تبلیغات
شما

رفتار حرفه‌ای پرسنل آرایشگاه باید چگونه باشد

رفتار حرفه‌ای پرسنل آرایشگاه باید چگونه باشد

اصول و ضوابط اخلاقی آرایشگر حرفه‌ای چیست؟ این صفات و عادات حرفه‌ای آرایشگران و کارکنان آرایشگاه است که فرهنگ رفتار در آرایشگاه را تعیین می‌کنند. در واقع این‌ها بایدها و نبایدهای چهاردیواری آرایشگاه هستند. هرآن‌چه که در سالن زیبایی رخ می‌دهد، خوب یا بد، بر دریافتی صندوق تاثیر می‌گذارد.

آرایشگران حرفه‌ای نمی‌دانند اعمال و کلمات‌‌ آن‌ها چطور در برداشت مشتریان از آرایشگاه تاثیر دارد.

با مقالات بلدیاب همراه باشید

 

اگر به تازگی کار آرایشگری را آغاز کرده‌اید، چند توصیه‌ی حکیمانه را آویزه‌ی گوش خود قرار داده و از آغاز یاد بگیرید که چگونه تبدیل به یک آرایشگر حرفه‌ای شوید که می‌تواند به راحتی کسب و کار یک آرایشگاه را گسترش دهد.

شخصیت‌های مختلفی با هم کار می‌کنند و با هم فرهنگ آرایشگاه را می‌سازند. هرکسی بر احساس و برداشت مشتری از آرایشگاه نقش و تاثیر دارد.

 

اصول و ضوابط اخلاقی آرایشگر حرفه‌ای

چیزهای کوچک می‌توانند بزرگ باشند. فریاد نزنید یا آن‌قدر بلند صحبت نکنید که کل آرایشگاه صدای‌تان را بشنوند. این‌جا یک کلوپ شبانه نیست، یک محیط کسب و کار است.
با صدای معمولی صحبت کنید به طوری که حرف‌های‌تان قاطی مکالمات سایر آرایشگران با مشتریان‌شان نشود.
دستبند یا النگو به دست نبندید که در گوش مشتری صدا ایجاد کند. این صدا آن‌ها را دیوانه کرده و دیگر پیش شما نمی‌آیند.
از جواهرات رنگارنگ برای ست کردن با لباس‌های‌تان استفاده نکنید. همان دستبند خوب است، البته از نوع پر سر و صدایش نباشد.
پشت سر همکاران صحبت نکنید. در یک آرایشگاه شایعات پخش شده و ماجرا درست می‌شود. از کسانی نباشید که یک دعوا را شروع و یا آن را بدتر می‌کنند. این باعث ایجاد یک فضای کاری ناراحت کننده می‌شود و برای خودتان ناخوشایند و برای مشتری استرس‌زا است.
عادت کنید از شایعه و غیبت دوری کرده و در آن شرکت نکنید. هرگز، هرگز، هرگز در آرایشگاه از موبایل‌تان استفاده نکنید. این یکی از غیرحرفه‌ای‌ترین کارهایی است که می‌توان در آرایشگاه انجام داد. موبایل‌تان را پشت سرتان بگذارید تا وسوسه نشوید به آن نگاه کنید. 
پیغام‌ها را در زمان استراحت خود چک کنید. در مورد دین، سیاست، یا مسائل جنسی صحبت نکنید. این‌ها سه موضوع ممنوع و غیرمجاز هستند. از مشتری در مورد کار یا سرگرمی‌اش بپرسید. این باعث تمرکز بر کار او شده و یک مکالمه‌ی مناسب است.
بوی بد ندهید. یکی از شایع‌ترین شکایات مطرح‌ شده از جانب مشتری‌ها این است که آرایشگر بوی بد سیگار می‌دهد. این بو برای یک غیر سیگاری خیلی ناخوشایند است و دیگر پیش‌تان نمی‌آیند. بنابراین، نه تنها برای سیگار هزینه می‌کنید، بلکه سیگار هم به معنای هزینه کردن مشتری است که آن هم یعنی پول.

 

 

