تبلیغات
شما

تجهیزات مورد نیاز یک آموزشگاه خوب

تجهیزات مورد نیاز یک آموزشگاه خوب

تجهیزات مورد نیاز یک آموزشگاه خوب، تاثیر زیادی در یاد گیری کار آموزان دارد. در کل یکی از مهم‌ترین اصول برگزاری یک دوره خوب داشتن تجهیزات لازم برای برگزاری دوره است. همه شما به آموزشگاه‌های مختلفی رفته اید و شاید از بعضی از آنها ناراضی بوده اید. اکنون دوست دارید آموزشگاهی را برگزینید که تمام شرایط لازم را دارا باشد تا شما در آن آموزشگاه به نتیجه دلخواه خود برسید. باید در آموزشگاهی ثبت نام کنید که مورد تایید آموزش و پرورش باشد. هر آموزشگاه به صورت عمومی به یک سری از تجهیزات نیاز دارند. در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم.

 

خصوصیات بهترین آموزشگاه ها

بهترین آموزشگاه یعنی داشتن بهترین مدیریت که تمام نکات را از قبل از تاسیس تا بعد از آن برای رفاه کارآموزان در نظر داشته باشد. با یک مدیریت فوق العاده رفاه برای تمام کارآموزان فراهم شده و کارآموزان بیشتری به سمت آموزشگاه جذب خواهند شد. اولین قدم یک مدیر تعیین اهداف آموزشگاه است. با تعیین هدف مدیر می‌تواند به برنامه ریزی برای هفته، ماه، سال بپردازد. در واقع این گونه نظم در آموزشگاه حاکم می‌شود و هماهنگی بین همه چیز به درستی انجام می‌گیرد و برنامه‌های آموزشی دچار اختلال نمی‌گردد. اما کارهایی که مدیریت برای ایجاد یک آموزشگاه خوب باید در نظر داشته باشد را در اینجا بیان می‌کنیم.

 

پشتیبانی

مهمترین امر در هر آموزشگاه پشتیبانی آن آموزشگاه می‌باشد. تا اگر قسمتی از موارد مورد نیاز فراموش شده است تهیه کند و به بررسی وسایل و کارهای انجام شده بپردازد تا آنها را تکمیل و یا در صورت نیاز تغییر دهد. پشتیبانی مهم‌ترین مسئولیت را به عهده دارد تا چیزی از قلم نیفتد. کارآموزان اگر به مشکلی در آموزشگاه برخورد کنند یا به چیزی نیاز داشته باشند باید به قسمت پشتیبانی رفته و درخواست خود را اعمال کنند. پشتیبانی نیز بعد از بررسی موظف به تهیه امکانات مورد نیاز است. پشتیبان کمک بزرگی برای مدیریت است تا آموزشگاه به بهترین نحو مدیریت شود. تهیه لوازم مورد نیاز آموزشگاه نیز به عهده پشتیبانی است. در هر آموزشگاهی باید یک سری از وسایل مورد نیاز کارآموزان حتما در دسترس قرار داشته باشد و در صورت نیاز به سرعت استفاده شود. وسایلی مانند لوازم التحریر اضافی در صورت لزوم خودکار، ماژیک و... از مواردی هستند که باید همیشه در یک آموزشگاه قابل دسترس باشند. میز و سایر لوازم راحتی برای شرکت‌کنندگان نیز از لوازم ضروری آموزشگاه می‌باشد.

 

دسترسی به حمل و نقل عمومی

اولین نکته در انتخاب مکان آموزشگاه دسترسی به حمل و نقل عمومی است. با این کار تعداد کار آموزان حتما زیادتر خواهد بود. زیرا بسیاری از کار آموزان دوست دارند در آموزشگاهی ثبت نام کنند که رفت و آمد برای آنان راحت باشد. همیشه در دسترس بودن یکی از نکات موفقیت است. در صورت دور بودن آموزشگاه از وسایل نقلیه عمومی بهتر است آموزشگاه سرویس هایی را برای نقاط مختلف در نظر بگیرد. اینگونه کارآموزان به راحتی می‌توانند رفت و آمد کنند. بهتر است هر آموزشگاهی دارای پارکینگ باشد تا کار آموزان برای پارک وسایل نقلیه خود به مشکلی برخورد نکنند.

 

سیستم تهویه مطبوع و روشنایی مناسب

اگر سیستم تهویه یک آموزشگاه درست نباشد حتما کار آموزان اذیت می‌شوند. ایجاد جو مناسب و محیطی که گرمایش و سرمایش مناسبی داشته باشد یکی از خصوصیات ضروری یک آموزشگاه است. روشنایی نیز باید به اندازه کافی باشد تا کارآموزان حالت خواب آلودگی پیدا نکنند و یا آنقدر زیاد نباشد که کار آموزان را اذیت کند. نور باید به صورت غیر مستقیم و کافی در تمام ساعات روز در کلاس کار آموزان باشد. نور کلاس باید قابل تنظیم باشد تا در هنگام استفاده از وسایلی همچون پروژکتور بتوان نور را تنظیم کرد.

تجهیزات مورد نیاز یک آموزشگاه خوب

استفاده از عایق صوتی مناسب

بهتر است عایق مناسبی برای آموزشگاه استفاده شود تا دانش آموزان در سکوت و آرامش باشند و سر و صدای خارج از آموزشگاه و یا کلاس تمرکز کلاس را به هم نزد و رشته کلام از دست معلم خارج نشود.تمرکز مهمترین گزینه برای مدرس و کارآموز است. بدون تمرکز نتیجه دلخواه کسب نمی‌شود. بنابراین مدیریت آموزشگاه باید حتما از عایق مناسب استفاده کند تا از ورود هر صدایی به داخل کلاس‌ها جلوگیری نماید. استفاده از عایق صوتی مناسب به مدرس در کنترل کلاس نیز کمک می‌کند. زیرا صدای اطراف موجب ایجاد بی نظمی در کلاس می‌شود. 

