تبلیغات
شما

روش تدریس پروژه محور در آموزشگاه ها

روش تدریس پروژه محور در آموزشگاه ها

روش تدریس پروژه محور در آموزشگاه‌ها روشی است که در سراسر دنیا استفاده می‌شود و در کشور ما نیز تقریبا یک دهه است که مورد استفاده قرار گرفته است. این روش آموزشی یک تغییر بزرگ در آموزش و پرورش و پیشرفت آن محسوب می‌شود. در عصر امروز تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و همه چیز با سرعت رو به پیشرفت است. بنابراین روش‌های قدیمی مانند استاد محور که سرعت آن بسیار کم بود جای خود را به آموزش محور داد تا آموزش سرعت بالاتری بگیرد. در روش‌های سنتی همیشه روش‌های مختلفی برای تشویق دانش آموزان به کار رفته است تا آنها به حفظ مطالب بپردازند و این کار فقط برای مدتی پاسخ گو بوده و در زمان نه چندان زیاد این اطلاعات از ذهن دانش آموزان پاک می‌شود. حال آن که در روش پروژه محور اطلاعات در غالب حقایق عملی و قابل رویت بیان شده و هرگز از حافظه دانش آموزان پاک نمی‌شود.

 

آموزش پروژه محور در آموزشگاه ها

تدریس پروژه محور در آموزشگاه‌ها در پرورش خلاقیت دانش آموزان نقش زیادی دارد. آموزش پروژه محور در آموزشگاه‌ها بر روی قدرت تفکر دانش آموزان یا دانشجویان کار می‌کند تا در زندگی و کار خود موفق عمل کنند و بتوانند بهترین تصمیمات و مسیر موفقیت را بیابند. حال آنکه در روش قدیمی استاد محور فقط بر روی اطلاعات دانش آموزان و یا دانشجویان کار شده و هر بار به این اطلاعات افزوده می‌شود. هر چند نویسندگان به روز باشند باید هزینه زیادی برای ویرایش کتاب‌ها داده شود. اما در روش پژوهشی دانش آموزان با مهارت‌های عملی به راحتی مفاهیم را درک می‌کنند. با توجه به تغییر آموزش از روش سنتی به روش آنلاین و آموزش محور بهتر است همه دانش آموزان به خصوص دانشجویان از این روش استفاده کنند. این روش به آینده نگری و مدیریت درست کمک شایانی می‌کند. چون برخلاف روش‌های سنتی که فقط یادگیری مبنای حفظ کردن داشت، همه چیز بر پایه تجزیه و تحلیل است تا ماندگاری آن در ذهن همیشگی باشد.

 

چه آموزشگاه هایی می‌توانند پروژه محور باشند

چه آموزشگاه هایی می‌توانند پروژه محور باشند؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت: آموزش پروژه محور یعنی خلاقیت، همکاری دانش آموزان با یکدیگر در همه کارها، تا مدیریت رفتار را بیاموزند. آموزشگاه هایی می‌توانند پروژه محور باشند که شیوه یادگیری در آنها پروژه محور باشد. در این آموزشگاه‌ها دانش آموزان به کسب مهارت‌ها پرداخته و مسئولیت پذیر می‌شوند. در این آموزشگاه‌ها مبنای یادگیری بر اساس کارهای عملی است و خلاقیت در آن نقش ویژه ای دارد. این روش آموزشی باعث بالا رفتن میزان موفقیت دانش آموزان می‌گردد.

روش تدریس پروژه محور در آموزشگاه ها

مزایای آموزشگاه‌های پروژه محور

1.قرار گرفتن دانش آموزان در محیط‌های عملی بهترین روش آماده سازی آنان برای آینده است، که از مزایای آموزشگاه‌های پروژه محور محسوب می‌شود.

2.آموزش به صورت عملی است و صرف جویی در زمان زیاد است.

3. آموزش‌ها به صورت تصویری انجام می‌گیرد و این بهترین نوع یادگیری است.

4.در پایان نتایج کار کاملا مشخص است و این موضوع باعث ایجاد حس علاقه می‌شود.

5. در این روش دانش آموزان می‌بینند و می‌آموزند.

6.دانش آموزان را افرادی مسولیت پذیر و مدیرانی موفق می‌سازد.

