تبلیغات
شما

شرایط اخذ نمایندگی آموزشگاه‌های خارج از ایران

شرایط اخذ نمایندگی آموزشگاه‌های خارج از ایران

در عصر امروز که عصر ارتباطات است و بازار بسیار گسترده شده است، اخذ نمایندگی خارج از ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از آموزشگاه‌ها در تلاش برای اخذ نمایندگی خارج از ایران هستند. در صورت موفقیت و کسب نمایندگی، این آموزشگاه‌ها برای مدت پنج سال می‌توانند به صورت مستمر قرارداد خود را تمدید کنند. شهریه این آموزشگاه‌ها بر اساس قرارداد آموزشگاه و رشته‌های آموزشگاه که به تایید هیئت نظارت استان رسیده تعیین می‌شود. شرایط اخذ نمایندگی آموزشگاه‌های خارج از ایران را در این محتوا بررسی می‌کنیم.

 

شرایط تاسیس آموزشگاه

قبل ازآنکه شرایط گرفتن مجوز خارجی را بیان کنیم باید شرایط تاسیس آموزشگاه را بدانیم. در کل به مکانی که در آن آموزش و مهارت به کارآموزان داده می‌شود تا بتوانند وارد بازار کار شوند، آموزشگاه گفته می‌شود. افراد حقیقی یا حقوقی می‌توانند برای کسب مجوز آموشگاه‌های داخلی و یا خارجی اقدام نمایند. این افراد باید شرایط لازم را دارا باشند. از جمله این شرایط تابعیت جمهوری اسلامی ایران، عدم سوء پیشینه، دارا بودن سن حداقل 28 سال، داشتن تحصیلات مرتبط با آموزشگاه است.

 

قوانین اصول کلمات کلیدی برای ثبت شرکت خارجی

برای ثبت شرکت‌های غیر تجاری به زبان انگلیسی یک سری نام در نظر گرفته شده است. در قانون و مقررات شرکت‌های غیر تجاری GOCR به عنوان سر نام کلمات در نظر گرفته شده است. گرفتن مجوز خارجی، برای آموزشگاه‌های آزاد، که دارای مجوز حقوقی هستند و اعضای آموزشگاه دارای مدرک لیسانس به بالا بوده امکان پذیر است. صدور این مجوز به عهده هیئت نظارت استان است. شرط گرفتن مجوز خارجی برای آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، پنج سال سابقه کار و داشتن هئیت مدیره ای با مدرک لیسانس به بالا است تا این مجوز از طرف هیئت نظارت استان داده شود.

 

اصول درخواست برای تاسیس آموزشگاه در خارج از کشور

اولین گام برای گرفتن مجوز آموزشگاه‌های خارج از کشور در ایران، دادن درخواست و ارائه مدارک مربوطه به هیئت نظارت استان است. تعدادی از این مدارک را با هم بررسی می‌کنیم.

  • یک نسخه از قرارداد که شامل تعهدات آموزشگاه خارج از کشور می‌باشد و در اختیار موسس قرار داده شده است.
  • تاییدیه قرارداد که از طرف سفارت کشور و  یا وزارت اومور خارجه به  موسس داده شده است. 
  • نمونه ای از قرار داد با ترجمه فارسی که به موسس آموزشگاه داده شده است. 
  • موسس باید متعهد به تک تک مفاد قرار داد باشد.
  • موسس آموزشگاه قبلا مورد ارزیابی قرار گرفته باشد.
  • گرفتن تاییدیه کتبی از موسسه خارجی توسط سفارت آن کشور انجام شده باشد.
  • اطمینان از همکاری با گرفتن استعلام همکاری از آموزشگاه خارجی با وزارت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته باشد.

 

وظایف آموزشگاه هایی که دارای مجوز خارج از کشور هستند

قبل از شروع هر دوره محتوای آموزشی باید ترجمه و یک نسخه آن در اختیار سازمان قرار گیرد. اگر آموزش مجددا در حال تکرار است و تغییری در آن صورت نگرفته است نیازی به ترجمه و ارائه دوباره آن نیست. معرفی کارآموزان بعد از گذشت یک سوم دوره آموزشی، ارائه مشخصات مدرسین و کارمندان آموزشگاه به هیئت نظارت استان از وظایف آموزشگاه هایی است که دارای مجوز از خارج از کشور هستند.

