تبلیغات
شما

آموزش از راه دور در آموزشگاه ها

آموزش از راه دور در آموزشگاه ها

آموزش از راه دور

آموزش از راه دور به هرگونه تدریس و آموزشی که در آن استاد و شاگرد از نظر موقعیت جغرافیایی و مکانی از هم دور هستند گفته می‌شود. آموزش از راه دور می‌تواند با استفاده از امکاناتی مانند تولید ویدئوهای آموزشی، ایمیل، رسانه‌ها و یا هر فناوری مرتبط با اینترنت صورت پذیرد. به نحوی می‌توان گفت نوعی از پروسه آموزشی است که در آن تمام یا بیشتر فرآیند آموزش از مکان و زمان فارغ است و ارتباط بین آموزش دهنده و آموزش گیرنده از طریق یک رسانه مصنوعی صورت می‌گیرد. در مجموع می‌شود بیان کرد که وسیله اصلی مورد نیاز در این نوع آموزش، فناوری است.  یکی از عواملی که به آموزش از راه دور کمک می‌کند وجود سایت هایی است که در آن بین آموزش دهنده و آموزش گیرنده رابطه ایجاد می‌کند که بطور مثال می‌توان از سایت بلدیاب نام برد.

عوامل بروز آموزش از راه دور

  • نیاز گسترده به آموزش
  • وجود محدودیت برای یادگیرنده
  • مشکل در سیستم آموزشی
  •  گسترش آموزش

اهداف آموزش از راه دور

ایجاد فرصت و زمان برای کسانی که موقعیت یادگیری علم را از دست داده اند.

آموزش مرتبط و مستمر شاغلین

افزایش سطوح آموزشی از طریق قرار دادن منابع اطلاعاتی

تقویت نیروهای انسانی کارآمد

نحوه آموزش از راه دور

ارائه برنامه‌های آموزشی مانند اطلاع رسانی نحوه آزمون، تاریخ آزمون و... توسط استاد بسیار مهم است. مطابق با این برنامه در سایت، یادگیرنده می‌تواند با آگاهی کامل به مطالعه پرداخته و از زمان آزمون مطلع باشد. این نوع از آموزش اگر به خوبی اجرا شود باعث کاهش بروز مشکلات شده و برای یاد گیرنده هایی که از محیط آموزشی دور هستند آرامش خاطر بوجود می‌آورد.

مزایای آموزش از راه دور

  • سرعت بالا

در آموزش از راه دور فقط یکساعت و شاید کمتر از آن زمان شما را بگیرد و اگر در آن زمان چیزی را یاد نگرفتید و یا فراموش کردید می‌توانید تا 24 ساعت از منابع در دسترس استفاده کنید. افراد متناسب به ویژگی‌های خود ممکن است سریع‌تر یاد بگیرند و یا نیاز به مرور مجدد داشته باشند.

  • منعطف و همراه

به این دلیل می‌توان گفت آموزش از راه دور منعطف است که می‌توان در هر زمان و مکانی از کلاس مجازی استفاده کنید. این موضوع برای افراد شاغل که فرصت حضور در کلاس‌های فیزیکی را ندارند یا افرادی که در مکان هایی  زندگی می‌کنند که از محل آموزشگاه دور هستند، بسیار مناسب است.

  • به روز بودن

با توجه به اینکه مطالب آموزشی باتوجه به پیشرفت علم تغییر می‌کنند این تغییر در نسخه‌های چاپی بسیار زمان بر و سخت است در حالی که در در این نوع آموزش می‌توان محتوای جدید را باسرعت بیشتری به یادگیران عرضه کرد.

  • صرفه جویی در هزینه

آموزش مجازی در اقلام مصرفی مانند کاغذ و... صرفه جویی کرده و از این بابت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

  • محدود نبودن ظرفیت پذیرش

تعداد افراد در کلاس‌های مجازی مانند کلاس‌های حضوری محدودیت نداشته و افرادزیادی را می‌تواند در برگیرد.

  • استفاده از استادان مجرب

استادان مجرب در هر نقطه جغرافیایی می‌توانند کلاس مجازی برگزار کنند.

  • کاهش زمان رفت و آمد

آموزش از راه دور باعث صرفه جویی در زمان شده و بجای اینکه زمانی را در جهت رفت و آمد طی کنید می‌توانید از آن زمان برای مطالعه استفاده نمایید.

معایب آموزش از راه دور

فرصت پرسش و پاسخ و تبادل اطلاعات حضوری بین شاگرد و استاد وجود ندارد.

یاد گیرنده ممکن است تمرکز دقیق بر روی درس نداشته باشد.

عدم کنترل آموزش دهنده بر یادگیرنده ها

مشکل دسترسی به اینترنت در بعضی از مناطق

نداشتن مهارت و تکنیک در بعضی از استفاده کننده ها

از بین رفتن کار گروهی حضوری و تعامل‌های عینی

سرعت پایین اینترنت در برخی اوقات

ویژگی آموزشگاه آموزش از راه دور

آموزشگاه آموزش از راه دور یک واحد آموزشی است که برخلاف آموزشگاه‌های واقعی این آموزشگاه‌ها نیاز به محل فیزیکی ندارند و فراگیران از طریق مراجعه به وب سایت دروس خود را آنلاین مطالعه می‌کنند. این ویژگی باعث شده تا به آسانی و باهزینه بسیار کم بتوان آموزشگاه آموزش از راه دور ایجاد کرد. این نوع آموزش، از طریق رایانه و اینترنت سعی در آموزش کاربران دارد این آموزشگاه‌ها محدودیت جغرافیایی ندارند و فراگیران در هر آموزشگاهی که مایل باشند می‌توانند به کسب علم بپردازند. از ویژگی این آموزشگاه‌ها میتوان به عدم محدودیت مکانی، آموزش بصورت فعالانه، کتاب دیجیتالی که در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد، اشاره نمود بدین وسیله دانش پذیران کنترل و نظارت بیشتر بر فرآیند آموزش خود دارند.

جمع بندی

محدودیت ها، می‌تواند هنرجویان را از حضور در کلاس دور کند. در اینجور مواقع می‌توان آموزش از راه دور را برای تدریس و یادگیری انتخاب کرد. یکی از از راه های  آشنایی علم آموزان و آموزشگاه‌های آموزش از راه دور، سایت بلدیاب است. ثبت نام در این سایت منجر به ایجاد یک راه ارتباطی بین دانش آموز و آموزشگاه می‌شود و کمک می‌کند، کسی به دلیل محدودیت از آموزش دور نماند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    09:24       1399/04/08
  • تعداد بازدید :
    522
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزش از راه دور

مزایای آموزش از راه دور

معایب آموزش از راه دور

ویژگی آموزشگاه


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.