تبلیغات
شما

چگونه مهارت‌ها را به دانش آموزان بیاموزیم؟

چگونه مهارت‌ها را به دانش آموزان بیاموزیم؟

چگونه مهارت‌ها را به دانش آموزان بیاموزیم؟ آموزش مهارت‌های زندگی توسط دکتر گیلبرت بوتوین آغاز شد. این برنامه آموزشی به نوجوانان یاد می‌داد که با استفاده از مهارت‌های رفتار بتوانند جراتمندانه، تصمیم گیری کنند. در واقع کنار آمدن با مشکلات زندگی، داشتن زندگی با هدف و برقراری تعامل در زندگی واقعیت زندگی انسان بوده است که در نقاط مختلف جهان به صورت‌های گوناگون وجود داشته. آموزش و پرورش کشور باید کتابی با نام مهارت‌های زندگی برای دانش آموزان تدبیر کند تا دانش آموزان با این مهارت‌ها آشنا شوند. در اینجا میخواهیم به این موضوع بپردازیم که در ایران آموختن مهارت‌های زندگی به فرزندانمان چگونه است و از کجا و چگونه باید شروع کنیم؟

 

آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان

تقریبا چهار دهه است که در دنیا آموزش مهارت‌های زندگی مورد توجه قرار گرفته است. اما در کشور ما تقریبا یک دهه است که این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. برای این که مهارتها را از راه درستی به دانش آموز خود بیاموزیم باید در انتخاب معلم او دقت کنیم. سایت بلدیاب بهترین اساتید را که در مهارت‌های زندگی نیز حرفه ای هستند میتواند در اختیار شما قرار دهد. مهارت هایی که باید به دانش آموزان داده شود به شرح زیر است.

 

مهارت تصمیم گیری

دانش آموزان با یاد گیری این مهارت، تصمیم گیری و اهمیت آن و مراحل آن را می‌آموزند و این نکته را می‌فهمند که موفقیت در زندگی در گرو تصمیم‌های درست و به موقع است. حال شاید از خود بپرسید چگونه مهارت‌ها را به دانش آموزان بیاموزیم؟ شما میتوانید از تصمیم‌های کوچک به دانش آموز بیاموزید و در تصمیم گیری‌ها ابتدا انتخاب را به عهده خود او قرار دهید و سپس او را راهنمایی کنید. اگر انتخاب درست داشت او را تشویق کنید و مزایای انتخاب او را به او بگویید و اگر انتخاب غلط داشت او را راهنمایی کنید و برای او معایب انتخاب را بیان کنید. این گونه قدرت تصمیم گیری دانش آموز را بالا می‌برید. 

 

مهارت حل مسائل زندگی

با این مهارت دانش آموز می‌تواند به حل مشکلاتی که با آن روبرو می‌شود بپردازد. به طوری که کمترین ضرر و بیشترین منفعت را داشته باشد. این مهارت باعث می‌شود دانش آموز برای حل مشکل خود به کارهای غیر سالم دست نزند. در حل مسائل مربوط به دانش آموز فقط راهنمای او باشید و تصمیم نهایی را به عهده خود او بگذارید تا دانش آموز بتواند آزمون و خطا کند و راه حل مناسب را بیابد.

 

مهارت تفکر خلاق

فکر کردن درست یعنی از دیدگاه دیگری به زندگی نگاه کردن. با این مهارت دانش آموزان می‌آموزند که چگونه برای مشکلات راه حل‌های نو کشف کنند. این گونه به یادگیری دانش آموزان بسیار کمک می‌شود. یاد می‌گیرند به شیوه ای دیگر بیندیشند. یاد می‌گیرند راه حل، خلق کنند. این یک شکوفایی فوق العاده است که استعداد دانش آموزان را در هر مرحله شکوفا می‌کند. ایجاد دیدگاه درست برای دانش آموز به معلم خیلی بستگی دارد. بنابراین خیلی مهم است که معلم دانش آموز ما چه کسی است. اگر دوست دارید دانش آموز شما بهترین اساتید را با بالا‌ترین تجربه داشته باشد کافی است در سایت بلدیاب ثبت نام کنید.