نحوه فعالیت آموزشگاه، نحوه نظارت بر آموزشگاه می‌پردازد.

شرایط همکاری آموزشگاه هایی که دارای مجوز خارجی هستند با آموزشگاه‌های داخل کشور

آموزشگاه هایی که دارای مجوز از خارج از کشور هستند می‌توانند با رعایت موارد که بیان می‌شود به همکاری با آموزشگاه‌های داخل کشور بپردازد. موافقت هیئت استان با ایجاد شعبه در داخل کشور اعلام شود. آموزشگاهی که دارای مجوز خارجی است و تصمیم به ایجاد شعبه می‌کند باید دارای پروانه تاسیس از سازمان نظارت استان باشد. همچنین مدت قراردادی که با آموزشگاه داخلی بسته می‌شود از مدت زمان قرارداد آموزشگاه خارجی بیشتر نباشد.

 

نحوه فعالیت آموزشگاه ها

آموزشگاه‌ها به منظور شکوفا شدن استعدادهای نسل جوان و تربیت نسل آینده با آموزش و افزایش توان علمی و تخصصی ایجاد شده است. نحوه فعالیت آموزشگاه‌ها باید بر طبق قوانین باشد. کلاس‌های آموزشی بانوان و آقایان باید تفکیک گردد و رشته‌های مورد نظر برای هر کدام نیز تعیین شود. سر فصل‌های تعیین شده طبق مصوبه آموزش و پرورش باشد. در صورتی که موسس آموزشگاه خواهان اضافه کردن به رشته‌های آموزشی آموزشگاه را دارد و یا این که می‌خواهد آموزشگاه دیگری را تاسیس کند باید مجوز آن رشته‌ها و آموزشگاه را تهیه نماید.

 

نحوه نظارت بر آموزشگاه ها

نظارت بر آموزشگاه‌ها باعث بالا رفتن کیفیت در کار آنها می‌شود. با نظارت بر آموزشگاه تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها کنترل شده و کیفیت آموزش بالا می‌رود. هدف نهایی از نظارت، کنترل تخلفات و سالم سازی محیط آموزشی است. در اصل نظارت یعنی کنترل دقیق مسائل، تا کارها به درستی انجام شود. نظارت بر امور، نوعی مکمل برنامه ریزی است و در این روش از نگرانی‌های مدیر کاسته می‌شود و کارها دقیق و به درستی انجام می‌گیرد. هر چه قدر تعداد افراد ناظر بیشتر باشد و مسئولیت‌ها تقسیم می‌شود و نتیجه دقیق‌تر و بهتری حاصل می‌گردد.

 

لغو مجوز آموزشگاه‌های خارجی

اگر اصول تعیین شده از طرف سازمان رعایت نشود مجوز باطل می‌گردد. تخلفاتی مانند رعایت نکردن شئون اخلاقی و اجاره دادن جواز به افرادی که صلاحیت ندارند، گذشتن بیش از شش ماه از تاریخ جواز و اقدام نکردن برای تمدید آن، تشکیل کلاس هایی که در جواز ذکر نشده است باعث باطل شدن جواز می‌گردد. موسسین باید تمام قوانین و استانداردهای مشخص شده را رعایت کنند تا این مشکل به وجود نیاد. 

 

تدریس خصوصی

بهترین روش موفقیت تدریس خصوصی است. در این روش تمام مهارت‌ها از پایه به کارآموز داده می‌شود و کارآموز می‌تواند در زمان کمتر به بیشترین مهارت دست یابد. همه آموزشگاه‌ها برای کارآموزان خود تدریس خصوصی در نظر می‌گیرند و این انتخاب به عهده کارآموز است که در کلاس‌های عمومی باشد و یا در کلاس‌های خصوصی شرکت کند. اما بهترین روش تدریس خصوصی در کنار بهترین مدرسین است. حالا می‌پرسید چگونه بهترین مدرسین را در کنار خود داشته باشید؟ کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید، با ثبت نام در سایت بلدیاب می‌توانید بهترین مدرسین و آموزشگاه‌ها را در اختیار داشته باشید. فرقی نمی‌کند در کجای ایران زندگی می‌کنید، سایت بلدیاب در هر مکان و زمان که هستید بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کند.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    11:38       1399/07/22
  • تعداد بازدید :
    747
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

نحوه فعالیت آموزشگاه

نحوه نظارت بر آموزشگاه


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.