تبلیغات
شما

تفاوت میان کوچینگ تحصیلی و مشاوره در چیست؟

تفاوت میان کوچینگ تحصیلی و مشاوره در چیست؟

تفاوت میان کوچینگ تحصیلی و مشاوره تحصیلی در چیست؟ تا حالا برایتان پیش آمده که چند ساعت مطالعه کنید و بعد حس کنید، چیزی از محتوای کتاب نفهمیده‌اید؟ و برای رسیدن به اهدافتان به یک برنامه نیاز دارید؟ همیشه با خودتان می‌گویید، چرا این قدر وقت کم می‌آورم؟ کوچینگ تحصیلی یک گفت و گوی دو نفره است، میان دانش آموز یا دانشجویی که به مهارت نیاز دارد با کوچ تحصیلی که اهداف را مشخص می‌کند و سپس می‌آموزد. باید دانش آموز انتخاب کند که مشاور تحصیلی نیاز دارد یا به کوچ تحصیلی، باید بدانید که یک مشاور با توجه به وضعیت شما برنامه ریزی انجام می‌دهد تا شما به هدفتان برسید ولی یک کوچ تحصیلی چنین کاری را انجام نمی‌دهد و فقط شما را با پتانسیل‌ها و توانا یی هایتان آشنا می‌کند. 

 

کوچینگ تحصیلی چیست ؟

کوچینگ تحصیلی یعنی حمایت اختصاصی از یک دانش آموز، شاید یک مدرس خصوصی یا یک مشاور نیز همین کار را انجام دهد و شما بپرسید چه تفاوتی میان این دو هست؟ مدرسین خصوصی فقط بر روی یک موضوع تمرکز می‌کنند و مانند روش‌های سنتی مشکل دانش آموزان را حل می‌کنند. اگر دانش آموز فقط در یک درس مشکل دارد بهتر است، یک مدرس خصوصی داشته باشد. اما اگر دانش آموزی در چند وجه مشکل داشته باشد باید به استخدام کوچ تحصیلی فکر کند. به عنوان مثال کوچ‌های ورزشی تمرکز خود را بر روی کمک به ورزشکاران می‌گذارند. در واقع کوچ ورزشی مجموعه ای از مهارت‌ها را به ورزشکاران می‌آموزند. کوچ‌های تحصیلی هم این گونه اند و مجموعه ای از چالش‌های علمی را بر طرف می‌کند.

 

زمان‌های شرکت در جلسات کوچینگ تحصیلی

زمان کوچینگ به موضوع و شخص بستگی دارد. ممکن است یک کوچینگ از سه ماه شروع شود و تا سه سال هم ادامه داشته باشد، زیرا در کوچینگ لایه‌های ذهنی بررسی می‌شود و این مسئله زمان بر است. اصلا برنامه‌های کوچینگ بیشتر برای توانمند سازی افراد صورت می‌گیرد که در قالب جلسات، هفته ای یک بار انجام می‌شود. در این جلسات مدیرت زمان به اضافه توانایهای مختلف آموزش داده می‌شود. این جلسات به صورت کارگاهی و حضوری صورت می‌گیرد. این جلسات در مهارت یافتن افراد و کیفیت زندگی آنان بسیار موثر است.

 

مزایای داشتن کوچینگ تحصیلی

در کل بالا بردن قابلیت‌های گوناگون فردی و اجتماعی، شغلی و تحصیلی در طی یک فرایند را کوچینگ گویند. در این روش فرد مراجعه کنندهخ بر روی توانایی‌های خود تمرکز می‌کند و زندگی خود را تغییر می‌دهد.

  • بالا بردن مهارت ها، افراد با بالا بردن اعتماد به نفس و مهارت ها، می‌توانند تصمیمات درستی را در زندگی خود اخذ کنند و به موفقیت‌های فروانی دست یابند.
  • افزایش سرمایه، بسیاری از افراد با کوچینگ و شناختن توانایی‌های خود سرمایه خود را چند برابر کردند.
  • ایجاد حس استقلال در دانش آموزان تا بتوانند مشکلات خود را حل کنند.
  • دانش آموزان یاد می‌گیرند کیفیت زندگی خود را بالا ببرند.
  • دانش آموزان در کوچینگ تحصیلی انتخاب بهترین و آسان‌ترین راه‌ها را می‌آموزند.
  • قدرت تفکر و استقلال فکری خود را رشد می‌دهند تا در وضعیت‌های مختلف راه درست را انتخاب نمایند.

