تبلیغات
شما

۷ عادت بد که بهره وری شما را از بین می‌برد

۷ عادت بد که بهره وری شما را از بین می‌برد

اگر احساس می‌کنید که در طول روز زمان کم می‌آورید و ۲۴ ساعت برای یک روز زمان کمی است به این فکر کنید که بیل گیتس هم در روز همین ۲۴ ساعت را دارد.

با ترک کردن عادت‌های بدی که در اینجا توضیح دادیم می‌توانید ذهن خود را آرام و خالی از اضافات کنید و مانند بیل در ۲۴ ساعت روز فعالیت کنید.

با مقالات بلدیاب همراه باشید

 

وقتی صبح بیدار می‌شوید اولین کاری که می‌کنید چیست؟

اگر شما مثل بقیه انسان‌ها باشید اول از همه هشدار روانی کننده اول صبح موبایلتون رو خاموش می‌کنید و بعد سراغ چک کردن ایمیل‌ها می‌روید. اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام، این لیست به همین شکل ادامه دارد.تحقیقات نشان می‌دهد ۸۰ درصد کسانی که گوشی هوشمند دارند وقتی صبح بیدار می‌شوند اولین کاری که می‌کنند چک کردن موبایلشان است، حتی ترسناک‌تر از این ۷۵ درصد آمریکایی‌ها اعتراف کردن در حمام و دستشویی هم از موبایل خود استفاده می‌کنند.
بیشتر زمان روز ما درحال نگاه کردن به موبایل می‌گذرد در حالی که این چیزی جز حواس پرتی نیست یا حتی کاری که ما در زمان بی حوصلگی خودمون از روی بی فکری انجام می‌دهیم.شاید براتون جالب باشه بدونید بی حوصلی برای خلاقیت بسیار مفید و عالی است.
به گجت‌های الکترونیکی اجازه ندهید بیش از حد وارد زندگیات بشوند و شما را از خلاقیت بازدارند، صبح‌های خود را بدون موبایل شروع کنید، شما می‌توانید…

 

بیخیال شدن ورزش صبحگاهی

ورزش کردن در صبح به معنی آن نیست که یک ساعت از وقت خود را در باشگاه بدنسازی یا دومیدانی بگذرانید. می‌توانید از مزایای ۱۵ دقیقه پیاده روی صبحگاهی  یا نرمش‌های کششی استفاده کنید.ایروبیک صبحگاهی می‌تواند به بدن شما کمک کند که اندورفین ترشح کند، همچنین موجب افزایش  اندازه هیوکامپ می‌شود، هیوکامپ بخشی از مغز است که با حافطه کلامی و یادگیری در ارتباط است.
(وضوح ذهنی و یادگیری شما وقتی ورزش کنید ۴ تا ۱۰ ساعت افزایش پیدا میکند)

 

ساخت لیست‌ها غیرواقعی و غیر ضروری

لیست‌ها به شما یادآوری نمی‌کنند که چه کاری باید انجام شود. از اپلیکیشن‌های مدیریت پروژه مثل تسکولو استفاده کنید و در آنجا سه کار را معین کنید که قرار است تا فردا انجام دهید، سپس مدت زمانی که فکر می‌کنید انجام این کارها زمان می‌برد را نیز یادداشت کنید.ما به شماتسکولو را پیشنهاد می‌دهیم چون شما می‌توانید یک to doo  لیست بسازید و کارهای که می‌خواهید در تاریخ معینی انجام دهید آنجا تعریف کنید  و وقتی کار مورد نظر را به اتمام رساندید و انجام دادید می‌توانید وضعیت آن را به donee تغییر دهید.برای ساختن لیست درست و انجام کار با بهره وری بالا می‌توانید به خوبی از این سیستم‌ها استفاده کنید.

