تبلیغات
شما

شرایط تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای

شرایط تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای

سازمان فنی و حرفه ای به وزارت کار و امور اجتماعی وابسته است. در سازمان فنی و حرفه ای، علوم و حرفه‌های مختلف آموزش داده می‌شود. مهارت در هر رشته ای طبق استانداردهای بین المللی از جمله وظایف سازمان فنی و حرفه ای است. مهارت‌های گوناگونی به کارآموزان در سازمان فنی و حرفه ای داده می‌شود، که طبق علاقه و مهارت آنان می‌باشد. در واقع هدف از این آموزش‌ها ایجاد افراد حرفه ای در بازار کار برای داشتن آینده ای روشن است. یکی از شرایط تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای، مجوز آن است. دریافت مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای دارای قوانین و مقررات است. آموزش و پروش نیز در این راستا کمک زیادی کرده است تا دانش آموزان کسب مهارت کنند. 

 

اخذ مجوز آموزشگاه

برای گرفتن مجوز باید دانست که این آموزشگاه می‌خواهد در چه زمینه ای فعالیت کند. سپس ارگان‌های مربوط به اخذ مجوز را یافته و به این ارگان‌ها مراجعه نماید. ارگان‌ها یک سری قوانین و شرایط دارند که فرد برای اخذ مجوز باید قوانین را رعایت کرده و شرایط را دارا باشد. بعد از آن فرد باید به دنبال ثبت آموزشگاه باشد. این کار به راحتی با اینترنت صورت می‌گیرد و نیازی به مراجعه به مکان خاصی نیست. البته مراحل گرفتن مجوز و ثبت آموزشگاه را در اینجا بیان می‌کنیم.

 

شرایط عمومی آموزشگاه فنی و حرفه ای

  • دارا بودن تابعیت ایران
  • اعتقاد به دین اسلام
  • داشتن سلامت جسم و روح
  • عدم سوء پیشینه
  • عدم وابستگی به مراکز دولتی
  • داشتن حداقل سن قانونی
  • داشتن کارت پایان خدمت در صورت مرد بودن

 

شرایط اختصاصی آموزشگاه فنی و حرفه ای

  • ثبت تقاضا برای تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای
  • دریافت کد رهگیری
  • داشتن مکان مناسب به عنوان مالک یا مستاجر
  • ایجاد تجهیزات مناسب برای تاسیس آموزشگاه
  • گرفتن تاییدیه رشته‌های آموزشی
  • انتخاب نام مناسب برای آموزشگاه طبق قوانین
  • پرداخت هزینه‌های صدور مجوز

 

شرایط مکان آموزشگاه فنی و حرفه ای

  • تهیه بوجه مورد نظر برای ایجاد کارگاه‌های مورد نیاز با ظرفیت حداقل 12 نفر الزامی است. 
  • در نظر داشتن فضای مورد نظر با دارا بودن امکاناتی همچون نماز خانه، سرویس بهداشتی، رختکن، انبار و...باید باشد.
  • تهیه ابزارهای مورد نیاز برای رشته‌های مورد نظر، مخصوصا رشته‌های عملی باید وجود داشته باشد.
  • موسس باید مالکیت یا اجاره رسمی آموزشگاه را داشته باشد.
  • ساختمان باید برای طبقات دارای درب خروجی و وردی مستقل باشد.
  • ساختمان حتما باید دارای دفتر کار ثابت که در مالکیت یا اجاره موسس است باشد.
  • دارای فضایی برای تجهیزات الکترونیکی باشد.

 

واگذاری مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای

به دلیل اینکه در قسمت هایی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای اشباع شده، واگذاری مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای باب شده است و بازار داغی پیدا کرده است. اکنون حدود 600 آموزشگاه فنی و حرفه ای دولتی و 17000 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در کل کشور وجود دارد. قیمت این مجوزها تا 3 میلیارد هم رفته است. سابقه آموزشگاه و تعداد مهارت هایی که در آموزشگاه به کارآموزان داده می‌شود، در قیمت آموزشگاه بسیار موثر است. طبق گفته‌های فعالان بازار، خرید و فروش مجوز فنی و حرفه ای مشکلی ندارد. کافی است در صورت خرید و فروش تاییدیه هیات‌های ناظر گرفته شود. در غیر این صورت، تایید نشده و باید پول به مالک بازگردد و انتقال لغو شود.

