تبلیغات
شما

راه‌های جذب دانش آموز به آموزشگاه

راه‌های جذب دانش آموز به آموزشگاه

آیا تا به حال به تبلیغات هدفمند فکر کرده اید یا بار اولی است که با این کلمه رو برو شده اید. شاید تاکنون شما پخش تراکت، نمایش در بیلبورد‌های تبلیغاتی و یا آگهی زدن در روزنامه را برای تبلیغات امتحان کرده اید، ولی به هدف مورد نظر خود نرسیده اید همه این موارد ذکر شده در معرفی آموزشگاه شما تاثیر دارد ولی تصور کنید که یکی از دانش آموختگان آموزشگاه شما در یک سازمان یا مکان آموزشی مانند مدرسه یا دانشگاه از خدمات آموزشی شما تعریف کند؛ اینجاست که عمق تفاوت تاثیر تبلیغات شما مشخص می‌شود چون اغلب مردم دنبال جایی هستند که کسی قبلا تجربه کرده باشد و از آن راضی باشد. در این مطلب تلاش داریم راه‌های جذب دانش آموز به آموزشگاه و محیط آموزشی را بیان کنیم.

چگونه شاگرد جذب کنیم؟

اهمیت معرفی مشتریان

توصیه و معرفی کردن آموزشگاه توسط شاگرد شما به دیگران را هرگز فراموش نکنید؛ این روش بهترین تبلیغ برای جذب مشتری است، برای شناخت افرادی که میتوان از طریق همین توصیه جذب کرد، روش آسانی را می‌توان طی کرد، به اینصورت که در فرم ارزیابی هر پایان دوره از مهارت آموز بپرسیم آیا آموزشگاه را به کسی پیشنهاد خواهید کرد و شماره تماس آن افراد را پیدا کرده و از طریق تماس تلفنی آنها را جذب کنیم، هرگز این موضوع را فراموش نکنید دوستانی که کنار هم به مهارت آموزی و یادگیری می‌پردازند، بازدهی بالاتری دارند.

قیمت گذاری

در دنیای رقابتی امروز و استفاده جهانی از اینترنت، باید بدانید قیمت هایی که برای دوره‌های خود مد نظر دارید حتما مناسب باشند تا با این کار امتیازی بر آموزشگاه خود اضافه کنید. هرگز تصور نکنید که این کاهش قیمت منجر به کاهش سود و درآمد شما می‌شود بلکه اینکار باعث افزایش جذب مشتری برای آموزشگاه شما می‌شود.

برگزاری کلاس‌های مجازی

برگزاری کلاس‌های مجازی به دانش آموزانی که نمی‌توانند هزینه رفت و آمد را تامین کنند یا شاغل هستند و نمی‌توانند برای کلاس‌های حضوری، حاضر باشند، کمک بزرگی می‌کند همچنین برای جذب دانش آموز به آموزشگاه بسیار موثر است.

تبلیغات اینترنتی

استفاده از سایت هایی که دانش آموزان برای پیدا کردن دوره مورد نظر خود به آن مراجعه می‌کنند، یکی از بهترین راه تبلیغ با هزینه بسیار اندک است. همچنین آموزشگاه‌ها و اساتید می‌توانند با ثبت نام در سایت بلدیاب نسبت به معرفی خود و جذب دانش آموزان اقدام نمایند. سایت بلدیاب بصورت تخصصی به دنبال ایجاد راه ارتباطی بین دانش آموزان و اساتید و آموزشگاه‌ها است.

نحوه برخورد با دانش آموز

برای اداره بهتر کلاس لازم است که به دو مهارت تسلط کافی داشته باشید: در ابتدا مدیریت مناسب کلاس و سپس برقراری ارتباط موثر با دانش آموز.

  • نحوه مدیریت مناسب

اساسی‌ترین وظیفه هر معلم، دیدن امتیازات مثبت دانش آموزان خود است و باید بداند هر دانش آموز در کلاس بی اندازه باارزش است و با مدنظر گرفتن این مورد مدیریت کلاس و دانش آموز را می‌تواند به آسانی انجام دهد.

برای کمک در ایجاد محیط مناسب آموزشی و جذب دانش اموزان  راهکارهایی توصیه می‌شود:
به دانش آموزان نشان دهید آن‌ها را دوست دارید.

بسیاری از دانش آموزان احساس بی کفایتی می‌کنند و اعتماد به نفس پایینی دارند، معلم می‌تواند با شناخت نقاط قوت آنها و آگاه کردن آنها از ارزش‌های درونی خودشان اعتماد به نفس آنها را بالا ببرد.

رعایت احترام

معلم باید به رفتارهای نادرست دانش آموزان بصورت کاملا محترمانه اخطار و تذکر بدهد.