تفاوت میان کوچینگ تحصیلی و مشاوره در چیست ؟

یک جلسه کوچینگ

در یک جلسه کوچینگ مشخص می‌شود، هدفتان چیست. از کجا و به کمک چه منابعی می‌توان یک دوره کامل را برای موفقیت بگذرانید تا به هدف خود دست یابید. تفاوت میان کوچینگ تحصیلی و مشاوره تحصیلی بسیار است. کوچینگ مدیرت استرس، تمرکز، مدیریت زمان، انگیزه، نحوه برقرای ارتباط با دیگران را در اولین جلسه مشحخص می‌کند تا بر روی هر کدام در طول زمان به نحوهی خود شروع به کار کند. باید بدانید انتخاب میان یک مشاور یا کوچینگ تحصیلی، یک انتخاب بسیار مهم است. زیرا نوع خدمات آن بسیار متفاوت است.

 

تفاوت بین کوچینگ تحصیلی با آموزش

آموزش و کوچینگ دو موضوع جدا از هم هستند، که افراد زیاد ی آن را با هم اشتباه می‌گیرند. شاید هر دو یک هدف را دنبال کنند و آن هم یادگیری است اما روش‌های آنها متفاوت است. هیچ وقت نمی‌توان کوچینگ و آموزش را یکی دانست. کوچینگ یادگیری مهارت هایی است که می‌تواند سود آور باشد اما آموزش اجرای برنامه ایی برای رسیدن به هدف است. آموزش مورد ارزیابی است در حالی که کوچینگ، در عمل باید نتیجه حاصل شود. اما این سوال پیش می‌آید که کوچینگ مهم است یا آموزش؟ باید گفت هر دو، آموزش باعث ایجاد افردی آگاه و هدفمند می‌شود و کوچینگ عملکرد درست را می‌آموزد.

 

تفاوت کوچینگ تحصیلی و تدریس خصوصی

کوچینگ تحصیلی یک راهنمای بزرگ برای بحران‌های بزرگ زندگی است. کوچینگ مانند یک سکوی پرتاب است که می‌توان به راحتی موانع تحصیلی را با آن گذراند. در کوچینگ تحصیلی تکلیفی وجود ندارد یا درسی داده نمی‌شود، اگر دانش آموزی مشکلی داشته باشد راه حل فوری داده می‌شود. کوچ تحصیلی راه‌های موفقیت تحصیلی را می‌آموزد بدون آن که در آن درسی تدریس شود. در کوچ تحصیلی انواع روش‌های مطالعه، استفاده درست از زمان، جلوگیری از اتلاف وقت، الویت بندی تکالیف، آمادگی برای آزمون‌ها یاد داده می‌شود. این آمادگی‌ها برای دانش آموزان می‌تواند موفقیت‌های زیادی را به همراه داشته باشد به گونه ای که دیگر در تحصیل مشکلی برای آنان به وجود نیاید. آموزش و پرورش باید بر روی کوچینک تحصیلی برای آموزش دانش آموان کار کند. 

 

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی نوعی آموزش است که در تحصیل بسیار مهم است. برای یادگیری بسیاری از مهارت‌ها هم تدریس خصوصی بهترین راه است تا در کمترین زمان بتوان به بهترین نتیجه رسید. برای تدریس خصوصی باید با بهترین مدرسین و با تجربه‌ترین اساتید شروع کرد تا بتوان به برند خود دست یافت. اما شاید این سوال را داشته باشید که چگونه بهترین اساتید را در کنار خود داشته باشد؟ خیلی ساده است، با مراجعه بع سایت بلدیاب می‌توانید بهترین‌ها را در کنار خود داشته باشید. سایت بلدیاب با سالها تجربه در هر جای کشور می‌تواند بهترین مدرسین و آموزشگاه‌ها را در اختیار شما قرار دهد. با ثبت نام در سایت بلدیاب در هر رشته ای که نیاز به مهارت دارید بهترین‌ها را در کنار خود داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:10       1399/08/20
  • تعداد بازدید :
    611
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

کوچینگ تحصیلی چیست ؟

تفاوت کوچینگ تحصیلی و مشاوره تحصیلی در چیست ؟

زمان‌های شرکت در جلسات کوچینگ تحصیلی

مزایای داشتن کوچینگ تحصیلی

تفاوت بین کوچینگ تحصیلی با آموزش


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.