 

کارهای سخت و وقت‌گیر را سریعا انجام دهید
همانطور که مارک تواین گفته است: اگر اولین کاری که هر روز صبح می‌کنید این باشد که یک قورباغه را زنده بخورید تمام روز خیالتان راحت است که بدترین حادثه آن روز را پشت سر گذاشتین!
به عبارت دیگر وقتی یک کار نسبتا سخت و مشکل را تمام می‌کنید چه احساس خوب وعالی ای می‌دهد.
دانشمندان علوم رفتاری موثرترین راه ساختن یک تجربه‌ی جدید و لذت بخش را پیدا کرده اند و مدیریت زمان در مقابله با مسائل ناخوشایند. خب در حالی که شما مجبور نیستید هر روز صبح یک غورباقه بزرگ بخورید، اما باید سعی کنید بر روی کاری که می‌خواهید انجام دهید تمرکز کنید

 

چند کار را باهم انجام دادن(مولتی تسکینگ)
چند کار را باهم انجام دادن به معنای ان نیست که در آن واحد چند کار را همراه باهم انجام دهید.معنی آن این است که به سرعت بین کارهای مختلف جا به جا شود و کار‌های متفاوتی را در زمان‌های متفاوت تکمیل کند. وقتی که مغز شما بین کارها مختلف جا به جا شود درواقع بهره وری شما نسبت به انجام کارها به صورت جدا جدا کاهش می‌یابد.
طبق مقاله ای که انجمن  روانشناسان آمریکا منتشر کرده است، چند کار باهم انجام دادن و انجام کارها در آن واحد میتواند منجر به ۴۰ درصد کاهش بهره وری شود به خصوص زمانی که آن کارها شامل تفکر انتقادی باشد.
شما وقتی که در یک زمان یک کار را انجام بدهید، تمرکز خود را بهبود می‌بخشید به این معنا که میتوانید آن کار را سریعتر انجام دهید و این چیزی است که ما بهره وری می‌نامیم.

 

از تخت خواب خود کار را شروع نکنید(در تخت خواب کار نکنید)

به نظر می‌رسید تخت خواب جای راحتی برای خواب باشد، راحت و مسطح است، به اندازه کافی بزرگ است که روی آن راحت باشید، مشکل این است که وقتی از تخت خواب خود به عنوان فضای کاری استفاده می‌کنیم  ذهن ما ناخودآگاه به سمت خواب فرو می‌رود و نمی‌توانیم تمرکز کافی را داشته باشیم و همانطور که می‌دانیم خواب کافیو خوب شبانه برای بهره وری نیاز است. کار دانشگاه را بگذارید روی میز کار بماند و آن را روی تخت خواب نیارید لطفا!

 

چک کردن مداوم ایمیل را کنار بگذارید

چرا اینقدر به چک کردن ایمیل معتاد هستیم؟
روانشناسی امروز توضیح می‌دهد که چک کردن مداوم ایمیل اصلا خوب نیست و باعث ایجاد استرس و گاهی سردردگمی در افراد میشود.حتی اگر فقط چند ثانیه طول بکشد، پس سعی کنیم چک کردن مداوم ایمیل‌ها را به تعویق بندازیم.
محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند افرادی که زمان زیادی را به نوشتن ایمیل و یا جواب دادن به ایمیل اختصاص می‌دهند معمولا نوعی استرس را متحمل می‌شوند که حتی باعث بالا رفتن ضربان قلب نیز می‌شود.افرادی که به ایمیل ثابت دسترسی ندارند و البته چند کار را باهم در آن واحد انجام نمی‌دهند استرس کمتری دارند.
زمان‌های خاصی در روز را به چک کردن ایمیل اختصاص دهید و بقیه زمان روز را به کار دیگری اختصاص دهید. اگر کسی کار خیلی مهمی با شما داشت می‌تواند به شما زنگ بزند نیازی به ایمیل جواب دادن نیست!

منبع : unesh

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    19:23       1396/01/20
  • تعداد بازدید :
    1337
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

عادت بد

کمبود وقت

ورزش صبحگاهی

لیست‌ها غیرواقعی

کارهای سخت




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.