل چگونه تمرکز خود را از دست ندهد؟ این تکنیک یک راه حل خوب است. حتی میتوانید این تکنیک را با یک همراه مثل معلم خصوصی شروع کنید.

 

این تکنیک چگونه است؟

حال برای ایجاد این تکنیک باید در ابتدا بر روی یک کار 25 دقیقه تمرکز داشته باشید و بعد 5 دقیقه استراحت کنید. اگر در شروع کار 25 دقیقه برای شما سخت است با 15 دقیقه شروع کنید تا زمانی که اصلا متوجه نشوید که 25 دقیقه کی تمام شد. بعد از هر 25 دقیقه 5 دقیقه به خود استراحت می‌دهید. بعد از تایم دوم زمان استراحت را بیشتر می‌کنیم و تایم بعدی بیشتر تا به 20 یا 30 دقیقه برسیم. برای این کار می‌توانید با کسی همراه شوید. میتوانید به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین و با تجربه‌ترین اساتید را در اختیار شما قرار دهد. سایت بلدیاب یکی از کاربر پسندترین سایت هاست که میتواند در هر جای کشور به شما کمک کند.

افزایش تمرکز با تکنیک پومودورو

  • مراقبه انجام دهید

مراقبه یک نوع تمرین تمرکز است و برای ذهن بسیار عالی است و به شما کمک میکند تا اراده قوی دست یابید. برای انجام مراقبه لازم نیست ساعت‌ها بنشینید کافی است فقط 10 دقیقه بر روی یک چیز متمرکز شوید.

 

  • کارهای مهم را دراولویت قراردهید

    باید به اندازه کافی برای کارهای مهم وقت بگذاریم تا بتوانیم تمرکز کنیم. ما دوست داریم کارها را فوری انجام دهیم و برای همین تمرکز نمیکنم. این بدن معناست که توجه به میزان اهمیت کارها نداریم. کارهایی که منجر به دست آورده‌های ما می‌شوند کارهای مهم ما هستند و باید زمان و تمرکز روی این کارها زیاد باشد.

 

  • چرایی خود را بیابید

    یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که چرایی خود را بیابیم یا به بیان دیگر انگیزه خود برای اجام کاری که برای آن دلیل داریم را پیدا کنیم. گاهی نمی‌دانید چرا برای دستیابی به یک هدف خاص تلاش می‌کنید. وقتی نسبت به کاری که انجام می‌دهید علاقه مند باشید تمرکز بر روی آن خیلی آسان‌تر خواهد بود.

 

تدریس خصوصی

یکی از راه‌های افزایش تمرکز تدریس خصوصی است. چون تعداد یا خیلی کم است یا اینکه به صورت فردی تدریس می‌شود و این باعث می‌شود که دانش آموز به طور کامل حواس خود را به معلم جمع کند و این باعث افزایش تمرکز و یادگیری بالا میشود. سایت بلدیاب به شما کمک می‌کند، تا در هر جای کشور و در کمترین زمان، در هر رشته یا هنری که هستید به بهترین اساتید دست یابید. کافی است که در سایت بلدیاب ثبت نام کنید تا کارشناسان سایت بلدیاب با شما تماس بگیرند. در صورتی که مدرس خصوصی درهررشته ای هستید و یا آموزشگاه دارید، با مراجعه به سایت بلدیاب خود را به تمام کاربران معرفی نمایید.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:13       1398/12/19
  • تعداد بازدید :
    759
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

بهترین راه افزایش تمرکز

افزایش تمرکز در درس

تمرکز خود را در درس خواندن حفظ کنید

محصل چگونه تمرکز خود را در مدرسه از دست ندهد


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.