شرایط تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای

اجاره مجوز فنی و حرفه ای

در خیلی از مواقع خرید و فروش انجام نمی‌گیرد و پای اجاره این وسط باز می‌شود. هزینه اجاره مجوز از خرید بسیار پایین‌تر است، اما چندان هم ارزان‌تر نیست. اجاره مجوز بین 30 تا 150 میلیون می‌باشد. شاید دید باشید آگهی هایی را که در آنها نوشته شده است، ملک از شما، مجوز از ما، اصلا یکی از شرایط گرفتن مجوز داشتن یک ملک مناسب است. از آنجایی که شاید موسسین با داشتن همه شرایط نتوانند ملک را فراهم کنند، با دادن آگهی به تامین ملک می‌پردازند. اما مالک باید بداند که ملک برای دریافت مجوز باید شرایطی را دارا باشد. مثلا  ملک 120 متر به بالا باشد و از مکان‌های مذهبی نباشد. در غیر این صورت اصلا مجوز صادر نمی‌شود.

 

آموزش‌های فنی و حرفه ای

آموزش‌های فنی و حرفه ای هم عملی و هم تئوری می‌باشد. کارآموزان برای کسب مهارت به فنی و حرفه ای رجوع می‌کنند تا بتوانند استعداد خود را شناخته و در رشته مورد علاقه خود پیشرفت کنند. در فنی و حرفه ای سر فصل‌های استانداردی برای هر رشته مشخص می‌گردد تا کارآموزان به صورت حرفه ای پیشرفت کنند و توانای‌های لازم را در رشته مورد نظر به دست آورند و حرفی برای زدن در این رشته را داشته باشند. هر رشته دارای یک کد است که کار آموزان بتوانند به راحتی با این کد رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در هر رشته باید درجه مهارت‌ها را گذراند تا حرفه ای شد.

 

درجه مهارت ها

  • مهارت‌ها درجه سه، دادن آموزش و مهارت به افراد کم توان و کار آموزانی که مهارت برای صنعت ساختمانی می‌بینند.
  • مهارت درجه دو، کارآموزان مبتدی با شرکت در دوره‌های کارآموزی مهارت درجه دو می‌بینند
  • مهارت درجه یک، که برای گرفتن مهارت درجه یک باید دوره‌های تکمیلی را بگذرانند. مهارت درجه یک، مهارت‌های تکمیلی که به کارآموزان داده می‌شود تا به بهترین نحو حرفه ای شوند مهارت درجه یک می‌گویند.

 

نحوه پذیرش مهارت آموز

برای سهولت ثبت نام کارآموزان ثبت نام در سرار کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. اما بعد از ثبت نام برای ورود یک آزمون ورودی گرفته شده تا مهارت کارآموز سنجیده شود. سپس با توجه به اندازه مهارت و علاقه کارآموز، یک مصاحبه حضوری انجام می‌گیرد. البته کارآموز باید شرایط داشتن حداقل سن بین 12 تا 15 سال را دارا باشد تا بتواند این مراحل را سپری کند. بعد از پذیرش کارآموز و آموزش مهارت، مرکز آموزش هیچ تعهدی در قبال اشتغال کارآموز ندارد. اما تحت شرایطی مثلا درخواست بعضی از ارگان‌ها و یا شرکت‌ها افراد واجد شرایط را معرفی می‌کند.

 

تدریس خصوصی

در همه آموزشگاه‌ها از جمله آموزشگاه فنی و حرفه ای تدریس خصوصی جایگاه خود را دارد. زیرا در تدریس خصوصی پیشرفت و موفقیت به سرعت انجام می‌شود و فقط کافی است که کارآموز در کنار بهترین مدرسین قرار گیرد تا به بهترین خود تبدیل شود. حالا شاید از خود می‌پرسید چگونه بهترین مدرسین را داشته باشید. کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین مدرسین و آموزشگاه‌ها را در هر جای کشور هستید در کنار خود داشته باشید . با ثبت نام در سایت بلدیاب می‌توانید به سرعت به موفقیت برسید. اگر آموزشگاه دارید یا مدرس خصوصی هستید با ثبت نام در سایت بلدیاب خود را به همه کاربران کشور معرفی کنید و به برند خود تبدیل شوید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:01       1399/05/27
  • تعداد بازدید :
    1055
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

واگذاری مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای

شرایط مکان آموزشگاه فنی و حرفه ای


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.