تبلیغات
شما

چگونه کودکان را برای درس خواندن تشویق کنیم؟

چگونه کودکان را برای درس خواندن تشویق کنیم؟

چگونه کودکان را برای درس خواندن تشویق کنیم؟ بیش‌تر کودکان یادگیری خوبی دارند، اما تشویق کردن آنها به درس خواندن می‌تواند کمک زیادی در پیشرفت و موفقیت تحصیلی آنان داشته باشد. حال از خودتان بپرسید چه طور می‌توان کودکان را تشویق کرد؟ الهام بخش باشید، یعنی به جای آن که رفتار کنترل کننده داشته باشید. بدانید اگر رفتارتان کنترل کننده باشد کودک شما خلاف کاری که شما می‌خواهید را انجام می‌دهد. برای کنترل کردن کودکان میتوان از معلم خصوصی نیز کمک بگیرید.  آموزش و پرورش نیز در کنار والدین باید برای دانش آموزان ممتاز تشوق هایی را در نظر بگیرد. حال کارهایی که باید انجام دهید و یا نباید انجام دهید را برای شما بیان میکنیم.

 

چه کارهایی باعث ضعف در انگیزه کودکان میشود

اگر والدین با خشم و تهدید کودک را به درس خواندن وادار کنند، به اجبار از او بخواهند به مدرسه برود و تکالیفش را انجام دهد، انگیزه کودک ضعیف شده و درس خواندن برای او نفرت آور می‌شود. یکی دیگر از کارهایی که باعث تضعیف انگیزه در کودک می‌شود سرزنش کودک به خاطر بی توجهی او نسبت به درس است. این سرزنش‌ها تنها روحیه و اشتیاق کودک را از بین می‌برد. در بعضی مواقع هم والدین دست به تنبیه می‌زنند و یا با کودک مشاجره می‌کنند و نمی‌دانند که با این کار فقط روحیه کودک را خراب کرده اند.

 

راه‌های ایجاد انگیزه در کودکان برای درس خواندن

در عصر حاضر، مهارت‌های زندگی در مدرسه و با درس خواندن منتقل می‌شود. به همین خاطر تشویق غیر مستقیم برای کودکان به درس خواندن اهمیت زیادی دارد. کودکان با درس خواندن نه تنها از دستاوردهای انسان‌ها تا کنون با خبر می‌شوند بلکه مهارت‌های زندگی را برای آینده خودشان می‌آموزند. مطالعه، کلید موفقیت است و کودکانی که با مطالعه مشکلی ندارند عاشق یادگیری می‌شوند. کودکانی که با مطالعه مشکل دارند با یادگیری نیز مشکل خواهند داشت. تشویق کودکان به درس خواندن به ایجاد علاقه به خواندن کمک میکند. مطالعه به مغز کودکان کمک میکند. مغز کودک می‌آموزد چگونه مفاهیم را پردازش کند. موفقیت کودکان با مطالعه ایجاد می‌شود. معلم خصوصی کمک زیادی به دانش آموزان برای درست مطالعه کردن میکند. سایت بلدیاب بهترین معلم‌ها را به شما معرفی میکند.

 

ایجاد فضای مناسب برای مطالعه

ما می‌توانیم با پر کردن خانه از مجله و پوستر و کتاب فضای مناسبی برای مطالعه کودک فراهم کنیم و به او بیاموزیم که چقدر مطالعه مهم است. با ایجاد یک فضای شاد برای کودکان باید مطالعه را برای آنها جذاب کرد نه این که مطالعه کار خسته کننده ای برای کودک باشد. ایجاد فضای مناسب برای مطالعه یک تشویق غیر مستقیم برای کودکان است.

 

هدفمند کردن کودک

برای رسیدن به هدف باید انگیزه ایجاد کرد. در واقع انگیزه تمایل رسیدن به هدف است. موفقیت کودکان در واقع به داشتن انگیزه بر می‌گردد. برای اینکه کودک شما انگیزه داشته باشد باید به او کمک کنید تا هدف‌های زندگی خودش را بشناسد. باید ارزشمندی درس خواندن برای رسیدن به هدف را به کودک خود ثابت کنید، تا اشتیاق و علاقه ایجاد کنید. تدریس خصوصی به فرزند شما کمک میکند تا اهداف خود را بشناسند.

