تبلیغات
شما

چه آموزشگاه هایی مدرک فنی حرفه ایی می‌دهند؟

چه آموزشگاه هایی مدرک فنی حرفه ایی می‌دهند؟

یکی از معتبرترین مدارک، مدرک فنی و حرفه ای است. اگر علاقه به گرفتن مدرک معتبر دارید، در آموزشگاه هایی ثبت نام کنید که مدرک فنی و حرفه ای به شما می‌دهند. گرفتن مدرک از سازمان فنی و حرفه خیلی ساده است و کافی است شما در آموزشگاهی ثبت نام کنید که تحت نظر فنی و حرفه ای است. بعد از ثبت نام و گذراندن دوره، کارآموز باید یک آزمون که از سمت فنی و حرفه ای برگزار می‌شود را در پاین دوره بگذراند و بعد از آوردن نمره حد نصاب مدرک از طرف سازمان فنی و حرفه ای به او اهدا می‌شود. در کل سازمان فنی و حرفه ای برای افراد جویای و افرادی که دوست دارند کسب مهارت کنند بسیار مناسب است. سازمان فنی و حرفه ای در بسیاری از کشورها وجود دارد و این امر باعث شده مدرک فنی و حرفه ای بین المللی باشد. سازمان فنی و حرفه ای در کنار آموزش و پرورش به دانش آموزان کمک می‌کند تا استعداد خود را در هر زمینه ای بیابند.خوب شاید بپرسید چه آموزشگاه هایی مدرک فنی حرفه ایی می‌دهند؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 

تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد

برای تاسیس آموزشگاه، تحت پوشش فنی و حرفه ای، در ابتدا تعداد آموزشگاه هایی که در منطقه مورد نظر قرار دارند و در همان رشته فعالیت دارند، بررسی شده و سپس مجوز تاسیس آموزشگاه داده می‌شود. اما برای گرفتن مجوز آموزشگاه تحت نظر فنی و حرفه ای، متقاضیان باید به موسسات کارآموزی که در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قرار دارند مراجعه کرده و اقدام نمایند. حال کارآموزانی که در این آموزشگاه‌ها به کسب مهارت می‌پردازند و به دنبال اخذ مدرک فنی و حرفه ای هستند، باید واحد‌های نظری و عملی آن حرفه را گذرانده تا به مرحله آزمون برسند و پس از طی این مرحله می‌توانند مدرک فنی حرفه ایی را اخذ کنند.

 

دستورالعمل جدید تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی‌ و حرفه‌ای

در سالهای اخیر دستورالعمل جدید تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای برای ایجاد کیفیت بهتر و آموزش هایی با مهارت بیشتر توسط نظام مدیریتی این آموزشگاه اعلام شده است. تغییر روش کار مربیان، بالابردن کیفیت تدریس، بالا بردن کیفیت خدمات رفاهی و آموزشی، از جمله تغییرات ایجاد شده برای تمدید و یا تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای می‌باشد. متقاضی برای تاسیس یا تمدید آموزشگاه باید برنامه ای در جهت ارتقا برای مربیان و کار آموزان در نظر بگیرد تا آموزشگاه ضمن پیشرفت از یکنواختی خارج شده و کارآموزان بیش از پیش موفقیت را تجربه کنند.

 

استانداردهای آموزشگاه فنی و حرفه ای

در آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای رشته‌های مختلف دسته بندی شده است و برای هر کدام استانداردهایی مختص آن رشته در نظر گرفته شده است. البته این استاندارها قابل تغییر است و با رشد تکنولوژی این استانداردها نیز تغییر می‌کند. استانداردهای آموزشگاه فنی و حرفه ای توسط کارشناسان کشوری تنظیم می‌شود و سپس توسط سازمان فنی و حرفه ای کل کشور، وزارت تعاون، رفاه اجتماعی به تایید می‌رسد. کل آموزشگاه‌ها استاندرادهای تایید شده را رعایت و اجرا می‌کنند. در غیر این صورت مجوز از طرف سازمان فنی و حرفه ای داده نمی‌شود.

 

وظیفه سازمان فنی و حرفه ای

  • ایجاد مهارت در جوانان برای آینده شغلی
  • باز آموزی مهارت به علت ارتقا مهارت در مشاغل مختلف
  • نظارت بر آموزشگاه‌ها اعطا مدرک معتبر به کار آموزان
  • مهارت سنجی کار آموزان با آزمون‌های علمی و کتبی کشف استعدادها و مهارت کارآموزان

چه آموزشگاه هایی مدرک فنی حرفه ایی می‌دهند؟

شرایط و تکالیف متقاضی تأسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد

در اولین مرحله، متقاضی باید تقاضای خود را درسایت فنی و حرفه ای ثبت کند. سپس با این کار یک کد رهگیری دریافت می‌کند. در این مرحله متقاضی باید مکان مناسبی جهت تاسیس آموزشگاه داشته باشد که سند مالکیت و یا اجاره نامه آن را ارائه دهد. سپس این مکان توسط کارشناسان ارزیابی و باید به تایید برسد. بعد از تایید مکان و گرفتن تاییدیه، نوبت به تجهیزات آموزشگاه می‌رسد که مورد تایید کارشناسان قرار گیرد. در آخر بر اساس محیط و تجهیزات محیطی آموزشگاه مجوز رشته‌های مورد تایید داده می‌شود. تا کارآموزان بعد از گذراندن دوره مورد نظر مدرک فنی حرفه ایی دریافت کنند. برای تعیین نام آموزشگاه نیز ضوابط و تبصره هایی وجود دارد. نام آموزشگاه مختص موسس آن آموزشگاه است و نمی‌توان نام مشابه را انتخاب نمود. این نام در اسامی آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد ثبت می‌شود.

 

چه نام هایی برای آموزشگاه تایید نمی‌شوند؟

  • نام‌های بی معنا که برخلاف شعونات اسلامی و شرعی باشد.
  • انتخاب نام‌های ملی مانند نام کشور و یا ارگان‌ها بر خلاف مقررات است.
  • ترکیب دو واژه که یکی از واژه‌ها به صورت بیگانه بیان شود.
  • مشابهت اسامی با دیگر آموزشگاه‌ها نباید باشد، حتی در قسمتی از نام انتخاب شده.
  • استفاده از اسامی ائمه و پیامبران جایز نیست.
  • اضافه کردن اعداد به اسامی آموزشگاه‌های که قبلا ثبت شده اند.
  • استفاده از اسامی اشخاص معرف به علت جذب کار آموزان اصلا جایز نیست.

 

تدریس خصوصی

اگر در حال تاسیس آموزشگاه هستید و یا آموزشگاه خود را تاسیس کرده اید و به دنبال تبلیغات گسترده هستید و هنوز موفق به ساختن برند شخصی خود نشده اید کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا با ثبت نام در سایت بلدیاب به تمام کاربران این سایت در سراسر کشور معرفی شوید و به برند تبدیل شوید. اگر دانش آموز هستید و به دنبال بهترین اساتید و آموزشگاه‌ها هستید به سایت بلدیاب مراجعه کنید و با ثبت نام در این سایت به بهترین‌ها دسترسی داشته باشید و موفقیت را در کوتاه‌ترین زمان تجربه کنید. با ثبت نام در سایت بلدیاب کارشناسان تیم بلدیاب در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:45       1399/05/15
  • تعداد بازدید :
    942
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

دستورالعمل جدید تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای

استانداردهای آموزشگاه فنی و حرفه ای

شرایط و تکالیف متقاضی تأسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد آموزشگاه


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.