ترک کنید. در اتاق استراحت مدام از دهان‌شویه استفاده کنید. مطمئن شوید که دست‌ها را به طور کامل شسته‌اید و باور نکنید که یک شیشه عطر بوی سیگار را بپوشاند. البته تکنیکی وجود دارد که می‌توانید از استفاده کنید. برای کشیدن سیگار یک روپوش زنانه و یک دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. این کار بوی سیگار را از لباس‌های‌تان دور می‌کند.
مشتری آرایشگرهای دیگر را دزدکی شکار نکنید. خودتان مشتری بسازید. یک آرایشگر حرفه‌ای تنبل نباشید. نظافت آرایشگاه به عهده‌ی همه‌ی کارکنان است. شرایط تجهیزات و جایگاه‌تان در حیطه‌ی مسئولیت خودتان است. یک آرایشگر تنبل بر کل تیم تاثیر می‌گذارد. همیشه یک نفر باید جبران کاستی‌های یک تنبل را بکند. نگذارید آن یک نفر شما باشید. این‌که به‌عنوان یک آرایشگر تنبل دیده شوید، به اعتبارتان لطمه می‌زند و ارزش آرایشگاه را پایین می‌آورد.
اول کار خودتان را انجام دهید سپس کار بقیه. قسمت خودتان را تمیز و بهداشتی کنید. همیشه قبل از ترک آن‌جا این‌کار را انجام دهید. قبل از این‌که کسی بگوید، کارهای نظافت و بهداشت را انجام دهید. با مدیریت زندگی را ساده‌تر کنید و اعتبار و ارزش آرایشگاه را بالا ببرید.
کاسه‌های رنگ خود را رها نکنید تا دیگران تمیز کنند، مو را در سینک رها نکنید و اتاق استراحت را بهم نزنید. هر بهم ریختگی که خودتان به‌وجود آورده‌اید را مرتب و تمیز کنید.
هیچ‌گاه جلوی مشتری‌ها ناسزا نگویید. با مشتری‌ها و همکاران به شیوه‌ای حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید. تصور نکنید که مشتریان زبان آرایشگران را می‌دانند.  با مشتری به شیوه‌ای که درک می‌کند ارتباط قرار کنید. در مورد زندگی شخصی خود صحبت نکنید. اولا دانستن اطلاعات شخصی‌تان برای مشتری خوشایند نیست و ثانیا، آن‌ها نمی‌خواهند در مورد مشکلات‌تان بدانند. رفتن به آرایشگاه برای برخی از مردم یک نوع استراحت است. سالن زیبایی را سالن نمایش نکنید. بر روی مشتری‌ها تمرکز داشته باشید. این زمان برای آن‌هاست و برای آن هزینه‌ کرده‌اند.
مشتری‌ها را در انتظار نگه ندارید. دیر آمدن شما نباید مشکل آن‌ها باشد. به نظرتان قبل از این‌که تصمیم بگیرند که هرگز به آن جا بازنگردند چقدر صبر خواهند کرد؟
طبق یک برنامه‌ی فشرده عمل کرده و مراقب مدیریت زمان باشید. وقت مشتری ارزشمند است. اگر به آن‌ها احترام بگذارید، آن‌ها نیز احترام خواهند گذاشت.

 

مشتری‌ها را برای گرفتن پاداش معطل نکنید. از آن‌ها به‌خاطر کارشان تشکر کنید. همه قدردانی را دوست دارند.
برای در رفتن از کار کار تلفن نزنید و بگویید که بیمار هستید. ظاهر نشدن در جلوی مشتری کارتان را از  ریل خود خارج می‌کند.  زمانی‌که در آرایشگاه نیستید، یک نفر دیگر باید باشد. تصمیم شما برای گرفتن مرخصی در آن روز، یک همکار دیگر را مجبور می‌کند تا در روز مرخصی‌اش به آن‌جا بیاید. این راه خوبی برای یک عضو خوب تیم نمی‌باشد.
ارزش جایگاه خودتان به‌عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای را بدانید. مسئولیت پذیر باشید. از مشتری‌هایی که نمی‌خواهید، سرباز نزنید. این فقط به معنای این است که همکارتان مجبور خواهد شد کوتاهی شما را جبران کند. کار مشتری را انجام داده و از آن یاد بگیرید. اگر نیاز به کمک داشتید، درخواست کمک کنید. همه‌ی ما هر چند وقت یک‌بار این کار را انجام می‌دهیم.
فرار نکنید. در جای خود بایستید و یاد بگیرید. شما یک آرایشگر حرفه‌ای هستید و بهتر هم خواهید شد. اجازه ندهید دخترها زیاد بیرون بروند. خداحافظی زیاد، تصویر حرفه‌ای‌تان را از بین می‌برد.
با احترام به خود و مشتری لباس بپوشید. در مورد انعام در آرایشگاه یا با مشتری‌ها صحبت نکنید. این کار حرفه‌ای نیست. انعام‌ها را در محل کارتان جلوی دید نگذارید.
مکالمه در خصوص انعام، شکایت و بحث را در اتاق استراحت و در جایی که به گوش مشتری‌ها نرسد انجام دهید. در محل کارتان زخم‌های سطحی را درمان نکنید. لازم نیست مشتری خون‌تان را ببیند.  نگذارید احساس کنند که زخمی شدن شما تقصیر آن‌ها بوده است.
جعبه‌ی کمک‌های اولیه را در قفسه‌ی خود نگهدارید، باندهای ضدآب، چسب زخم و ضدعفونی کننده برای آرایشگرها عالی است. از مشتری عذرخواهی کرده و به او بگویید که زود برمی‌گردید، به خودتان صدمه زده‌اید و باید آن را تمیز کنید. زمانی که بازمی‌گردید باید بوی ضدعفونی کننده بدهید. هر چیزی را که جلوی مشتری استفاده می‌کردید دور بیندازید. یک شانه‌، برس و قیچی تمیز بردارید. با این کار می‌خواهید به مشتری نشان دهید که سلامت او برای‌تان در اولویت است.
مشتری را با عطر یا ادکلن خود آزار ندهید. بعضی افراد آلرژی دارند و هم‌چنین بوها می‌توانند یادآور خاطرات خوب یا بد باشند. اگر عطرتان او را به یاد عشق قبلی‌اش بندازد چه؟ ممکن است فقط به این دلیل که عطرتان آن‌ها را به یاد شخصی می‌اندازد که از او متنفر هستند، دیگر به آن‌جا بازنگردند. از دئودورانت استفاده کنید.

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    20:15       1396/01/29
  • تعداد بازدید :
    4368
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزشگاه

رفتار آموزشگاه

پرنسل آرایشگاه

رفتار آریشگاه

نکات آریشگاه




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.