تبلیغات
شما

نقش والدین و مدرسه در تربیت دانش آموزان چیست؟

نقش والدین و مدرسه در تربیت دانش آموزان چیست؟

خانواده ، نخستین مکانی است که تأمین کننده‌ی همه نیازها، چه روانی و چه جسمانی برای هر فرد است . دانش آموز از همان ابتدای تولد از محیط خانواده تاثیر می‌گیرد و در بزرگسالی نیز این تأثیر پیچیدگی خاص خود را پیدا می‌کند . خانواده در رشد شخصیت دانش آموزان، نقش زیادی دارد . دانش آموزان در خانه و کنار والدین رشد می‌کنند و آماده‌ی ورود به مدرسه می‌شوند. خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت هر کشوری محسوب می‌شوند. وضعیت موجود در هر جامعه نتیجه‌ی یادگیری دانش آموزان دیروز در خانه و مدرسه است. آموزش و پرورش باید برنامه هایی را سر لوحه قرار دهد تا خانواده کنار مدرسه در رشد و تعلیم و تربیت سهیم باشد.

 

اهمیت نقش خانواده دردانش آموزان

نقش پذیری والدین در کودکان تنها جنبه ارثی ندارد. حالا باید بدانیم آیا نقش والدین و مدرسه در تربیت دانش آموزان به تنهایی اثر بخش است؟ نه، بلکه به آشنایی دانش آموز به زندگی فردی و فرهنگ جامعه نیز بر می‌گردد. موقعیت خانوادها نیز از نظر اقتصادی، عقاید، آداب و رسوم در ترییت دانش آموزان بسیار موثر است. این نکته را باید بدانیم که در بسیاری از مواقع معلم نیز جزیی از خانواده محسوب شده و چه بسا دانش آموز حرف شنویی بیشتری از معلم دارد. بنابراین خانواده‌ها باید دقت زیادی در انتخاب معلم برای دانش آموزشان داشته باشند. سایت بلدیاب بهترین و با تجربه‌ترین اساتید و معلمین را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما در کمترین زمان و در هر نقطه از کشور بتوانید بهترین و با تجربه‌ترین معلم‌ها را در کنار خود داشته باشید.

 

وظایف خانواده در قبال وضعیت تحصیلی دانش آموزان خود

اولین و مهم‌ترین وظیفه پدر و مادر انتخاب مدرسه و معلم است. داشتن یک برنامه منظم برای دانش آموز رمز موفقیت او خواهد بود. خانواده در خانه حتما باید برنامه ای منظم برای انجام تکالیف دانش آموزان داشته باشند. ایجاد فضای مناسب یکی دیگر از وظایفی است که والدین به عهده دارند و در کل خانواده با برنامه ریزی تحصیلی باید تلاش کند تا تمام کاستی‌های دانش آموز را فراهم نماید. یک راه حل فوق العاده که می‌تواند همه این موارد را داشته باشد گرفتن معلم خصوصی برای دانش آموز است. سایت بلدیاب می‌تواند بهترین اساتید و معلمین را در هر رشته تحصیلی و هنری در اختیار شما قرار دهد.

 

ارتباط خانواده و مدرسه

در کل خانواده و مدرسه مکمل یکدیگرند. نقش والدین و مدرسه در تربیت دانش آموزان یک اصل انکار ناپذیر است. خانه مدرسه اول و مدرسه خانه دوم دانش آموزان است. اگر خانواده و مدرسه هماهنگ نباشند یک دیگر را خنثی خواهند کرد. این دو باید مانند دو جریان مکمل عمل کنند و همسویی و تشابه در آنها وجود داشته باشد تا در روند رشد شخصیتی و تعلیم وتربیت دانش آموز مشکلی پیش نیاید.

نقش والدین در تدریس

روش‌های برقراری ارتباط میان خانواده و مدرسه

خانواده‌ها وظیفه دارند به طور مرتب با مدرسه ارتباط داشته باشند و با اطلاع از وضع درسی و اخلاقی دانش آموز خود تصمیمی برای تربیت تحصیلی او در نظر بگیرند. تعامل و همکاری مدرسه و والدین در این مورد بسیار مهم است. این اتفاق زمانی می‌افتد که خانواده با مدرسه ارتباط صحیح بر قرار کند. برای این کار والدین باید آرامش خود را حفظ کرده و از ضعف درسی دانش آموز ناراحت نشوند و مرتب در خانه پی گیر وضعیت تحصیلی دانش آموز خود باشند.

 

همکاری خانواده و مدرسه در آموزش دانش آموزان

شناخت نکات ضعف دانش آموز و هم فکری برای جبران آن یکی دیگر از ضروریات ارتباط خانواده و مدرسه است. والدین با شناخت این نقاط ضعف با همکاری مدرسه باید شروع به تشویق دانش آموز کنند تا این نقاط ضعف از بین برود. یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد این است که دانش آمور دوست دارد خود را عرضه کند و این کار فقط با تعامل و همکاری مدرسه و والدین میسر است. مثلا دانش آموز در مدرسه یک نقاشی برای پدر و مادر می‌کشد و آن را به خانه می‌آورد. در اینجا باید از سوی والدین تشویق شود.

 

شلوغی کلاس

باید این مسئله را در نظر داشت که گاهی شلوغی کلاس مانع از ارتباط کلامی و عاطفی دانش آموز با معلم می‌شود و ممکن است در اثر فقدان روابط عاطفی دانش آموز، توانایی‌های او پنهان بماند. والدین باید به این موضوع توجه داشته باشند و در کنار مدرسه از معلم خصوصی برای دانش آموز خود استفاده کنند.

 

تدریس خصوصی

همه خانواده‌ها نگران وضعیت تحصیلی و اخلاقی دانش آموزان خود هستند و دوست دارند بهترین‌ها برای دانش آموزشان رغم بخورد. برای اینکه به بهترین‌ها تبدیل شوی باید بهترین‌ها را کنار خود داشته باشی. دانش آموزان نیز برای اینکه بهترین باشند باید بهترین اساتید و معلمین را داشته باشند. سایت بلدیاب بهترین و با تجربه‌ترین اساتید و معلمین را در اختیار شما قرار میدهد تا بدون نگرانی برای فرزندتان بهترین‌ها را انتخاب کنید. کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کرده و فرم معلم خصوصی را پر کنید تا در کمترین زمان کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس بگیرند. بر طبق یک اصل می‌توان گفت: آینده یافتنی نیست ، بلکه ساختنی است. اگر دوست دارید آینده دانش آموزتان ساخته شود باید به دنبال پل ارتباطی میان خانه و معلم باشید. تعلیم و تربیت باید در کنار دو اصل خانواده و مدرسه شکل یابد. شما با گرفتن معلم خصوصی برای دانش آموزتان به راحتی با معلم او در ارتباط هستید. با توجه به کاربر پسند بودن سایت بلدیاب اگر آموزشگاه دارید و یا معلم خصوصی هستید با ثبت نام در سایت بلدیاب میتوانید خود را به تمام کاربران این سایت معرفی نمایید.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:07       1399/02/01
  • تعداد بازدید :
    2624
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تعلیم و تربیت

تعامل و همکاری مدرسه و والدین

نقش والدین و مدرسه در تربیت دانش آموزان


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.