معایب آموزشگاه‌های پروژه محور

در این روش دانش آموزان و دانشجویان از مباحث تئوری دور می‌شوند و شاید دیگر تمایلی به این گونه یادگیری نداشته باشند. در این روش امکان کار به صورت عملی لذت بخش بوده و همین امر تمایل دانش آموزان را نسبت به مباحث تئوری پایین می‌آورد. این روش امکان ندارد که دانش آموز یا دانشجو با استاد به صورت رو در رو یا حضوری در تعامل باشد. نا آشنایی بعضی اساتید در این روش مشکلاتی را به همراه دارد که شاید برای دانش آموزان مناسب نباشد و موجب عدم یادگیری گردد. اما در آخر باید دانست بعضی از پروژه‌ها زمان برند و شاید زمان کافی برای اجرای آنان نباشد و این یکی از معایب آموزشگاهای پروژه محور است. 

تدریس در کلاس دانش آموزان پروژه محور

در این روش تدریس که کاملا بر خلاف روش سنتی است و با دیدگاه دانش آموز و نوع مهارتی که  او می‌خواهد بیاموزد شکل می‌گیرد، تا در نهایت نتیجه ای را کسب کند و آگاه‌تر از قبل شود. در این روش تدریس روی ادراک دانش آموزان بسیار کار می‌کنند تا در آینده بتوانند به راحتی به حل مسائل و مشکلات بپردازند.  دانش آموزانی که به این روش آموزش می‌بینند مدیران و کار آفرینان موفقی می‌شوند. در این روش برای این که بهترین نتیجه حاصل شود بهتر است دانش آموزان به چند قسمت تقسیم شوند و  در هر قسمت گروه سنی و جنسیت و ..باید مشخص شود تا بهترین روش‌ها و بهترین امکانات مورد نیاز مانند فیلم، فلش کارت، .. به صورت مناسب استفاده شود. بهتر است معلمان با دانش آموزان در مورد برنامه کلاس صحبت کنند و از آنها بخواهند نظر خود را در این مورد اعلام کنند. دادن مسئولیت به دانش آموزان بهترین روش برای کارهای گروی و پروژه محور است. با این کار می‌توان به کلاس نظم خاصی داد و بهترین کلاس را داشت.  می‌توان با انجام کارهای شاد و پر انرژی به کلاس روحیه بخشید و اگر این کار را در ابتدای کلاس انجام دهید شروع فوق العاده ای خواهید داشت.

دانش آموزان در تدریس پروژه محور باید چگونه باشند؟

دانش آموزان باید تحلیل گران و متفکران خوبی باشند تا به معلم در تحلیل کلاس کمک کنند. همکاری دانش آموز با معلم به نظم کمک کرده و باعث می‌شود دانش آموزان خوب فکر کردن را بیاموزند و در آینده بتوانند راحت تصمیم گیری کنند. هدف از این روش ایجاد انگیزه و بالا بردن سطح تعلیم و تربیت است. در این راستا معلم می‌تواند اقداماتی را انجام دهد. قرار دادن دانش آموزان در فضاهایی مانند کتابخانه، کارگاه کامپیوتر، آزمایشگاه، محیط‌های ورزشی و... از جمله این کارها است. این اقدامات به تقویت حافظه و روحیه دانش آموزان بسیار کمک می‌کند.

تدریس خصوصی

تدریس چه به صورت سنتی و چه به صورت پروژه محور نقش اساسی در موفقیت دانش آموزان دارد و نباید از تدریس درست که توسط اساتید با تجربه ارائه می‌شود دست کشید. برای موفقیت باید در کنار اساتید باتجربه چه به صورت سنتی و یا آنلاین قرار گرفت تا تک تک تجربیات آنان پله ای برای موفقیت ما شود. حال اگر دوست دارید یکی از این اساتید با تجربه را در کنار خود داشته باشید کافی است به بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین‌ها را به شما معرفی کند. مهم نیست در کجای کشور زندگی می‌کنید فقط کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و ثبت نام نمایید تا کارشناسان تیم بلدیاب در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:06       1399/04/11
  • تعداد بازدید :
    2906
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس پروژه محور در آموزشگاه ها

آموزش پروژه محور در آموزشگاه ها

چه آموزشگاه هایی می‌توانند پروژه محور باشند؟

مزایای آموزشگاه پروژه محور

معایب آموزشگاه پروژه محور


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.