 

فضای مناسبی برای لوازم و وسایل شرکت‌کنندگان

ممکن است کارآموزان در هر آموزشگاه یک سری از لوازم خود را نتوانند جابه جا کنند و یا با خود حمل کنند و مجبور باشند آن را در آموزشگاه قرار دهند. مانند بوم نقاشی یا دار قالی بافی و... که آموزشگاه باید فضای مناسبی برای لوازم و وسایل شرکت کنندگان در نظر بگیرد تا دچار مشکل نشوند.انبار یا اتاق اضافی برای تجهیزات و منابع آموزشی جز ضروریات آموزشگاه است. یک آموزشگاه باید دارای کمد و اتاق ای اضافی جهت نگهداری وسایلی که کار آموزان نمی‌توانند با خود حمل کنند و جابه جا کند داشته باشد تا بتواند از این وسایل نگهداری کند. 

 

ساعت دیواری در کلاس ها

زمان پر ارزش‌ترین مورد در آموزش است. بدون برنامه ریزی نمی‌توان یک آموزش مناسب داشت. یک مدرس خوب تدریس خود را تقسیم بندی می‌کند تا بهترین نتیجه را از کلاس خود داشته باشد و برای مدیریت زمان بهترین وسیله ساعت است. برای داشتن بهترین نتیجه باید برای تک تک لحظات ارزش قائل بود و این امر بدون برنامه ریزی امکان ندارد. برای برنامه ریزی سالانه یاید برنامه ماهانه داشت و برای برنامه ماهانه باید برنامه هفتگی داشت و برای برنامه هفتگی برنامه روزانه و برای برنامه روزانه باید ساعت‌ها را برنامه ریزی کرد. 

 

پروژکتور و سیستم صوتی مناسب  و دسترسی به وای فای

برای یک آموزش مناسب که نتیجه دلخواه را برای مدرس و دانش آموز داشته باشد نیاز به یک سری از وسایل مانند پروژکتور و سیستم صوتی مناسب داشتن دو وایت برد می‌باشد. البته این وسایل صرفا کمک به آموزش می‌کنند و بودن آنها الزامی نیست. دسترسی به اینترنت و وای‌فای از مهمترین مسائل یک آموزشگاه است. امروزه یکی از پرکاربردترین راه پیشرفت و گرفتن اطلاعات دسترسی به اینترنت است. در هر آموزشگاه باید اینترنت در اختیار کارآموزان قرار بگیرد تا اطلاعات مورد نیاز خود را به بهترین شکل از طریق سرچ و.. بتوانند بدست آورند.

 

وسایل نوشیدنی از قبیل چای، قهوه و مخصوصا آب

داشتن امکاناتی مانند یک بوفه کوچک در آموزشگاه که قابل دسترس کارآموزان باشد خیلی خوب است. اینگونه کارآموز در صورت نیاز به راحتی به وسایل نوشیدنی از قبیل چای، قهوه و مخصوصا آب دسترسی دارد. بعضی از دانش آموزان تایم زیادی را در آموزشگاه می‌گذرانند و نیاز به وسایل خوارکی دارند. بودن یک بوفه در آموزشگاه کمک زیادی به اینگونه از دانش آموزان می‌کند. همچنین کارمندان و مدرسین نیز می‌توانند از این مزیت استفاده نمایند. 

 

تدریس خصوصی

یکی از مهمترین وظایف آموزشگاه قرار دادن تدریس خصوصی برای کارآموزان است. تا کار آموزان بتوانند در صورت نیاز به صورت خصوصی با مدرس دلخواه کلاس داشته باشند. تدریس خصوصی مزایای زیادی را به همراه دارد. یکی از این مزایا تدریس از پایه و رفع ضعف در هر قسمت و تمرکز روی پیشرفت است. اگر دوست دارید به بهترین اساتید در هر زمینه ای دسترسی داشته باشید کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا در هر جای کشور که هستید بهترین آموزشگاه‌ها و اساتید را در کنار خود داشته باشید و موفقیت را در کمترین زمان تجربه کنید. با ثبت نام در سایت بلدیاب و دسترسی به بهترین‌ها به بهترین خود تبدیل شوید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    11:49       1399/05/20
  • تعداد بازدید :
    6311
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تجهیزات ضروری برای یک دوره آموزشی

آموزشگاه . سیستم تهویه مطبوع

دسترسی به حمل و نقل عمومی

فضای مناسب کلاس‌های آموزشگاه

روشنایی کافی

استفاده از عایق صوتی مناسب

فضای مناسبی برای لوازم و وسایل شرکت‌کنندگان

لوازم‌التحریر اضافی در صورت لزوم مانند کاغذ

خودکار

ماژیک و ...

ساعت دیواری در کلاس ها

پروژکتور و سیستم صوتی مناسب داشتن دو وایت برد

وسایل نوشیدنی از قبیل چای

قهوه و مخصوصا آب

پارکینگ

انبار یا اتاق اضافی برای تجهیزات و منابع آموزشی

میز و سایر لوازم راحتی برای شرکت‌کنندگان

دسترسی به اینترنت و وای‌فای

پشتیبانی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.