 

مهارت ایجاد ارتباط موثر

این مهارت برای تعامل با دانش آموزان به خصوص اعضای خانواده و همچنین ابراز احساسات، شناختن مرز روابط و ایجاد رابطه‌های صمیمی می‌باشد. در این مهارت دانش آموزان نقاط ضعف و قوت خود را می‌شناسند. با آموزش این مهارت یاد گیری دانش آموزان بالا می‌رود. حتی با این مهارت استعداد دانش آموزان شکوفا می‌شود. موثرترین ارتباط، ارتباط دانش آموز با معلم است. بنابر این معلم خصوصی نقش مهمی را در این مورد ایفا می‌کند. شما می‌توانید بهترین اساتید را در سایت بلدیاب مشاهده کنید.

مهارت‌های دانش آموزان

از کجا شروع کنیم؟

در آموزش‌های مهارت‌های زندگی به دانش آموزان هدف، تغییر رفتار است. واقعا چگونه مهارت‌ها را به دانش آموزان بیاموزیم، تا بتوانیم رفتار دانش آموزان را به رفتارهای سازنده تبدیل کنیم. این مهارت‌ها برای دانش آموزان باید از همان دوران دبستان آغاز شود تا در وجود آنها نهادینه شود و استعداد دانش آموزان را نمایان کند. البته هر موقع برای دانش آموزان دیر نیست و از هر کجا شروع کنند امکان یادگیری وجود دارد. در   متاسفانه بیشتر تمرکز بر روی مهارت‌های ابزاری دارد تا ابعاد دیگر. زندگی مثل جعبه ابزار با ابزارهای مختلف و یک دانش آموز باید با همه این ابزارها به خوبی کار کند. معرفی این ابزارها را میتوان به معلم خصوصی سپرد. سایت بلدیاب شما را به بهترین اساتید می‌رساند.

 

اگر مهارت‌ها را جدی نگیریم

اگر در زمان کودکی برای این مهارت‌ها و آموزش آنها به دانش آموز زمان گذاشته نشود، خانواده و مدرسه باید در دوران نوجوانی تلاش کنند تا این مهارت‌ها را به دانش آموز بیاموزند و هوش هیجانی او را به ثبات برسانند، هر چند که زمان بیشتری خواهد برد و مشکل‌تر خواهد بود.

 

هدفمان را گم نکنیم

هدف ما از آموزش، تغییر رفتار است. دانش آموز ممکن است با آموزش دانش و آگاهیش بالا‌تر برود اما در اصل باید نگرشش به موضوعات تغییر کند و به اجبار و الزام تغیییر رفتار ندهد. تنها یادگیری دانش آموزان در اینجا مطرح نیست، به عنوان مثال یک نفر بداند که خشمگین شدن مضر است و راه‌های به آرامش رسیدن و درست رفتار کردن را نیز بداند ولی همچنان عصبانی و خشمگین باشد یعنی اینکه اطاعات دارد ولی رفتار خود را تغییر نداده است. میتوان با داشتن معلم خصوصی هدفمند در مسیر موفیت قدم برداریم.

 

تدریس مهارت‌های زندگی

تدریس فقط درس دادن به دانش آموز برای گرفتن نمره نیست بلکه یک معلم باید در کنار درس کتاب‌های درسی، درس مهارت‌های زندگی نیز به دانش آموز بیاموزد و این کار، کار مدرسین با تجربه است. حال شاید شما از خود می‌پرسید که ازکجا چنین معلمی پیدا کنید؟ کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین و با تجربه‌ترین اساتید را در کمترین زمان در اختیار شما قرار دهد. فرم معلم خصوصی را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان تیم بلدیاب باشید. درهر رشته ای هستید، هنری یا تحصیلی فرقی نمی‌کند سایت بلدیاب به شما کمک می‌کند تا شما بهترین اساتید را در اختیار داشته باشید.

 

آموزشگاه خصوصی

اگر مدرس هستید و یا آموزشگاه دارید نیز سایت بلدیاب شما را به همه کاربران خود معرفی می‌کند. شما نیز در سایت بلدیاب ثبت نام کنید و منتظر تماس کارشناسان تیم بلدیاب باشید.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:01       1399/01/25
  • تعداد بازدید :
    1152
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

یادگیری دانش آموزان

استعداد دانش آموزان

چگونه مهارت‌ها را به دانش آموزان بیاموزییم


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.