از بوجود آمدن رفتارهای نامطلوب در کلاس جلوگیری کنید

برای اینکار لازم است در ابتدا برای کلاس خود، قانون و ضابطه مشخص کنید و آنها را بصورت واضح و روشن برای شاگردان توضیح دهید. سپس با عوامل بی نظمی کلاس ارتباط برقرار کنید و از دلیل کارهای آنها آگاه شوید. حتما به رفتارهای ناهنجار کلاس واکنش جدی نشان بدهید زیرا بی توجهی کردن به این موضوع به دانش آموز ناکارآمدی استاد را نشان می‌دهد. آموزش را برای شاگردان متنوع کنید تا به درس علاقمند شده و احساس خستگی نکند.

برنامه ریزی

معلم باید بطور روشن مشخص کند که در پایان کلاس چه انتظاراتی از دانش آموزان خود دارد.

  • برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان

برقراری ارتباط موثر و اعتماد آمیز بین دانش آموز و معلم برای یادگیری لازم است. معنای دقیق ارتباط موثر به این موضوع اشاره دارد که دانش آموز قانع شده باشد که یادگیری به کیفیت زندگی او کمک می‌کند.

توجه به موارد زیر باعث برقراری ارتباط مناسب و موثر با دانش آموزان می‌شود:
  • معلم باید با دانش آموزان کاملا مودبانه صحبت کند و به هیچ وجهه از کلمات دستوری استفاده نکند.
  • بعضی وقت‌ها برای اینکه ساختار تدریس کننده جدی و غیر قابل انعطاف نشان ندهد می‌تواند سوالات غیر جدی مطرح کند.
  • معلم در مواقعی که لازم است باید از دانش آموزان خواهش کند.
  • به دانش آموزان باید آموزش داد که احساسات خود را بدون هیچ کاستی و یا زیاده روی نشان دهند و بدانند تاثیر گذاری به دیگران با استفاده از احساسات کار درستی نیست.

تنوع در تدریس:

رکود و عدم تنوع در انسان‌ها خستگی ایجاد می‌کند این خستگی هم می‌تواند جسمی باشد و هم روحی. روان انسان‌ها با تنوع سازگاری دارد و شامل دانش آموختگان نیز می‌شود، عدم تنوع باعث عدم تمایل حضور دانش آموزان در کلاس می‌شود اگر هم در کلاس حضور پیدا کنند احساس خستگی و خمودگی می‌کنند. هنر معلم موفق این است که بتواند با اشکال مختلف در کلاس خود تنوع ایجاد کند و بطور موثر راه‌های جذب دانش آموز به آموزش را بکار ببرد.

بعضی از روش هایی که معلم می‌تواند با آنها تنوع ایجاد کند:

معلم نباید در طول تدریس به یک حالت آموزش دهد، یعنی گاهی باید بنشیند گاهی همراه با حرکت آموزش دهد.

تن صدا نباید یکنواخت باشد، اگر جایی لازم است آموزش را با صدای بلند و گاهی با صدای کوتاه، اگر صدای معلم زیر و بم داشته باشد، شاگردان توجه خود را بیشتر می‌کنند.

می تواند در حین تدریس از شعر یا داستان‌های متناسب با درس استفاده کند.

به چالش کشیدن دانش آموزان هم راه دیگری برای تنوع تدریس است مثلا در حین تدریس سوالی توسط معلم مطرح شود تا دانش آموزان را به موضوع تدریس متمرکز کند.

معلم محیط آموزشی را عوض کند، گاهی دانش آموزان را در حیاط و فضای باز و گاهی هم از محیط آزمایشگاهی برای تدریس استفاده کند.

خلاصه گویی توسط دانش آموزان پایان تدریس، نوعی از تنوع در تدریس است.

تنوع در پوشش، اگر معلم یک لباس را چند روز پشت سرهم استفاده کند برای دانش آموزان خستگی آور است پس معلمان باید از لباس‌های متنوع استفاده نمایند.

جمع بندی

مدیران آموزشگاه‌ها هرگز نباید فراموش کنند موثرترین تبلیغات، معرفی آموزشگاه توسط مشتریان به دیگران است. پس با قیمت گذاری مناسب و تبلیغات اصولی می‌توانند برای موفقیت خود گام بزرگی بردارند. همچنین می‌توانند با مدیریت صحیح محیط آموزشی و برخورد مناسب با دانش آموزان به طور موثری در جذب دانش آموز موثر عمل کنند. همچنین یکی دیگر از راه‌های تبلیغات موثر آموزشگاه ها، ثبت نام در سایت بلدیاب است. این سایت با معرفی آموزشگاه‌ها به متقاضیان در جهت جذب آن‌ها قدم برمیدارد.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    08:52       1399/04/08
  • تعداد بازدید :
    5141
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

چگونه شاگرد جذب کنیم؟

برخورد با دانش آموزان

نحوه مدیریت

تنوع تدریس

برقراری ارتباط موثر با دانش آموز


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.