تشویق کودکاان برای درس خواندن

استفاده از تکنولوژی

با تکنولوژی کودکان را برای درس خواندن تشویق کنید. تکنولوژی یکی ازبهترین روش‌ها برای جذاب کردن درس‌ها می‌باشد. کودکان علاقه زیادی به تکنولوژی دارند، بنابراین سعی کنید آن را به درس خواندن کودکانتان اضافه کنید. با این کارمیتوانید میزان یادگیری و موفقیت کودکان را تا حد زیادی افزایش دهید. سایت بلدیاب می تواند به شما کمک کند تا بهترین و به روز‌ترین اساتید را با تکنولوژی روز در اختیار داشته باشید.

 

برنامه ریزی کردن را به او بیاموزید

شما می‌توانید با خرید یک دفتر برنامه ریزی به او نوشتن لیست کارهای روزانه را آموزش دهید. این یک تشویق غیر مستقیم برای کودکان است. این دفتر می‌تواند شامل همه کارهای روزانه باشد. به او آموزش دهید با انجام هر کار روی آن خط بکشد و با این کار هیجان را به او آموزش دهید. می‌توانید برای جذابیت این کار دفتر او را تزئین کنید و با نقاشی و برچسب‌های مورد علاقه اش انگیزه ایجاد کنید. خریدن یک دفترچه نیز یکی از راههای تشویق کودکان به درس خواندن است.

 

بین درس خواندن، استراحت در نظر بگیرید

در زمان درس خواندن و انجام تکالیف برای کودک خود استراحت در نظر بگیرید. زمان استراحت باید کافی باشد اما نباید طولانی شود. حتما پس از اتمام تایم استراحت باید کودک را دوباره به فضای درس باز گردانید. یکی دیگر از راه‌های تشویق کودکان به درس خواندن این است که شما می‌توانید در تایم‌های آزاد جایزه قرار دهید مثلا به کودکتان بگویید اگر درسش در این تایم به اتمام برساند یک برنامه کودک جایزه می‌گیرد.

 

تصمیم گیری را به عهده خود کودک بگذارید

نداشتن انگیزه کودکان اصلا تقصیر شما نیست و شاید نمی‌دانید چگونه کودکان را برای درس خواندن تشویق کنیم؟ اگر با فاصله ای نزدیک به آینه نگاه نمی‌توانید خودتان را ببینید و اگر فاصله بگیرید تصوی واضح‌تری از خود دارید. در مورد کودکان هم هین طور است. گاهی آن قدر به کودک نزدیک می‌شویم که آنها را از خودمان جدا نمی‌دانیم. باید کمی از او فاصله بگیرید و  به او بیاموزید که چرا او برای چیزهای خاصی تلاش می‌کند. تشویق غیر مستقیم برای کودکان یکی از بهترین راه‌ها در این مورد است و راه دیگر گرفتن معلم خصوصی است تا کودکتان هم از شما فاصله بگیرد وهم درست آموزش ببیند.

 

تدریس خصوصی

آیا دوست دارید کودکی مستقل و درس خوان داشته باشید. اما نمی‌دانید چه کنید. بهترین راه این است که معلم خصوصی برای کودک خود داشته باشید تا به او کمک کند و بتواند گامهای موفقیت را کنار کودکتان باشد و کودک شما باید در کنار کسی قرار گیرد که بتواند انگیزه ایجاد کند تا قدم قدم او را راهنمایی کند و بهترین راه تدریس خصوصی است. پس همین الان به سایت بلدیاب مراجعه کنید و بهترین اساتید را برای کودکان انتخاب کنید. کافی است در سایت بلدیاب ثبت نام کنید تا کارشناسان تیم بلدیاب در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

 

آموزشگاه خصوصی

آیا تدریس خصوصی انجام میدهید و یا آموزشگاه دارید؟ برای این که خودتان را به همه کاربران معرفی کنید کافی است که در سایت بلدیاب ثبت نام کنید تا سایت بلدیاب شما را به همه کاربران معرفی نماید فقط کافی است در سایت بلدیاب ثبت نام کنید.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    16:46       1399/02/30
  • تعداد بازدید :
    828
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

راه‌های تشویق کودکان به درس خواندن

تشویق غیر مستقیم برای کودکان

موفقیت کودکان

چگونه کودکان را برای درس خواندن تشویق کنیم؟


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.